Bezit zes jaar een Skoda Felicia km stand 35.000 km nu
Van de totaal zes sloten is nu volgens de garage (Dealer amsterdam zuid-oost) het vierde slot kapot...(linker achterportier wat ik nooit gebruik!!Volgens mij werkt het mechanisme niet goed... Kan niet terecht bij geschillencommissie, daar deze dealer ten tijde van aankoop nog niet aangesloten was bij geschillencommissie.
advocaat ziet het blijkbaar ook niet zitten... Ik moet bewijzen dat dit ondeugdelijk is... terwijl receptionist vaker gezegd heeft dat er vaker problemen waren en dat de skoda Felicia niet meer geleverd wordt... Pon Mobiel lost ook niets op...gevolg steeds opnieuw kosten...wat nog te doen????
Weet nu reeds wel, dat er voor mij geen andere Skoda zal komen...
Waarom niet gewoon naar een andere garage gaan om te vragen het probleem op te lossen. Eerlijk gezegd snap ik het probleem ook niet helemaal. Heeft de dealer dat ene slot vervangen of allemaal waardoor u op kosten wordt gejaagd? En waarom een advocaat inschakelen voor een defect slot?? Graag wat meer 'context', want ik snap er niet veel van.
4 jaar geleden begon de ellende met achtereenvolgens twee pogingen tot inbraak rechterportier. Gevolg nieuwe sloten aldaar.(verzekering vergoedt dit) Daarna: allereerst rechterportier slot opnieuw zonder aanwijsbare reden kapot. Weer nieuw slot. Daarna plotseling slot kapot van het stuur... Gevolg wegslepen en nieuw stuurslot. Daarna slot kapot van linkervoordeur. Weer vernieuwen op mijn kosten steeds!! Nu is defect het linkerachterdeurslot. Advies garage nieuw slot daar!!! Het gaat mij om het principe van rechtvaardigheid vandaar al die acties....
garage vergoedt niets onder garantieregeling: argumentatie van hen achtereenvolgens: u heeft dit geforceerd, gewoon versleten, probleem van dit model skoda komt vaker voor. Geschillencommissie neemt dit niet in behandeling daar de garage bij aankoop van auto niet aangesloten was!! Dus waar haal je je recht???
Tsja, ik vrees ook dat dit een 'helaas pindakaas'-verhaal is. Ik zou de sloten nog een keer laten vernieuwen en de auto dan verkopen. Wellicht met de melding voor de volgende koper dat de sloten een zwak punt vormen.
Ali,
Daar gaat het niet om A of B merk. Heeft daar niets mee te maken. Het gaat om garantie op reparaties en door garage toegegeven geen goed produkt... Kortom recht en onrecht...
Kost wat kost je gelijk willen halen is, mijns inziens, niet erg bevordelijk voor je gezondheid of je beurs.
Neem je verlies; verkoop dat ding gewoon en koop iets degelijkers!
Life is to short...........
laatste opmerking :Ali, zinsnede 1 akkoord, maar als je als consument alles maar accepteert dan verandert er nooit iets. Juist door consumentenacties zijn er ook voor jou zaken in positieve zin veranderd.
Daarom zo blij dat er de kassa's radars etc. er zijn....
De Skoda Felicia is nog niet volledig tot stand gekomen onder de VW-groepvlag (audi/vw/seat/skoda). Hedendage is dit inmiddels wel volledig geval en is het inmiddels absoluut een degelijk en betrouwbaar product (sla de diverse testverslagen in gerenommeerde autobladen er maar op na) Ten tijde van de Felicia absoluut een b-merk, nu een a-merk en kun je gerust een nieuwe Skoda aanschaffen.
Maar wat doet zo'n auto als je hem een tijdje in gebruik hebt.?
Zijn zaken als de "pannenstatistiek" van ADAC ook weer een mooie bron van info:
En wat blijkt: ik moet mijn woorden over Skoda inderdaad terugnemen.
Verrassend is dat de franse merken weer op de weg terug zijn en Volvorijders volgens de ADAC met meer dan gemiddelde regelmaat hun hulp inroepen (had ik eigenlijk niet verwacht).