LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] renault laguna

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Henk van Breemen

renault laguna

Ongelezen bericht door Henk van Breemen »

Ik heb sinds 2001 een laguna fijne auto,
maar erg duur in onderhoud na 2 maanden de gehele boordcomputer vernieuwd,dit was echter garantie
Daarna met 15000km op de teller rondom nieuwe banden,voor 50%
vergoedt door renault.
Maar nu bij een apk keuring inclusief grote beurt km stand 52000
moesten de voorste draagarmen worden vervangen,een klusje van ongeveer 600 euro totale rekening 1000 euro
Mijn vraag is nu is dit normaal bij 52000km op de teller

ps ik ben geen racemonster of zo

drempel

Re: renault laguna

Ongelezen bericht door drempel »

Mijn vraag is nu is dit normaal bij 52000km op de teller
Ja die lieve drempeltjes !

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat de drempeltjes minder van invloed zijn op een set van 4 nieuwe banden,

Misschien is de uitlijning van de wagen hier debet aan,

De banden slijten dan vooral aan een zijkant, of te weinig lucht in de banden kan ook een oorzaak hebben,

Dat Renault niet een van de beste wagens zijn, als het op techniek aankomt, weet heel Nederland, en dan komt de service verlening om de hoek kijken,

15.000 km met 4 banden is volgens mij véél te snel!,

Vooral als er veel stadsverkeer meer gereden wordt, is de slijtage van de banden hoog te noemen, het vele sturen door de straten geeft toch een verhoogde slijtage van de banden, maar om de 15.000 kolometer 4 nieuwe banden is wel heel erg snel!,

Ik zou toch info vragen over deze snelle bandenslijtage, en bekijk zelf de banden ook eens, heeft de garage gebrek aan geld?, de meeste klanten lopen gerust achter de garage aan, als er wat aanbevolen wordt, als het om vervangen gaat,

Volgens mij is dit geen zuivere koffie,

Vraag anders eens info bij een andere garage!, misschien hebben zij weer een ander mening over het vervangen van 4 banden.

drempel

Ongelezen bericht door drempel »

moesten de voorste draagarmen worden vervangen
Hier is echt de drempels de schuldige van

Gast

Bij een APK keuring kwam men er achter dat mijn Ford Fiësta op de fuse's te veel speling had, deze fuse kogels zaten vast geklonken op de draagarmen van de voorste wielophanging,

Na 43.000 km is dit wel erg snel, en een ruige rijden ben ik ook niet, maar helaas, de boel vervangen,

De APK keurmeester vertelde mij, dat ik nog net op tijd deze kogels had laten vervangen!, anders had u later gegarandeerd een zwaar auto ongeluk kunnen meemaken!,

De kogels waren dermate uitgesleten, dat je ze met hand uit de kom kon halen!,

Als deze kogels onder het rijden, uit de kom gaan, klapt het voowiel dwars van de rijrichting!, m.a.w. een auto die absoluut onbestuurbaar wordt, dan is de railing of berm de enige kant waar de auto naar toe wil!,

Dan kijk je als klant toch even raar op, dat dit gebeurd, bij een wagen die net de 40.000 gepasseerd is!

Later las ik in een Duits automagazine dat een bepaalde serie Fiësta's waren voorzien van fuse kogels waarbij, tijdens de fabricage van de kogels, te weinig vet, in de onderdelen was gedaan!,

De Fiësta van mij behoorde tot die serie!, in Duitsland zijn er diverse zware ongelukken gebeurd met die wagens!, hier waren helaas doden bij te betreuren!,

Maar Ford hield zich stil....

Als de auto maar op tijd gekeurd wordt..., is er niks aan de hand!,

Zeer waarschijnlijk zijn de Ford garage's wel even geïnformeerd over dit voorval!,

Heeft u pech wanneer u uw wagen laat keuren bij een andere garage,

Deze speling op de fuse's wordt uiteraard standaard gecontroleerd bij iedere APK, dit is verplicht, maar een monteur zou het maar eens vergeten....

Kunnen ze je uit de wagen zagen!, een andere manier van 'uitstappen' is na zo'n 'crash' niet meer mogelijk!.

Mekker

Ongelezen bericht door Mekker »

Tsja, er is er 1 hier op het forum die zweert bij een ford feest, dus die maak je er niet bang mee. Anderen moeten idd wel uitkijken lijkt mij want dit is idd link.

lagunarijder

Ongelezen bericht door lagunarijder »

Het lijkt mij vreemd dat bij een halve ton vitale onderdelen moeten worden vervangen. Aan de andere kant heb ik bijv. ingevreten remschijven gehad bij net 30000 km. Ook niet normaal natuurlijk. Was net uit de fabrieksgarantie, maar wel netjes z'n onderhoud gehad. Suggestie: laat u niet afschepen en mail gewoon Renault Nederland via de website. Een auto van zoveel geld mag niet in elkaar storten als de garantie is verstreken.
Ongetwijfeld krijgt u als reactie een vriendelijke dame aan de lijn die u gaat proberen af te poeieren met een licht verwijt over uw eigen rijgedrag. Gewoon voet bij stuk houden en 50% coulance claimen. Bij mij werkte het uiteindelijk !
Het is jammer dat Renault niet zonder meer uit zichzelf z'n klanten goed bedient. Op deze manier krijgen ze geen loyale klanten. :(
Succes

Mégane rijder

Ongelezen bericht door Mégane rijder »

Best Henk van Breemen
Aan de inhoud van je verhaal te oodelen, had je in 2001 een nieuwe laguna kocht.
Dat je na 15000km 4 nieuwe banden moet hebben is lijkt mij een beetje ongeloofwaardig. Ik kan me voorstellen dat de voor- achterbanden, iets harder gesleten zijn dan de andere, maar alle vier?????
Ik heb dan ook, zeker als ik de rest van het verhaal bekijk, het vermoeden dat je aardig belazerd wordt door je dealer.
Mijn ervaring is dat je minder geld kwijt bent bij een vakgarage en/of erkende autohandelaar da bij een dealer.
Zelf heb ik het meegemaakt dat, vanaf de aanschaf van een nieuwe golf, mijn waterpomp bij drie onderhoudsbeurten achter elkaar defect verklaard werd. Gebeurde bij een VW dealer. Ik ben daar weggegaan en heb mijn auto daarna nog 5 jaar door een vakgarage laten onderhouden zonder dat er ook maar 1 keer een probleem met de waterpomp geweest is.
Dus mijn advies is: staop over van de dealer naar de vakgarage.

Succes

Gast

Om garantie op je auto te behouden moet je naar de Merk dealer toe! Overigens is meneer niet de 1e die al na 15.000 km nieuwe banden nodig heeft. Een verkeerde uitlijning heeft zeer hoge slijtage tot gevolg!

Verder is het bekend dat drempels de oorzaak zijn van kapotte draagarmen! Coulance claimen!

Gesloten