Ten tijde van lid worden hadden we een toyota corolla uit 1985. Best oudje dus maar voor routemobiel geen probleem om te verzekeren. Prompt, begin januari problemen met de auto. Versnellingsbak of koppeling (was al slecht), niet meer schakelen.
Gebeld met routemobiel (1e keer). Geen probleem, kwamen eraan. Toch leek het probleem na 10 minuutjes spontaan voorbij en daarna afgebeld, ook geen probleem.
De volgende dag hetzelfde probleem, notabene tijdens het zoeken naar een andere auto! Weer Routemobiel gebeld (2e keer), sleepdienst langs geweest. Rondje gereden, probleem met ontkoppelen en versnellingsbak leek weer voorbij. Advies gekregen zsm naar de garage te gaan omdat de meneer dacht dat het in de versnellingsbak zat.
Zo gezegd, zo gedaan. Gelijk dezelfde week auto naar garage. Diagnose: versnellingsbak niet goed meer. Ok, garage heeft ruilversnellingsbakje gezocht en die erin gezet, we hadden toch de auto nodig en wilde hem “heel” inruilen.
Volgende dag opgehaald, en direct naar een dealer geweest voor een andere auto (ook toyota corolla maar een stuk nieuwer en veeeeeeel minder km's) die we op het oog hadden. Die avond wederom problemen. Koppelingscilinder van de ruilbak bleek lek. Routemobiel (3e keer) erbij gehad, en weggesleept naar de garage waar hij eerder gerepareerd was. En een vervangende auto gekregen van Routemobiel (!).
Tot dan toe dus niets te klagen over de service, goed geholpen!
Uiteindelijk de auto half januari gekocht en onze oude daar werkend ingeruild. Sinds bovenstaand verhaal geen contact meer gehad met routemobiel.
Maarrrrrrrr, gisteren, een brief van routemobiel. Strekking van de brief:
Routemobiel moet kritisch kijken naar de aard van de pechhulpmeldingen, goed onderhoud is het sleutelwoord om veiligheid te waarborgen. U heeft verschillende malen een beroep op routemobiel gedaan. Het blijkt dat routemobiel uw auto niet tegen de lage prijs kan blijven verzekeren. Daarom wordt de verzekering op de einddatum van mobiliteitsbewijs beëindigd.
Zijn er meer mensen die deze "vriendelijke brief" in de bus hebben gekregen?
