LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ranault auto's

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Mark1960

Ranault auto's

Ongelezen bericht door Mark1960 »

Ik rij nu 6 jaar Renault, en heb constant problemen.

Ik heb een Clio gehad me eerste auto daar vielen de problemen bij mee maar hoe nieuwer je gaat des temeer problemen er komen! Na mijn Clio, een nieuwe Megane gekocht bij deze auto constant motor segment problemen en elektronica storingen. Hier blijkt volgends kennissen en vrienden Renault om bekent te staan ik heb deze auto na 2 jaar weg gedaan.

Nu rijdt ik met trots de nieuwe RENAULT CAPTUR, een zeer mooie auto met alle opties die denkbaar zijn. Deze auto heb ik nu ruim 6 maanden, en heb ook met dit model elektronica storingen! Zoals airco problemen, elektrische ramen die haperen, en het navigatie systeem werkt niet optimaal terwijl je voor deze auto dik betaalt. Dan mag je toch wel verwachten dat de kuren van elektronica problemen eruit zijn. Ik ben nu al meerdere keren naar de dealer geweest en ze hebben het gemaakt inderdaad bleken er storingen te zijn. Helaas van de week, stond ik ineens stil langs de weg motor uitval de auto laten uitlezen en ze konden het niet vinden. Nu is het echter opgelost, maar rij ik met minder plezier in me auto gezien ik bang ben dat er weer iets mankeert.

Ik heb een vriend die een Clio uit 2016 rijdt, deze ervaart ook problemen met ze auto en ook elektronica problemen. Ik heb vernomen dat Renault hierom bekend staat, wat is jullie ervaring met dit merk ?

Als dit zo blijft ben ik geen trouwe klant meer van dit merk, en stap ik over op een ander merk.

kweenie

Re: Ranault auto's

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vraag mij sowieso af waarom je met zulke ervaringen nog bij Renault bent gebleven...
Maar mijn ervaring (en mijn gekleurde en niet ontkrachtte beeld van het merk) is dat het niet bepaald een degelijk merk is. Leuk voor een paar jaar, maar daarna komen de problemen en bij iedere beurt weer iets anders dat moet worden gerepareerd. Dus als je een leaseauto moet kiezen is het wellicht een optie, maar anders niet.

absent

Ongelezen bericht door absent »

Mijn gekleurde mening is weer anders. Na de 25 de 30 en een Scenic durf ik het wel fijne auto's te noemen. Mankementen zijn zelf te verhelpen en de onderdelen niet echt duur. Dus.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kweenie schreef:Ik vraag mij sowieso af waarom je met zulke ervaringen nog bij Renault bent gebleven...
Maar mijn ervaring (en mijn gekleurde en niet ontkrachtte beeld van het merk) is dat het niet bepaald een degelijk merk is. Leuk voor een paar jaar, maar daarna komen de problemen en bij iedere beurt weer iets anders dat moet worden gerepareerd. Dus als je een leaseauto moet kiezen is het wellicht een optie, maar anders niet.
De enige auto die ik heb gehad waarmee ik 180.000 km zonder enig technisch probleem heb gereden was een Renault. Voor de rest alleen maar Duitse auto's gehad waarbij altijd vanaf 40.000 km wel kleine en grotere technische problemen voorkwamen.

Gesloten