Ik heb een peugeot expert en daar is de vacuumpomp vanaf gebroken. Meegenomen de nokas en distributieriem. Omdat de auto binnen de garantietermijn valt naar een peugeotdealer gegaan (verplicht) Peugeot erkent de garantie NIET ?? Wij voldoen aan alle voorwaarden. Uit coulance mogen wij de auto laten maken. Bruin automobiel vraagt nu, voordat hij de auto wil gaan maken 200 euro ?? Hierover is helemaal niks afgesproken. Hij geeft de auto niet eerder af voordat de 200 euro betaald wordt. Hij houdt de auto als onderpand terwijl hij zomaar met een rekening komt opzetten waar ik geen toestemming voor heb gegeven en vooraf nooit kenbaar heeft gemaakt. KNAN DAT?? wie heeft er meer
met deze praktijken te maken gehad?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Peuget expert - Bruin autohandel enkhuizen
-
kanovaarder
Re: Peuget expert - Bruin autohandel enkhuizen
Wie is deze garage?
Een Beun de Haas? Niet aangesloten bij de Bovag? Kortom, een rommelgarage?
Ik ben Peugeotrijder geweest vanaf 1969 t/m 1998.
Weliswaar het ook erg getroffen met de keuze van garage.
(vd Pouw te Weesp) maar dit nooit meegemaakt!
Heeft u een rechtsbijstandsverzekering?
Schrijf dan eerst een aangetekende brief (met bericht van ontvangst) naar de leverancier die u deze Peugeot verkocht heeft.
U heeft (nog) niets met Peugeot Nederland te maken maar een overeenkomst met die verkoper.
Die is het eerste aanspreekpunt en die moet zich ook houden aan de wetsregels en datgene wat met betrekking tot de garantie in de koopovereenkomst is meegenomen.
In uw brief geeft u deze garagehouder een redelijke termijn om uw auto volgens de garantievoorwaarden te repareren.
Doet hij dit niet dan bent u gerechtigd om de koopovereenkomst nietig te verklaren en mag u de volledige koopsom terug eisen + alle kosten die u moet maken om uw recht op datgene wat in de koopovereenkomst staat gerechtelijk af te dwingen..
Bij een negatieve reactie komt uw rechtsbijstand in zicht.
Deze zult u die zaak dan in handen moeten geven.
Naast deze aktie lijkt het aan te raden om ook de BOVAG over de stand van zaken in te lichten al zal deze organisatie in eerste instantie vaak de partij kiezen van de garagehouder.
En voor iedereen!!
Beter een goede garage dan een goede auto!!
Tenslotte een tip;
Laat door uw garagehouder een draad doortrekken van het thermokontakt naar het dashboard en daar een schakelaar.
Zo bent u in staat om in geval van langzaam filerijden en heet weer om de ventilator handmatig in te schakelen.
Dit wil bij Peugeot's (en gelezen ook bij andere automerken) weleens te laat gebeuren door het thermokontakt zelf.
Gevolg, een te hete motor, kromme kop en kapotgeblazen koppakking.
= kop vlakken, nieuwe koppakking, olie, koelvloeistof en geen zekerheid dat het nnoit meer zal gebeuren.
Nadat ik bij elke nieuwe Peugeot dit zelf als eerste deed heb ik daarna nooit meer lekke koppakkingen gehad.
Een Beun de Haas? Niet aangesloten bij de Bovag? Kortom, een rommelgarage?
Ik ben Peugeotrijder geweest vanaf 1969 t/m 1998.
Weliswaar het ook erg getroffen met de keuze van garage.
(vd Pouw te Weesp) maar dit nooit meegemaakt!
Heeft u een rechtsbijstandsverzekering?
Schrijf dan eerst een aangetekende brief (met bericht van ontvangst) naar de leverancier die u deze Peugeot verkocht heeft.
U heeft (nog) niets met Peugeot Nederland te maken maar een overeenkomst met die verkoper.
Die is het eerste aanspreekpunt en die moet zich ook houden aan de wetsregels en datgene wat met betrekking tot de garantie in de koopovereenkomst is meegenomen.
In uw brief geeft u deze garagehouder een redelijke termijn om uw auto volgens de garantievoorwaarden te repareren.
Doet hij dit niet dan bent u gerechtigd om de koopovereenkomst nietig te verklaren en mag u de volledige koopsom terug eisen + alle kosten die u moet maken om uw recht op datgene wat in de koopovereenkomst staat gerechtelijk af te dwingen..
Bij een negatieve reactie komt uw rechtsbijstand in zicht.
Deze zult u die zaak dan in handen moeten geven.
Naast deze aktie lijkt het aan te raden om ook de BOVAG over de stand van zaken in te lichten al zal deze organisatie in eerste instantie vaak de partij kiezen van de garagehouder.
En voor iedereen!!
Beter een goede garage dan een goede auto!!
Tenslotte een tip;
Laat door uw garagehouder een draad doortrekken van het thermokontakt naar het dashboard en daar een schakelaar.
Zo bent u in staat om in geval van langzaam filerijden en heet weer om de ventilator handmatig in te schakelen.
Dit wil bij Peugeot's (en gelezen ook bij andere automerken) weleens te laat gebeuren door het thermokontakt zelf.
Gevolg, een te hete motor, kromme kop en kapotgeblazen koppakking.
= kop vlakken, nieuwe koppakking, olie, koelvloeistof en geen zekerheid dat het nnoit meer zal gebeuren.
Nadat ik bij elke nieuwe Peugeot dit zelf als eerste deed heb ik daarna nooit meer lekke koppakkingen gehad.