LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Shell V-power

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
henri8

Shell V-power

Ongelezen bericht door henri8 »

Sinds vandaag rijdt mijn auto op de nieuwe benzine van shell: V-power.
Ikzelf heb er (nog) niets van gemerkt, maar ik ben benieuwd of er mensen in Nederland zijn die ook deze benzine tanken en waarom ze deze benzine tanken.

Ik zelf rijdt een Mitsubishi Space Star 1.8 GDI. De garage waar ik de auto destijds kocht, vertelde mij dat de 1.8 GDI motor aan de emissie- en brandstofnormen van 2005 voldoet, oftewel zwavelvrije benzine. Hiervoor tankte ik ook al Shell Pura (en de auto loopt/liep er inderdaad beter op dan gewone euro 95).

Ik ben benieuwd of RADAR binnenkort een (onafhankelijk) onderzoek start of deze benzine ook echt beter voor je motor is en tevens ook beter is voor het milieu. Tevens ben ik dan benieuwd naar de mening van Mitsubishi Nederland.

Met vriendelijke groet,
Henri

paul3

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door paul3 »

Tja, Shell zoekt een alternatief voor de veel te dure en weinig verkochte Pura. Feit is dat V-power ook een oktaangetal heeft van 95. Wil je enigszins verbeterde prestaties van de motor tank dan 98 RON. Zelfde prijs maar wat meer vermogen en wat zuiniger. :wink:

IsBenzineAlNietDuurGenoeg

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door IsBenzineAlNietDuurGenoeg »

Lees deze test en trek je conclusie

http://www.adac.de/Auto_Motorrad/Krafts ... efault.asp

Boebertje

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door Boebertje »

Voor auto's met een normale inspuiting heeft het weinig nut. Maar voor auto;s met directe inspuiting GDI IDE FSI etc kan het wel nu thebben vanwege de lage zwavel gehalte. Injectoren van die motoren kunnen met de normale benzien nogal snel stuk gaan.

Mensen zijn nogal eens geneigd om te denken dat betere prestaties resulteert in een hogere top of snellere acceleraties. Dat is neit zo maar de reclame is ook wat misleidend. Ik ben er wle vanovertuigd dat door deze brandstof je motor minder slijt o pde lange termijn. Maarj akosten baten analyse zal uitwijzen wat beter is

henri8
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2004 22:10

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door henri8 »

Na het lezen van ADAC test zou je inderdaad kunnen denken, dat je alleen de kas van Shell spekt. Maar als ik dan de reactie van Boebertje lees, dan geloof ik toch dat het nut heeft, mede omdat mijn garage destijds ook al zei dat de auto beter zou lopen op zwavelvrije benzine.
Ook het octaangehalte is niet duidelijk. In de ADAC-test staat dat het octaangehalte 100 zou zijn, terwijl in dit forum iemand een ander getal beweert. Niet echt duidelijk.

Kortom: ik hoop dat RADAR hier aandacht voor heeft en dit in een uitzending aan de orde stelt.

Overigens vindt ik het belachelijk dat dergelijke benzine 4,5 eurocent duurder moet zijn.Dat heb ik Shell ook al diverse malen laten weten, maar ja die reageren daar niet op.

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door dv »

octaangehalte van v power is 100 procent

m vr gr dv

Gast

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door Gast »

Bij Epson, HP en concorten zeggen ze ook dat eigen inkt de enige goede is voor de printer.
De vitaminen verkoper roept dat je extra vitaminen onmisbaar zijn.
Yakult weet U nog? Of Becel?
Merkartikelen beter dan Huismerken? Vanish, Dreft, , , , ,
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar nu is er Shell met V-Power.

Maar al deze (te dure en overbodige) spullen zijn niet meer dan omzet generators voor de verkopers.

In het geval van autobrandstof: automotoren hebben tegenwoordig sensoren die zorgen dat de motor goed loopt op elk merk benzine ook al verschilt de kwaliteit enigzins.
Bovendien is de motor zo veilig mogelijk getuned (anders zou er met een simpele gewijzigde chip niet ineens meer power uitkomen, bij sommige merken zelfs met behoud van garantie). Dus die motor gaat niet minder kapot van "betere" brandstof.

Die extra Euros die je aan Shell geeft hou ik dus liever in mijn eigen zak ipv jezelf voohouden dat de motor beter loopt.

boebertje

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door boebertje »

Ik ben het met de laatste gast wel grotendeels eens. Maar toch ook weer niet. Door jou wredenatie zou je ook doodleuk continu bij een witte pomp kunnen tanken zonder problemen. En nu zijn er mensen die er nooooit problemen mee hebben gehad, maarja het is toch wel bekend dat de kwalitiet minder is waardoor er onderdelen zoals zeer kwetsbare verstuivers schade kunnen oplopen.

Daarnaast kun je ook vaststellen dat tanken van een minder kwaliteit minder rendement oplevert, al zal het nauwelijsk merkbaar zijn. Wie let er nou op een kilometer of 15 meer of minder opeen tank?!

Maar goed even op het specifieke geval van Henri. Kijk mitsubishi gaat langzaam stoppen met de gdi techniek. Bij het ontwikkelen alweer tien jaar geleden had mitsubishi verwacht dat (net als toen al in Japan) er snel zwavelarme of vrije benzine zou komen. Dat was een grove misrekening. Daarnaast haalde de gdi motoren bij lange na niet de verbruikcijfers, maar dat terzijde. Maar de GDI techniek in het bijzonder heeft zwavelvrije benzien nodig. Anders gaan de Injectoren kapot of kan zelfs de katalysator stuk gaan. Dat is niet meteen bij 20.000 km. Maar ik wete bijvoorbeeld bij volvo(die ook de gdi gebruikte de 1.8i) dat er rond de 80.000 km de eerste injectoren al kapot gingen.

Alfa heeft dat ondervangen net als VW met de fsi. tenminste dat beweren ze. De ide van renault dreigt ook een vroege dood te sterven.

Dus voor die specifieke gevallen helpt het ja.

Nu nog 1 ding. V-power of nie, maar is er neit een simpele wet beste heren hoe hoger het octaan gehalte is des te beter de motor gesmeerd wordt waardoor de motor beter presteert en de pingelgrens van de motor verder weg licht? Turvomotoren en echte sport motoren moeten vaak ron 98 tanken vanwege de betere smering. Als V-power een ron gehalte heeft van 100 zou dat betekenen betere smering dus betere prestraties. Maarja ik ben zo'n *** die al pura tankte dus nu ook v-power en bij het tanken stond er bij het vulpistool toch echt V-power ron 95. Maar ja kan dan en foutje zijn.

Weet je wat het is heren en damens natuurlijk het is maar net waar je de grens trekt en hoe goed je voor de auto wil zijn. Sommige gaan voor een beurtje naar de merk dealer. Andere gaan naar de kwik fit. Bij volvo zijn gevallen bekend met serieuse motorschade omdat ze ene oliefilter bij de kwikfit hadden laten vervangen. Maarja kwik fit's filter is wel 50 euri goedkoper! En ook daar zijn wee rmensen di ehartstikke tevreden zijn met dat kwik fit filter.


Laat ik het zo zeggen. Hoe dat jij omgaat met de auto (dus netjes warmrijden niet continu hoge toeren rijden, maar als ie goed warm is wel eens doortrekken op tij dolie verversen) helpt veel meer dan v-power tanken. Maarja alle kleine beetjes helpen. En die test van de adac is gewoon onzin. Natuurlijk kunnen er gene verschillen van ene halve seconde komen tijdens de acceleratie alleen doro benzine.

mvg

boebertje

henri8
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2004 22:10

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door henri8 »

Ja, wat ik nog niet heb vermeld, is het volgende. De motor liep niet mooi regelmatig bij bijv. 80 km/u. Hij hield dan niet de constante snelheid, maar werd wat schokkerig, door in ene te versnellen en dan weer af te zakken. Mijn Mits heeft inmiddels 116.000 km gereden. Bij ongeveer 100.000 km is de motor intern gereinigd (speciale reiniging)en zijn er electronische klepstoters gemonteerd (onder coulance van Mitsububishi). Sinds die tijd en mede door het tanken met Pura is het een heel stuk beter. Dus nu verwacht ik van Shell V-power nog betere resultaten. Ik bedoel niet: meer vermogen of snelheid, maar schone kleppen en minder slijtage en daardoor wel een wat zuiniger verbruik van benzine, alhoewel hij op Pura al met gemak op woon-werkverkeer (80 km-wegen over 30 km lengte) 1 op 14 loopt, en da's toch heel redelijk voor een auto van 1175 kg en een niet superieure Cw-waarde.
Als ik de verschillende meningen lees, weet ik nog steeds niet echt of shell V-power nu wel of niet beter voor mijn motor is.
Ik zal er ook eens een mailtje naar Mitsubishi Nederland aan wagen.

Gast

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door Gast »

BRUSSEL (AP) - De Europese Commissie heeft maandag met juridische sancties gedreigd tegen acht lidstaten als zij niet snel stappen nemen om het zwavelgehalte in voertuigbrandstof te verminderen. België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Oostenrijk, Portugal en Zweden moesten die richtlijn in juni 2003 al in een wet gegoten hebben, maar dat is nog steeds niet gebeurd.
Benzine of diesel zou nog slechts tien milligram zwavel per kilo mogen bevatten. De laagzwavelige benzine leidt bij oudere voertuigen tot minder verontreiniging en in combinatie met nieuwe autotechnologie tot betere prestaties.

rovala

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door rovala »

even voor de duidelijkheid,
shell v-power heeft in Duitsland een octaan van 100,
maar in nederland is dit gewoon 95.

henri8
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2004 22:10

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door henri8 »

Inmiddels heb ik bericht van Mitsubishi Nederland. In een zeer summier antwoord geeft Mitsubishi aan dat GDI-motoren inderdaad afgestemd zijn op zwavelvrije benzine. Dus gaven ze ook aan dat GDI's beter op V-power zouden kunnen rijden.
Helaas zal Mitsubishi niet het prijsverschil a 4,5 cent per liter aan mij vergoeden. Dus moet Shell de prijs naar beneden bijstellen.
Laatst gewijzigd door henri8 op 20 apr 2004 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.

vingko

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door vingko »

op het moment dat benzine uit ruwe olie wordt geraffineerd,is deze 100 % schoon,dan dumpen de olie maatschappijen er een gedeelte van hun chemie's afval in en berekenen dan hun literprijs,dan halen ze die troep er tegen betaling weer uit pura of tegenwordig V power dus het zal wel goed zijn voor het milleu maar niet voor je portomonai.groeten henk.

GVS

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door GVS »

Wat een onzin die V-Power.

Ze plakken een rode V-Power sticker op de pomp. Tellen er 4,5 cent per
liter bij en iedereen stinkt erin.

Gewoon een marketing stunt.

Ga gewoon tanken bij een witte of onbemande pomp. Super voordelig !

Gast

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door Gast »

heb nu 2 maal V-power getankt en geconstateerd dat iks toch zuiniger rij en ij heb het gevoel dat mijn auto lekkerder rijdt
gr
Rob

Jannis

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door Jannis »

Ik heb in Nederland geen V-Power getankt. Tijdens mijn vakantie in Griekenland heb ik mijn wagen (opel omega) verwend en de V-Power (99 okt.) getankt. Ook heb ik een vergelijkbaar product van BP, ben de naam vergeten, gebruikt.

Geen merkbare verschil in de rijprestaties gemerkt. Wel heb ik me laten vertellen dat door betere verbranding de motor "schoner wordt". Eén volle tank in de zoveel tijd schijnt dus goed te zijn voor de motor.

m@urice

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door m@urice »

In de autovisie van deze week staat een groot stuk over de V power benzine. Uit onderzoek blijkt dat het maar 3 % vermogens winst geeft en dat de auto tussen de 2 en 5 % zuiner rijdt . Er wordt ook op gewezen dat in duitsland de v power benzine meer prestatie gericht is, maar hier moeten de duitser circa 14,5 eurocent meer voor betalen dan de normale benzine. Het octaan gehalte van de duitse v power is hoger dan de nederlandse v power.

Gast

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door Gast »

Ik tank gewoon de 95 in belgie,kost nu 102.7 en daar rijdt ie prima op.
Dus wat heb je aan die dure benzine :lol:

Gast

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door Gast »

Het aloude truckje...inspelen op de hebberigheid..mensen willen bedonderd worden :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Arie_radar

Re: Shell V-power

Ongelezen bericht door Arie_radar »

Er wordt beweerd dat V-power is ontwikkeld met het Ferrari F1 team. Daar helpt elke 10e seconde winst. In een straatauto heb je aan oct. 95 genoeg alleen al omdat een automobilist het verschil tussen de brandstoffen er niet uit kan halen zowel uit de auto- als uit de rijtechniek.

Ter vergelijking een 2.0 liter 406 coupe draait op oct. 95 max 210 km/h en op oct. 98 max 215 km/h.

Gesloten