Hallo,
Graag wil ik in kontakt komen met mensen die een MTB gekocht hebben van het merk Stonewell "De Silverstarserie".
Mijn zoon kocht 17 Augustus j.l bij de firma Stonewell Bikes in Eindhoven
een Silverstar 14.0.Werkelijk een prachtfiets om te zien;Zilverkleurig met waaiereffekt.Hij betaalde voor deze fiets € 350,= oftewel 772.55 harde guldens.Daarna moesten we nog verlichting,een slot kopen en anti-diefstalchips laten plaatsen om een verzekering af te kunnen sluiten.Dit alles koste mij nog eens +/- € 175,= meer.
Na twee dagen ging het eerste ding (een sierring bij het voorste tandwiel) al stuk.Zijn achterband was 14 dagen later al versleten.Nadat hij er hooguit een keer of zes\zeven op had gefietst.Vervangen.toen ging het achterwiel kraken.op 5 Oktober werd het gekraak in zijn achterwiel zo hevig dat het begon te slepen.Bij controle door een gerenomeerde fietsenmaker.bleek het binnenwerk zg "cups " in het achterwiel gescheurd te zijn.Dit veroorzaakte zo veel problemen dat de kogeltjes kapot gegaan zijn.De fiets staat vanaf die datum stil.Ik heb toen deze firma een Email gestuurd waarin ik uitlegde dat ik een beroep op de garantie wilde doen en dat zo veel gebrekenin zo'n korte tijd niet zo'n beste reklame was voor deze fiets.
Hier heb ik antwoord op gehad.....,Als antwoord kreeg ik dat als mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en een "goedkope" fiets kopen NIET moeten verwachten dat zij dan ook nog Garantie krijgen.Er zat alleen maar garantie op het frame.Hij vond mijn Email A-sociaal en was daarom erg boos geworden.Waarom weet ik niet want het was een korrekte Email.Hier volgt de letterlijke tekst want ik had hem bewaard,U mag zelf oordelen: Goedendag:
Ik wil u even melden dat mijn zoon zijn fiets nu alweer kapot is.
Deze keer betreft het het binnenwerk van de tandwielcassette achter.Het is niet te repareren en dient dus vervangen te worden.Ik wil dus een beroep doen op de garantie.
Graag zou ik zien dat u even kontakt met mij opneemt (0411 682769 of 0653117456) daar als ik u bel ik Vodafone aan de lijn krijg.Dit is nu al de vierde c.q vijfde keer dat de fiets kapot gaat. Erg veel in twee maanden tijd als u het mij vraagt vind u ook niet? Dit is mijns inziens ook geen beste reklame voor u,en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Ik kan u verzekeren dat er met deze fiets niet geragd wordt,hij heeft alleen nog maar op de weg gereden.
M.v.g Robert Blom Het bleek dus niet het binnenwerk te zijn maar de cups in het achterwiel. Kort en goed,hij was mijn zoon niet terwille .,en zodoende heeft mijn zoon (van 15 jaar) Nu een prachtige maar overigens waardeloze fiets.Omdat deze cups door hun bijzondere maat hier niet te koop zijn.Graag zou ik van andere kopers willen horen wat hun ervaringen zijn. Alvast bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met een MTB Stonewell
Re: Problemen met een MTB Stonewell
Hallo, ben zelf op de hoogte met het probleem van de cups. (ik ben rijwielmonteur) De betreffende cups zijn bij geen enkele leverancier te bestellen. Heb wel de ervaring dat dit alleen wordt toegepast op zeer goedkope fietsen (zoals bij kwantum, gamma etc) misschien heeft u de fiets wel te duur gekocht.....
Re: Problemen met een MTB Stonewell
hallo beste mede klager. ik heb ongeveer 2 mnd geleden ook de stonewell silverstar 4.0 gekocht, maar dan voor 200 euro. en heb ongeveer dezelfde problematiek. mijn versnellingen zijn al 3 keer opnieuw afgesteld. mijn achteras heeft een speling van hier tot china. en mijn trap as is kapot. ik ben naar de winkel heen gegaan, en kreeg de mededeling dat ik dat zelf maar even moest verhelpen. DUS stonewell is gewoon slecht. ik heb een mailtje gestuurd naar de consuwijzer "consumentenbond" en wacht op hun reactie. ik ben er blij mee dat er meerdere mensen zijn die problemen hebben met stonewell. omdat we met meerdere mensen sterker staan, dan Alleen.
ik moet bij die prijs er even bij zeggen dat ik in de winkel een optie had om een bouwpakket van de fiets te kopen voor 150 euro.
en de fiets gemonteerd koste mij dus 200 euro
misschien is het een optie om even te gaan checken of er meerdere mensen zijn die ook een probleem hebben met dit merk. zodat we dus daadwerkelijk met meerdere namen naar de consumentenbond kunne stappen. om dit probleem even grootschalig op te lossen.
ik moet bij die prijs er even bij zeggen dat ik in de winkel een optie had om een bouwpakket van de fiets te kopen voor 150 euro.
en de fiets gemonteerd koste mij dus 200 euro
misschien is het een optie om even te gaan checken of er meerdere mensen zijn die ook een probleem hebben met dit merk. zodat we dus daadwerkelijk met meerdere namen naar de consumentenbond kunne stappen. om dit probleem even grootschalig op te lossen.