LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seat slechte lak

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
djw
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 aug 2006 11:08

Seat slechte lak

Ongelezen bericht door djw »

Hallo ik ben in het bezit van een seat cordoba uit 2002 en deze zit onder de steenslag de auto is pas 4 jaar oud hebben meer mensen hier last van met een seat ? Owja er word nooit gekleevd met deze wagen altijd ruim voldoende afstand .

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Seat slechte lak

Ongelezen bericht door Wubo »

De Seat Cordoba is wel gevoelig voor steenslag.
Vraag mij niet waarom, maar de meeste vanaf 2000 hebben er last van.
Persoonlijk denk ik dat het komt door de vorm van de neus die een groter oppervlakte heeft om te raken en er dus meer steenslag mogelijk is en te zien is.
De neus en motorkap is zo gevormd dat een steentje ook meer kans maakr om richting voorraam te stuiteren en een ster in je raam kan veroorzaken.

djw
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 aug 2006 11:08

Re: Seat slechte lak

Ongelezen bericht door djw »

Klopt dat heb ik dus ook regelmatig , maar de lak zelf lijkt ook gewoon veel slechter dan bv vw of bmw :roll:

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Seat slechte lak

Ongelezen bericht door Wubo »

Misschien skraal in de lak gezet, omdat ze zo kosten kunnen drukken?
of niet goed afgedekt met goede beschermlaag = goedkoper.

Ligt er dus ook een beetje aan hoe de oude eigenaar ermee omgegaan is, en als ie gezegd heeft dat ie er goed mee omgegaan is...
die kan ook lullen als brugman natuurlijk.

Je zou ff kunnen kijken hoe diep de steenslag zit, misschien kan je nog een middeltje gebruiken om het een beetje egaal te maken, en dan een goed smeerboeltje in de kleur van je lak eroverheen.
Maar geen wax ofzo, maar daar kan je bij garage ook om vragen anderes krijg je kleur verschillen.

Volgens mij is er een middeltje dat tot op 1,8 mm diepte zulke beschadigingen kan vervagen.

Maar kweet niet meer hoe dat heet. :roll:
Ik kom daar maandag of dinsdag nog ff op terug denk ik, kan er wel achterkomen.

Ook kun je uiteraard als je er echt last van hebt, bij een goede garage terecht die ook echt wat van lak afweten.
Want sommigen kunnen een heel klein laagje van je lak afhalen en dat nieuw oppoetsen met de kleur van je auto dan issie ook voor een groot deel weer als nieuw.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Seat slechte lak

Ongelezen bericht door gjvisser »

Bijna geen enkele auto is bestand tegen steenslag. Kan je altijd krijgen dus. Vorm van je auto, wegen wat je vaak berijdt en de manier hoe je rijdt is hier van groot belang.

Laten wegpoetsen en middeltjes helpen meestal niet, dit omdat de blanke lak en de lak zelf zo beschadigd zijn, dat je meestal al de grondlak ziet.

Wat je misschien kunt overwegen is 'spotrepair', zoek maar eens op google.nl. Dit is een methode om niet je hele motorkap te spuiten, maar om je steenslag alleen te spuiten.
Daarnaast heb je ook een soort van folie die je over je voorbumper, grill en motorkap heenplaatst. Deze folie zie je niet en geeft een goede bescherming van je auto, vergelijk het met een blanke lak. Deze folie dient wel door een professioneel bedrijf erop geplaatst te worden anders zie je de folie wel zitten :P

Gesloten