LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte lak volkswagen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
adhdeetje

slechte lak volkswagen

Ongelezen bericht door adhdeetje »

Hallo
wij hebben een volkswagen golf IV uit het bouwjaar 1998.Wij waren de eerste particulier die deze auto kregen.
Al sinds zo'n twee jaar springt er op de randen en hoeken van de deuren en de achterklep spontaan de lak af,het plaatwerk komt er gewoon door heen..Bij de achterklep is het zelfs geroest!
Hebben meer eigenaars van zo'n golf IV er last van?
zouden wij stappen kunnen ondernemen?
alvast bedankt voor de reacties
groetjes els

lupo99

Re: slechte lak volkswagen

Ongelezen bericht door lupo99 »

Hmm vreemd. Een Golf van dat bouwjaar heeft een verzinkte karosserie en kan normaal gesproken niet roesten ( van binnenuit). Vandaar ook 12 jaar garantie.

Je was de 1e particulier, was je dan ook de 1e echte eigenaar? Lijkt er eerder op of de auto schade heeft gehad en slecht is gerepareerd.

Ik rij zelf al 21 jaar VW en dit heb ik nog nooit gezien. Ik zou even bij de dealer langsgaan. Met 12 jaar garantie kan het nog misschien een garantiegevalletje zijn.

adhdeetje

Ongelezen bericht door adhdeetje »

Bedankt voor je reactie
En ja wij waren de eerste eigenaar.
Maar de lak springt er aan de buitenkant vanaf,en de roest is bij de achterklep ook niet van binnenuit.
Daar kunnen ze dan toch smoesjes voor gaan verzinnen?ik ben bang dat we dat nooit winnen en ik ben geen type die haar mondje klaar heeft op dat gebied en weet niet wat mijn rechten zijn....
Wat tips of argumenten waar ik mee aan kan komen?

groetjes els

GroningseSmurf

Ongelezen bericht door GroningseSmurf »

Ook ik heb lakproblemen met mijn Volkswagen, een polo uit 2001.

Ik heb een claim ingediend bij Volkswagen, maar ja....de Polo is van 2001 en Volkswagen beroept zich op de lakgarantie van 3 jaar, terwijl de dealer zegt dat de lak als een hoes op het dak ligt. De grondlak heeft helaas niet gehecht.

Volkswagen laat je dus gewoon in de kou staan.....[/b]

NONO

Ongelezen bericht door NONO »

In tegenstelling tot de GOLF I, II en III zou de IV wel een goede roestbescherming hebben.

Maar ja, individuele missers kunnen natuurlijk altijd.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

individuele missers kunnen natuurlijk altijd
Alleen als de kwaliteitscontrole onvoldoende is.
Maar ja, kwaliteitscontrole is duur; zie je weer terug in de prijs van de auto. :shock:

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb een Golf IV Variant van 2000 en heb nergens last van. Vervolgens heb ik gewoon 6 jaar lakgaratie en 12 jaar carosseriegarantie.
Ik weet niet welke volkswagen jullie hebben.
Ik gewoon uit Duitsland, weet je wel. Zo'n VW.

Gesloten