LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte ervaring route mobiel

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Kreijkes

slechte ervaring route mobiel

Ongelezen bericht door Kreijkes »

Vorige week wilde mijn auto niet starten. Route Mobiel gebeld, gestart mbv startkabels, en ze gingen meteen weer weg, want: druk, druk, druk. Auto sloeg bij het wegrijden direct weer af, weer gebeld, kwamen meteen de mededeling dat ze niet voor een derde keer kwamen. Ze starten de auto voor een tweede keer met de startkabels en gaan direct weer weg, want: druk, druk, druk. Auto slaat na 25 meter rijden weer af.

Route Mobiel wilde niet voor een derde keer komen, staat ook in hun voorwaarden, dus mijn eigen garage maar gebeld. Zij kwamen direct en hebben het probleem ter plekke moeten verhelpen. Voor alle duidelijkheid: met m'n auto was dus niet meer te rijden, de accu was in één keer compleet naar de k**te.

Het bergingsbedrijf (Wolves, Wierden) dat voor deze klus door Route Mobiel was ingehuurd is absoluut niet capabel, ze kunnen alleen maar een auto proberen te starten met startkabels. En dan houdt het volgens mij bij hun op.

Volgens mij had Route Mobiel mijn auto naar een garage moeten slepen, of denkt iemand aar anders over? Hebben er nog meer mensen slechte ervaringen met Route Mobiel?

C200K

Re: slechte ervaring route mobiel

Ongelezen bericht door C200K »

Ze hadden uw wagen niet naar de garage moeten slepen. Hij startte immers met behulp vd startkabels. Klaar, U heeft starthulp gehad.

Afslepen wordt alleen gedaan als uw wagen niet meer rijdbaar is.

Overigens vind ik het nogal zot dat U zelfs RM de schuld lijkt te willen geven van de kapotte accu. U zal het nooit geloven, maar die dingen gaan soms gewoon kapot.

tinne

Ongelezen bericht door tinne »

C200K

en dat is nou het verschil tussen RM en ANWB, de laatste proberen je tenminste ECHT te helpen.

Mvrgr. Tinne

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

Goedkoop wordt dan toch duurkoop he.
Laat me wat meer betalen en goed geholpen worden.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Een goede garage test de accu tijdens de grote beurt, en vervangt deze als deze minder word.
Bovendien, als U met deze oude accu snel zou rijden, de spanningsregelaar geeft de Dynamo opdracht laden want hij is leeg ,maar deze accu kan de stroom niet meer opslaan waardoor vele dure dynamo's sneuvelen, een accu is meestal tussen de E50 en E150 en Dynamo's tussen de E280 en E700,-
Dus er worden diverse Dynamo's kapot gemaakt door oude accu's, terwijl ze ook moeiteloos 40 jaar mee kunnen voordat de koolborstels versleten waren...

Dus slecht onderhoud veroorzaakt dit!
En U heeft geluk dus, geen kapotte dure dynamo.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag kreijkes,

RM is een sleepbedrijf (en in onderhavig geval dus zelfs dat niet) en de Wegenwacht is een alom bekend bonafide bedrijf dat je helpt als je echt in de problemen zit. Per vervaldatum dus maar weer terug naar de ANWB zou ik zeggen. :wink:

Groeten, Maxiem.

tinne

Ongelezen bericht door tinne »

hebben ze ook emotions voor Kusjes? indien niet :

MAXIEM kusje

:D

Mvrgr. Tinne

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

:oops: :roll: :? :D

Maxiem.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Voor alle duidelijkheid: met m'n auto was dus niet meer te rijden, de accu was in één keer compleet naar de k**te.
Dat is tegenwoordig meestal.
Vroeger werd je accu langzaam aan slechter werd en liet je op een koude dag in de steek waarna je hem na éénmalig starten met startkabels toch nog de hele dag kon gebruiken, tegenwoordig gaan de accu's wel langer mee maar scheiden er van de ene dag op de andere zonder enige vooraankondiging mee uit, ook midden in de zomer.
Dit is mij bij de laatste twee auto's gebeurd, zo maar midden op een warme dag terwijl ik er een half uur daarvoor nog gewoon mee gereden had.
Startkabels hebben alleen nog zin als de accu uitgeput is doordat er iets aan is blijven staan, een "dooie" accu pakt ook helemaal geen stroom meer aan waardoor je inderdaad op de volgende straathoek weer stil staat.
Een ANWB monteur had dit geweten, je accu c.q. het opladen getest en eventueel gezorgd voor een nieuwe accu.

Ze hadden uw wagen niet naar de garage moeten slepen. Hij startte immers met behulp vd startkabels. Klaar, U heeft starthulp gehad.
Nutteloze starthulp, dus van de wal in de sloot. Bovendien staan er nu al twee hulpvragen genoteerd, volgens mij gooit RM mensen die een bepaald aantal keer hulp hebben gehad er uit.

kiddykick1

Ongelezen bericht door kiddykick1 »

""en dat is nou het verschil tussen RM en ANWB, de laatste proberen je tenminste ECHT te helpen."

laat me niet lachen de anwb is in mijn ogen net zo waardeloos ,er zijn genoeg identieke verhalen over de anwb als de route mobiel. de route mobiel is gewoon een stuk goedkoper, ik betaal liever minder voor slechte service dan veel voor slechte service.

eagle02

Ongelezen bericht door eagle02 »

Mijn ervaringen met Routemobiel zijn uiterst slecht.
Maandag 16 juli 2007 de auto bij een garage gebracht (tijdens vakantie in Hongarije) . Ik moest de auto gelijk laten staan wegens brandgevaar. Bij onderzoek bleek door uitzetting (wegens extreme hitte in Hongarije, ruim 40 graden) dat de aansluiting aan de brandstofpomp was losgescheurd. De benzinepomp met geïntegreerde aansluiting moest worden vervangen. Onderdeel werd besteld, maar bleek niet leverbaar. Diverse keren gebeld met Route mobiel. De eerste keren zou ik teruggebeld worden, en dat terwijl ik meerdere keren tot 3 kwartier in de wacht had gestaan.
Telkens werd ik niet teruggebeld. Pas bij later contact kon men mij vinden in de computer. Er werd geen oplossing geboden. Erop aangedrongen dat het onderdeel voor mij naar Hongarije werd gebracht. Pas op 26 juli werd ik teruggebeld door iemand via routemobiel dat men het nasturen ging regelen. Inmiddels stond ik al 10 dagen stil. Gelukkig heb ik al die tijd een auto kunnen lenen via een buurman in de straat. Omdat ik geen passende auto mocht huren van routemobiel voor mijn grote gezin (ouders met 5 kinderen en 3 honden) heb ik het maar bij de auto van de buurman gehouden. Hij nam genoegen met slechts 100 euro aan leenvergoeding. Deze auto, ook veel te klein dus, leverde mij een bekeuring op van 5000 forint (is 20 euro), omdat ik van de politie niet zoveel kinderen in deze kleine auto mocht proppen. Politie geprobeerd uit te leggen dat dat moest van Routemobiel, want een huurauto mag niet groter zijn dan een VW golf. Ook de politie vond dit geen passend vervangend vervoer.
Uiteindelijk heeft de garage een noodreparatie kunnen uitvoeren, door de aansluitingen af te zagen, in en op te boren, weet ik veel, met noodaansluitingen, zodat de auto weer kon rijden op 26 juli. En jawel hoor toen belde routemobiel dat zij het onderdeel wilde gaan repatriëren. Dat hoefde dus niet meer na 10 dagen, want wij moesten bijna naar huis en konden niet langer op u wachten. Dit is mede dankzij routemobiel een dramavakantie geworden. Met 40 gaden in een veel te kleine leenauto zonder airco.

A. tolboom

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Ben zelf ook een jaar lid geweest van Route Mobil.
Totdat ik voor een paar maanden terug een advertentie van deze organisatie zag staan in de krant.
Daar werden diverse collega's gevraagd voor de pechdienst.
Wat schetst mijn verbazing de eisen die werden gesteld waren;
ENIGE KENNIS VAN AUTOTECHNIEK GEWENST!
Bij de ANWB zijn deze monteurs uitstekend geschoold en hebben heel veel kennis van de techniek van auto's.
Zij proberen je ook echt op weg te helpen. In 90% van de pechgevallen lukt dat ook.
Wat doet Route Mobil, WEGSLEPEN naar een garage, het is gewoon een sleepdienst en niet meer dan dat.
Route mobiel kan niet in de schaduw staan van de ANWB!

cossie300

Ongelezen bericht door cossie300 »

Helemaal mee eens!

RM maakt slechts gebruik van regionale afsleepdiensten.
De monteurs van de wegenwacht worden uitstekend geschoold en zijn bovendien verbonden met een technisch hulpnet waarin de meest recente problemen met de modernste auto's zijn opgenomen. Derhalve is een monteur van de WW meestal in staat, het voertuig weer rijdend te maken. Diverse testen van autotijdschriften onderschrijven dit.

Zelf ben ik werkzaam als onderhoudsmonteur van een machinepark wat 24 uur per dag moet doordraaien en dit vereist vaak veel inventiviteit, iets waar alle WW monteurs ook over beschikken.

Joe D

Ongelezen bericht door Joe D »

Als route mobiel nog erger is dan de WW, nou dan wil ik daar helemaal niets mee van doen hebben.

Ik was er vorig jaar bij toen de FIAT Panda 1.3 MultiJet 16V (voor de leken: een kleine moderne turbodiesel) een storing had. De ANWB stuurde een oudere monteur en je kreeg aanvankelijk het idee dat het een ervaren wegenwachter was. Niets was minder waar. Hij had volgens mij nog nooit een Panda gezien, laat staan met turbodiesel motor. Hij sloopte na geruime tijd in allerlei handboeken geneusd te hebben het halve dashboard er uit, en concludeerde toen dat het motormanagement compleet in de frut zat. Vervolgens stak hij een conservatief en niet kloppend verhaal af over diesels van FIAT en dat het allemaal niets was...en bla bla bla....(dat zal de reden zijn dat GM overal FIAT-diesels in zet).

Volgende dag bij de dealer bleek dat er gewoon een simpel stekkertje niet helemaal goed in het contact zat, maar dat stekkertje zat op een heel andere plaats dan waar de WW had gezocht. De WW had wel tijdens zijn zoektocht een andere kabel kapot getrokken.

Hoezo goed opgeleid? Ik merkte er weinig van.

A. tolboom

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Joe D,

Uitzondering bevestigt de regel!

cossie300

Volgens mij bestaan er geen fiat dieselmotoren. Komen die ook niet van VM?

Joe D

Volgens mij bestaan er geen fiat dieselmotoren. Komen die ook niet van VM?
VM? :roll:

Bedoel je GM, misschien?
Nee, het is andersom. De turbodiesels in vrijwel alle GM producten (van Opel tot Saab en zelfs Cadillac) zijn van FIAT. Volgens mij zijn de enige turbodiesels die GM nog zelf maakt bepaalde Koreaanse varianten, maar de meeste GM-diesels hebben dus een FIAT-motor.

Kijk voor de grap maar even naar dit artikel over de Cadillac BLS 1.9D:

Cadillac BLS 1.9D -Wikipedia

cossie300

Nee, VM is een italiaanse dieselmotorfabrikant die o.a. ook voor Alfa motoren bouwt, vandaar.

Joe D

VM zegt mij niets alle diesels van FIAT, Alfa en lancia komen van FPT (FIAT Powertrain Technologies)

Natuurlijk werkt FIAT ook samen met andere bedrijven bij de ontwikkeling en productie van motoren. Vaak hebben ze ook een (meerderheids-)belang in die bedrijven.

Alfa Romeo's met diesel hebben echter gewoon dezelfde FIAT dieselmotoren aan boord als FIAT en Lancia. Sommige uitvoeringen hebben schijnbaar wel een andere ECU aan boord, maar het blijft hetzelfde blok.

Alfa noemt de motoren trouwens JTDm, terwijl FIAT en Lancia ze MultiJet noemen.

Zie ook:
http://www.fiat.co.nz/default.aspx?MenuId=213

cossie300

Dan heeft men mij destijds om de tuin geleid!

Gesloten