LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijscholen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo S. Ellenbroek.
Mag ik vragen bij welke Stroomer jij reed? Suzanne of Pierre? Ik hoor namelijk heel veel negatieve dingen over Bob (die bij/voor Suzanne rijdt) Ik hoop het graag even te horen

En gast:
Welke rijscholen zijn volgens jou in Bwijk/Hkerk slecht dan?

Ik woon namelijk zelf in Heemskerk en wil eerdaags ook een keertje gaan beginnen..

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb bij rijschool POrt een heel slechte les gehad.De rijinstrecteur Jebril heeft eigenlijk heel raar dingen gedaan. Eerst hij heeft geen gooie les gegeven.Daarnaast heeft hij ook mijn geld opgepakt. Na twintig les heeft hij tegen mij gezegd dat ik moet nu aanmelden voor de examen.Daarvoor moet ik nu betalen. Ik heb 200 € voor de examen gegeven. Dan hij zei dat ik moet 1 juli praktijk doen. Het was een maand voor de exam datum. Ik heb in panik geraakt want binnen deze maand moet ik veel dingen doen zoals mijn tentamen andere school. Maar ik heb alles geregeld and twee weken voor de exam heb ik hem gebeld om te rijden. Maar hij zei. Nee. je bent je geld kwijt. Toen zei ik dat ik mijn geld niet kwijt. Maar Ik heb het aan u gegeven.
Hij zei dat ik mag geen examen geven. Ik vroeg waarom? Hij zei dat hij heeft mij van de examen uigehaald.
Ik zei tegen hem dat hij moet u mijn geld terug geven als hij het niet wil. De instrecteur zei nee. Je bent je geld kwijt. U krijgt geen les en geen examen.
Hij was helemaal gek. Hij wilde alleen maar geld. Ik kan hem veel naar rechterbank geven. Maar ik wacht beetje wat gaat hij doen.
[/b]

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo

Ik was 19 toen ik mijn rijbewijs ging halen me moeder vond het nodig dat ik mijn rijbewijs ging halen na dat mijn vader was overleden vond me moeder nodig dat ik een rijbewijs had, stel dat er wat gebeurde kon ik makkelijker en sneller bij haar zijn.
ik ben na een rijschool gegaan en heb mijn aangemeld ik kreeg een aardige man in het begin leek hij aardig na dat ik had uit gelegd waarom ik voor me rijbewijs ging zijn we begonnen met lessen.
Ik had +/- 34 lessen gehad ik kon alles dus ik ging voor me theorie ik had erg goed geleerd maar ik haalde het niet hij heeft me zo voor *** gezet in de auto we zatten met zijn vieren nog andere mede studenten reden mee. Ik ben huilen thuis gekomen mijn vriend heeft toen de rijschool gebeld en het allemaal uitgelegd wat ie tijdens de lessen zei tegen mij waar andere bij waren ik voelde me dom. Ik heb later andere lessen gehad maar ik ben niet geslaagt ik ben nu 23 ik heb een fiets en ik ben erg gelukkig er mee ik hoef geen rijbewijs meer. Ik heb erge slechte ervang er mee tijdens de eind examen ging het ook niet goed ik zou een man krijgen maar kreeg een vrouw die net zelf klaar was met er examen voor rijinstructeur. :? :x

Gr .........

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb gelest bij autorijschool Jadro in Purmerend en ik heb daar een hele toffe tijd gehad!!! Ik heb gelachen en natuurlijk gezweet maar dat hoort er ook bij. Eerste keer geslaagd dus ik heb geen slechte ervaring.

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

môh,
ik heb op zich wel goed evaring met mijn rij school.(heb ook te maken met mijn opleiding denk) VTL en transport en logestiek.

maar dat CBR is zwaar irri bezig ze laan je tegen wordig gewoon zakken op nicks.
als ze maar geld kunnen verdienen bij het CBR en zekker in de regio den haag is het helemaal 10 keer nicks met het cbr.

mzzl´s

Wilma Ganput

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Wilma Ganput »

Reactie van een rijschool

Wat men vaak vergeet is dat de ene mens de andere niet is. Wat ik bedoel is dat sommige mensen aan ± 25 lessen genoeg hebben, terwijl een ander na 40 lessen nog niet aan het examen toe is. Je hoort van vrienden dat ze een bepaald aantal lessen hebben gehad maar dat wil niet zeggen dat jij dat ook kan. Wij doen veel 8-weekse en RIS-opleidingen, hier hebben we zeer goede ervaringen mee.
Er zijn best wel rijscholen die verder gaan als alleen autorijles geven en een cursus techniek aanbieden zoals banden verwisselen en olie controleren. Veelal zijn het de leerlingen die dit niet willen. Vaak vinden ze het op dat moment te duur, maar vergeet niet dat je er veel profijt van kan hebben. Je komt allemaal wel eens een keer met een lekke band te staan, of een auto waarvan de accu leeg is. Ik begrijp ook wel dat het een dure tijd is voor iedereen, een cursus voor pech onderweg kost ongeveer € 50,00 maar duurt toch al gauw 4 uur. Ook de rijlessen zijn misschien duur maar bekijk wel wat een rijschool moet investeren in de aanschaf van zijn auto. Een schilder komt al gauw met veel minder materiaal en vraagt per uur veel meer.
Wat ons wel opvalt is dat mensen die vaak en veelvuldig achter de computer zitten in de praktijk moeilijker leren.

Roshina

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Roshina »

Mijn instructrice, :? het lijkt of ze alleen maar geld wilt zien. Maar ben al meer dan 40 rijlessen mee bezig. Het zijn gewoon geld naaiers. Ik betaal me blauw. En pas na 3 maanden kan ik gaan afrijden. Echt belachelijk!!!. :o Heren/Vrouwen ik raad jullie aan neem GEEN RIJLES BIJ FERRY IN AMSTERDAM!!!
:roll:

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

:(

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

Jullie zijn gewoon hopeloze gevallen; snap dat nou eens :twisted:

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik heb een slecht ervaring gehad met een rijschool in Geldrop.
Als ik iets fout deed, wat nou eenmaal weleens gebeurd als je les hebt, werd ik meteen 'afgebekt'. Ook kwam het wel eens voor dat mijn instructuur 'even' iets moest wegbrengen en dat werd dan 5 minuten die wel van mijn rijles afgingen. Op een gegeven moment kreeg ik les van het zoontje van de rijschoolhouder die net klaar was met zn opleiding, dat hoeft natuurlijk nix te zeggen, en meer bezig was met kletsen en de meisjes in zijn auto als met les geven.
Na een tussentijdsetoets (kan ik iedereen afraden, geldklopperij!) en 2x zakken had ik het echt gehad. Het lag allemaal aan mij en ik kon er kon er niet veel van zei men. daar wordt je alleen maar onzekerder van, vooral als je 2min daarvoor gezakt bent voor je examen!
Ik ben toen gaan lessen in Utrecht en het bleek dat ik eigenlijk alles 'opnieuw' moest leren. Ik begreep nu opeens waarom ik in die spiegels moest kijken! Keek altijd wel maar eigenlijk meer voor de vorm. Ik ben bij deze rijschool nooit afgebekt! Was in eerste instantie helemaal verbaasd dat het ook vriendelijk kan. En er is nooit tijd van mijn rijles 'afgesnoept' heb altijd één heel uur les gehad.
Dus één slechte en één hele goede ervaring.

susie

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door susie »

ik wilde alleen even kwijt dat ik juist enorm heb genoten van mijn rijlessen! ik heb gelest bij leon wolswijk in gouda en na mij ook mijn broertjes. heel relaxed, altijd gezellig, makkelijk (soms reden we twee uuur voor de prijs van een) en uiteraard in een keer geslaagd!

Timmie

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Timmie »

Hallo,
Iedereen die met rijlessen wil beginnen raad ik aan eerst even op de webstie van het CBR te kijken naar de slagingspercentages.
Verder kan ik iedereen uit ongeving Eefde/Zutphen aanraden les te nemen bij Rijschool Ten Pas in Eefde.
Zeer goede rijschool, prima instructeurs, altijd rustig, je leert hier zeer degelijk autorijden.
Nog een andere tip: blijf altijd rustig tijdens het rijden, dat is absoluut een pluspunt.

Succes!
:D

[email protected]

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door [email protected] »

De rijopleiding van de ANWB is één oplichters bende je gaat er helemaal op leeg en er slaagt maar een klein percentage.

en wat mij tegen staat is dat je de grootste tijd in zo'n simulator mag doorbrengen.


Robin. :twisted:

JackY

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door JackY »

Hoi,

Ik heb enkele jaren geleden rijles gevolgd bij een rijschool in Almere.

Ik heb daar zeker 45 lessen gehad, en hij wilde geen examen aanvragen.
Toen ik hem er bijna toe dwong zei hij ..nou vooruitdan.
Ik kreeg een datum ...ik was helemaal happy.

3 dagen voor het examen belde hij me om me te vertellen
dat hij niet met me mee kon op examen,
omdat..... hij moest werken voor zijn baas...
hij was part time busschauffeur.

Hij gaf me een nummer van een andere rijschool,
en daar moest ik maar vragen of ze mee konden.

Ik heb jankend die andere rijschool gebeld,
en omdat ze het zo zielig vonden kon het.

Maar ik kon niet oefenen van te voren.
Dus ik werd opgehaald door een vreemde en moest
in een andere auto rijden.

Ik ben natuurlijk hartstikke gezakt...van de zenuwen.

Tis de enige rijschool in Almere die begint met een A
dus...let er op !!!

ik ben boos

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door ik ben boos »

en dit is eigenlijk een ander forum maar waarom heb ik altijd examinators die politieagent zijn? verdienen ze zo slechtbij de politie dat ze daarom moeten bij klussen als examinator?????? hahahah jah toch... en zo autoritair dat ze daar zijn bij het cbr het is toch niet normaal hoeveel machtvertoon er is daar? misschien hebben ze thuis nix te zeggen en doen ze dat daarom maar tegen al die zielige bibberende afrijdende mensjes...
en je kan zelfs bij het cbr in rotterdam je rijbewijs kopen... dus mensen ik vraag me af hoe eerlijk gaat het er aan toe bij het cbr?????????
:evil: :twisted:

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

:twisted:

sammie-18
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2004 08:59

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door sammie-18 »

hoi allemaal

ik wou ook ff mijn mening geven over slechte rijscholen, ik ben inmidddels 18 en heb binnen 2 maanden tijd mijn rijbewijs gehaald.
Maar dit is niet zo makkelijk voor iedereen, dat kan ik begrijpen maar vaak word ook gewoon de schuld afgeschoven op de instructeur of de rijschool, terwijl dit vaak toch onterecht is.
mijn moeder heeft jarenlang een rijschool gehad en dan krijg je er wel mee te maken, sommige mensen leren gewoon sneller als anderen dat is gewoon zo, anders zat iedereen toch ook op het vwo en de universiteit. sommige mensen kunnen na 100 rijlessen egt nog niet autorijden en zijn staatsgevaarlijk in een auto, moeten deze mensen dan op voor hun praktijk en hun rijbewijs krijgen het ligt toch aan de instructeur en niet aan de leerling toch???/
maar wat boeke zegt daar ben ik het niet mee eens, eigenlijk zegt hij gewoon ga niet bij voskamp in zutphen lessen inmiddels zitten ze in warnsveld en mij is het lessen daar zeer goed bevallen. maarja je hebt altijd mensen die klagen soms terecht en soms onterecht maarja dat is het instinkt van de mens. maar ik zou indien in b-e of c zou willen doen zeker teruggaan naar voskamp.

maar dit wou ik ff kwijt
succes met je rijbewijs allemaal, zowel met het halen en/of het rijden

sammie

Elisa

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Elisa »

Terwijl ik de verhalen over slechte rijscholen lees moet ik aan mijn eigen ervaringen denken. Ik heb indertijd de 10 dagen cusus bij de ANWB gevolgd. Na 14 van de 30 uur heb ik mij ziek gemeld vanwege de manier waarop mijn instructeur mij les gaf. Ik zag mijzelf niet aan een examen beginnen en omdat ik niet serieus werd genomen ben ik gaan protesteren bij de ANWB. Helaas hebben zij mijn klachten nooit serieus genomen. Ik heb wel mijn gelijk gekregen betreffende het onproffessionele gedrag van mijn instructeur maar men heeft mij nooit een passende compensatie aangeboden. Weg 3000 gulden en na 30 lessen bij een andere rijschool (waar ik eerst alles af moest leren wat ik van de heer Kwawegen had geleerd) heb ik alsnog mijn rijbewijs kunnen halen. Vier jaar na dato ben ik nog altijd ziedend op de ANWB voor manier waarop ik behandeld ben door hen. Ik wil eigenlijk mijn geld terug maar hoe ga je de strijd aan met een bedrijf dat je niet serieus neemt....

Elisa

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

Het onderdeel filerijden zou in de cursus wel eens mogen worden opgenomen.... :cry:

mupke

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door mupke »

Hi

Ben ik weer.... :D

Ik had er zelf ook al aan gedacht ja om naar het cbr te gaan en het daar door te geven.....
Daar doen ze er dus niks aan...
Wat willen ze ook hem verbieden om mij lastig te vallen????
Moet afkloppen.... heb geen last meer van hem gehad...
Hopenlijk blijft dat ook zo... :?
Zelfs al als de politie er niks aan kan doen wat wil het cbr dan????
Ben momenteel zo boos op deze vent!!
Dus IEDEREEN kijk uit als je een rijschool neemt ook al hebben andere mensen er goede ervaringen mee het hoeft niet altijd zo te zijn er hoeft maar iets te gebeuren en ze kunnen omslaan vooral deze sukkel....
Dat ze zo'n mensen uberhaupt een rijschool laten openen...
KUNNEN JULLIE HIER NIET EENS EEN PROGRAMMA AAN WIJDEN?????
IK WIL WEL KOMEN!!!!!


GR....

Gesloten