Hoorde vandaag op de TV dat het Europees parlament een wet in voorbereiding heeft welke komend jaar in moet gaan om de verkoop van dieselauto's zonder roetfilter financieel sterk te belasten door bv extra hoge wegenbelasting te berekenen.
Dit zou tevens inhouden dat de inruil en verkoopprijs van een dieselauto zonder roetfilter kleiner wordt.
Dat betekent voor mij dat ik mijn auto tot de draad op moet rijden of nu nog snel in moet ruilen voor een met roetfilter(wie levert deze al)of toch maar eentje met een LPG G3 installatie.
Het moet niet veel gekker worden in Europa.
Nu je weet zeker al hoe ik stem dit jaar TEGEN Europa?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Roetfilters op dieselauto
Re: Roetfilters op dieselauto
Is dat echt waar?
Ik wilde net een nieuwe diesel aanschaffen maar dan toch maar weer een auto op LPG.
Bevalt mij eigenlijk toch wel goed mijn C5 op LPG G3.
Ik probeer er meer van te weten te komen,en welke merken standaard een roetfilter hebben,zou toch weer het liefste een Citroen C5 gaan rijden een heerlijke auto met wel wat problemen in het begin maar die zijn allemaal opgelost door de dealer.
Ik wilde net een nieuwe diesel aanschaffen maar dan toch maar weer een auto op LPG.
Bevalt mij eigenlijk toch wel goed mijn C5 op LPG G3.
Ik probeer er meer van te weten te komen,en welke merken standaard een roetfilter hebben,zou toch weer het liefste een Citroen C5 gaan rijden een heerlijke auto met wel wat problemen in het begin maar die zijn allemaal opgelost door de dealer.
Toyota D-4-D motor
Schoon, volgens de strengste euro normen. en dat zonder roetfilter.
Zit wel een soort katalysator onder maar niet voor filteren van roetdeeltjes voor zover ik begrepen heb!
Schoon, volgens de strengste euro normen. en dat zonder roetfilter.
Zit wel een soort katalysator onder maar niet voor filteren van roetdeeltjes voor zover ik begrepen heb!
Bij de dieselmotoren van Peugeot is inderdaad een roetfilter gemonteerd. Deze moet bij 80.000 km vervangen worden. Dit kost bijna 1000 euro! Dit vertelt de dealer natuurlijk niet in de showroom.
Ik zag vandaag een reportage op de Duitse tv over de uitstoot van roetdeeltjes en de extra belasting die men wil gaan heffen op niet schone dieselauto,s.
Dit zou in 2005 ingaan.
Ik hoop toch niet dat dit nadelig wordt voor de inruilprijs.
Dit zou in 2005 ingaan.
Ik hoop toch niet dat dit nadelig wordt voor de inruilprijs.
Gewoon flink gasgeven en 's ochtends met koude motor ontzettend hard (met piepende banden zoals opel Kadett rijders ook altijd doen) wegrijden. Dan heb je er helemaal geen last meer van.
Wat is dat nou voor gezever er wordt toch niet naar gevraagd hoe ik hem het snelste kapot trap.