LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Renault neemt het niet zou nauw...
Renault neemt het niet zou nauw...
De garage meet een temperatuursverschil van ruim 3 graden tussen bestuurdersplaats en bijrijdersplaats indien de luchtstroom boven niet aanstaat omdat dit een trigger voor migraine klachten bij mijn vrouw is.
De temperauur van de Renault Captur wordt gemeten door 1 sensor.
De temperatuursregeling kan niet links en rechts apart ingesteld worden.
De oplossing van Renault voor de ontwerpfout met het verwarmingssysteem is door gewoon een ruime norm te zetten waardoor hun designfout binnen de norm blijft en het probleem dus volgens Renault geen probleem meer is.
Het volgens Renault acceptabele temperatuursverschil is 5 graden tussen bestuurder en bijrijder, als je het daarmee niet eens bent dan stuurt Renault je terug naar de dealer die je juist naar Renault heeft gestuurd omdat zij er ook niets mee kunnen!
De norm ruim zetten is geen oplossing voor dit soort problemen, dat heet probleem omzeilen.
Je mag van een moderne auto toch redelijkerwijs wel verwachten dat de temperatuursverdeling via de verwarming redelijk gelijk is.
Bij de koop is hier niets van gezegd, in de folders is er niets over te vinden, op internet schrijft renault er niets over.
Bij de koop hebben wij wel duidelijk gemaakt dat mijn vrouw een probleem heeft met luchtstromen langs haar hoofd (trigger voor migraine).
De garage geeft aan dat zij in ieder geval bij de verkoop niet door Renault Europe/Nederland op de hoogte waren gesteld van dit temperatuurs
Er is per email/telefoon al contact geweest met Renault. Geen oplossing, alleen een uiterst onvriendelijke medewerker toen wij aangaven dat wij het niet met de door Renault zelf bedachte norm van 5 graden temperatuursverschil is acceptabel eens waren. Deze uiterst onvriendelijke Renault medewerker liet zich in zijn felle reactie nog wel (per ongeluk) ontvallen dat dit heus niet het enige model was waar Renault deze norm op toepaste, kortom wij moesten het er maar mee doen en Renault komt er bij nog meer modellen mee weg. Toen mijn vrouw aangaf dat wij ons niet bij de door Renault gewenste "oplossing" neer zouden leggen, wist de medewerker nog het antwoord te geven "Dan wachten wij dat wel af" en daarmee was het probleem volgens Renault afgedaan.
Ik lees op deze site dat er ook mensen met een Clio verwarmingsproblemen hebben. Daar zit dezelfde verwarmingsunit in.
Ook met het Rlink systeem van Renault gaat dat op een zelfde wijze. Het product deugt nog niet, maar het probleem is het probleem van de klant.
Graag advies hoe hier verder mee om te gaan.
Dit zou toch onder Product aansprakelijkheid moeten vallen?
Hier kan je toch niet als leverancier mee weg komen?
Wij zijn langzamerhand zover dat Renault of alsnog met een passende oplossing (temperatuursveschil binnen 1 graad) moet komen, of de auto tegen een goede prijs terug moet nemen, met voor ons dan alle vrijheid om voor de volgende auto het merk/type zelf uit te kunnen zoeken.
De temperauur van de Renault Captur wordt gemeten door 1 sensor.
De temperatuursregeling kan niet links en rechts apart ingesteld worden.
De oplossing van Renault voor de ontwerpfout met het verwarmingssysteem is door gewoon een ruime norm te zetten waardoor hun designfout binnen de norm blijft en het probleem dus volgens Renault geen probleem meer is.
Het volgens Renault acceptabele temperatuursverschil is 5 graden tussen bestuurder en bijrijder, als je het daarmee niet eens bent dan stuurt Renault je terug naar de dealer die je juist naar Renault heeft gestuurd omdat zij er ook niets mee kunnen!
De norm ruim zetten is geen oplossing voor dit soort problemen, dat heet probleem omzeilen.
Je mag van een moderne auto toch redelijkerwijs wel verwachten dat de temperatuursverdeling via de verwarming redelijk gelijk is.
Bij de koop is hier niets van gezegd, in de folders is er niets over te vinden, op internet schrijft renault er niets over.
Bij de koop hebben wij wel duidelijk gemaakt dat mijn vrouw een probleem heeft met luchtstromen langs haar hoofd (trigger voor migraine).
De garage geeft aan dat zij in ieder geval bij de verkoop niet door Renault Europe/Nederland op de hoogte waren gesteld van dit temperatuurs
Er is per email/telefoon al contact geweest met Renault. Geen oplossing, alleen een uiterst onvriendelijke medewerker toen wij aangaven dat wij het niet met de door Renault zelf bedachte norm van 5 graden temperatuursverschil is acceptabel eens waren. Deze uiterst onvriendelijke Renault medewerker liet zich in zijn felle reactie nog wel (per ongeluk) ontvallen dat dit heus niet het enige model was waar Renault deze norm op toepaste, kortom wij moesten het er maar mee doen en Renault komt er bij nog meer modellen mee weg. Toen mijn vrouw aangaf dat wij ons niet bij de door Renault gewenste "oplossing" neer zouden leggen, wist de medewerker nog het antwoord te geven "Dan wachten wij dat wel af" en daarmee was het probleem volgens Renault afgedaan.
Ik lees op deze site dat er ook mensen met een Clio verwarmingsproblemen hebben. Daar zit dezelfde verwarmingsunit in.
Ook met het Rlink systeem van Renault gaat dat op een zelfde wijze. Het product deugt nog niet, maar het probleem is het probleem van de klant.
Graag advies hoe hier verder mee om te gaan.
Dit zou toch onder Product aansprakelijkheid moeten vallen?
Hier kan je toch niet als leverancier mee weg komen?
Wij zijn langzamerhand zover dat Renault of alsnog met een passende oplossing (temperatuursveschil binnen 1 graad) moet komen, of de auto tegen een goede prijs terug moet nemen, met voor ons dan alle vrijheid om voor de volgende auto het merk/type zelf uit te kunnen zoeken.
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
Als ik dit zo lees vraag ik mij toch 2 dingen af.Jk58 schreef:De garage meet een temperatuursverschil van ruim 3 graden tussen bestuurdersplaats en bijrijdersplaats indien de luchtstroom boven niet aanstaat omdat dit een trigger voor migraine klachten bij mijn vrouw is.
De temperauur van de Renault Captur wordt gemeten door 1 sensor.
De temperatuursregeling kan niet links en rechts apart ingesteld worden.
De oplossing van Renault voor de ontwerpfout met het verwarmingssysteem is door gewoon een ruime norm te zetten waardoor hun designfout binnen de norm blijft en het probleem dus volgens Renault geen probleem meer is.
Het volgens Renault acceptabele temperatuursverschil is 5 graden tussen bestuurder en bijrijder, als je het daarmee niet eens bent dan stuurt Renault je terug naar de dealer die je juist naar Renault heeft gestuurd omdat zij er ook niets mee kunnen!
De norm ruim zetten is geen oplossing voor dit soort problemen, dat heet probleem omzeilen.
Je mag van een moderne auto toch redelijkerwijs wel verwachten dat de temperatuursverdeling via de verwarming redelijk gelijk is.
Bij de koop is hier niets van gezegd, in de folders is er niets over te vinden, op internet schrijft renault er niets over.
Bij de koop hebben wij wel duidelijk gemaakt dat mijn vrouw een probleem heeft met luchtstromen langs haar hoofd (trigger voor migraine).
De garage geeft aan dat zij in ieder geval bij de verkoop niet door Renault Europe/Nederland op de hoogte waren gesteld van dit temperatuurs
Er is per email/telefoon al contact geweest met Renault. Geen oplossing, alleen een uiterst onvriendelijke medewerker toen wij aangaven dat wij het niet met de door Renault zelf bedachte norm van 5 graden temperatuursverschil is acceptabel eens waren. Deze uiterst onvriendelijke Renault medewerker liet zich in zijn felle reactie nog wel (per ongeluk) ontvallen dat dit heus niet het enige model was waar Renault deze norm op toepaste, kortom wij moesten het er maar mee doen en Renault komt er bij nog meer modellen mee weg. Toen mijn vrouw aangaf dat wij ons niet bij de door Renault gewenste "oplossing" neer zouden leggen, wist de medewerker nog het antwoord te geven "Dan wachten wij dat wel af" en daarmee was het probleem volgens Renault afgedaan.
Ik lees op deze site dat er ook mensen met een Clio verwarmingsproblemen hebben. Daar zit dezelfde verwarmingsunit in.
Ook met het Rlink systeem van Renault gaat dat op een zelfde wijze. Het product deugt nog niet, maar het probleem is het probleem van de klant.
Graag advies hoe hier verder mee om te gaan.
Dit zou toch onder Product aansprakelijkheid moeten vallen?
Hier kan je toch niet als leverancier mee weg komen?
Wij zijn langzamerhand zover dat Renault of alsnog met een passende oplossing (temperatuursveschil binnen 1 graad) moet komen, of de auto tegen een goede prijs terug moet nemen, met voor ons dan alle vrijheid om voor de volgende auto het merk/type zelf uit te kunnen zoeken.
1 - Hoe kan het verschil in temperatuur op twee plaatsen vlak naast elkaar in zo'n kleine ruimte waar de lucht circuleert 3 graden zijn?
2 - Moeten auto ontwerpers nu ook al rekening gaan houden met mensen met migraine?
Zet aan de bestuurderskant het raam maar iets open.
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
Verkoop 'm en koop een duurdere met aparte links/recht temperatuurregeling. Ik neem aan dat je wist van de migraineproblemen, dus had je dat mee moeten/kunnen nemen bij de aankoopbeslissing.
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
Wat een enorme lap tekst over een maximaal 3 graden verschil. In zo'n kleine ruimte alwaar de lucht continue rondstroomt. Daarvoor een auto weer inruilen bij Renault inderdaad een wat vreemde zaak.
Meet het temperatuurverschil maar eens in je woonkamer thuis tussen vloer en plafond, je zou de woning meteen verkopen.....
Meet het temperatuurverschil maar eens in je woonkamer thuis tussen vloer en plafond, je zou de woning meteen verkopen.....
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
Kennelijk wist je vooraf ook al dat dit een issue was dan het je het vooraf ook wel op je shortlist bij de koop van een auto kunnen zetten.
3 graden is voor een gezond iemand heel weinig en degene met de migraine zal ook maar op 1 plaats zitten de zou ik de verwarming daarop aanpassen (ik snap dan ook niet waarom dit een trigger voor migraine zou moeten zijn als ze maar op 1 plaats tegelijk kan zijn).
Dus of ermee leren leven of de auto verkopen en een exemplaar met zone verwarming nemen.
3 graden is voor een gezond iemand heel weinig en degene met de migraine zal ook maar op 1 plaats zitten de zou ik de verwarming daarop aanpassen (ik snap dan ook niet waarom dit een trigger voor migraine zou moeten zijn als ze maar op 1 plaats tegelijk kan zijn).
Dus of ermee leren leven of de auto verkopen en een exemplaar met zone verwarming nemen.
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
Dan zet je het luchtrooster aan uw vrouws zijde of in een andere stand of dicht.
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
Dit. En dan nog de vraag hoe ts het verschil heeft gemeten.Mucha schreef:Een temperatuur verschil van 3 luttele graden lijkt me niet iets om de fabrikant mee lastig te vallen. Ik kan mij goed voorstellen dat ze dat bij Renauld muggeziften vinden.
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
In mijn S6 kan de temperatuur links, rechts, voor en achter apart worden ingesteld. Maar als ik linksvoor de airco op -20 instel, dan heeft de hond rechtsachter er wel last van...
En eigenlijk vind ik het zo nutteloos dat ik de nieuw bestelde X95 gewoon met simpele verwarming heb besteld.
En eigenlijk vind ik het zo nutteloos dat ik de nieuw bestelde X95 gewoon met simpele verwarming heb besteld.
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
wat is een X95?
de airco van mijn S6 kan niet op -20
de airco van mijn S6 kan niet op -20
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
Wie zegt overigens dat dit een ontwerpfout is, Renault zelf of maakt de TS dit er maar even van.........De oplossing van Renault voor de ontwerpfout met het verwarmingssysteem is door gewoon een ruime norm te zetten waardoor hun designfout binnen de norm blijft en het probleem dus volgens Renault geen probleem meer is.
Dat maakt een groot verschil, lijkt mij.
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
Het was oom figuurlijk bedoeld. Een X95 is de SUV van Tesla.kokka schreef:wat is een X95?
de airco van mijn S6 kan niet op -20
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
Bij mijn auto treedt dit kwalijke temperatuurverschil ook op. Met name als ik bruine bonen of uiensoep heb gegeten.
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
Behalve dat dit wartaal is, zorgt u er klaarblijkelijk zelf voor om de binnentemperatuur van de auto slechts door de luchttoevoer aan bestuurderszijde te laten regelen. Dan lijkt het me een natuurkundig gegeven dat het langer duurt voordat het aan de passagierszijde ook warm wordt. De warme lucht zal zich dan langzamer verspreiden door de auto.Jk58 schreef:De garage meet een temperatuursverschil van ruim 3 graden tussen bestuurdersplaats en bijrijdersplaats indien de luchtstroom boven niet aanstaat omdat dit een trigger voor migraine klachten bij mijn vrouw is.
Dat is bij veel autos zo en men kan dan dmv een apart te betalen optie een "climacontrol" (of wat dit ook bij de verschillende merken genoemd wordt) krijgen waarbij temperatuur links en rechts onafhankelijk kan worden ingesteld. Zelfs die climacontrol werkt uiteraard niet als men de luchtroosters dichtdraait, dat lijkt me nogal simpel.De temperatuursregeling kan niet links en rechts apart ingesteld worden.
Daar heeft noch de garage noch de fabrikant uiteraard iets aan.Bij de koop hebben wij wel duidelijk gemaakt dat mijn vrouw een probleem heeft met luchtstromen langs haar hoofd (trigger voor migraine).[/b]
Mijn vrouw rijdt al jaren een Clio zonder climacontrol, nooit een probleem gehad met de binnentemperatuur, ik rijdt al jaren leaseautos van verschillende merken mèt zo'n electronische rechts/links climacontrol en nooit echt veel verschil opgemerkt. (Zolang er geen glazen afscheiding tussen passagier en bestuurdersplaats kan dat uiteraard ook niet echt). Het is alleen soms handig bij de voeten.Ik lees op deze site dat er ook mensen met een Clio verwarmingsproblemen hebben. Daar zit dezelfde verwarmingsunit in.
U wel, de garage en Renault niet bijkbaar. Uw eisen en/of verwachtingspatroon zijn onredelijk. Als u links/rechts climacontrol wilt, dient u ervoor te betalen, zo simpel ligt het.Wij zijn langzamerhand zover dat Renault of alsnog met een passende oplossing (temperatuursveschil binnen 1 graad) moet komen, of de auto tegen een goede prijs terug moet nemen, met voor ons dan alle vrijheid om voor de volgende auto het merk/type zelf uit te kunnen zoeken.
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
waarom laat je je vrouw dan niet sturen??? Ga je zelf op die vreselijk koude plek zitten?
Of.... ze zet een mutsje op....
Of.... ze zet een mutsje op....
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
Er is als optie een dualzone climate control te krijgen zie ik, die precies doet wat je wilt. Die had je dus kunnen kopen. En een paar graden temperatuurverschil kan al komen doordat de zon op 1 kant van de auto schijnt, oftewel omgevingsinvloeden waar Renault geen invloed op heeft.
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
Nergens staat dat de bestuurdersplek de warmste plek in deze bijzonder Renault is. Er is slechts sprake van een temperatuursverschil tussen de twee plekken in de auto, kan dus ook andersom zijn.Frantic2 schreef:waarom laat je je vrouw dan niet sturen??? Ga je zelf op die vreselijk koude plek zitten? Of.... ze zet een mutsje op....
Maar goed, zo koud is het buiten nu ook weer niet, TS reageert verder ook niet meer, dus probleem lijkt opgelost.....
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
Hangt waarschijnlijk al aan de lijn bij Slachtofferhulp. Bedankt, er zaten geniale antwoorden bij.
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
Als migrainepatiënt herken ik het probleem. Maar om de autofabrikant nou met jouw probleem op te zadelen is te gek voor woorden. Ik geloof ook niet dat wij het ooit ter sprake hebben gebracht bij het aankopen van een auto. Een proefrit doet wonderen wat dat betreft.
Re: Renault neemt het niet zou nauw...
oh ok hahaha. die x95 kon ik even niet thuisbrengen.igen schreef:Het was oom figuurlijk bedoeld. Een X95 is de SUV van Tesla.kokka schreef:wat is een X95?
de airco van mijn S6 kan niet op -20