LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Relatie beslagen ramen en losse slang naar ruitensproeier?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
fpennings
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2008 20:00

Relatie beslagen ramen en losse slang naar ruitensproeier?

Ongelezen bericht door fpennings »

Ben een leek wat auto's betreft, maar laatst had ik iets wat mij toch niet helemaal lekker zit. Auto betreft een Opel Astra (model 2005)

Tijdens een rit op de snelweg besloot ik mijn ruit te sproeien en tijdens het sproeien stopte het sproeisysteem ermee voor de voorruit. Achter deed het nog prima, dus mijn conclusie was dan ook dat er wel een slangetje los zou zijn geraakt.

Ik naar de garage, hebben ze mooi gefixed, maar je kan tegenwoordig nergens meer zomaar bij, dus 30 minuten werk (er moest e.e.a aan de kant gehaald worden) en 50 euro armer verliet ik het pand.

Diezelfde avond merkte ik dat mijn ruiten ineens vanuit de binnenkant beslaan, tijdens het rijden. Er zit airco in de auto en ik had dit nog nooit eerder gehad, dus mijn conclusie was dan ook: Zal wel of wat sproeivloeistof zijn dat nog ergens lag of ze hebben iets verkeerd teruggezet.

De volgende dag even langs de garage op de heen rit nergens last van; waarschijnlijk iets dat nog moest verdampen ""kijk het maar even aan, blowers klinken goed."

Maar later in de week had ik toch regelmatig dat de boel besloeg, met name als het buiten regende had ik het idee.

Toch maar even een afspraak bij de garage gemaakt. Een of ander motortje om de kleppen te bedienen schijnt kapot te zijn, kan volgens de garage niets te maken hebben met de eerdere reparatie. Kosten 300 euro+. Ben natuurlijk redelijk boos geworden en het lijkt mij ook wel heel toevallig dat er geen enkele relatie zou zijn met de eerdere reparatie. Maar ja, hoe bewijs je dat als consument.
Van coulance hadden ze ook niet echt gehoord.

Natuurlijk kan het toeval zijn, maar ik heb er toch een naar gevoel bij. Iemand die mij gerust kan stellen dat de eerdere reparatie dit probleem niet veroorzaakt kan hebben? Ze hebben immers naar eigen zeggen e.e.a. moeten verwijderen en terugplaatsen. Is mijn merk-garage gewoon een fijne tent is waar ik nog jaren met plezier mijn auto kan brengen?

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Relatie beslagen ramen en losse slang naar ruitensproeier?

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Toeval.

Het gaat om de stuurmotor van de kachelkleppen. Die staan in geen enkele relatie tot de ruitensproeiers. Duik overigens zelf eens onder het dashboard als dat kan en probeer het motortje te vinden. soms kan je met een klein tikje de boel weer aan de gang krijgen. Vuiligheid kan ook tegenwerken.

Gesloten