LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PEUGEOT 307 SLIJTEN ACHTERBANDEN SCHEEF AF

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
TH.WILMS

PEUGEOT 307 SLIJTEN ACHTERBANDEN SCHEEF AF

Ongelezen bericht door TH.WILMS »

bIJ MIJN PEUGEOT 307 SLIJTEN DE ACHTERBANDEN SCHEEF AF,EN ER IS NIKS AAN TEDOEN VOLGENS PEUGEOT.mIJN DEALER SCHELLEKENS IN DONGEN DOET ER HELEMAAL NIKS AAN.zE ZEGGEN DAT DIT HOORT BIJ DIT TYPE AUTO.iK VIND BIJ 65000 KM JE ACHTERBANDEN KAAL WEL ERG VLUG.eN DIT IS MIJN EERSTE PEUGEOT MAAR OOK MIJN LAATSTE.wAT HEEFT DIE FIRMA EEN SLECHTE SERVICE!!!!!!!!!!!!!!1

Gast

Re: PEUGEOT 307 SLIJTEN ACHTERBANDEN SCHEEF AF

Ongelezen bericht door Gast »

En wat heb jij een slechte Caps=Lock toets!!!
Dat ie de hele tijd maar vast blijft zitten bedoel ik dan 8)

Gast

Re: PEUGEOT 307 SLIJTEN ACHTERBANDEN SCHEEF AF

Ongelezen bericht door Gast »

Maar grappig dat mensen dan evengoed de shifttoets gaan gebruiken, hihihi lol

niet slecht

Re: PEUGEOT 307 SLIJTEN ACHTERBANDEN SCHEEF AF

Ongelezen bericht door niet slecht »

65000 KM met standaard bandjes vind ik niet zo slecht hoor

P.

Gast

Re: PEUGEOT 307 SLIJTEN ACHTERBANDEN SCHEEF AF

Ongelezen bericht door Gast »

Het is een bekende Peugeot 307 kwaal. De achterwielophanging laat te wensen over. Scheef afslijten hoort gewoon niet.

De dealer had dit al veel eerder moeten opmerken tijdens een beurt. (of tijdens één van de vele tussentijdse reparaties want die hebben alle Peugeot's 307)

Dat de banden bij 65000 km versleten zijn is niet zo dramatisch. Maar als de dealer niets doet, slijten de nieuwe banden weer scheef af.

In het afhandelen van klachten is Peugeot erg slecht. Van Peugeot Nederland hoef je niets te verwachten. Zij zijn kampioen afschuiven.

Gast

Re: PEUGEOT 307 SLIJTEN ACHTERBANDEN SCHEEF AF

Ongelezen bericht door Gast »

Staat vaak genoeg op dit forum, dat de kwaliteit van Peugeot-Citroen te wensen over kan laten en dat in zo'n geval ook nogeens de service/garantie niks voorstelt!
Maar ja toch allemaal blijven kopen die krakbakken. Eigen schuld dikke bult dus.

mikepatries

Re: PEUGEOT 307 SLIJTEN ACHTERBANDEN SCHEEF AF

Ongelezen bericht door mikepatries »

Wat een slechte service van peugeot maar vooral van de garage Schellekens.zo gaat een automerk wel naar de knoppen en hopelijk die garage ook.als ze nieuwe kunnen verkopen rennen ze allemaal heel hard,maar service ho maar

lilse

Re: PEUGEOT 307 SLIJTEN ACHTERBANDEN SCHEEF AF

Ongelezen bericht door lilse »

Niet terecht van u , banden met 65000 km is netjes te noemen.
Maar het kost geld dat zal het probleem wel zijn,gewoon je auto laten staan dan slijten je banden en is heel zuinig in verbruik.

Gast

Re: PEUGEOT 307 SLIJTEN ACHTERBANDEN SCHEEF AF

Ongelezen bericht door Gast »

Zit niet te zeuren dat je banden na 65000km vervangen moeten worden.

Het is niet goed dat ze scheef afslijten en dat Nefkens en zijn slaafjes geen service geven op hun eigen slechte producten, maar 65000km is heel netjes, daarover is niks te klagen.

RCS

Re: PEUGEOT 307 SLIJTEN ACHTERBANDEN SCHEEF AF

Ongelezen bericht door RCS »

Slijtage van banden is buiten de rijwijze ook sterk afhankelijk van de compound van de band.

Dat kon ik goed merken aan mijn beide Subaru 1.6 SRX-en die ik in de jaren tachtig heb gehad.

De eerste uit 1981 was uitgerust met Michelin XVS banden. Een type dat geschikt was voor snelheden van 210 km/u.

En dat op een auto die theoretisch gesproken een maximale snelheid van 172 km/u kon bereiken. Sleten dan ook behoorlijk want na 30.000 kilometer moesten de voorbanden vervangen worden.

Eind 1982 kocht ik een nieuwe - type 1983 - die een ander type Michelin band had die geschikt was voor snelheden tot 180 km/u.

Met dezelfde manier van rijden hielden de voorbanden het 75.000 km uit.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: PEUGEOT 307 SLIJTEN ACHTERBANDEN SCHEEF AF

Ongelezen bericht door Radar »

Hier bestaat al een topic over. Daarom komt hier een slotje op.

Met vriendelijke groet,

TROS Radar webredactie

Gesloten