LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] renaults en peugeots
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 aug 2011 07:55
renaults en peugeots
Anouska is zeker verdwenen met haar Renault.. maar toch een reactie. Niet alleen renaults (helaas ook Peugeots) uit 2004 hebben electronische problemen (of motorische zoals wordt beschreven hier) maar ook nieuwe kennen dot soort problemen.
Toen ik een paar jaar terug mijn nwe Laguna ging ophalen remde die al niet, liep niet statonair, enz (ps 0 km op de teller). Ik zou hele forums kunnen vullen met mijn ervaringen van Renault en een organisatie die klanten niet belangrijk vindt. Gelukkig is na 2 bijna ongelukken door fouten in de electronica de auto verplicht teruggekocht door Renault via de leasemij. Helaas was ik zo dom om een Peugeot te kopen die min of meer het zelfde euvel had. (in 5 maanden 26 keer in de garage geweest, bleek later een auto te zijn die, voordat de eigenlijke productie ooit startte, al in elkaar was gezet, dus handmatig als demo auto..) Daarna nog 1 domme fout door een Espace over te nemen (gelukkig lease!) van een collega die nog 6 mnd moest volgens het contract. En ik heb in die tijd (145.000km op de teller) alleen maar een nieuwe motor, later een nieuwe bak en ook nog een nieuwe turbo er op gekregen. Autocontract werd daarom nog een jaar verlengd, maar ik heb dankbaar de sleutels overgedragen aan het volgend slachtoffer. Conslusie: nooit meer Frans! In al die tijd hebben de hoofimporteurs (Renault Nederland en Peugeot NL nooit wat laten horen ook niet op brieven e.d.)
Toen ik een paar jaar terug mijn nwe Laguna ging ophalen remde die al niet, liep niet statonair, enz (ps 0 km op de teller). Ik zou hele forums kunnen vullen met mijn ervaringen van Renault en een organisatie die klanten niet belangrijk vindt. Gelukkig is na 2 bijna ongelukken door fouten in de electronica de auto verplicht teruggekocht door Renault via de leasemij. Helaas was ik zo dom om een Peugeot te kopen die min of meer het zelfde euvel had. (in 5 maanden 26 keer in de garage geweest, bleek later een auto te zijn die, voordat de eigenlijke productie ooit startte, al in elkaar was gezet, dus handmatig als demo auto..) Daarna nog 1 domme fout door een Espace over te nemen (gelukkig lease!) van een collega die nog 6 mnd moest volgens het contract. En ik heb in die tijd (145.000km op de teller) alleen maar een nieuwe motor, later een nieuwe bak en ook nog een nieuwe turbo er op gekregen. Autocontract werd daarom nog een jaar verlengd, maar ik heb dankbaar de sleutels overgedragen aan het volgend slachtoffer. Conslusie: nooit meer Frans! In al die tijd hebben de hoofimporteurs (Renault Nederland en Peugeot NL nooit wat laten horen ook niet op brieven e.d.)
Re: renaults en peugeots
Welke Anouska?Anouska is zeker verdwenen met haar Renault.. maar toch een reactie.
Re: renaults en peugeots
Bedoel je deze
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3&t=100644
Mijn man rijdt in een renault kangoo van nov 2010.
Lease auto(gelukkig) van zijn werk. Op aardgas.
Hij vervloekt dat ding(hiervoor een vw transporter,nooit geen problemen)
Iedere maand kan hij er mee naar de garage.
Altijd hetzelfde probleem.
Telkens onder het rijden beginnen alle lampjes te knipperen,moet hij maken dat hij op de vluchtstrook komt,want de auto stopt gewoon,staat boem stil.
Niets werkt er dan meer.
Moet hij de sleutel uit het contact halen,5 min wachten en dan doet hij het weer.
En iedere keer is het probleem "verholpen" zeggen ze bij de garage,maar na een week of 2 ,staat hij weer op de vluchtstrook.
Het schijnt met dat aardgas te maken hebben"zeggen ze"
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3&t=100644
Mijn man rijdt in een renault kangoo van nov 2010.
Lease auto(gelukkig) van zijn werk. Op aardgas.
Hij vervloekt dat ding(hiervoor een vw transporter,nooit geen problemen)
Iedere maand kan hij er mee naar de garage.
Altijd hetzelfde probleem.
Telkens onder het rijden beginnen alle lampjes te knipperen,moet hij maken dat hij op de vluchtstrook komt,want de auto stopt gewoon,staat boem stil.
Niets werkt er dan meer.
Moet hij de sleutel uit het contact halen,5 min wachten en dan doet hij het weer.
En iedere keer is het probleem "verholpen" zeggen ze bij de garage,maar na een week of 2 ,staat hij weer op de vluchtstrook.
Het schijnt met dat aardgas te maken hebben"zeggen ze"
Re: renaults en peugeots
Ik heb een keer met een nieuwe (lease) peugot 207 meegemaakt dat toen ik over een ribbel bij een brug reed de auto in de alarmstand ging. Alles ging knipperen en hij wilde nog maar 80 (op de snelweg). 100 meter later was alles weer ok. Ook een keer 's avonds op de A6 bij Lelystad - Groningen, toen het behoorlijk donker was dat opeens de verlichting uit viel.......niet prettig met 120 km. Enkele seconden later deed deze het weer.
Re: renaults en peugeots
dit soort dingen en zoals snepke hierboven schrijft moet je toch niet aan denken? lijkt mij niet prettig.Ook een keer 's avonds op de A6 bij Lelystad - Groningen, toen het behoorlijk donker was dat opeens de verlichting uit viel.......niet prettig met 120 km
Re: renaults en peugeots
En jullie denken dat dit alleen voorkomt bij franse merken? Alle merken kennen hun zwaktes. Ook de japanse en duitse merken kunnen er wat van.
Wat dacht je van Toyota met de D4D-motorproblemen? Of volkswagen met hun TSI motoren?
Franse auto's hebben de naam, maar dat klopt al jaren niet meer. Ik heb zelf meerdere peugeots gehad, en rij er nog steeds in. Geen enkel probleem buiten normaal onderhoud.
Wat dacht je van Toyota met de D4D-motorproblemen? Of volkswagen met hun TSI motoren?
Franse auto's hebben de naam, maar dat klopt al jaren niet meer. Ik heb zelf meerdere peugeots gehad, en rij er nog steeds in. Geen enkel probleem buiten normaal onderhoud.
Re: renaults en peugeots
heb je waarschijnlijk mazzel, ik zelf heb een japans merk , nooit ergens gelukkig problemen mee.Franse auto's hebben de naam, maar dat klopt al jaren niet meer. Ik heb zelf meerdere peugeots gehad, en rij er nog steeds in. Geen enkel probleem buiten normaal onderhoud.
Re: renaults en peugeots
mazzel.. tja misschien wel. En dat jij geen problemen hebt met japans is misschien ook wel mazzel...
Wat ik probeer te zeggen dat een auto gewoon een stuk techniek is, en techniek kan stuk gaan.
Of het nu duits, japans, frans, engels of weet ik niet waar vandaan, alles kan stuk gaan.
Maar ik vind het onzin om te melden dat het 'altijd' weer die franse merken zijn
Wat ik probeer te zeggen dat een auto gewoon een stuk techniek is, en techniek kan stuk gaan.
Of het nu duits, japans, frans, engels of weet ik niet waar vandaan, alles kan stuk gaan.
Maar ik vind het onzin om te melden dat het 'altijd' weer die franse merken zijn
Re: renaults en peugeots
daar moet ik je gelijk in geven , maar alsnog hou ik het op een japans merkMaar ik vind het onzin om te melden dat het 'altijd' weer die franse merken zijn
Re: renaults en peugeots
Ik denk dat zeker Renault hun zaakjes wat beter op orde heeft, gezien het aantal verkopen de laatste tijd. De types uit 2001-2005 zou ik zeker links laten liggen.
Met Peugeot, Citroen, moet je volgens mij geluk hebben of pech, vooral die 207's en 407's zijn echte pech/spookauto's. Ik zeg ook zeker niet dat ze slecht zijn, de enige "goede" auto van Peugeot was toch wel de 309, getuige van sticker die achterop hun ruit zat: Peugeot 309, ongehoord goed.
Doen mij maar m'n Nissan
Met Peugeot, Citroen, moet je volgens mij geluk hebben of pech, vooral die 207's en 407's zijn echte pech/spookauto's. Ik zeg ook zeker niet dat ze slecht zijn, de enige "goede" auto van Peugeot was toch wel de 309, getuige van sticker die achterop hun ruit zat: Peugeot 309, ongehoord goed.
Doen mij maar m'n Nissan
Re: renaults en peugeots
Mag je mening zijn maar helaas is de waarheid hard. De kans dat je in een fransoos aan de kant van de snelweg strandt is altijd nog vele malen groter dan in een japanner.ciske schreef:daar moet ik je gelijk in geven , maar alsnog hou ik het op een japans merkMaar ik vind het onzin om te melden dat het 'altijd' weer die franse merken zijn
Zelf een peugeot 307 en een renault clio gehad en beiden vallen volgens jou in de categorie pech, volgens de dealers waren die "kleine" verstoringen altijd normaal.... dat zag je ook als je weer met een storing kwam waarbij er nog 6 lotgenoten in de wachtkamer zaten om allemaal op dezelfde reparatie te wachten.. nee fransen hebben wat mij betreft terecht de naam.
Rijd nu een japanner en kom alleen voor de standaard onderhoudsbeurten bij de dealer, wat een verademing
Re: renaults en peugeots
hier nog een die alleen voor onderhoudsbeurten en keuring met de jappanner gaat , voor de rest gelukkig nooit problemen.Rijd nu een japanner en kom alleen voor de standaard onderhoudsbeurten bij de dealer, wat een verademing
Re: renaults en peugeots
Dan hebben jullie geen toyota met een D4D motor, want daar gaat standaard na +/- 100.000 km de koppakking eruit.
En dat heeft zelfs nog geen franse auto gepresteerd.
En dat heeft zelfs nog geen franse auto gepresteerd.