LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
bert bos
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2004 19:27

Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V

Ongelezen bericht door bert bos »

Sinds een half jaar heb ik problemen met mijn Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V. Om onverklaarbare redenen slaat de motor zo maar af. Dit is inmiddels 8 keer gebeurd. Meestal wil de auto na een half uur weer starten. Bij 2 erkende Citroëngarages hebben zij het daadwerkelijke probleem nog niet kunnen achterhalen. Wel is al een aantal onderdelen vervangen (sensorcylinder, bobine, ontluchtleidingslang). Wie heeft met zijn of haar auto hetzelfde probleem (gehad) of kent iemand die hiermee te maken heeft gehad?

Gast

Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V

Ongelezen bericht door Gast »

Is het een gloednieuwe of een tweedehandse ?
Dat maakt vaak het verschil uit.

bert bos
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2004 19:27

Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V

Ongelezen bericht door bert bos »

De auto is van september 2000, ik heb hem nu net een jaar.

vinnie von wolde

Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V

Ongelezen bericht door vinnie von wolde »

Ik heb ook een Xsara Picasso, en die heb ik na 2 maanden bij de dealer door het raam de showroom ingereden.
Wat een slechte auto zeg, na drie keer rijden viel het gaspedaal eraf, en de deuren konden ook niet meer op slot. Na een maand kreeg ik al roestplekken op de rechterachterdeur en ook moest de distributieriem al vervangen worden. Na 2 maanden begaven de remmen het op de snelweg, en toen heb ik em dus bij de dealer naar binnen gereden. Heb nu een tweedehands Toyota en ben daar erg blij mee!

Gast

Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V

Ongelezen bericht door Gast »

Kwam dat omdat je remmen niet meer werkte?
En deed je airbag het nog wel toen je door de ruit heen knalde?

wladimirT

Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V

Ongelezen bericht door wladimirT »

Ik heb iets dergelijks gehad met mijn BX 16 (zelfde soort motor).
Alles nagezien, benzinepomp vervangen, wegenwacht er steeds bij, enz.

Totdat ik eens gekeken heb naar de bougies. Er bleek een verkeerd type in te zitten (te koud). Door de dealer geleverd!

Het is maar een gooi natuurlijk, maar je weet nooit. Even checken dus

succes

tonto

Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V

Ongelezen bericht door tonto »

Vinnie van Wolde,

Sterke verhalen.

vinnie van wolde

Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V

Ongelezen bericht door vinnie van wolde »

tja, sterke verhalen? Geen sterke picasso in ieder geval. je ken het nalezen in de krant hoor; de tubantia...

anjaatje

Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V

Ongelezen bericht door anjaatje »

Wij hebben sinds mei een Picasso.
Naast een (normaal) probleem, (met de airco) kregen wij op vakantie het volgende, we konden de sleutel niet meer draaien in het contactslot, bij een draaiende motor.
We konden hem dus niet uitzetten(op de normale manier dan).
Een belachelijk probleem, en ik heb Citroen Nederland erover geschreven. Deze bieden alleen excuses aan en dat was het dan.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die problemen hebben met het contactslot/sloten bij de Picasso...danwel bij andere modellen.
Op Corsica, waar we nieuwe contactsloten moesten laten monteren, vertelden ze dat dit veel vaker voor kwam.
En dat bij een wagen van nog geen 4 jaar oud.
Ik denk altijd maar....ze schieten mensen naar de maan....maar een fatsoenlijk contacslot...zo lullig....maar goed.

Groetjes,
Anja.

Toshi
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 okt 2003 13:49

Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V

Ongelezen bericht door Toshi »

Hoi.

Wij hebben hetzelfde probleem gehad met het contactslot. Onze Picasso nieuw aangeschaft: juni 2001. Het probleem deed zich voor toen wij op vakantie in Drente waren (en niet in Frankrijk bv.)
Dat gebeurde vrijdagavond..... na contact met Citroen Nederland zijn we doorgereden naar een Citroendealer te Hardenberg. Die heeft het slot "gedemonteerd". Konden met draadjes de auto starten.....
Mijn eigen dealer gebeld. Die hebben een nieuw contactslot geregeld.
En dat is er toen op maandag bij de eigen dealer ingezet......
Probleem was op zich prima opgelost. En viel onder de garantie. Hadden 3 jaar garnatie (genomen) bij aanschaf van de auto.

Onze Picasso in juni ingeruild voor...... een nieuwe Citroen Xsara Picasso (1.8 Image-uitvoering). Auto bevalt verder prima.

Groetjes uit Maarssen 8)

Toshi
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 okt 2003 13:49

Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V

Ongelezen bericht door Toshi »

Het probleem (met dat contactslot) deed zich voor.... augustus 2003.

Groetjes uit Maarssen.

browny
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 nov 2006 12:57

Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V

Ongelezen bericht door browny »

hallo mede Citroen gebruikers,

Ook ik was dit jaar de klos met het contactslot. Twee dagen voor vertrek naar Luxenburg, onderdeel niet te krijgen, kreeg te horen dat dit een kwaal was en dat er een een GEMODIFICEERD onderdeel in zou komen omdat de Airco (stoomvoorziening) via het contactslot loopt. Dit was dan ook de oorzaak van het probleem. De auto van mij is van 2002. Ik heb dan ook citroen nl aangeschreven en kreeg vandaag de onderstaande brief (waar ik niet blij van werd) De kosten van zo rond de € 300 is dan ook voor eigen rekening.

citaat brief importeur



Geachte heer Bruin,

Hartelijk dank voor uw schrijven, welke wij in goede orde ontvangen hebben.
Uw schrijven is behandeld onder referentienummer 11-44265.

Wij betreuren het te vernemen dat u bent geconfronteerd met een defect aan uw Citroen Xsara Picasso. Hoewel elke Citroen met dusdanige grote zorg is ontworpen en gefabriceerd dat bij onderhoud, volgens het onderhoudsboekje, de kans op mankementen tot een minimum wordt beperkt komen er helaas wel eens technische storingen voor zoals hetgeen waar u mee bent geconfronteerd.

Ten tijde van de eerste aflevering van uw auto, in maart 2002, was uw auto voorzien van een contractuele garantieperiode van 2 jaar. Binnen de contractuele fabrieksgarantieperiode is het risico van reparatie en de daarmee gepaard gaande kosten voor de producent, daarna gaat dit risico over naar de eigenaar van de auto. Voor die gevallen die net buiten de contractuele garantieperiode plaatsvinden, en waarmee de kosten het totale exploitatiebeeld ernstig nadelig benvloeden, kent Citroen Nederland een zogenoemde coulance regeling.



De officiele Citroendealer is gemachtigd om te bepalen of een bepaalde reparatie al dan niet voor een coulance aanvraag bij Citroen Nederland in aanmerking komt.



Om voor coulance in aanmerking te komen dient de auto onderhouden te zijn door een Citroen Erkende Reparateur en dient de reparatie ook te zijn uitgevoerd door een bedrijf welke behoort tot onze organisatie. Zoals wij reeds gemeld hebben kunnen wij u niet tegemoetkomen inzake deze reparatie.

Met vriendelijke groet,
Melissa van Grondelle

Citroën Klantenservice

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Problemen Citroën Xsara Picasso 1.8I, 16V

Ongelezen bericht door C200K »

@Browny,

is het nu echt nodig om 2 topics die meer dan 2 jaar oud zijn weer op te rakelen?!?!

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Gesloten