LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijscholen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Annow

Rijscholen

Ongelezen bericht door Annow »

Sinds februari 2003 had ik rijles bij een rijschool. Na 34 lessen nam ik het besluit om over te stappen naar een andere rijschool; ik had eindelijk door dat de fout niet bij mij lag maar bij de rijschool en dat het lessen bij deze rijschool niet opschoot. Na mijn eerste les bij mijn nieuwe rijschool bleek ook dat ik in de 34 lessen zeer weinig had geleerd en dat mij ook fouten dingen was aangeleerd.
Stel dat ik in 34 lessen bij mijn oude rijschool in 15 lessen bij mijn nieuwe rijschool had geleerd ben ik voor 19 lessen afgezet. Dat is een bedrag van maar liefst 874 euro. Al was dat aantal ‘maar’ 20 lessen dat ben ik toch nog 644 euro kwijt. En naar het geld kan ik fluiten... Er is namelijk niemand die mij tegen en in deze situatie beschermd tegen een verkeerde rijschool.
Ik wil graag weten of andere mensen hier ook ervaring mee hebben (/hadden) en of er misschien toch wat een gedaan kan worden. Ik vind het echt niet kunnen. Stel dat ik/ iemand anders die rijd bij een slechte rijschool gegeven moment mijn/ zijn of haar rijbewijs met ‘mazzel’ had gehaald, hoelang had het geduurd voordat ik/ iemand brokken had gereden…

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij kan je op de site van het CBR het slagingspercentage van een bepaalde rijschool bekijken. Kan natuurlijk zijn dat een rijschool voor een optimaal slagingspercentagen de mensen 100 lessen laat nemen of bepaalde mensen helemaal niet laat lessen.

mupke

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door mupke »

Ook ik heb bij een mindere rijschool gelest....
Heb een stuk of 30 lessen daar gehad en werd flink afgebekt door die leraar! :(
Dus ik ging ook met minder goede zin naar elke les....
Na overleg met vriend en fam heb ik besloten met stoppen maar ook dat ging niet zo goed....
Hij kwam gewoon weer aan de deur en deed alsof hij van niks wist en wou dat ik hem die twee lessen zou betalen terwijl ik hem op tijd had afgezegd.... (wel via sms omdat hij op vakantie was)
hij zei dat ik hem niet had gezegd dat ik wou stoppen!
Tot op de dag van vandaag valt deze rijinstructeur me lastig!
Bellen aan de deur komen op de ramen bonken enz....
me op straat aanspreken....
vorige week was het al zover dat hij me achtervolgde toen ik bij mijn moeder in de auto zat, ons klem reed en me te lijf wou gaan....
Als mijn moeder er niet tussen was gekomen wil ik niet weten wat er was gebeurd!
Ik ben dus wel aangifte van hem gaan doen bij politie maar die kunnen niet veel doen!
Hij moet me eerst met de dood bedreigen of zoiets.... heb nu al een klein weekje rust van hem gehad, maar hij heeft me beloofd dat hij me zou tegenkomen of weer langs zou komen.....
Ik ben nu zelfs al zover dat ik savond niet meer over straat durf(alleen)
Want meneer woont ook nog eens bij mij omde hoek!

Gr.....

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

kan je niet eens bij het CBR gaan praten over deze vent? Misschien dat zij wat druk uit kunnen oefenen o.i.d :!: :?:

Armanda

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Armanda »

:roll: Hallo allemaal, Ik wil wel even reageren op "slechte ervaringen met rijscholen". Inmiddels heb ik al 17 jaar mijn rijbewijs, maar toen ik begon met lessen (ik was toen 18 jaar) lesde ik bij R.O.I. Dat is een rijschool in Alphen aan den Rijn. De instrukteur was een lolbroek en vertelde de ene mop na de andere. Veel meer gebeurde er ook niet dus toen ik 30 lessen had gehad, vroeg mijn vader wanneer ik nou eens moest afrijden! Dat was helemaal nog niet in zicht, ik kon nog niet op de snelweg rijden en niet inparkeren en niet achteruitrijden! Mijn vader is er toen achteraan gegaan en ik ben toen naar een andere rijschool gegaan (nl. Rijnland ook in Alphen aan den Rijn) en daar heb ik vrij snel mijn rijbewijs gehaald. Mijn moraal is: als je 18 jaar bent, denk je wel dat je alles weet en tegen iedereen opgewassen bent, maar dat is bij lange na niet zo! :(
Rijscholen moeten daarom wat meer verantwoordeljkheden in dragen!
Wat ik ook heb gemist bij mijn rijlessen (zoals iedereen, tenzij dat tegenwoordig anders is) een klein beetje autokennis. Een band verwisselen b.v. Toen ik voor de eerste keer een lekke band had, stond ik met mijn handen in het haar, want ik had geen idee hoe ik dat moest aanpakken!
Bedankt voor jullie aandacht en héél veel succes met jullie programma!
Doei Armanda Hillebrand

herby

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door herby »

Heey dag mensen,

Ik werd regelmatig afgebekt en afgekat in de auto, na 3 lessen werd me een automaat opgedrongen, daar schrok ik zo van dat ik niet reageerde. Tot ik er op een gegeven moment ziek van werd, ik zag er tegen op om rijles te hebben. Bij elke fout die ik maakte kreeg ik de volle laag met scheldwoorden over me heen. Na zo'n 20 lessen ben ik gestopt.
Om rijles weer op te pakken was voor mij een hele klus, ik heb eerst contact gehad met een andere rijschool en ben voor ik besloot weer te gaan lessen wel 4 keer langs geweest om te kijken waar ik heen wilde.

Nu heb ik gelukkig een hele aardige rijinstructeur, en gaat het allemaal weer goed. Binnenkort mag ik weer afrijden.

Het CBR doet weinig met je klacht, en omdat het jou woord tegen dat van de "slechte rijinstructeur" is. Ben je als leerling het zwakst.

Succes allemaal
groetjes

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

in beverwijken heemskerk zijn er vele slechte rijscholen, die willen alleen maar geld zien!

S.Ellenbroek

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door S.Ellenbroek »

In beverwijk en heemskerk valt het wel mee vind ik, ik heb bij Stroomer gelesd en kreeg na 20 lessen te horen dat hij mn examen ging aanvragen. Dat duurde dan nog 6 weken, ik slaagde niet in 1 keer maar na een maandje kon ik weer afrijden. Dus ik had mijn rijbewijs aardig vlot von dik zelf. Ik vond dit dan ook een erg goede rijschool.

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »



Ik les nu sinds 9 weken, en heb al 7 lessen gehad...mij viel niets op totdat ik jullie forum las..misschien is het normaal,maar ik heb in die 7 lessen, alleen mogen sturen, gasgeven en schakelen. ik mag nog niet eens in de spiegels kijken. mijn zusje hier op tegen die mag al heel veel terwijl ik eerder ben begonnen. Ik moet wel zeggen dat mijn rij instructeur dingen weet uit te leggen als je erzelf naar vraagt, maar verder vertelt ze niet veel uit zichzelf. ook belt ze veel tijdens de lessen.
:( . maar misschien zijn het maar pas 7 lessen.

faat
[/b]

indi

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door indi »

Ik heb een verschrikkelijke rijschool gehad! Ik had 200 rijlessen gehad en nog vond hij mij niet "rijp" voor examen. :cry: Mensen in mijn omgeving zeiden al heel de tijd dat het geldklopperij is en uiteindelijk ben ik daar gestopt. De rijschool die ik daarna had vond ik veel beter. De rij-instructeur gaf je niet het gevoel dat je debiel bent, terwijl die andere mij gewoon zat af te snauwen met als gevolg dat alles fout ging. Maar goed wegens een ongeluk was ik een poosje uit de roulatie en daardoor heb ik mijn rijbewijs nog niet gehaald. Ik hoop binnenkort weer te beginnen. :(
Dus dat was mijn nare ervaring met mijn rijschool. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo. Ik denk dat het heel wat zou schelen als rij-instructeurs een communicatiecursus gingen volgen, want de manier waarop sommige met leerlingen omgaan ... echt geen woorden voor!!!!!!!!!

Yvonne

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

hoi ik ben zelf rijschoolhoudster en wil ff reageren.
Laat je goed informeren voordat je een rijschool aanspreekt.
Daarbij vind ik belangrijk dat je goed luistert naar de vrienden om je heen. Zijn die tevreden controleer dan de website van het cbr voor het slagingspercentage. Dat zegt ook niet alles over de rijschool maar wel voor een groot deel.

M1983

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door M1983 »

Hallo, ik heb via de anwb een 10 daagse rijopleiding gedaan, dit is erg slecht bevallen.. ik heb er veel fout van aangeleerd en rij dan nu ook bij een andere rijschool wat 100% bevalt waar ik in elk geval goed en normaal wordt begeleid.
Door het rijden bij de anwb ben ik erg onzeker geworden en dat merk ik nu bij het afrijden dat is dus erg vervelend. IK vindt het goed dat dit forum er is erg handig voor andere mensen ...
Betreft het slagingspercentage dat vindt ik niet zo belangrijk je kan beter aan andere mensen vragen over hen ervaringen met de betreffende rijschool.... nou ja iedereen veel suc6 ermee groetjes.... :!:

vriesdet

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door vriesdet »

hallo ik ben rijschool houder

Ik vind dat cliente te veel naar het geld kijken en naar elkaar
als je rijles neemt leer je je zelf pas goed kennen. vele overschatten zich zelf, verder ben je er zelf bij en kun je aangeven wat je wilt en of je er aan toe bent kan de instructeur je vertellen maar dat merk je zelf ook tijdens de lessen,
Tip kijk eerst hoe je zelf bent in andere opleidingen, snel vlot en
ben je vaardig ect
ben je volt en vaardig kan je zo naar een groote rijschool, ben je langzaam dan kan je beter voor een kleine rijschool kiezen daar krijg je meer aandacht, Maar ga ingods naam weer allen op tijd en geld letten
omdat je vriendje het al weer in een korte tijd ghaald heeft dat zeggen ze alle maal in de kroeg, kijk naar je zelf wees eerlijk tegen je zelf
en geef dingen de tijd vlugger dan vlug kan niet het gaat hier om mensen levens kijk maar in de krant
theo

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

IK heb zeer slechte ervaring bij de Rijbewijswinkel in Utrecht. Ik had een instructrice die snel begon te schelden en elke keer vergat wat al wel en niet geoefend was (en dus niks bijhield) Bovendien ging ze om de zoveel tijd een aantal weken met vakantie en zo viel er steeds een gat in het lesprogramma. Ook telefoneerde ze vaak privé tijdens lessen en moest ik naar allerlei bedrijven en instellingen rijden waar zij dan vervolgens privé-zaken ging regelen. Ze weigerde voor deze gemiste lestijd echter te compenseren of geld in mindering te brengen. Nog een aantal andere mensen die ik ken (waaronder mijn huisgenoot) hebben dezelfde ervaringen. Allen zijn inmiddels gestopt bij de Rijbewijswinkel. Op een brief die ik naar de Rijbewijswinkel heb geschreven over deze klachten heb ik nooit reactie gehad. Mijn kennissen die ook brieven hebben geschreven evenmin

boeke

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door boeke »

Ik heb inmiddels alweer 5 jaar mijn rijbewijs. Heb mijn rijbewijs gehaald bij en hele goede rijschool uit Eerbeek. Mar daarvor lesde ik bij een zeer bekende rijschool in Zutphen met de naam van een dier uit het bos. Iederen uit de buurt van Zutphen zal nou weten over welke rijschool ik het heb en dat is mijn bedoeling ook. Ik had les van een man die me alleen maar afzeikte als ik iets fout deed en constant aan het stressen was. Na 25 lessen kon ik nog voor geen ene meter rijden. En heb toen op en gegeven moment de grootste ruzie met mijn instructeur gehad en ben toen naar de goede rijschool in Eerbeek gegaan. De man die mij les gaf bij de rijschool in Zutphen had zelf ook nog een rijschool in Deventer en reed 2 dagen in de week nog voor de rijschool in Zutphen, ik had dan ook het idee dat daardoor en beetje met de pet naar gooide.
Het was gewoon een ongelofelijke eikel. Maar alles is goed gekomen ik heb mijn rijbewijs nu 5 jaar en rij overal heen. Wat ik hiermee wil zeggen is al je een gestreste instructeur hebt, kap ermee want met hem of haar zul je nooit leren rijden.

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wilde ook graag mijn ei kwijt als het gaat om slechte ervaring bij een rijschool.
Iedereen had één en al lof over rijschool Boy dus ik dacht nou laat ik daar dan maar mijn rijlessen gaan volgen.
Hij gaf ook theorieles die ik bij hem ook volgde maar dat was meer gekken dan echt leren, waardoor ik opeens zoiets had van dan kan ik net zo goed thuis leren maar mijn ouders hadden het betaald en ik dacht even doorbijten. Ik heb zakte de eerste keer met theorie en moest lang wachten totdat meneer weer eens een examen opgaf.
De rijlessen waren ondertussen meer geworden als gepland en rond carnaval begon hij irri te doen,want hij zat bij een carnavals vereniging door keihard carnavalsmuziek op te zetten en daarop mee te doen, zonder dat hij enig aandacht had voor mij.
Toen ik daardoor genoeg ervan had en naar een andere rijschool wilde kwam hij opeens om de hoek dat ik hem nog 1300 gulden schuldig was terwijl als ik vroeg of alles was betaald hij ja zei.
Ik weet één ding zeker als hij dan nog rijles geeft komen mijn kinderen niet bij hem ![/b]

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

Naast mijn autorijbewijs heb ik ook mijn motorrijbewijs. Hoewel ik bij de auto meerdere keren ben op geweest, heb ik daar verder geen klachten over. De rijschool die ik destijds had bestaat echter ook niet meer, de instructeur is met pensioen. Mijn auto-rijbewijs heb ik ruim 5 jaar. Het verhaal met de motor is echter compleet anders. Ik dacht een leuke instructeur gevonden te hebben. Een neef van me was er ook heel enthousiast over; hij heeft zijn rijbewijs wel bij hem gehaald. Het bleek echter al snel dat ik daar helemaal verkeerd zat. De instructeur was vreselijk vrouwonvriendelijk en snauwde me af dat ik dus niet in het verkeer thuishoorde. Ook vertelde hij me dat diegene die mij les had gegeven voor mijn B-rijbewijs zich blijkbaar hard vergist had en het maar goed was dat die man ondertussen zijn rijschool niet meer had. Ik kreeg opmerkingen naar mijn hoofd of 'ik blond was' en 'of ik mijn theorie bij een pakje boter gratis had gekregen'. Ondanks dat ik het er bepaald niet naar mijn zin had, ben ik gebleven tot ik de eerste keer voor het praktijkexamen ben opgeweest. En wat denk je? Gezakt. De nige reactie van mijn instructeur was dat hij dat van te voren al wist en dat ik beter niet op had kunnen gaan want ik zou toch zakken en dat vrouwen niet kunnen rijden, zeker geen motor..... en bedankt. Zit je daar zwaar teleurgesteld bij het CBR komt er nog zo'n dokus met die opmerkingen. Ik ben snel ovregestapt naar een grote rijschool, heb daar een superinstructeur gehad, en rij nu alweer drie en een half jaar met veel plezier mijn stalen ros. Moraal van dit verhaal; denk eens diep na voor je bij een kleine rijschool start. Het kan best zijn dat de lesssen goedkoper zijn, maar goedkoop is duurkoop. Het blijkt dat kleine rijscholen een lager slagingspercentage hebben, en je bent dus extra geld kwijt aan een herexamen, iets wat bij een grote rijschool minder vaak voorkomt, plus het feit dat een grote rijschool vaak een garantie geeft (in de vorm van een tegemoetkoming in de kosten van het her of zelfs gehele vergoeding van het herexamen). Ook al kan een kleine rijschool vaak gezelliger of goedkoper zijn of een leukere auto hebben, het gaat om wat je leert, zodat je geen gevaar of de weg wordt, en ik ben ervan overtuigd dat een grotere rijschool daar beter in slaagt. Succes voor iedereen die nu bezig is met lessen en binnenkort op gaat! Wees rustig, rij zoals je altijd rijdt en dan komt alles goed! Zo niet, zie het praktijkexamen dan als extra ervaring (helaas wat dure ervaring, maar toch...). Thumbs up!!

Gast

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik erger me het meest aan het abnormale rijgedrag van de instructeurs zelf. Ik kom vaak in de buurt bij Rotterdam CBR en daar scheuren ze zelf rond. TE HARD, NIET KIJKEND, ASSOCIAAL. :evil:

emiel

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door emiel »

ik heb een hele slechte ervaring met Rijschool Wierks uit Dordrecht.. de instructeur was onverschillig en er zijn mij veel fouten geleerd die ik bij mijn nieuwe rijschool weer moets afleren !

Mijn advies : neem nooit les bij rijschool Wierks uit dordrecht of bij de anwb rijopleiding uit dordrecht.

Osaman

Re: Rijscholen

Ongelezen bericht door Osaman »

:lol: Het weer een tjdje dat ik mijn rijbewijs heb gehaald (wonderbaarlijk).
De beste man in kwestie had meer oog op een vrouwelijke schoon hoe snel dat hij ze in bed kon krijgen, maw mannelijke cursisten waren meer donateurs. Het verbaast mij dat er nog steeds zulk rijscholen zijn en dat hier niets aangedaan wordt. CBR is een arrogante organisatie waar je niet terecht kunt. andere belangen organisaties zien meer ledenbijdrage dandat ze gaan. Kortom succes lessers.

Oh ja, inmiddels door dit veschrikkelijke ervaring ben ik maar een arts geworden.

Gesloten