LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheurvorming in frame Raleigh fiets

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Ingmar Scheiberlich

Scheurvorming in frame Raleigh fiets

Ongelezen bericht door Ingmar Scheiberlich »

In augustus 2000 kocht ik een fiets (full suspension) van het merk raleigh type Max Lite FS 3 met 5 jaar garantie op het aluminium frame. In het voorjaar van 2002 ontdekte ik een scheurtje in de achterbrug van het aluminium frame. De dealer informeerde bij de importeur die vervolgens de fiets wilde omruilen voor een nieuwe. Echter had mijn fiets een nieuwwaarde van ca. 3000 gulden terwijl het nieuw aangeboden exemplaar slechts 350 euro kost.

Na verder contact met de improteur te hebben gehad kwam deze met de oplossing: de fabrikant stuurt een nieuwe achterbrug (binnen 14 dagen). Na een maand bleek dat dit in het geheel niet klopte en de achterbrug kwam niet. De impoteur melde dat meerdere fietsen van de typen Max Lite FS 1, Max Lite FS 2, en Max Lite FS 3 te kampen hebben de gelijksoortige problemen.

Inmiddels is Raleigh Nederland overgenomen door Bike Totaal en is er nog steeds geen oplossing voor dit probleem.

Mogelijk zijn er meer mensen die met Raleigh Nederland een gelijksoortig probleem hebben gehad.

Badaboem

Re: Scheurvorming in frame Raleigh fiets

Ongelezen bericht door Badaboem »

Ik heb een raleigh spirit alles wat er van af kan vallen valt ervan af. de kettingkast deugt niet de stuurpen deugt niet eigenlijk niks deugt eraan :cry:

Gesloten