LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] probleem met ruitenwissers

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
goofy4all
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mar 2005 19:52

probleem met ruitenwissers

Ongelezen bericht door goofy4all »

Al weer enige tijd merk ik dat mijn ruitenwissers vreemd doen.

Als ik normaal mijn ruitenwissers aan heb staan dan gaat de linker (bij de bestuurder) klapperend terug. Het is dus net of hij een aantal keer van de ruit wordt afgezet.

Heeft iemand een idee wat ik er tegen kan doen? Het is overigens zowel bij veel als bij weinig water het geval.

k van der hoek
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:38

Re: probleem met ruitenwissers

Ongelezen bericht door k van der hoek »

dit ligt meestal aan de kwaliteit van het rubber van het wisserblad, je kan proberen met een een tang of bahco de arm iets te verdraaien waardoor het blad rechter op het ruit staat, maar dit is meestal maar een kleine periode dat het over is.

je zult er toch aan moeten geloven om een paar kwaliteits wissers te kopen van b.v bosch.

goofy4all
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mar 2005 19:52

Re: probleem met ruitenwissers

Ongelezen bericht door goofy4all »

Ik ben vandaag naar de garage geweest waar ik ruim een jaar geleden mijn auto (Suzuki Ignis) kocht. Ik heb dusdanig weinig kennis van auto's dat ik, behalve het wassen en standaard controlles/bijvullingen, maar niks zelf eraan doe.

Zij hebben er naar gekeken en er inderdaad twee nieuwe wissers (bosch) opgezet (alleen de wissers moeten betalen).
Ik hoop dat hiermee het probleem opgelost is, anders sta ik volgende week weer daar.

Manta79
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:59

Re: probleem met ruitenwissers

Ongelezen bericht door Manta79 »

Er zit soms (?) aan ruitenwisser bladen een boven en onderkant.
De wisser even los nemen en weer andersom erop zetten.
De hoek waarop het blad of wisserarm tegen de ruit aan staat is de reden waarom die over je ruit heen "hupt".

Ik moet zeggen dat ik het ook wel eens heb na een wasbeurt met hotwax in de wasstraat...

k van der hoek
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:38

Re: probleem met ruitenwissers

Ongelezen bericht door k van der hoek »

het maakt niks uit of de ruitenwisser op de kop wordt gemonteerdt of niet.

aleen de wisser aan de bestuurderskant, mits voorzien van een spoiler moet met de spoiler naar onderen worden gemonteerd.

heeft de wisser geen spoiler, maakt het niks uit hoe je hem monteerdt, vast is vast, heel simpel........

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: probleem met ruitenwissers

Ongelezen bericht door NAK »

Als de wisserbladen verdrogen slaan ze minder makkelijk om tijdens de wisbeweging.
Het gevolg is dat ze dan over de ruit "terug huppelen".

Het kan geen kwaad om met neme in droge periodes je ruiten nat te spuiten en daarmee de wisser in werking te zetten.
Mogelijk dat je dan uitdroging van de bladen voorkomt.

Gesloten