LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Shell V-power
Re: Shell V-power
Ik heb in Nederland geen V-Power getankt. Tijdens mijn vakantie in Griekenland heb ik mijn wagen (opel omega) verwend en de V-Power (99 okt.) getankt. Ook heb ik een vergelijkbaar product van BP, ben de naam vergeten, gebruikt.
Geen merkbare verschil in de rijprestaties gemerkt. Wel heb ik me laten vertellen dat door betere verbranding de motor "schoner wordt". Eén volle tank in de zoveel tijd schijnt dus goed te zijn voor de motor.
Geen merkbare verschil in de rijprestaties gemerkt. Wel heb ik me laten vertellen dat door betere verbranding de motor "schoner wordt". Eén volle tank in de zoveel tijd schijnt dus goed te zijn voor de motor.
Re: Shell V-power
In de autovisie van deze week staat een groot stuk over de V power benzine. Uit onderzoek blijkt dat het maar 3 % vermogens winst geeft en dat de auto tussen de 2 en 5 % zuiner rijdt . Er wordt ook op gewezen dat in duitsland de v power benzine meer prestatie gericht is, maar hier moeten de duitser circa 14,5 eurocent meer voor betalen dan de normale benzine. Het octaan gehalte van de duitse v power is hoger dan de nederlandse v power.
Re: Shell V-power
Ik tank gewoon de 95 in belgie,kost nu 102.7 en daar rijdt ie prima op.
Dus wat heb je aan die dure benzine
Dus wat heb je aan die dure benzine

Re: Shell V-power
Het aloude truckje...inspelen op de hebberigheid..mensen willen bedonderd worden








Re: Shell V-power
Er wordt beweerd dat V-power is ontwikkeld met het Ferrari F1 team. Daar helpt elke 10e seconde winst. In een straatauto heb je aan oct. 95 genoeg alleen al omdat een automobilist het verschil tussen de brandstoffen er niet uit kan halen zowel uit de auto- als uit de rijtechniek.
Ter vergelijking een 2.0 liter 406 coupe draait op oct. 95 max 210 km/h en op oct. 98 max 215 km/h.
Ter vergelijking een 2.0 liter 406 coupe draait op oct. 95 max 210 km/h en op oct. 98 max 215 km/h.
Re: Shell V-power
Ter vergelijking een 2.0 liter 406 coupe draait op oct. 95 max 210 km/h en op oct. 98 max 215 km/h.
Waar praten we nou over??Nederland staat vol met file's,mocht dat niet zo zijn dan staat het vol met flitsers,Duitsland word ook al minder , Belgie en Frankrijk gaan er ook steeds strenger op letten dat er niet te hard getuft word.
En hoeveel mensen trekken er nu daadwerkelijk hard op bij het stoplicht??bar weinig.
Waar praten we nou over??Nederland staat vol met file's,mocht dat niet zo zijn dan staat het vol met flitsers,Duitsland word ook al minder , Belgie en Frankrijk gaan er ook steeds strenger op letten dat er niet te hard getuft word.
En hoeveel mensen trekken er nu daadwerkelijk hard op bij het stoplicht??bar weinig.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 09 dec 2003 14:48
Re: Shell V-power
Dus laat je geen rad draaien door de marketing machine van shell, die draait wel op V-power. De V van verdraaien....
Laatst gewijzigd door groen-grijs op 12 mei 2004 10:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Shell V-power
beste meneer groen grijs de kenner van de formule 1,
Mag u me toch eens uitleggen waarom dat sapje dan toch zo duur is per liter? En ewaarom elf verklaart dat zei ervoor zorgen dat motoren 30 pk extra leveren dankzij de olie EN de brandstof die ze leveren aan renault bijvoorbeeld.
Kijk in de basis heb je gelijk volgens mij mag het maximaal euro 100 zijn wat ze in de tank gooien. Maar het staat ze vrij om er alle zooi extra in te gooien die ze willen. Er is 1 maar. Voor de start van de seizoen moet de desbetreffen benzine leverancier een monster inleveren. De fia controlleerd steekproefsgewijs de brandstof. Di emoet dan voldoen aan het monster wat ze ingeleverd hebben in het begin van het seizoen.
Maar asl de shell bijvoorbeeld zijn brandstof wil veranderen zal dat met toestemming van de fia moeten.
Laat ik het zo zeggen. De benzine die ze in de F1 gebruiken kunnen onze auto's perfect op rondrijden. Maar als we de benzine die wij gebruiken in een f1auto stoppen zal ie wel starten, maar zal het neit lang volhouden.
EN OM NU ALLE ONZIN KRIEKEN EN CRITICI DE MOND ET SNOEREN, LET OP! V-power heeft een laag zwavel gehaald, zogoed als geen zwavel zelfs. Het is een feit, ik herhaal, EEN FEIT dat het dus beter is voor je motor, MAAR HET IS MARGINAAL. Maar het is beter. Deze brandstof is vooral goed voor de direct inegspoten benzine motoren dus de GDI , FSI en Multijets onder ons. Voor de normal emotoren is het vooral goed voor de kathalysator. Want zwavel tast de kathalysator aan (ook al is dat weer heel miniem)
Het is dus niet gewone euro 95 met een slimme marketing truc zoals sommige hier zeggen. Dat kan en mag dus niet!
Moet je het tanken is de vraag? Als je een direct ingespoten benzine motor hebt zou ik zeggen van wel. Het is beter voor de injectors (vraag maar eens aan de gdi rijders onder ons die benzine getankt hebben met relatief veel zwavel hoe vaak er injectors/ inspuitsysteem etc zijn vervangen)
Voor mensen met een normale motor. Ach dta is hetzelfde als met pura. Het geeft wel iets van voordeel het zorgt ervoor dat kathalysator en motor minder snel slijten, maar ik geef ook toe dat ej dta als bestuurder ook vooral zelf ind e hand hebt)
En ja shell pompt 100 miljoen euri per jaar in ferrari en nu is het denk ik tijd dat het eens terig verdient gaat worden ofzo. Want ik vraag me af waar de V van V-power voor staat? Waarom noemen ze het gewoon geen pura II ofzo. Dus er zit wel degelijk wat marketing tactiek achter.
Mensne di egek zijn van ferrari gaan dit nu tanken want ferrari heeft er aan meegeholpen enzo. Maar ja er zijn nuj ondertussen net zoveel mensen di ealleen daarom al het neit zouden tanken
MVG
Boebie
Mag u me toch eens uitleggen waarom dat sapje dan toch zo duur is per liter? En ewaarom elf verklaart dat zei ervoor zorgen dat motoren 30 pk extra leveren dankzij de olie EN de brandstof die ze leveren aan renault bijvoorbeeld.
Kijk in de basis heb je gelijk volgens mij mag het maximaal euro 100 zijn wat ze in de tank gooien. Maar het staat ze vrij om er alle zooi extra in te gooien die ze willen. Er is 1 maar. Voor de start van de seizoen moet de desbetreffen benzine leverancier een monster inleveren. De fia controlleerd steekproefsgewijs de brandstof. Di emoet dan voldoen aan het monster wat ze ingeleverd hebben in het begin van het seizoen.
Maar asl de shell bijvoorbeeld zijn brandstof wil veranderen zal dat met toestemming van de fia moeten.
Laat ik het zo zeggen. De benzine die ze in de F1 gebruiken kunnen onze auto's perfect op rondrijden. Maar als we de benzine die wij gebruiken in een f1auto stoppen zal ie wel starten, maar zal het neit lang volhouden.
EN OM NU ALLE ONZIN KRIEKEN EN CRITICI DE MOND ET SNOEREN, LET OP! V-power heeft een laag zwavel gehaald, zogoed als geen zwavel zelfs. Het is een feit, ik herhaal, EEN FEIT dat het dus beter is voor je motor, MAAR HET IS MARGINAAL. Maar het is beter. Deze brandstof is vooral goed voor de direct inegspoten benzine motoren dus de GDI , FSI en Multijets onder ons. Voor de normal emotoren is het vooral goed voor de kathalysator. Want zwavel tast de kathalysator aan (ook al is dat weer heel miniem)
Het is dus niet gewone euro 95 met een slimme marketing truc zoals sommige hier zeggen. Dat kan en mag dus niet!
Moet je het tanken is de vraag? Als je een direct ingespoten benzine motor hebt zou ik zeggen van wel. Het is beter voor de injectors (vraag maar eens aan de gdi rijders onder ons die benzine getankt hebben met relatief veel zwavel hoe vaak er injectors/ inspuitsysteem etc zijn vervangen)
Voor mensen met een normale motor. Ach dta is hetzelfde als met pura. Het geeft wel iets van voordeel het zorgt ervoor dat kathalysator en motor minder snel slijten, maar ik geef ook toe dat ej dta als bestuurder ook vooral zelf ind e hand hebt)
En ja shell pompt 100 miljoen euri per jaar in ferrari en nu is het denk ik tijd dat het eens terig verdient gaat worden ofzo. Want ik vraag me af waar de V van V-power voor staat? Waarom noemen ze het gewoon geen pura II ofzo. Dus er zit wel degelijk wat marketing tactiek achter.
Mensne di egek zijn van ferrari gaan dit nu tanken want ferrari heeft er aan meegeholpen enzo. Maar ja er zijn nuj ondertussen net zoveel mensen di ealleen daarom al het neit zouden tanken
MVG
Boebie
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 mei 2004 17:06
Re: Shell V-power
Ik ben nu al aan de derde tank V-Power en het werkt bij mij echt!
Mijn auto trekt gewoon beter dan eerst en ik rijd ook ongeveer 50 km meer op een tank (60 liter). Verder loopt de motor veel rustiger en stiller. Hoor uit mijn omgeving vergelijkbare verhalen.
Natuurlijk zal het ook wel een marketingverhaal zijn, maar ik ken mijn auto en ik weet wat wat ik merk. Hij loopt stukken beter. En het prijsverschil haal ik er in elk geval uit door het lagere verbruik, dus dan kun je je afvragen of het duurder is.
Ik las trouwens in de autovisie dat V-Power een octaangehalte heeft van 97. Daar hadden ze het getest en goed bevonden. Zeiden dat het verschil vergelijkbaar was met van 1.2 naar 1.4.motor. Er stond ook iets over de brandstof van de toekomst in de telegraaf, dus het zal toch wel verschil maken anders staat het daar niet.
Mijn auto trekt gewoon beter dan eerst en ik rijd ook ongeveer 50 km meer op een tank (60 liter). Verder loopt de motor veel rustiger en stiller. Hoor uit mijn omgeving vergelijkbare verhalen.
Natuurlijk zal het ook wel een marketingverhaal zijn, maar ik ken mijn auto en ik weet wat wat ik merk. Hij loopt stukken beter. En het prijsverschil haal ik er in elk geval uit door het lagere verbruik, dus dan kun je je afvragen of het duurder is.
Ik las trouwens in de autovisie dat V-Power een octaangehalte heeft van 97. Daar hadden ze het getest en goed bevonden. Zeiden dat het verschil vergelijkbaar was met van 1.2 naar 1.4.motor. Er stond ook iets over de brandstof van de toekomst in de telegraaf, dus het zal toch wel verschil maken anders staat het daar niet.
Re: Shell V-power
Ik heb maanden bij de merkloze benzinepomp getankt, daarvoor altijd bij de Esso.
Wat gebeurd er met de merkloze benzine, mijn benzineverbruik liep op, van 1 op 14 naar 1 op 10.
Ik heb het er met mijn monteur over gehad, die gaf mij te kennen dat de merkloze benzine een restbenzine is, met een lager octaan gehalte, hierdoor kan je motor inwendig enorm vervuild raken door koolafzetting, er zijn zelfs gevallen bekend met verbrandde kleppen.
Nu heb ik iemand gesproken die in en bij de raffinaderijen heeft gewerkt en als tankwagenchauffeur, dit persoon gaf simpelweg toe, dat de benzine van merkloze en onbemande benzine pompen, een restbenzine is, deze benzine komt van de vooraad depot's af, maar doordat de benzine langer heeft gestaan de kwaliteit afneemt, dus ook het octaangehalte, lopen de pretatie's van de motor terug, het verbruik loopt op en ben je per saldo duurder uit uit dan met bijvoorbeeld V-Power.
V-Power heeft een reinigende werking, hoger octaangehalte, door TNO getest, en de ervaring leert dat de auto's minder gaan verbruiken.
Stel dat je met V-Power, 50 a 60 km verder op een tank zou komen, dan ben je gewoon net zo voordelig of voordeliger uit met V-Power, maar met geen risico op koolafzetting en daardoor verbrandde kleppen.
Ik heb nu een tank vol met V-Power, na deze tank volgen er nog een paar, dan kan ik zien of het idd werkt, dat zal ik dan ook alhier melden.
Wat gebeurd er met de merkloze benzine, mijn benzineverbruik liep op, van 1 op 14 naar 1 op 10.
Ik heb het er met mijn monteur over gehad, die gaf mij te kennen dat de merkloze benzine een restbenzine is, met een lager octaan gehalte, hierdoor kan je motor inwendig enorm vervuild raken door koolafzetting, er zijn zelfs gevallen bekend met verbrandde kleppen.
Nu heb ik iemand gesproken die in en bij de raffinaderijen heeft gewerkt en als tankwagenchauffeur, dit persoon gaf simpelweg toe, dat de benzine van merkloze en onbemande benzine pompen, een restbenzine is, deze benzine komt van de vooraad depot's af, maar doordat de benzine langer heeft gestaan de kwaliteit afneemt, dus ook het octaangehalte, lopen de pretatie's van de motor terug, het verbruik loopt op en ben je per saldo duurder uit uit dan met bijvoorbeeld V-Power.
V-Power heeft een reinigende werking, hoger octaangehalte, door TNO getest, en de ervaring leert dat de auto's minder gaan verbruiken.
Stel dat je met V-Power, 50 a 60 km verder op een tank zou komen, dan ben je gewoon net zo voordelig of voordeliger uit met V-Power, maar met geen risico op koolafzetting en daardoor verbrandde kleppen.
Ik heb nu een tank vol met V-Power, na deze tank volgen er nog een paar, dan kan ik zien of het idd werkt, dat zal ik dan ook alhier melden.
Re: Shell V-power
Dat de auto beter loopt is ook logisch, het is immers gewoon benzine met een hoger octaangetal. Daar betaal je voor. Het blijft een marketingverhaal. Mensen wilden vorig jaar milieuvriendelijker rijden, en waar kwam Shell mee aan? Shell Pura. Nu willen ze wat anders en komen ze met V-Power. Als je auto alleen 95 aankan, neem dan geen V-Power, het heeft een hoger octaangetal en kan je auto ernstige schade toebrengen. Verder lijkt het mij overduidelijk dat de kosten per liter er nooit uitgehaald zullen worden. Het is te duur ten opzichte van gewone benzine.
Re: Shell V-power
Hoe kom je aan die wijsheid, dat een hoger octaangehalte de motor ernstige schade zal toebrengen, het tegenovergestelde is waar, een lager octaangehalte brengt schade aan de motor, en dat is nou prcies wat de merkloze pompen leveren.
Mijn motor ging er slechter op lopen en meer verbruiken, nu met V-Power loopt mijn motor een stuk rustiger, het verbruik moet ik nog meten.
Zelfs mijn monteur raad het mij zelfs aan om af en toe super of V-Power te tanken, deze monteur is familie dus hij zal echt niet mij op kosten willen jagen.
Sterker nog hij heeft meer mensen aangeraden om Super of V-Power te gaan tanken, waarom?, omdat er in de loop van tijd met merkloze benzine schade is ontstaan aan motoren, verbrandde kleppen e.d., Super benzine voorkomt dat duidelijk, deze geeft een betere en hogere verbranding, waardoor je motor zelfs minder gaat verbruiken en V-Power reinigt de motor (verbrandingsruimte).
Dus al mijn motor rustiger en mooier rond loopt, lijkt mij dat er weinig schade aan de motor zal worden toegedaan, als met een andere benzine de motor meer gaat verbruiken en bokkig en onregelmatig loopt, maak ik een grotere kans op schade aan de motor.
Maar iedereen moet zelf weten wat men tankt, dat het milieu vriendelijker is, scheelt mij weinig, maar dat het beter is voor mijn motor, dat scheelt mij meer, want wat is nou werkelijk milieu-vriendelijk aan autogebruik.
Want als iets milieu vriendelijk is, dan moet je er duur voor betalen en de meeste brandstoffen zijn milieu belastend.
Het marketing verhaal hier achter zegt mij nog minder, maar wat de mensen uit de praktijk mij aanraden, daar heb ik meer oren naar, het gaat hier wel om je knip.
Misschien lekker goedkoop tanken, maar wat heb je eraan als je auto veel meer gaat verbruiken en dat je kans hebt op verbrandde kleppen, doen mij overgaan op een iets duurdere benzine, waarmee ik vermoedelijk een beter verbruik heb en minder kans op motorschade.
Dus goedkoop loont niet altijd, en dus zal je per saldo weinig meer euro's kwijt zijn aan deze benzine.
Mijn motor ging er slechter op lopen en meer verbruiken, nu met V-Power loopt mijn motor een stuk rustiger, het verbruik moet ik nog meten.
Zelfs mijn monteur raad het mij zelfs aan om af en toe super of V-Power te tanken, deze monteur is familie dus hij zal echt niet mij op kosten willen jagen.
Sterker nog hij heeft meer mensen aangeraden om Super of V-Power te gaan tanken, waarom?, omdat er in de loop van tijd met merkloze benzine schade is ontstaan aan motoren, verbrandde kleppen e.d., Super benzine voorkomt dat duidelijk, deze geeft een betere en hogere verbranding, waardoor je motor zelfs minder gaat verbruiken en V-Power reinigt de motor (verbrandingsruimte).
Dus al mijn motor rustiger en mooier rond loopt, lijkt mij dat er weinig schade aan de motor zal worden toegedaan, als met een andere benzine de motor meer gaat verbruiken en bokkig en onregelmatig loopt, maak ik een grotere kans op schade aan de motor.
Maar iedereen moet zelf weten wat men tankt, dat het milieu vriendelijker is, scheelt mij weinig, maar dat het beter is voor mijn motor, dat scheelt mij meer, want wat is nou werkelijk milieu-vriendelijk aan autogebruik.
Want als iets milieu vriendelijk is, dan moet je er duur voor betalen en de meeste brandstoffen zijn milieu belastend.
Het marketing verhaal hier achter zegt mij nog minder, maar wat de mensen uit de praktijk mij aanraden, daar heb ik meer oren naar, het gaat hier wel om je knip.
Misschien lekker goedkoop tanken, maar wat heb je eraan als je auto veel meer gaat verbruiken en dat je kans hebt op verbrandde kleppen, doen mij overgaan op een iets duurdere benzine, waarmee ik vermoedelijk een beter verbruik heb en minder kans op motorschade.
Dus goedkoop loont niet altijd, en dus zal je per saldo weinig meer euro's kwijt zijn aan deze benzine.
Re: Shell V-power
wat zit er in de v-power
dan allen brandstof voor de motor
waarom hebben jullie dit niet uitgezocht?
voor dat jullie commetaar had gegeven!
wie durft te zeggen wat er extra in zit
dan allen brandstof voor de motor
waarom hebben jullie dit niet uitgezocht?
voor dat jullie commetaar had gegeven!
wie durft te zeggen wat er extra in zit

Re: Shell V-power
Ga naar Google, vul in op de zoekregel> TNO V-Power , vink Pagina's in Nederlands aan, dan zie je het TNO onderzoeksrapport van Nieuwe Brandstoffen.
Re: Shell V-power
De meeste auto's kunnen ook super aan, maar er is een klein aantal auto's dat alleen maar 95 kan hebben, en soms zelfs 91. Misschien is het geen ernstige schade die ontstaat, maar het is zal nooit echt goed zijn voor je auto. Je gooit toch ook niet veel krachtigere Pokon door het water voor je planten als ze die niet aankunnen? Misschien slecht voorbeeld, maar ik weet op het moment geen betere...
Re: Shell V-power
Check gewoon even je handleiding, daar staat in wat je aan brandstoffen erin kan doen. Een normale moderne auto kan de range van 95 tot 100 makkelijk aan. Deze zijn doorgaans voorzien van een pingelsensor. Voor deze autos is het gunstig om ultimate of Vpower te nemen. Mijn ervaring is bij ultimate 100 , meer power in zn 5 op de autobahn, ja gaat dan sneller van 180 naar 220 zonder terug te schakelen. En uiteindelijk met een V6 1op12 bleek bij de tussentankstop. Niet gek dacht ik zo. Mijn ervaring is met Vpower in NL dat ie zuinioger loopt, met Nederlandse Ultimate (BP) een zoekerige onregelmatige loop op stationair dus die maar even niet. Duitse ultimate 100 meer power in zn 5 ten opzichte van de duitse Vpower 100.Ook hier weer dat de duitse Vpower 100 een mooiere loop geeft stationair als de duitse Aral Ultimate 100. Beide geven een zuingier verbruik ten opzichte van witmerk. Opvallend: op de benzine van Total (gewoon 95) haal ik ook 1 op11 a 12. Witte pomp loopt ie 1op9 en hoor je kleppergeluiden.
Re: Shell V-power
Mijn mits. rijdt priema op de V-power.(carisma GDI)
Met snelheden op de duitse autobaan van 160 t/m 170 km/h en automaat met 3 mensen en veel bagage een verbruik van 1:14.
Nadat ik getank had bij esso super plus octaangehalte van 98 een verbruik van 1:12 met dezelfde 3 personen en bagage maar niet meer zo hard namelijk 140 km/h.
Vanaf het begin dat ik V-power tank loopt de auto eigenlijk probleemloos en geen last meer van slecht stationair lopen van de motor.
Als ik het verbruik omrekend naar het verbruik van euro 95 ben ik met V-power goedkoper uit.
Met snelheden op de duitse autobaan van 160 t/m 170 km/h en automaat met 3 mensen en veel bagage een verbruik van 1:14.
Nadat ik getank had bij esso super plus octaangehalte van 98 een verbruik van 1:12 met dezelfde 3 personen en bagage maar niet meer zo hard namelijk 140 km/h.
Vanaf het begin dat ik V-power tank loopt de auto eigenlijk probleemloos en geen last meer van slecht stationair lopen van de motor.
Als ik het verbruik omrekend naar het verbruik van euro 95 ben ik met V-power goedkoper uit.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21 apr 2005 00:47
Re: Shell V-power
ik heb een honda civic vtec-e en daarin regelmatig v-power getankt
de motor is merkbaar stiller en soepeler en tevens meetbaar zuiniger
ongeveer 1:17,8 tov 1:17,3, precies genoeg om de brandstofkosten /km gelijk tehouden
geen onzin dus
marcel
de motor is merkbaar stiller en soepeler en tevens meetbaar zuiniger
ongeveer 1:17,8 tov 1:17,3, precies genoeg om de brandstofkosten /km gelijk tehouden
geen onzin dus
marcel
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 14 jan 2005 21:02
Re: Shell V-power
De illustere voorganger van V-Power was Shell Pura. Dit was een benzine met extra reinigende toevoegingen. Voor mij was dit type brandstof een redelijk alternatief op het eens per jaar met (dure) reinigings middelen schoonbranden van mijn motorfiets. In de nieuwere benzines zitten deze dopes niet meer, i.v.m. de milieueisen.Oudere motoren, van zowel auto's als motorfietsen, met carburateurs kunnen met een soort gum vervuild raken.Dus om de drie a vier tankbeurten bij Tango een keer Pura. Mijn motor, een Suzuki GS 500 E liep er merkbaar beter door en al met al bespaarde ik toch heel wat geld. Nu heeft Shell Pura vervangen door V-Power en heeft gelijk de prijs gelijk wat opgeschroefd, maar dat zijn we van de heren olieboeren gewend. maar het is en blijft voor de bezitters van de wat oudere auto's en motoren een goed alternatief voor de dure schoonmaak dopes. Doe er je voordeel mee....!
Re: Shell V-power
V-Power heeft zich voor mij bewezen, vanmiddag de auto opnieuw afgetankt met V-Power, een berekening gemaakt, en kwam uit op een nette 1 op 14.68, dus goedkoop tanken was in mijn geval duur tanken.
Ben ik blij dat mij kleppen niet verbrand zijn, want dat kan volgens de experts met merkloze benzine.
Ik blijf voorlopig V-Power tanken.
Ben ik blij dat mij kleppen niet verbrand zijn, want dat kan volgens de experts met merkloze benzine.
Ik blijf voorlopig V-Power tanken.