Privaste lease of ford options

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
jerkarrago
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2012 16:52

Privaste lease of ford options

Ongelezen bericht door jerkarrago »

oedeavond ,

Wij hebben in excel de vergelijking gemaakt tussen het kopen/ private lease/ ford options van een nieuwe Ford Kuga.
Koop valt af: als je hem dan na 3 jaar verkoopt, kost het je per jaar behoorlijk meer geld dan private lease of options. Naast dat je het geld zo even moet ophoesten in 1x.

Als we private lease en Ford options naast elkaar zetten, zien wij het voordeel van Ford Options op dit moment niet hoewel het in eerste instantie erg aantrekkelijk leek.
Zou iemand met ons mee willen kijken naar onderstaand voorbeeld en willen aangeven of er toch voordelen zitten aan Ford Options die wij niet zien ? Wij willen de auto niet overnemen na drie jaar dus weer verkopen / terug aan dealer verkopen.

Model: ST X , black, winterpack, elektische trekhaak, 20000 km, 36 maanden.

Private lease:

Komt op 36 mnd, 20000 km, op

770 euro per maand (alle kosten en onderhoud etc inbegrepen!) door ANWB Leaseplan.



Ford Options:

Komt met 0 euro aanbetaling op

763 euro per maand (excl. alle kosten van MRB, verzekering en onderhoud)

Kosten MRB 3 jaar 4224 euro, onderhoud geschat in 3 jaar op 700 euro, allrisk verz geschat op 2700 euro voor 3 jaar (75 euro per maand)


Als je dit zo even sec vergelijkt is het maandbedrag vergelijkbaar, alleen komt bij Ford options de kosten er nog bij a 7624/3 jaar= 2541 euro per jaar aan extra kosten – uitgaande van de minimaal gegarandeerde waarde door Ford van 23k die je altijd krijgt
Pas als de auto verkocht kan worden aan Ford bij inruil, of particuliere verkoop voor 30k, ofwel 7k meerwaarde, loop je pas gelijk.
Boven verkoop van 30k krijg je dus pas te maken met voordeel per jaar.

Langs alle kanten horen we niet, doe niet aan private lease, maar wij zien enkel voordelen eraan t.o.v. Ford options. Zeker met de huidige grillige automarkt zeker met plug in hybrides die volgend jaar volledig belast worden qua MRB is het maar zeer de vraag of je over drie jaar nog 30k voor je Kuga gaat krijgen, en dan nog sta je gelijk qua kosten.
Wil je enig voordeel bijv 1000 euro per jaar tov private lease, dan moet je de auto al kunnen verkopen voor 33k.

Denk ik ergens verkeerd in mijn denkwijze?
Alvast hartelijk dank!

Kokka1
Berichten: 424
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Privaste lease of ford options

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Ik begrijp het dillema niet zo goed. Als je alle kosten over de periode van 3 jaar bij elkaar opteld dan is de goedkoopste de beste optie. Er zit geen emotie bij.

NeoDutchio
Berichten: 12414
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Privaste lease of ford options

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

€700 onderhoud in 3 jaar? Dat ben ik met 1 grote beurt al kwijt.
U hebt de keuze tussen €770,- per maand all in of €975,- per maand met een hoop onzekere factoren. Lijkt mij geen lastige keuze.

jerkarrago
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2012 16:52

Re: Privaste lease of ford options

Ongelezen bericht door jerkarrago »

bedankt voor de reacties,helemaal mee eens hoor maar ik heb het hier geplaatst omdat ik mogelijk nog iets over het hoofd zie. Maar weinig mensen doen nl private lease, meer mensen dergelijke constructies zoals ford options.
Alleen zien wij de voordelen van ford options dus niet..

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Privaste lease of ford options

Ongelezen bericht door Erthanax »

Houd er wel rekening mee dat er bij het einde van het contract soms flinke kosten in rekening worden gebracht om kleine “plekjes” te herstellen. Wat u gewone gebruikssporen noemt, ziet de leasemaatschappij mogelijk als schade die hersteld moet worden. De door de leasemaatschappij voorziene restwaarde moet immers wel gehaald worden.

Uitgaande van de bedragen die u noemt, lijkt Ford Options inderdaad niet aantrekkelijk.

Har45
Berichten: 499
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Privaste lease of ford options

Ongelezen bericht door Har45 »

Vermoedelijk is ANWB leaseplan alleen de bemiddelaar en wordt de private lease ondergebracht bij
Ayvens ( voorheen leaseplan) deze heeft wel het lease keurmerk.

Nadeel van lease is dat het gehele leasebedrag bij BKR geregistreerd gaat worden ( en in mindering wordt gebracht bij eventuele lening of hypotheek aanvraag)

Kans is groot dat u bij pech pas na 72 uur een vervangende auto krijg.

Ik hoop niet dat het mocht gebeuren maar mocht u samen met iemand anders het lease contract tekenen en komt u te overlijden dan moet de mede ondertekenaar de resterende maandtermijnen betalen.

Arizonakid
Berichten: 1178
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Privaste lease of ford options

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Als je de komende drie jaar ook een hypotheek of andere grote lening wilt afsluiten, doet private lease veel pijn in je leenbedrag.
Ben je dat niet van plan, is PL gewoon het goedkoopst.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Privaste lease of ford options

Ongelezen bericht door 16again »

jerkarrago schreef:
08 jun 2024 20:59
Koop valt af: als je hem dan na 3 jaar verkoopt, kost het je per jaar behoorlijk meer geld dan private lease of options.
Waarom is dat zo? In de andere constructies eindigt de aanbieder toch ook met een 3 jaar oude auto.

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Privaste lease of ford options

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik vroeg mij ook al af waarom operational lease altijd voordeliger zou zijn dan koop. Uiteindelijk komt er toch alleen maar een kostenpost bij, namelijk de marge voor de leasemaatschappij.

Misschien is de verzekering iets voordeliger, maar dat kan niet om grote bedragen per auto gaan. Misschien is de restwaarde voor de leasemaatschappij hoger, als alle kleine cosmetische gebreken worden hersteld. Maar de kosten daarvan komen bij de oude gebruiker terecht. Tel uit je winst.
Of zie ik iets over het hoofd?

Onno1958
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2024 14:19

Re: Privaste lease of ford options

Ongelezen bericht door Onno1958 »

Helaas kan ik weinig zeggen over het leasen van een Ford auto. Of over de ANWB lease. Ook helaas niet over de 3 genoemde mogelijkheden die U opgaf.

Ik kan U wel onze eigen ervaring geven over onze lease ervaring met Toyota Nederland. Zodat u wellicht daar wat voordeel uit kan halen voor uw eigen keuze.
Wij hebben een Private lease bij Toyota Nederland afgesloten voor een Toyota Yaris Cross (SUV) uitvoering "Explorer". Dit voor de duur van 6 jaar met 30.000 km per jaar. We betalen 614 euro per maand. We hebben onze oude auto ingeruild erop voor 3000 euro. Dit werd in mindering gebracht op de totale leasepijs. Ook hadden we enkele extra opties, waardoor het lease maandbedrag wat hoger werd, zoals flexlease, winterbanden en inzittendeverzekering. Alle onderhoud en APK zit in de leseprijs. Er zijn echter wel enkele beperkingen , zoals overmatige slijtage aan de bewegende delen zoals bijvoorbeeld remschijven en remblokken, profiel banden. Daar kunnen dan extra kosten in rekening worden gebracht. Wat inhoudt dat dit soort extra kosten aan de klant worden doorberekend. Voorbeeld, remblokken gaan zeg 40.000 km mee en nu bij een onderhoudsbeurt ziet men dat de remblokken vervangen moeten worden en de KM stand is 30.000, dan betekent dat er meer slijtage is geweest en het verschil (40.000 bij normaal gebruik en normale slijtage tegenover 30.000 bij overmatig gebruik en overmatig slijtage) van 10.000 km moet dan betaald worden volgens een normale verrekening die in het contract bij de kleine lettertjes staat.
Door goed na te vragen bij de autodealer of leasemaatschappij kun je veel van dit soort (onverwachte) ellende voorkomen.
Wij hebben wel 30 vragen gesteld bij onze autodealer en alle 30 vragen zijn goed beantwoord, waardoor er geen onduidelijkheden zijn geweest. Als je je leaseauto netjes onderhoud ( gebruikersonderhoud) en dus regelmatig wast, het binnen interieur schoon houdt, niet rookt in de auto (vaak mag dat ook niet) en je zuinig bent op je leaseauto, dan zal de leasemaatschappij en ook je autodealer zien dat je goed bent voor je auto en wat in je voordeel werkt bij inlevering.
Onze leasemaatschappij zal niet moeilijk doen bij kleine parkeerdeukjes od steenslag bij inlevering, zo is ons toegezegd. Maar heel veel deukjes of doffe lak (door vogelpoep = gelijk verwijderen i.v.m. uitbijten van de lak) zal wel in rekening worden gebracht, net zo als grotere deuken. Ook bij een ongeval heb je natuurlik eigen risico wat jezelf moet betalen, maar dat is logisch.
Alles moet in "redelijkheid" zijn tussen elkaar (de contractant en de leasemaatschappij).

Ik zou zeggen kijk ook eens bij Toyota en zie wat daar wel of niet kan.
https://www.toyota.nl/private-lease/mod ... aris-cross
In deze link is een voorbeeld gegeven van een Toyota Yaris Cross (First Edition), maar dat kan natuurlijk elk ander model zijn enz .
Anders gezegd kijk bij elke autofabrikant (importeurs en/of autodealer) wat de mogelijkheden zijn wat betreft leasen. Wij leasen via Toyota Nederland rechtstreeks en het loopt via de autodealer. Zouden wij het via de ANWB hebben gedaan ,dan hadden we +/- 40 euro per maand meer betaald.

Onze conclusie: Ja Private lease is zeker voordelig en voor ons de juiste. Geen gedoe en altijd een auto die tip top in orde is, vast maandelijks bedrag zonder verborgen kosten en verder geen gedoe.

O ja, accesscoires nooit mee leasen want dan betaal je de hoofdprijs, zeker bij een langere leaseduur. Wij hebben stoot strips en spatlappen gekocht en erop laten zetten. Dat was weliswaar wel een flinke aanschaf, maar als we het hadden geleased voor de leaseduur dan waren we meer geld kwijt geweest dan de aanschafprijs. Maar ook dit is makkelijk zelf uit te rekenen.
Ook hierbij is onze redernatie weer, door zelf iets toete voegen ter bescherming van de auto kan dat in je voordeel werken bij inlevering. Stootstrips op portieren voorkomt parkeerschade, spatlappen voorkomt opspattende steenslag bij de wielkasten.

Een Wiskunde Student
Berichten: 254
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Privaste lease of ford options

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Natuurlijk kun je zelf bepalen of je wilt leasen of kopen .

Ik zie alleen niet dat kopen je behoorlijk meer geld kost, zoals je stelt.
Het is goedkoper (als je het geld hebt) en je bent veel flexibeler ( in km en termijnen)

Je betaalt voor de lease 36*770 = 27.720 E
Je betaalt voor de koop (42.000-23.000 ) + 7.600 = 26.600 E

Ik gebruik hier de gegarandeerde Ford prijs van 23.000 en de door jou zelf opgegeven kosten voor onderhoud, MRB, en verzekering.

Het maakt elkaar financieel niet zoveel

Plaats reactie