LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte Opel dealers.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Joyyyyy,

Als je het over een grijze muizenauto hebt dan is dat bij uitstek van toepassing op de sl(Opel). Geen wagen, maar auto!

Waar ikzelf inrij. Citroen Xantia, 1800I 16V plus :lol: , van juni 2001. Nu 85000 km op de teller. Mijn tweede Xantia.
Kom nu niet aan met roest en Franse slag, want degene die dat zeggen weten niet waar ze het over hebben.
Deze Citroen wordt bestempeld als een van de beste Citroens ooit gemaakt.
Volgens de ADAC een zeer fijne reisWAGEN en zeer betrouwbaar, en een heerlijk veercomfort waar sl(Opel) nog nooit van heeft gehoord! Daar rammel je de AUTO uit.
Op alle fronten wint de Xantia het dik van de twee sl(Opels) die ik tot mijn VERDRIET :x heb gehad.
60 a 70 pechgevallen langs de weg zijn sl(Opels). :lol:

Met beide Xantia's, totaal nu plm. 10 jaar gereden en ruim 210.000 km gereden, zonder idiote onkosten, behalve de reguliere onderhoudsbeurten!
Daarvoor een Citroen BX ook fijn in gereden: 90.000 km, in zes jaar tijd, hetzelfde verhaal, ietsje minder maar ook een goede en fijne WAGEN.

Ik hoop voor jou dat je nog veel plezier van je sl(Opel) hebt, maar ik vrees het ergste.
Ps.Ik wil je niet zieken, maar Renault is van de Franse auto's het meest
pechgevoelig.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

tiswat

en nu?

je eitje kwijt?

i hope so want je valt in herhaling :wink:

ik heb het al gezegd, het maakt mij niet uit in welke auto iemand rijd, moet hij/zij zelf weten , al is het een rolls royce of dafje, fiat of toyota, om het even

jij lijkt daarentegen genoegen te scheppen in het afkraken van, dus vraag ik je, wat wil je nu eigenlijk bereiken, want mij heb je der iig niet mee

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Joyyyyy,

Ik verval in herhaling?
Wat doe jij dan, kijk naar je bericht van 29 augustus van 11.11 uur! :oops:

Maakt niet uit in wat voor een auto je rijdt, daar heb je gelijk in, maar het maakt WEL uit als je in een SL(OPEL) rijdt. Als je teminste kan rijden en niet wordt gehinderd door pech.

Veel lol met je sl(Opel) en Renault, je weet ze wel uit te kiezen! :lol:

Groeten van een een blijde rijder.

Herhaling: Citroen Xantia 18i 16V plus

citroencx20tre
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2005 18:49

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door citroencx20tre »

een xantia is ook niet alles ik rij ook xantia 18 16v break uit 2000 maar heb er u 255000km op staan en toch al redelijk wat rare dingen gehad

geef mij me citroen cx maar veel mooier en leuker rijden

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Citroencx20tre,

Kan gebeuren, maar ik spreek uit mijn eigen ervaringen en die zijn meer dan goed. Nogmaals ik heb ook 2 sl(opel) gereden tot mijn spijt, twee bakken ellende, ook in mijn directe omgeving zijn ze van dit merk afgestapt.
Drie verschillende Citroens 1x BX 14 re en twee maal Xantia 18i en nu dus Xantia 18i 16V plus van juni 2001.
Maar hoe dan ook, wees blij dat je geen sl(opel) rijdt, want dan zijn de rapen echt gaar, en heel slecht voor je portemonnee.

Citroen forever! :lol:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door D1RK »

H....OOS

Dat schreef mijn zoon van 3 al op diverse auto's.
Het merk stond er dus tussen, en de buurvrouw met startproblemen wilde dus daarom zo vaak haar auto wassen...

HopelOOS stond er op vele....
Het was betrouwbaar, maar ook Mercedes is in diverse type's minder geworden, niet meer die 100% Grundlichheid.

Niet de dealer maar het merk is dus slechter, en sommige dealers weten door extra werk dit te verbergen!

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

idd, wie koopt er nu een slopel :roll: als je anno 2007 je geld over de balk wil mieteren moeje vooral een slopel aanschaffen!

ragbakken, alleen maar goed voor de schredder!

:wink:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

En wat wordt het mooi he met al die Jappen op de weg :twisted:

Maar goed dat er af en toe nog een verdwaalde Francofiel tussendoor dweilt :P

resp001270026
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:33

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door resp001270026 »

Wij rijden al vanaf begin jaren zestig in een Opel. Een jaar tussendoor was er een VW Kever, maar die was snel weg. De laatste 4 auto's hebben we nieuw gekocht en we doen er gemiddeld 12 jaar mee. Dus ze zijn toch niet zo slecht!

Blije Opelrijer :D
Laatst gewijzigd door resp001270026 op 02 sep 2007 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

maak dat de heer tolboom maar wijs :D

maar ach, die rijdt een citroen, en mensen die daarvoor kiezen hebben zowieso geen verstand van autoos :wink:

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Joyyyyy,

Om een auto te rijden hoef je geen verstand van auto's te hebben.

Als je krantenbezorger bent, hoef je toch ook niet te weten hoe de krant wordt gemaakt. :wink:

Maar je kan wel beoordelen ofdat de auto fijn rijdt, en niet vaak in de garage staat zoals de sl(opel) met hun slechte service.

En ze weten wel wat comfortabel rijden is. Citroenrijders dus.:lol:

Daar kan de sl(opel) niet aan tippen. Daar stuiter en rammel je uit!:lol:
Duitse degelijkheid? Ja, voor de Audi en Mercedes, maar zeker niet voor de sl(opel), plus dat ze onder je kont vandaan rotten.

Dat heeft Citroen goed onder de knie gekregen, de rollen zijn nu omgedraaid.

Groetjes.
Het beste met je sl(opel), maar ik vrees het ergste!

O veral
P ech
E n
L eed :x
Laatst gewijzigd door A. tolboom op 03 sep 2007 19:23, 3 keer totaal gewijzigd.

citroencx20tre
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2005 18:49

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door citroencx20tre »

A. tolboom

ik ben in hart en nieren een citroen rijder en heb zelf meerdere citroens maar de xantia rijdt wel goed enz maar de dingen die ik heb horen niet vind ik

oa
roest
lekkage achterklep
scharnieren die los laten
een motorblok wat van op de 1 op de andere dag ermee ophoudt

ik weet ook dat je pech kunt hebben en dat veel van de problemen een break kwaal zijn

maar zosnel ik in me cx of bx stap vergeten we de problemen weer snel :wink:

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door A. tolboom »

citroencx20tre,

Dat zijn inderdaad kwalen van de BREAK, Kijk het Citroen forum en het Xantia forum (Xantiaclub.nl) er maar op na, ik heb een Berliner, die kennen deze problemen niet.

Maar zoals ik al zij, ik praat puur uit persoonlijke ervaringen, en wat ik in mijn omgeving zie en hoor, met zowel de sl(opel), (twee maal) een ramp. :evil: Heel slecht voor de portemonnee en je humeur.

Met de Citroen (BX 14 RE en twee Xantia's) veel plezier en rijcomfort. :lol:

Ik hoef niet te zeggen veel succes, want dat heb je al met je Citroens.

Gr.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

met zowel de sl(opel), (twee maal)
Aardig representatief op een jaarlijkse productie, van Opel Duitsland, van ongeveer een half miljoen wagens :twisted:

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Ali B,

Je moet goed lezen wat er staat, ik geef puur mijn persoonlijke ervaringen weer over sl(opel) en die zijn ronduit bedroefend. Als ik met een bepaald produkt hele slechte ervaringen heb, dan kan ik moeillijk beweren dat het een goed produkt is! En zal ik het zeker geen derde maal kopen.
Daar komt bij, dat ik op mijn werk en naaste omgeving van dit
merk sl(opel) meer klachten hoor dan van welk ander automerk ook!
Wat verwacht je dan van mij dat ik de sl(opel) de hemel in prijs na mijn persoonlijke zeer negatieve ervaringen? :twisted:
Ook zijn deze auto's toendertijd gekocht bij een officiele sl(opel) dealer! :evil:
Natuurlijk zijn er sl(opel) rijders die tevreden zijn, anders bestonden ze al lang niet meer, maar daar zal ik nooit meer bijhoren!
Ik vind het een waardeloos merk, maar dat is je inmiddels wel duidelijk geworden. :evil:
Laatst gewijzigd door A. tolboom op 03 sep 2007 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Ik lees heel goed wat je schrijft.
je generaliseerd miljoenen auto's (DE slopel, niet mijn slopels) op basis van misschien een handvol ervaringen :twisted:
Eind jaren 90 waren ze gewoon slecht maar Opel produceert al wat langer voertuigen (sinds 1899 geloof ik).

Het heeft even geduurd maar als Opel niet naar zijn klanten had geluisterd waren ze al lang failiet gegaan.

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Ali B,

Kijk eens op www.problemcar.nl dan lees je wat enorm veel problemen je kan vinden over dit merk. Veel meer als gemiddeld!
Vergelijk op deze site eens de Xantia met de Opel, dan weet je genoeg.

Ps. Moet niet iedere fabrikant, van wat dan ook, naar zijn klanten luisteren. Lijkt mij wel verstandig als hij dat doet.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door NONO »

Opel is begin negentiger jaren ten offer gevallen aan een overmatig bezuinigingsbeleid, dat in de loop der jaren zo uit de hand liep dat zelfs de arbeiders die de auto's in elkaar zetten van mening waren dat ze troep aan het vervaardigen waren.

En dan te bedenken dat in de oorlog Mercedes gedwongen werd Opel vrachtwagens te bouwen omdat die betrouwbaarder waren dan die van het merk met de ster zelf.

Hoe diep kan een merk vallen!

Wat die ADAC-statistieken aangaat.
In de loop der jaren hebben steeds meer fabrikanten een eigen pannedienst in het leven geroepen. De auto's die langs die weg gerepareerd worden komen natuurlijk niet meer in de statistieken van de ADAC voor.

En in Duitsland mag je zeker verwachten dat de "eigen" merken daar voorop lopen bij dit soort dienstverlening. Lijkt me dus wat moeilijk vast te stellen hoe representatief de ADAC cijfers in dit verband heden ten dage nog zijn.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

benieuwd of het de heer tolboom ooit nog lukt om van zijn trauma mbt het merk opel af te komen

ik bewonder zijn ijver, ieder bericht hetzelfde zeggen en steevast blijven posten zonder enige progressie, dat is een pluim waard, bij deze :wink:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

hebben steeds meer fabrikanten een eigen pannedienst in het leven geroepen
veelal kicken die "pannediensten" gewoon door naar de reguliere serviceverleners zoals in Nederland de ANWB en routemobiel. (zo heb ik het tenminste van mijn Toyo dealer begrepen). Maar je kan gelijk hebben dat het niet helemaal representatief meer is; zeker het eerste jaar of de eerste jaren; afhankelijk hoeveel garantie en pannenhilfe een bedrijf geeft.
Opel is begin negentiger jaren ten offer gevallen aan een overmatig bezuinigingsbeleid
Is correct maar op de leeftijd van Adam Opel AG (108 jaar) is dit een weliswaar betreurenswaardige - voor den Duitschen autoliefhebbert -maar minimale periode natuurlijk ;-)
Ik heb, samen met m'n vader, 30 jaar Opelgeschiedenis in de jaren 80 en de beruchte jaren 90 waarbij wij in z'n totaliteit misschien een keer of 5 accuut naar de garage hebben gemoeten - waterpomp -en m'n vader 1 of 2 keer heeft stil gestaan - weggebrand contactslot - langs de weg. Zijn laatste (benzine) Kadett heeft hij na 250000km verkocht aan de handel en viel nog zeker niet van ellende uit elkaar. Wil niet zeggen dat ze er in de garage geen werk aan hadden maar de wagens (stuk of 6 en over de 3/4 miljoen km) hebben ons nauwelijks in de steek gelaten. Dealer (in Hellevoetsluis) vond ons op een gegeven moment niet interresant meer om wagens aan te leveren of goede service te verlenen - was erg druk met z'n grote leasecontracten!? - en dus zijn we beiden over gestapt op andere merken.

Gesloten