LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] shell V-power
Re: shell V-power
Dombo kon net zo goed vliegen als dat dit soort spul je prestaties verbetert. Van die verschillen die je alleen merkt als je het maar wilt geloven.
Re: shell V-power
Het enigste verschil wat je merkt is dat je portomenee sneller leeg is.
-
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16
Re: shell V-power
Geen last van, ik tank altijd voor 50 euro ...Het enigste verschil wat je merkt is dat je portomenee sneller leeg is

Re: shell V-power
Als ik V-Power in m'n scooter doe merk ik direct het verschil. Het trekt harder op en gaat sneller. Het is duidelijk dat het rendement beter is. Ik tank nu alleen maar V-Power want op een tank scheelt het weinig. Er gaat tenslotte maar 5 liter in. 

-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 jul 2006 23:49
Re: shell V-power
@ Ulbe,
De lambdasensor doet nix anders dan het meten van de hoeveelheid zuurstof in de uitlaatgassen. Als een motor 100% ideaal zou lopen dan zou je een lambdawaarde van 1,00 hebben, immers een goed lopende motor mag geen zuurstof in de uitlaatgassen hebben toch?
Dit houdt in dat als de motor te rijk loopt de waarde naar beneden daalt, bij apk is 0,97 de grens tot 1,04 zoals erwin al eerder meldde.
Met vriendelijke groet, Yilmaz
ps: ik heb vorge week ook een keer v-power getankt, heb nu een ferrari in de kast voor maar €1,-
De lambdasensor doet nix anders dan het meten van de hoeveelheid zuurstof in de uitlaatgassen. Als een motor 100% ideaal zou lopen dan zou je een lambdawaarde van 1,00 hebben, immers een goed lopende motor mag geen zuurstof in de uitlaatgassen hebben toch?
Dit houdt in dat als de motor te rijk loopt de waarde naar beneden daalt, bij apk is 0,97 de grens tot 1,04 zoals erwin al eerder meldde.
Met vriendelijke groet, Yilmaz
ps: ik heb vorge week ook een keer v-power getankt, heb nu een ferrari in de kast voor maar €1,-

Re: shell V-power
lees hier twee artikelen over het rijden met of zonder shell V-power
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2285
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2612
goeten
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2285
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2612
goeten
Re: shell V-power
lees hier twee artikelen over het rijden met of zonder shell V-power
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2285
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2612
goeten
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2285
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2612
goeten
Re: shell V-power
Voor alle betweters die zeggen dat het niets uitmaakt, deze tests beweren anders . Ook uit een Duitse test kwam naar voren, schonere motor, snellere acceleratie en rustiger lopen van de motor.
Re: shell V-power
Voor alle betweters die zeggen dat het wel uitmaakt, deze tests beweren anders. Ook uit Duitse tests kwam naar voren, zelfde motor, gelijke acceleratie en rustiger lopen is niet te meten maar is gevoelsmatig.
Het ligt er net aan welke tests je pakt en welke auto. Als je het idee van een aanwezige KLOPSENSOR (10 sec zoeken op internet) niet begrijpt, dan weet je ook niet of dit spul bij jouw auto helpt.
Het ligt er net aan welke tests je pakt en welke auto. Als je het idee van een aanwezige KLOPSENSOR (10 sec zoeken op internet) niet begrijpt, dan weet je ook niet of dit spul bij jouw auto helpt.
Re: shell V-power
Duitsers pakte 3 auto's en tankten daar 3x V power mee, daarna deden ze alle testen opnieuw en kwam bij alle 3 de auto's gunstiger uit. Voor mij duidelijk genoeg dat het spulletje werkt. Er zijn altijd mensen die niet WILLEN dat het werkt . 

Re: shell V-power
"Ik ben benieuwd of RADAR binnenkort een (onafhankelijk) onderzoek start of deze benzine ook echt beter voor je motor is en tevens ook beter is voor het milieu. Tevens ben ik dan benieuwd naar de mening van Mitsubishi Nederland."
RADAR en een onafhankelijk onderzoek......
Ik denk dat het nog eerder gaat sneeuwen op de zon!
RADAR en een onafhankelijk onderzoek......
Ik denk dat het nog eerder gaat sneeuwen op de zon!
Re: shell V-power
Wel drie auto's? Dan is er geen twijfel meer aan deze test, deze is erg grondig gedaan!Duitsers pakte 3 auto's en tankten daar 3x V power mee, daarna deden ze alle testen opnieuw en kwam bij alle 3 de auto's gunstiger uit. Voor mij duidelijk genoeg dat het spulletje werkt. Er zijn altijd mensen die niet WILLEN dat het werkt .
Had het woord klopsensor nu even uitgezocht, dan had je geweten waar je het over had.
Re: shell V-power
Jij weet het natuurlijk beter dan de grote autobladen! Wat is er nou beter dan 3 auto's van verschillende merken en grootte van motoren te nemen en te constateren dat de motor soepeler en zuiniger word ?? Kan jij over klopsensor gaan beginnen maar dat is voor iedereen totaal oninteressant ! Die willen een zuinigere en schonere motor.
Re: shell V-power
Ik weet wel hoe een motor werkt ja. Jij ook? Doe dan niet zo arrogant en doe eerst je huiswerk voor je begint zinloze tekst neer te kwakken.
Die klopsensor is HET ONDERDEEL IN JE AUTO DAT ERVOOR ZORGT DAT DE MOTOR REAGEERT OP EEN ANDER TYPE BRANDSTOF! Dus ook als je een ander octaan gehalte hebt. Zolang er niet zo'n ding in je auto zit doet een andere brandstof HELEMAAL NIETS!
Jammer dat je niet even 2 seconden de moeite neemt om je feiten te kennen, ook na 2 keer vragen lukt het je niet. Je blijft maar aanhouden over iets waar je ogenschijnlijk geen verstand van hebt.
ZUCHT!
Die klopsensor is HET ONDERDEEL IN JE AUTO DAT ERVOOR ZORGT DAT DE MOTOR REAGEERT OP EEN ANDER TYPE BRANDSTOF! Dus ook als je een ander octaan gehalte hebt. Zolang er niet zo'n ding in je auto zit doet een andere brandstof HELEMAAL NIETS!
Jammer dat je niet even 2 seconden de moeite neemt om je feiten te kennen, ook na 2 keer vragen lukt het je niet. Je blijft maar aanhouden over iets waar je ogenschijnlijk geen verstand van hebt.
Het is mooi als dat zo is, maar wees dan niet zo onnozel om iets bewust niet te gaan lezen en door te gaan met onzin te plaatsen. Zolang je auto geen klopsensor heeft heb je niets aan die benzine, hoe leuk het einddoel ook is!Wat is er nou beter dan 3 auto's van verschillende merken en grootte van motoren te nemen en te constateren dat de motor soepeler en zuiniger word ??
ZUCHT!
Re: shell V-power
Uitslag Vermogenstest Fifth Gear Discovery
Clio 81pk Shell Optimax 98
81pk BP Ultimate 97
81pk loodvrij Normaal 95
Golf GTI 177pk Shell
174pk BP
172pk Normaal 95
Impreza STi 249pk Shell 350nm
248pk BP 336nm
235pk Normaal 95 315nm
6 runs met reset door loskoppelen van accu
zie ook verkorte film http://www.thor-racing.co.uk/As_Seen_On_TV-242.asp
Clio 81pk Shell Optimax 98
81pk BP Ultimate 97
81pk loodvrij Normaal 95
Golf GTI 177pk Shell
174pk BP
172pk Normaal 95
Impreza STi 249pk Shell 350nm
248pk BP 336nm
235pk Normaal 95 315nm
6 runs met reset door loskoppelen van accu
zie ook verkorte film http://www.thor-racing.co.uk/As_Seen_On_TV-242.asp
Re: shell V-power
De motor wordt schoner door dopes die in V power zit. Daarnaast brandt Vpower beter dan een standaard benzine en leverd zo meer rendement. Sinds 2000 ongeveer heeft 90% vd motoren een detonatiesensor wat het echte woord is voor dat onderdeel. Ca 50 % daarvan reageert beter op het gebruik van een benzine met hoger octaangehalte als resultaat powervermeerdering door vervroegen.
Alle direkt ingespoten benzinemotoren hebben hier 100 % baat bij !
Conclusie: Ik zei dus dat een motor schoner werd en daardoor beter liep en zuiniger werd. Dat heeft dus niets met een klopsensor te maken plus het feit dat TUV die de test in Duitsland deed dit ook benadrukt.
De meeste auto's hebben een klopsensor dus de kans dat je auto er baat bij heeft is groot, al is het maar voor de reinigende werking van de benzine. Jammer dat Meneer Magel725 denkt dat hij alles weet op dit gebied en zelfs beter dan TUV in Duitsland ! Maar nou heeft Magel725 ook zelf deze testen uitgevoerd met verschillende auto's met geijkte apparatuur,dit laten analyseren op geavanceerde computers en heeft daarna alle motoren uitelkaar gehad en geconstateerd dat bij ALLE auto's de verbrandingsruimtes schoner waren dan bij normale benzines.
Alle direkt ingespoten benzinemotoren hebben hier 100 % baat bij !
Conclusie: Ik zei dus dat een motor schoner werd en daardoor beter liep en zuiniger werd. Dat heeft dus niets met een klopsensor te maken plus het feit dat TUV die de test in Duitsland deed dit ook benadrukt.
De meeste auto's hebben een klopsensor dus de kans dat je auto er baat bij heeft is groot, al is het maar voor de reinigende werking van de benzine. Jammer dat Meneer Magel725 denkt dat hij alles weet op dit gebied en zelfs beter dan TUV in Duitsland ! Maar nou heeft Magel725 ook zelf deze testen uitgevoerd met verschillende auto's met geijkte apparatuur,dit laten analyseren op geavanceerde computers en heeft daarna alle motoren uitelkaar gehad en geconstateerd dat bij ALLE auto's de verbrandingsruimtes schoner waren dan bij normale benzines.

Laatst gewijzigd door Hello op 25 nov 2006 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: shell V-power
Ook ik heb al verschillende test op de duitse tv gezien en daarvan
was de uitkomst meestal dat het verschil gering was
De laatste test op de ARD van Plusminus ging over het herkennen
van V-Power
Ze gingen met een Peugeot 307 en een Porsche Carrera S naar
de pomp en vroegen het verschil van benzine en kregen de gebruikelijke antwoorden minder verbruik en meer vermogen.
Een medewerker van Peugeot Duitsland gaf als commentaar dat
deze 307 gemaakt was voor octaan 95 en niet meer zou presteren
met V-Power met octaan 100.
De Carrera S die octaan 98 nodig heeft kon volgens een onderzoeker van ADAC V-Power 100 octaan niet lezen
Er werd niet bij verteld of ze hierbij de accu ontkoppeld hebben
zoals in het filmpje bij 5th Gear gezegd word
Het lijkt er dus op dat als je een auto met meer dan 200pk hebt
je er de meeste voordeel uithaalt maar dat je eerst je elektronica moet recetten en of dat door de eigenaar gedaan kan worden weet ik niet
was de uitkomst meestal dat het verschil gering was
De laatste test op de ARD van Plusminus ging over het herkennen
van V-Power
Ze gingen met een Peugeot 307 en een Porsche Carrera S naar
de pomp en vroegen het verschil van benzine en kregen de gebruikelijke antwoorden minder verbruik en meer vermogen.
Een medewerker van Peugeot Duitsland gaf als commentaar dat
deze 307 gemaakt was voor octaan 95 en niet meer zou presteren
met V-Power met octaan 100.
De Carrera S die octaan 98 nodig heeft kon volgens een onderzoeker van ADAC V-Power 100 octaan niet lezen
Er werd niet bij verteld of ze hierbij de accu ontkoppeld hebben
zoals in het filmpje bij 5th Gear gezegd word
Het lijkt er dus op dat als je een auto met meer dan 200pk hebt
je er de meeste voordeel uithaalt maar dat je eerst je elektronica moet recetten en of dat door de eigenaar gedaan kan worden weet ik niet
Re: shell V-power
Lijken mij logische verhalen van Hello en Wb 06. Zelf tank ik om en om V Power. Magel725 laat niet meer van zichzelf horen. 

Re: shell V-power
Ik laat heus wel van mezelf horen als ik dat zinnig vind. De opmerkingen waarin iemand zich binnen 2 opeenvolgende zinnen zichzelf meteen tegenspreekt nodigden me niet echt uit tot reageren, maar op verzoek:
Hello vertelt eerst hetzelfde als wat ik zeg, maar zegt dan dat het jammer is dat ik denk dat ik alles weet... Om meteen die onzin uit het veld te slaan: ik weet niet alles op dat gebied en heb ook NOOIT ERGENS gezegd, of ook maar gedaan alsof ik alles weet op dat gebied. Verwar je eigen hersenkronkels niet met die van mij! Bovendien kun je beter met echte argumenten komen, i.p.v. dat soort kul.
Hello, het verschil zit hem in de auto's met een klopsensor (noem dat ding zoals je wilt), zoals de tests ook gewoon uitwijzen. Schijnbaar ben je het daarmee eens want je typt het zelf ook. Alleen spreek je jezelf in de tweede alinea meteen tegen door te beweren dat het verschil komt door een schonere motor.
- klopsensor: paar kleine procenten (<2-4%) winst.
- schonere motor: paar tienden van een procent winst.
Sommige auto's hebben punt 1 en 2. Sommige auto's hebben alleen punt 2. In elk geval is het de moeite waard om te bewijzen dat het verschil in praktijk niet voelbaar is, maar slechts (zeer moeilijk) meetbaar.
Hello vertelt eerst hetzelfde als wat ik zeg, maar zegt dan dat het jammer is dat ik denk dat ik alles weet... Om meteen die onzin uit het veld te slaan: ik weet niet alles op dat gebied en heb ook NOOIT ERGENS gezegd, of ook maar gedaan alsof ik alles weet op dat gebied. Verwar je eigen hersenkronkels niet met die van mij! Bovendien kun je beter met echte argumenten komen, i.p.v. dat soort kul.
Hello, het verschil zit hem in de auto's met een klopsensor (noem dat ding zoals je wilt), zoals de tests ook gewoon uitwijzen. Schijnbaar ben je het daarmee eens want je typt het zelf ook. Alleen spreek je jezelf in de tweede alinea meteen tegen door te beweren dat het verschil komt door een schonere motor.
en de alinea gaat meteen verder met:Conclusie: Ik zei dus dat een motor schoner werd en daardoor beter liep en zuiniger werd. Dat heeft dus niets met een klopsensor te maken plus het feit dat TUV die de test in Duitsland deed dit ook benadrukt.
Hello, als je er zelf uit bent met welk standpunt van jezelf je het eens bent, dan hoor ik het graag. Ik zal alvast advies geven:De meeste auto's hebben een klopsensor dus de kans dat je auto er baat bij heeft is groot, al is het maar voor de reinigende werking van de benzine. Jammer dat Meneer Magel725 denkt dat hij alles weet op dit gebied en zelfs beter dan TUV in Duitsland ! Maar nou heeft Magel725 ook zelf deze testen uitgevoerd met verschillende auto's met geijkte apparatuur,dit laten analyseren op geavanceerde computers en heeft daarna alle motoren uitelkaar gehad en geconstateerd dat bij ALLE auto's de verbrandingsruimtes schoner waren dan bij normale benzines.
- klopsensor: paar kleine procenten (<2-4%) winst.
- schonere motor: paar tienden van een procent winst.
Sommige auto's hebben punt 1 en 2. Sommige auto's hebben alleen punt 2. In elk geval is het de moeite waard om te bewijzen dat het verschil in praktijk niet voelbaar is, maar slechts (zeer moeilijk) meetbaar.
Re: shell V-power
Het gaat er bij mij niet met welk standpunt ik het eens ben. Ik verwoord puur de uitkomsten van de TUV test uit Duitsland,eerst ben je het daar niet mee eens door te schrijven dat een auto zonder klopsensor niets aan die benzine heeft en nu in je laatste post zeg je eigenlijk dat het wel iets uitmaakt. Wie spreekt zichzelf nou tegen ? Iedere bestuurder moet maar voor zichzelf uitmaken of hij die duurdere benzine tankt voor het resultaat wat het geeft. Mijn auto (met turbo) loopt er iig als de brandweer op ! Ik vind het die 5 cent meerprijs meer dan waard ! Overigens tank ik liever BP Ultimate dan V power.