LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rietmeyer Occasions Alkmaar...iemand ervaring??

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
paulus74

Rietmeyer Occasions Alkmaar...iemand ervaring??

Ongelezen bericht door paulus74 »

Hallo,

wij overwegen een occasion te kopen van Rietmeyer in Alkmaar. Heeft iemand ervaring met deze (Bovag) garage? Ik kan er in ieder geval geen slechte dingen over vinden hier en op Google?!
We hadden eerst 'Ex-Lease' uit Enschede in de planning maar daar zijn we door de berichten hier op terug gekomen natuurlijk!! :twisted:

Alvast bedankt!

Groet, Paulus

snuit1980

Re: Rietmeyer Occasions Alkmaar...iemand ervaring??

Ongelezen bericht door snuit1980 »

Hoi,

Ik denk dat het veel te laat is maar toch, ik heb hier mijn auto in 2004 gekocht en ik moet zeggen tot nu toe alleen nog 2 nieuwe banden erop moeten doen ik had in het begin problemen met mijn remmen dit hadden ze verholpen. Is helaas 2 mnd geleden weer begonnen (moeten nieuwe blokken op). Maar ik ben zeer tevreden over deze autoverkoper mooie inruilwaarde gekregen en een goede auto terug.

Gr, Sebas

paulus74

Ongelezen bericht door paulus74 »

Hoi Sebas!

Ja, je bent inderdaad 'te laat'. Maar evengoed bedankt voor je reactie!
Wij hebben er inmiddels ook een auto gekocht en zijn ook zeer tevreden! Ook naderhand nog iets gehad met de pincode van de radio en ze deden alle moeite om erachter te komen en binnen een uur speelde mijn radio weer! Super service, óók na de koop!
Je hoort ook vaak genoeg iets anders (tot aan de deur).

Bedankt!

Groetjes, Paulus

cdegroot

Ongelezen bericht door cdegroot »

Ik heb geen goede ervaring. Mijn auto koste 3950 dus viel buiten de Bovag garantie. Garantie moest ik erbij kopen, maar aangezien ik bij een occasiondealer koop en niet bij een particulier verwachtte ik wel een goede kwaliteit/prijsverhouding te krijgen. Dus ik heb geen garantie bijgekocht. Ik heb de auto op zaterdag opgehaald en op zondag brandde er een lampje. Ik ben op dinsdag naar de plaatselijke fiatdealer geweest en wat bleek, "het computertje dat de motor inspuit" was stuk. Kosten 600 euro. 3 weken later maakte de auto een knarsend geluid bij het remmen. Naar een autobedrijf gegaan, deze constateerde dat ook mijn voorbanden spekglad waren. Dit idee had ik zelf ook al, maar aangezien Rietmeyer mij bij aflevering een apk keuring meegaf, dacht ik dat het nog wel acceptabel zou zijn. De kosten voor nieuwe remblokken voor en twee nieuwe banden 325 euro (en dit was nog een vriendendienst van een vriend die bij een autobedrijf werkt). En eigenlijk moeten mijn achterbandjes ook, maar aangezien ik nu bijna blut ben wacht ik nog even tot ik weer wat centjes heb. Ik heb Rietmeyer benaderd over het kapotte lampje. Konden zij niet van te voren weten zeiden ze. Kon het daar wel laten maken, maar moest er wel voor betalen. Al met al geen goede ervaring. Baal er enorm van. Ik had voorzichtiger moeten zijn met het vertrouwen hebben in een Bovag occasion dealer. Voor de volgende keer weet ik beter, in ieder geval niet meer bij Rietmeyer in Alkmaar.

de Moer

Ongelezen bericht door de Moer »

Ach ja, als je bij aflevering al niet ziet dat je op gladde bandjes weggaat........ :oops:

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

snuit1980 schreef:Hoi,

Ik denk dat het veel te laat is maar toch, ik heb hier mijn auto in 2004 gekocht en ik moet zeggen tot nu toe alleen nog 2 nieuwe banden erop moeten doen ik had in het begin problemen met mijn remmen dit hadden ze verholpen. Is helaas 2 mnd geleden weer begonnen (moeten nieuwe blokken op). Maar ik ben zeer tevreden over deze autoverkoper mooie inruilwaarde gekregen en een goede auto terug.

Gr, Sebas
dat is normaal, remblokken slijten nu eenmaal en dat valt onder het kopje: onderhoud;)

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

je had nap check kunnen doen, had je wellicht een rit bespaart

feit blijft dat waar je een auto ook koopt, je zult hem altijd moeten gaan bekijken, en dan zou ik dichter bij huis zoeken iig

cheryl

Ongelezen bericht door cheryl »

Ik heb hele goede ervaringen met Rietmeyer.
Ik heb daar al 3 auto's gekocht en de service is altijd correct.
Als ik wat aan mijn auto heb en ik bel op dan wordt ik netjes geholpen. Ze zijn erg hulpvaardig en denken met je mee.
Maar ja, als je bij de 1 een auto koopt en je laat hem ergens anders maken, dan kan je verwachten dat je een vette rekening krijgt. Ieder autobedrijf wil geld verdienen. Je kan daar je oorspronkelijke verkoper niet de schuld van geven. Ook is het zo dat als je een auto koopt en de motor gaat stuk, je als autoverkoper daar weining aan kunt doen. je kan immers niet in de motor kijken. Dit gebeurt ook bij nieuwe auto's.
Ik ben zeer tevreden en ga niet naar een ander!

Gesloten