LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peugeot Elyseo 125 cc

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
buxbux

Peugeot Elyseo 125 cc

Ongelezen bericht door buxbux »

Even een korte uitleg.

Ik heb een Peugeot Elyseo 125cc maar met een opgeblazen motor. Dit kwam omdat er bij volle snelheid (110 km per uur) een klep afbrak en het gehele blok onherstelbaar beschadigde.
Volgens de firma Peugeot is dit nog niet voorgekomen en daar de motor 4 jaar oud is er geen garantie meer op zit.
Hier liet ik het niet bij zitten en ben gaan rondzoeken op internet en vond nog iemand met precies hetzelfde voorval. Ook hij kreeg nul op het rekest.

Nou ben ik bang dat er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt en probeer dan ook via deze weg met hen in verbinding te komen. Want samen staan we sterker, hoop ik.

De firma Peugeot heeft eindelijk gereageerd na een telefoontje. Wat een stelletje .......... :evil:
Maar ja, wat er dus uitgekomen is, is dat zij niets meer kunnen doen omdat de motor 4 jaar oud is en er geen andere vergelijkbare meldingen zijn geweest. Als ik dat vertel dat ik er wel 1 had gevonden en ik zei dat via internet te hebben gedaan was hun antwoord dat ze meldingen via het internet niet serieus namen.
Op mijn vraag hoeveel van die dingen ze verkocht hadden in Nederland was hun antwoord 10. Ik vond dat nog wel wat, 20% van de verkochte waar op precies dezelfde manier aan hun eind gekomen. Toen ik ook nog zei dat er dealers waren die niet meer met de firma Peugeot in zee wilden gaan om de simpele reden dat de sevice binnen de garantie en zeker daarbuiten zeer slecht was, was hun antwoord een zeer groot gelach en hij sloot af met de woorden: Meneer, wij zijn marktleider in Holland en de MAZZEL.
Toen werd de hoorn erop gegooid.

Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben met Peugeot Nederland, gevestigd in Veenendaal ?

Ulbe

Re: Peugeot Elyseo 125 cc

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Buxbux,

Het is natuurlijk een vreemd verschijnsel dat in een motor van 4 jaar oud, de kleppen spontaan afbreken, dit geeft over het algemeen aanzienlijke schade aan het motorblok,

Zit er misschien in deze kleine 4-takt motor een distributieriem aanwezig?, want dan bestaat de kans, wanneer deze riem breekt, dat er kleppen en zuiger(s) beschadigen,

Wanneer de scooter zijn normale onderhoudsbeurten heeft gekregen, mag het niet voorkomen dat dan deze riem breekt!,

Hopende dat dit op goede wijze geregeld wordt, want het is natuurlijk byzonder vervelend dat de scooter noodgedwongen 'op stal' moet staan!,

Wanneer de handelaar of importeur u niet ter dienste wil staan d.m.v. een coulance, zou ik info vragen bij een rechtshulp instantie, want na 4 jaar de motor kapot is wel érg snel!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

buxbux

Re: Peugeot Elyseo 125 cc

Ongelezen bericht door buxbux »

Er zit een distributieketting in en deze was heel. Het blok is bijna kompleet naar Peugeot Veenendaal geweest en ook daar konden ze niets vinden. Gewoon vette pech zeggen ze. Het is volgens hun de eerste die het heeft. Maar ja, ik weet inmiddels wel beter. Maar hoe bereik je de resterende 8 "trotse" bezitters van deze "geweldige" motorfiets? :?:

Gesloten