LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] shell V-power
Re: shell V-power
lees hier twee artikelen over het rijden met of zonder shell V-power
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2285
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2612
goeten
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2285
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2612
goeten
Re: shell V-power
lees hier twee artikelen over het rijden met of zonder shell V-power
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2285
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2612
goeten
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2285
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2612
goeten
Re: shell V-power
Voor alle betweters die zeggen dat het niets uitmaakt, deze tests beweren anders . Ook uit een Duitse test kwam naar voren, schonere motor, snellere acceleratie en rustiger lopen van de motor.
Re: shell V-power
Voor alle betweters die zeggen dat het wel uitmaakt, deze tests beweren anders. Ook uit Duitse tests kwam naar voren, zelfde motor, gelijke acceleratie en rustiger lopen is niet te meten maar is gevoelsmatig.
Het ligt er net aan welke tests je pakt en welke auto. Als je het idee van een aanwezige KLOPSENSOR (10 sec zoeken op internet) niet begrijpt, dan weet je ook niet of dit spul bij jouw auto helpt.
Het ligt er net aan welke tests je pakt en welke auto. Als je het idee van een aanwezige KLOPSENSOR (10 sec zoeken op internet) niet begrijpt, dan weet je ook niet of dit spul bij jouw auto helpt.
Re: shell V-power
Duitsers pakte 3 auto's en tankten daar 3x V power mee, daarna deden ze alle testen opnieuw en kwam bij alle 3 de auto's gunstiger uit. Voor mij duidelijk genoeg dat het spulletje werkt. Er zijn altijd mensen die niet WILLEN dat het werkt .
Re: shell V-power
"Ik ben benieuwd of RADAR binnenkort een (onafhankelijk) onderzoek start of deze benzine ook echt beter voor je motor is en tevens ook beter is voor het milieu. Tevens ben ik dan benieuwd naar de mening van Mitsubishi Nederland."
RADAR en een onafhankelijk onderzoek......
Ik denk dat het nog eerder gaat sneeuwen op de zon!
RADAR en een onafhankelijk onderzoek......
Ik denk dat het nog eerder gaat sneeuwen op de zon!
Re: shell V-power
Wel drie auto's? Dan is er geen twijfel meer aan deze test, deze is erg grondig gedaan!Duitsers pakte 3 auto's en tankten daar 3x V power mee, daarna deden ze alle testen opnieuw en kwam bij alle 3 de auto's gunstiger uit. Voor mij duidelijk genoeg dat het spulletje werkt. Er zijn altijd mensen die niet WILLEN dat het werkt .
Had het woord klopsensor nu even uitgezocht, dan had je geweten waar je het over had.
Re: shell V-power
Jij weet het natuurlijk beter dan de grote autobladen! Wat is er nou beter dan 3 auto's van verschillende merken en grootte van motoren te nemen en te constateren dat de motor soepeler en zuiniger word ?? Kan jij over klopsensor gaan beginnen maar dat is voor iedereen totaal oninteressant ! Die willen een zuinigere en schonere motor.
Re: shell V-power
Ik weet wel hoe een motor werkt ja. Jij ook? Doe dan niet zo arrogant en doe eerst je huiswerk voor je begint zinloze tekst neer te kwakken.
Die klopsensor is HET ONDERDEEL IN JE AUTO DAT ERVOOR ZORGT DAT DE MOTOR REAGEERT OP EEN ANDER TYPE BRANDSTOF! Dus ook als je een ander octaan gehalte hebt. Zolang er niet zo'n ding in je auto zit doet een andere brandstof HELEMAAL NIETS!
Jammer dat je niet even 2 seconden de moeite neemt om je feiten te kennen, ook na 2 keer vragen lukt het je niet. Je blijft maar aanhouden over iets waar je ogenschijnlijk geen verstand van hebt.
ZUCHT!
Die klopsensor is HET ONDERDEEL IN JE AUTO DAT ERVOOR ZORGT DAT DE MOTOR REAGEERT OP EEN ANDER TYPE BRANDSTOF! Dus ook als je een ander octaan gehalte hebt. Zolang er niet zo'n ding in je auto zit doet een andere brandstof HELEMAAL NIETS!
Jammer dat je niet even 2 seconden de moeite neemt om je feiten te kennen, ook na 2 keer vragen lukt het je niet. Je blijft maar aanhouden over iets waar je ogenschijnlijk geen verstand van hebt.
Het is mooi als dat zo is, maar wees dan niet zo onnozel om iets bewust niet te gaan lezen en door te gaan met onzin te plaatsen. Zolang je auto geen klopsensor heeft heb je niets aan die benzine, hoe leuk het einddoel ook is!Wat is er nou beter dan 3 auto's van verschillende merken en grootte van motoren te nemen en te constateren dat de motor soepeler en zuiniger word ??
ZUCHT!
Re: shell V-power
Uitslag Vermogenstest Fifth Gear Discovery
Clio 81pk Shell Optimax 98
81pk BP Ultimate 97
81pk loodvrij Normaal 95
Golf GTI 177pk Shell
174pk BP
172pk Normaal 95
Impreza STi 249pk Shell 350nm
248pk BP 336nm
235pk Normaal 95 315nm
6 runs met reset door loskoppelen van accu
zie ook verkorte film http://www.thor-racing.co.uk/As_Seen_On_TV-242.asp
Clio 81pk Shell Optimax 98
81pk BP Ultimate 97
81pk loodvrij Normaal 95
Golf GTI 177pk Shell
174pk BP
172pk Normaal 95
Impreza STi 249pk Shell 350nm
248pk BP 336nm
235pk Normaal 95 315nm
6 runs met reset door loskoppelen van accu
zie ook verkorte film http://www.thor-racing.co.uk/As_Seen_On_TV-242.asp
Re: shell V-power
De motor wordt schoner door dopes die in V power zit. Daarnaast brandt Vpower beter dan een standaard benzine en leverd zo meer rendement. Sinds 2000 ongeveer heeft 90% vd motoren een detonatiesensor wat het echte woord is voor dat onderdeel. Ca 50 % daarvan reageert beter op het gebruik van een benzine met hoger octaangehalte als resultaat powervermeerdering door vervroegen.
Alle direkt ingespoten benzinemotoren hebben hier 100 % baat bij !
Conclusie: Ik zei dus dat een motor schoner werd en daardoor beter liep en zuiniger werd. Dat heeft dus niets met een klopsensor te maken plus het feit dat TUV die de test in Duitsland deed dit ook benadrukt.
De meeste auto's hebben een klopsensor dus de kans dat je auto er baat bij heeft is groot, al is het maar voor de reinigende werking van de benzine. Jammer dat Meneer Magel725 denkt dat hij alles weet op dit gebied en zelfs beter dan TUV in Duitsland ! Maar nou heeft Magel725 ook zelf deze testen uitgevoerd met verschillende auto's met geijkte apparatuur,dit laten analyseren op geavanceerde computers en heeft daarna alle motoren uitelkaar gehad en geconstateerd dat bij ALLE auto's de verbrandingsruimtes schoner waren dan bij normale benzines.
Alle direkt ingespoten benzinemotoren hebben hier 100 % baat bij !
Conclusie: Ik zei dus dat een motor schoner werd en daardoor beter liep en zuiniger werd. Dat heeft dus niets met een klopsensor te maken plus het feit dat TUV die de test in Duitsland deed dit ook benadrukt.
De meeste auto's hebben een klopsensor dus de kans dat je auto er baat bij heeft is groot, al is het maar voor de reinigende werking van de benzine. Jammer dat Meneer Magel725 denkt dat hij alles weet op dit gebied en zelfs beter dan TUV in Duitsland ! Maar nou heeft Magel725 ook zelf deze testen uitgevoerd met verschillende auto's met geijkte apparatuur,dit laten analyseren op geavanceerde computers en heeft daarna alle motoren uitelkaar gehad en geconstateerd dat bij ALLE auto's de verbrandingsruimtes schoner waren dan bij normale benzines.
Laatst gewijzigd door Hello op 25 nov 2006 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: shell V-power
Ook ik heb al verschillende test op de duitse tv gezien en daarvan
was de uitkomst meestal dat het verschil gering was
De laatste test op de ARD van Plusminus ging over het herkennen
van V-Power
Ze gingen met een Peugeot 307 en een Porsche Carrera S naar
de pomp en vroegen het verschil van benzine en kregen de gebruikelijke antwoorden minder verbruik en meer vermogen.
Een medewerker van Peugeot Duitsland gaf als commentaar dat
deze 307 gemaakt was voor octaan 95 en niet meer zou presteren
met V-Power met octaan 100.
De Carrera S die octaan 98 nodig heeft kon volgens een onderzoeker van ADAC V-Power 100 octaan niet lezen
Er werd niet bij verteld of ze hierbij de accu ontkoppeld hebben
zoals in het filmpje bij 5th Gear gezegd word
Het lijkt er dus op dat als je een auto met meer dan 200pk hebt
je er de meeste voordeel uithaalt maar dat je eerst je elektronica moet recetten en of dat door de eigenaar gedaan kan worden weet ik niet
was de uitkomst meestal dat het verschil gering was
De laatste test op de ARD van Plusminus ging over het herkennen
van V-Power
Ze gingen met een Peugeot 307 en een Porsche Carrera S naar
de pomp en vroegen het verschil van benzine en kregen de gebruikelijke antwoorden minder verbruik en meer vermogen.
Een medewerker van Peugeot Duitsland gaf als commentaar dat
deze 307 gemaakt was voor octaan 95 en niet meer zou presteren
met V-Power met octaan 100.
De Carrera S die octaan 98 nodig heeft kon volgens een onderzoeker van ADAC V-Power 100 octaan niet lezen
Er werd niet bij verteld of ze hierbij de accu ontkoppeld hebben
zoals in het filmpje bij 5th Gear gezegd word
Het lijkt er dus op dat als je een auto met meer dan 200pk hebt
je er de meeste voordeel uithaalt maar dat je eerst je elektronica moet recetten en of dat door de eigenaar gedaan kan worden weet ik niet
Re: shell V-power
Lijken mij logische verhalen van Hello en Wb 06. Zelf tank ik om en om V Power. Magel725 laat niet meer van zichzelf horen.
Re: shell V-power
Ik laat heus wel van mezelf horen als ik dat zinnig vind. De opmerkingen waarin iemand zich binnen 2 opeenvolgende zinnen zichzelf meteen tegenspreekt nodigden me niet echt uit tot reageren, maar op verzoek:
Hello vertelt eerst hetzelfde als wat ik zeg, maar zegt dan dat het jammer is dat ik denk dat ik alles weet... Om meteen die onzin uit het veld te slaan: ik weet niet alles op dat gebied en heb ook NOOIT ERGENS gezegd, of ook maar gedaan alsof ik alles weet op dat gebied. Verwar je eigen hersenkronkels niet met die van mij! Bovendien kun je beter met echte argumenten komen, i.p.v. dat soort kul.
Hello, het verschil zit hem in de auto's met een klopsensor (noem dat ding zoals je wilt), zoals de tests ook gewoon uitwijzen. Schijnbaar ben je het daarmee eens want je typt het zelf ook. Alleen spreek je jezelf in de tweede alinea meteen tegen door te beweren dat het verschil komt door een schonere motor.
- klopsensor: paar kleine procenten (<2-4%) winst.
- schonere motor: paar tienden van een procent winst.
Sommige auto's hebben punt 1 en 2. Sommige auto's hebben alleen punt 2. In elk geval is het de moeite waard om te bewijzen dat het verschil in praktijk niet voelbaar is, maar slechts (zeer moeilijk) meetbaar.
Hello vertelt eerst hetzelfde als wat ik zeg, maar zegt dan dat het jammer is dat ik denk dat ik alles weet... Om meteen die onzin uit het veld te slaan: ik weet niet alles op dat gebied en heb ook NOOIT ERGENS gezegd, of ook maar gedaan alsof ik alles weet op dat gebied. Verwar je eigen hersenkronkels niet met die van mij! Bovendien kun je beter met echte argumenten komen, i.p.v. dat soort kul.
Hello, het verschil zit hem in de auto's met een klopsensor (noem dat ding zoals je wilt), zoals de tests ook gewoon uitwijzen. Schijnbaar ben je het daarmee eens want je typt het zelf ook. Alleen spreek je jezelf in de tweede alinea meteen tegen door te beweren dat het verschil komt door een schonere motor.
en de alinea gaat meteen verder met:Conclusie: Ik zei dus dat een motor schoner werd en daardoor beter liep en zuiniger werd. Dat heeft dus niets met een klopsensor te maken plus het feit dat TUV die de test in Duitsland deed dit ook benadrukt.
Hello, als je er zelf uit bent met welk standpunt van jezelf je het eens bent, dan hoor ik het graag. Ik zal alvast advies geven:De meeste auto's hebben een klopsensor dus de kans dat je auto er baat bij heeft is groot, al is het maar voor de reinigende werking van de benzine. Jammer dat Meneer Magel725 denkt dat hij alles weet op dit gebied en zelfs beter dan TUV in Duitsland ! Maar nou heeft Magel725 ook zelf deze testen uitgevoerd met verschillende auto's met geijkte apparatuur,dit laten analyseren op geavanceerde computers en heeft daarna alle motoren uitelkaar gehad en geconstateerd dat bij ALLE auto's de verbrandingsruimtes schoner waren dan bij normale benzines.
- klopsensor: paar kleine procenten (<2-4%) winst.
- schonere motor: paar tienden van een procent winst.
Sommige auto's hebben punt 1 en 2. Sommige auto's hebben alleen punt 2. In elk geval is het de moeite waard om te bewijzen dat het verschil in praktijk niet voelbaar is, maar slechts (zeer moeilijk) meetbaar.
Re: shell V-power
Het gaat er bij mij niet met welk standpunt ik het eens ben. Ik verwoord puur de uitkomsten van de TUV test uit Duitsland,eerst ben je het daar niet mee eens door te schrijven dat een auto zonder klopsensor niets aan die benzine heeft en nu in je laatste post zeg je eigenlijk dat het wel iets uitmaakt. Wie spreekt zichzelf nou tegen ? Iedere bestuurder moet maar voor zichzelf uitmaken of hij die duurdere benzine tankt voor het resultaat wat het geeft. Mijn auto (met turbo) loopt er iig als de brandweer op ! Ik vind het die 5 cent meerprijs meer dan waard ! Overigens tank ik liever BP Ultimate dan V power.
Re: shell V-power
Je auto heeft er zonder klopsensor inderdaad niets aan. Als je denkt dat je kunt merken dat een iets schonere motor voor een fractie van een % (ik zou niet eens willen weten hoe klein dat getal is) winst zorgt, dan zit je er echt volledig naast. Olé als je 0,001pk extra kracht hebt, olé!Het gaat er bij mij niet met welk standpunt ik het eens ben. Ik verwoord puur de uitkomsten van de TUV test uit Duitsland,eerst ben je het daar niet mee eens door te schrijven dat een auto zonder klopsensor niets aan die benzine heeft en nu in je laatste post zeg je eigenlijk dat het wel iets uitmaakt. Wie spreekt zichzelf nou tegen ? Iedere bestuurder moet maar voor zichzelf uitmaken of hij die duurdere benzine tankt voor het resultaat wat het geeft. Mijn auto (met turbo) loopt er iig als de brandweer op ! Ik vind het die 5 cent meerprijs meer dan waard ! Overigens tank ik liever BP Ultimate dan V power.
Ook mèt klopsensor heb je misschien 1 tot 3? pk winst. Dat verschil zou je misschien kunnen voelen, als je er een stopwatch bijpakt, maar om nu te zeggen dat ie hierdoor ineens als de brandweer gaat, dat slaat nergens op. Net zo min als je verhaal elke 2 regels omdraaien.
Re: shell V-power
Hee, jij weet zelfs al dat mijn auto niet beter loopt op die brandstof !Knap hoor ! En dan zeggen dat je niet beweerd dat je alles beter weet. Komop, niet zo bescheiden. Probeer nou eens je eigen vastgeroeste mening te herzien .Zolang een onafhankelijk gerenomeerd instituut zegt dat het beter voor je motor is en beter rendeert dan neem ik dat maar aan. Ten eerste begin je elke keer over het vermogen maar er werd ook gezegd dat de motor schoner werd,soepeler liep en zuiniger werd.Bij jou is het een soort van :het stoplicht staat niet op rood dus dan is het groen.Nee, er is ook nog een andere kleur, de middenweg zeg maar . En zoals ik al zei hebben de meeste auto's een klopsensor en dus baat bij zulk soort brandstof, misschien niet altijd direkt merkbaar maar persoonlijk zou ik willen dat m'n motor op z'n best mogelijk presteert en dat die ik dus blijkbaar door zulk soort benzines te tanken. Laat iedereen nou lekker zelf bepalen of ze de (kleine) voordelen willen benutten ipv tegen ze te roepen: "Je hebt er niets aan"
Re: shell V-power
Iedereen moet het inderdaad zelf weten. Wat jij echter doet is je eigen ervaringen presenteren alsof het feiten zijn, en mijn feiten met jouw ervaringen af te doen alsof ze niet kloppen. Daar reageer ik op.
Wat jij voelt als "soepeler lopen" is aan jou. Mij maakt het echt niet uit en ondanks dat we zelf een garage hebben is er hier niemand die kan voelen of een auto soepeler loopt op de ene of andere brandstof. Ja, uitersten zijn te voelen, zoals een slecht lopende motor, of een 4 cylinder motor die op 3 poten loopt. Maar een octaanverschil van 3 kan niemand bij ons voelen en als jij dat wel ECHT kunt dan mag je in het guiness book of records.
Wat jij voelt als "soepeler lopen" is aan jou. Mij maakt het echt niet uit en ondanks dat we zelf een garage hebben is er hier niemand die kan voelen of een auto soepeler loopt op de ene of andere brandstof. Ja, uitersten zijn te voelen, zoals een slecht lopende motor, of een 4 cylinder motor die op 3 poten loopt. Maar een octaanverschil van 3 kan niemand bij ons voelen en als jij dat wel ECHT kunt dan mag je in het guiness book of records.
Re: shell V-power
Hoe kom je erbij? Ik draag juist de feiten aan van een onderzoek dat aantoont dat het beter voor je motor is en daarbij idd mijn eigen ervaringen ook meenemend. Jij daarintegen hebt een eigen mening die precies contra staan op de resultaten van de test. Als eerste zeg je : Je hebt niets aan deze benzine! Daarna zeg je : Ja , het doet wel wat maar niet merkbaar. Dat zijn 2 verschillende dingen ! Ik heb vanaf het begin gewoon standpunten van een test hier weergegeven waar jij de hele tijd je eigen starre mening uit "ervaring" vertelt. Ik heb vanaf het begin verteld dat iedereen zelf moet weten of hij voor de voordelen ,groot of klein, extra wil betalen waar jij alleen maar roept: Het doet niets! En dat is, voor zover je dat nog niet weet geen feit maar een mening.
Re: shell V-power
Je leest niet en je spreekt jezelf tegen.
En zoals ik al schreef: "Iedereen moet het inderdaad zelf weten.".
Als je nu eens eerst had gelezen EN begrepen in plaats van zomaar tekst neer te kwakken, dan had je gelezen dat dit geen 2 verschillende dingen zijn. Bovendien heb ik het MEER dan genoeg onderbouwd waarom het niets zinnigs doet, en als je dat als een mening wilt zien is ook je volste recht, maar dat is JOUW mening en niet die van iedereen.Als eerste zeg je : Je hebt niets aan deze benzine! Daarna zeg je : Ja , het doet wel wat maar niet merkbaar. Dat zijn 2 verschillende dingen !
En zoals ik al schreef: "Iedereen moet het inderdaad zelf weten.".