LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen renault scenic

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
riddert
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door riddert »

Limblik schreef:Vandaag met mijn Grand Move naar de keurig geweest. Duurt ongeveer een uurtje, dus ik met koffie en krantje zitten wachten.
Na half uurtje ff frisse neus halen en wie stond er buiten in parkeervak voor autos die klaar zijn: le grand move.
Oeps schrok ik zo vlug al, zeker afgekeurd geen beginnen aan, gauw buiten gezet. Dus ik naar de balie en vroeg: nu al klaar?
Antw: Ja hoor is tip-top in orde.
Tjonge die Jap komt zo door de keuring en zeker niet bij een foetel bedrijf, zijn best puntje precies. En dat zomaar met 15 jaar. Wel hij draagt zijn"franse naam" wel waardig, terwijl de echte franse auto nog minder is dan Petit Moveje.
Je krijgt me van ze levens dagen niet in een Senic.
Hierbij dus nogmaals de bevestiging van Chrisje's welgemeende tip. :D
Natuurlijk komt je auto zo door de keuring. Als je auto het voorgeschreven onderhoud krijgt, en defecten worden gerepareerd zal de wagen altijd door de keuring komen. Dat heeft niks met de zogenaamd geweldige Japanse kwaliteit te maken, maar meer met fatsoenlijk onderhoud.

Een keuring voor een Scénic duurt net zo lang, en ook deze staat na een half uurtje weer buiten. Alleen bij een Renault van bepaalde bouwjaren heb je wat meer (beter gezegd veel meer) onderhoud en storingen, en dus meer kosten om hem rijdend te houden. 't Is maar net waar je voor kiest en waar je van houd.

Limblik
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2011 14:38

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door Limblik »

riddert schreef:
Limblik schreef:Vandaag met mijn Grand Move naar de keurig geweest. Duurt ongeveer een uurtje, dus ik met koffie en krantje zitten wachten.
Na half uurtje ff frisse neus halen en wie stond er buiten in parkeervak voor autos die klaar zijn: le grand move.
Oeps schrok ik zo vlug al, zeker afgekeurd geen beginnen aan, gauw buiten gezet. Dus ik naar de balie en vroeg: nu al klaar?
Antw: Ja hoor is tip-top in orde.
Tjonge die Jap komt zo door de keuring en zeker niet bij een foetel bedrijf, zijn best puntje precies. En dat zomaar met 15 jaar. Wel hij draagt zijn"franse naam" wel waardig, terwijl de echte franse auto nog minder is dan Petit Moveje.
Je krijgt me van ze levens dagen niet in een Senic.
Hierbij dus nogmaals de bevestiging van Chrisje's welgemeende tip. :D
Een keuring voor een Scénic duurt net zo lang, en ook deze staat na een half uurtje weer buiten. Alleen bij een Renault van bepaalde bouwjaren heb je wat meer (beter gezegd veel meer) onderhoud en storingen, en dus meer kosten om hem rijdend te houden. 't Is maar net waar je voor kiest en waar je van houd.
Jaja, Renault van bepaalde bouwjaren. Zekers ook van 1997 of ander jaar en das nu juist het verschil. Die Jappen hebben blijkbaar die "veel meer" kosten niet. Dus er zal heus wel een verschil in kwaliteit zijn tussen beide. Kennis van mij heeft een Senic en vroeg eens wat erover. Er is altijd wel wat aan zei ze. :roll:

Limblik
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2011 14:38

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door Limblik »

Zo vandaag was het D-Day voor mijn Daihatsu, bij de grote beurt. Met vlag en wimpel door het normale onderhoud zonder extra's.
Dat haalt een Senic van 15 jaar niet. :roll: :)

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: problemen renault scenic

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Sorrie Limblik, maar waarom weer dit topic omhoog te schoppen omdat jouw Daihatsu een beurt heeft gehad?

Misschien kan je beter een Grand Move Blog beginnen?

Gesloten