Veldt01 schreef:Inderdaad moet een ieder voor zichzelf uitmaken wat deze rijdt, vindt je opmerking kant noch wal raken.
Polo Bluemotion is niet voor niks auto van 2010 geweest.
Zoals gezegd moet iedereen voor zich de beslissing nemen welke motor hij in zijn aan te schaffen gebruikte auto wenst. Er is niets mis met de Polo maar bij auto van het jaar wordt echt niet gekeken naar de (redelijk belabberde) kwaliteit van deze Eco motoren. Nieuw was er voor aanschaf (zeker in 2010) best veel te zeggen (de stukken werden onder garantie opgelost) maar als iemand na terugkeer van de wegenbelasting op zoek is naar een gebruikte auto dan zou ik hem zeker adviseren rond te kijken naar een auto waar deze eco motoren niet in zitten (zeker de diesel wordt op afzienbare termijn redelijk onverkoopbaar), heel veel probleemloze kilometers gaan ze niet rijden (lagering en gebruikte delen zijn wel heel erg "budget") en goedkoop zijn de gegarandeerd noodzakelijke reparaties ook niet .
Die regeling zal best nog wel een keer terugkomen maar dat hangen dan ongetwijfeld heel andere emissie normen aan en dat zal deze eco modellen echt niet gewilder maken.....
Volgens mij heb je zelf geen keus welke motor je in je gebruikte auto wenst of begrijp ik je nu verkeerd ?
Weet niet waar jij de info vandaan haalt dat deze Eco mototen belabberde kwaliteit zijn, denk dat 10duizenden het tegendeel beweren waaronder ikzelf. Ik heb altijd Opel gereden en tussendoor een keer Ford maar met deze Polo heb ik op de egr klep na geheel niks nada noppes problemen gehad.
Dat was met andere merken wel anders.
Ben gedeeltelijk met je eens dat auto;s waar weer wegenbelasting voor moet worden betaald een ietwat hogere afschrijving hebben maar heel veel meer dan een reguliere diesel lijkt mij niet.
Onverkoopbaar zal zeker niet zijn, dan zouden er wel heel vele merken ermee blijven zitten. En de markt voor tweedehands auto's is groot...heel groot.
Goedkoop zullen noodzakelijke reperaties nergens zijn of je moet bij Beun de Haas gaan en met imitatie onderdelen, ja dan is goedkoper ( duurkoop uiteindelijk )
Volgens VW komt er een nieuwe constructie ( vliegwiel ) welke onder nieuwe emissie normen gaan vallen ( deze zullen verder zijn met info en aanpassen dan wij als consument kunnen weten )
Maar bij elke innovatie zal het vorige model niet of minder gewild zijn, is met alles zo.