LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte Opel dealers.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
H.Zuidema
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:32

Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door H.Zuidema »

Het begint mij op te vallen dat veel mensen ontevreden zijn net zo als ik over de Opeldealer's en hun vast gestelde prijzen en de slecht geleverde prestatie's :( :( :( :( :( .Je moet de bedrijven gewoon bij naam noemen op deze site, daar is die voor.Maar ook de goede garage's moet je noemen.Dus scheid het kaf van het koren!

tcf
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 okt 2006 14:55

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door tcf »

Ben het met je eens dat de Opel Dealers steeds slechtere prestaties leveren :x Maar om ze nu gelijk bij naam te noemen...
Zou het wel willen maar ik vind dat pas kunnen als je de dealer in de gelegenheid hebt gesteld om eventuele problemen/klachten op te lossen. Gaan ze daar laks mee om dan mogen ze van mij hier met hoofdletters vermeld worden :wink:

Je koopt je auto bij een officiele merkdealer en dan mag je wel wat service verwachten....Maar nee hoor, niets in minder waar.
De service is gewoon bagger. Heb dit nu al zelf bij 2 verschillende Opel Dealers meegemaakt en mijn vader al bij meerdere. Ik ben momenteel bezig met het indienen van een klacht tegen een dealer in de regio Utrecht. Ik geef ze nog even de tijd om het een en ander op te lossen :roll:

Daarentegen een keer een Opel bij een Peugeotdealer gekocht en daar was de service gewoon perfect!

Het kan dus wel ;)

rots44
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2007 20:31

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door rots44 »

Ben ik helemaal mee eens.
Reparaties zijn duur , onderdelen kan men niet vinden of staan niet in het systeem. en de service is ver te zoeken. Tevens als je een brief schrijft aan de directie krijg je daar niet een s antwoord op. Dat is heeel onfatsoenlijk
Opel Driessen in Eindhoven
En als een Diesel spontaan diesel lekt bij 120000 km dan is dat gewoon in productie fout of een fout van het onderhoud bij Opel Driessen te Eindhoven en een coulance regeling was op zijn minst op zijn plaats

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Toch zou het wel handig zijn als mensen die van plan zijn een auto van een bepaald merk te kopen, ervaringen van andere kunnen lezen van de merkdealers, of is er al zo iets?

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=gar ... ngen&meta=
Garagetest,nl
Autozine.nl
Autoweek.nl
etc.etc.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Ali Bensalah,

Thanks for de info.

Suzan Rappoldt-de Groot
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2007 19:43

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Suzan Rappoldt-de Groot »

:cry:
Sinds december jl. ondervinden wij grote problemen met de versnellingsbak van onze (particuliere) Opel Vivaro. Uit coulance hebben we de eerste keer i.p.v. € 957,23 "maar" €535,32 moeten betalen voor de reparatie.
In maart jl. wederom grote problemen met de 3e en 4e versnelling en in zijn achteruit ging hij al helemaal niet meer. Toen zijn de kabels afgesteld en hebben wij, let wel, tot 13 augustus jl. zonder problemen kunnen rijden. Nu schakelt hij wederom niet meer en staan wij wederom voor de onkosten van minimaal € 957,23. Ik word er kotsmisselijk van en de Opel laat je lekker aan de voordeur staan. Als je denkt dat ik nog ooit in een Opel ga rijden heb je het mis en waar mogelijk zal ik ze negatief onder de aandacht brengen. De Opel heeft ook nog zoiets als productgarantie maar daar hebben ze nog nooit van gehoord of liever gezegd nog nooit aan gedaan.
Slecht Opel-dealer Motorhuis Opel aan de Binckhorstlaan in Den Haag.

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door A. tolboom »

O veral
P ech
E n
L eed

De Opel-dealer weet het zelf ook niet meer, gewoon slecht merk.

Van de 100 auto's met pech die je langs de snelweg ziet staan, zijn het er 60 a 70 een Sl(opel). Dat is niet overdreven!

Sorry voor de Opel-rijders, maar voor niks wil ik dit merk nog niet hebben, ik hoor in mijn omgeving alleen maar ellende over dit merk, ook speek ik uit eigen ervaring, NOOIT MEER OPEL.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

zowee, en hoe lang heb je nagedacht over de bekende uitgeteerde opel grappen?

beetje onzin ook om te lopen verkondigen dat va de 100 autoos met pech er 60 a 70 opels zijn

of heb je je kostbare tijd verspeelt met het werkelijke tellen?

for the record, ik rijd opel, een wagen uit 1969, toen was de kwaliteit aanzienlijk beter idd, en een renault express, en ben niet merkgebonden

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Joyyyyy,

Je zegt hetzelf al: bekende uitgeteerde Opel-grappen. Je eigen woorden: in 1969 was de kwaliteit van Opel aanzienlijk beter.
Waar komen die grappen dan vandaan denk je, komen niet uit de lucht vallen. Plus mijn eigen ervaringen met dit merk.

Is geen onzin, gemiddeld 60 a 70 pechgevallen zijn Opels.

Nooit geen Opel meer, maar dan ook nooit meer!

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door genux »

Zoals jullie terug kunnen lezen in eerdere vraag van mij, heb ik ook zeer slechte ervaringen met OPEL BLEEKER te Hengelo.
In eerste instantie geven ze nog antwoord., maar op het moment dat ik gelijk kreeg van de geschillencommisie, kwam er plotseling geen reactie meer.
Ik heb aangetekende brieven gestuurd, maar krijg absoluut geen antwoord meer. :twisted:

En over de kwaliteit van Opel op zich: Ik ben er geen fan van.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

tolboom, ik rijd een opel uit de hoofdklasse van die tijd, is niet te vergelijken met c kadett, ascona, manta, rekord en dat soort spul
daarvan was de kwaliteit in 1970 niet steengoed, maar behoorlijk, en zeer eenvoudig te onderhouden voor weinig geld en er ging zelden wat stuk, behalve het plaatwerk, dat is anno 2007 nog steeds volkomen ruk bij de meeste opelmodellen

voor de verdere techniek denk ik dat opel zo belabberd niet is anno 2007

en 60 a 70 van de 100 is nog steeds een volkomen uit de lucht gegrepen aantal

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Joyyyyy,

Komt er nog een:

O ndeugdelijke
P ersonenauto
E n
L elijk

Het blijft een waardeloos en heel erg pechgevoelig merk.

Duitse degelijkheid? M'n neus.

Nog veel ''plezier'' met je sl(opel).

Nooit geen sl(opel) meer, ik wil wel met plezier rijden en niet te veel in de garage komen, slecht voor m'n portemonnee en gezondheid!

Groetjes.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Duitsers en ook Opel doen het niet meer zo slecht volgens de ADAC.
Ze komen ze in ieder geval niet meer zo vaak tegen in de pechhulp. Was enkele jaren geleden nog wel anders maar het aantal pechgevallen was nog maar bijna de helft (zo'n 35 op 1000) van vergelijkbare klasse Renaults,

http://www.autokiste.de/index.htm?site= ... 4/6187.htm

De jappen schijnen wel wat storingsgevoeliger worden. Zal wel weer een golfbeweging worden. Veel verkopen, grote productiedruk, slechtere kwaliteit bij de een (Japanners) en het tegenovergestelde bij de ander (Duitse producenten).

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

tolboom, ik ben idd erg blij en tevreden met mijn opel

het rijd fantastisch, het vergt weinig onderhoud,het kost 60 euro aan vezekering per jaar, ik betaal geen belasting want oldtimer, ik rijd op lpg, en nog in stijl ook nog

Dankje! :D

veel plezier met je grijze muizen wagen, van welk merk dan ook :D :wink:
Laatst gewijzigd door Joyyyyy op 29 aug 2007 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Ben toch ook wel benieuwd in welk kwaliteitsproduct dhr Tolboom dan wel rijdt !? :?:

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

ik ben ook zeer benieuwd :D

ach al dat merkengeleuter is natuurlijk klinkklare onzin, alsof het mij wat kan schelen dat een ander een mercedes rijd, of een fiat, of een renault

blijkbaar is andersom wel het geval, gezien de ventilatie van frustratie omtrent bepaalde merken, en of je daar dan weer wat mee opschiet?

:wink: :D

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

gezien de ventilatie van frustratie omtrent bepaalde merken, en of je daar dan weer wat mee opschiet
kan me er als ex-opelrijder wel wat bij voorstellen.
In de jaren 90 waren die wagens niet echt heel duurzaam en zolang je een goede garage hebt die dat allemaal weer voor je oplost en de pijnpunten er vroegtijdig uithaalt is dat niet zo heel erg. Maar aan het einde van de jaren 90 kreeg ik het idee dat ze bij diverse dealers het wel erg makkelijk verdienden en je als opeleigenaar niet helemaal serieuz meer namen.
Sindsdien ben ik ook geen Opelliefhebber meer ondanks dat ik me voor kan stellen dat de kwaliteit de laatste jaren weer ten goede is gekeerd.
(eigenlijk niet reeel maar je hangt je frustraties uit die tijd toch nog steeds op aan de volledige Opel organisatie 8) )

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

Waar ik benieuwd naar ben is concrete voorbeelden van slechte kwaliteit

Dat bijvoorbeeld de wielkastranden anno 2007 nog steeds wegrotten waar je bij staat, dat is een feit (dat probleem hadden de modellen uit 1970 ook al) e doch, simpelweg redelijk te voorkomen door eens per wmaand ff de rotzooi aan de binnekant in de rand weg te spuiten, wat geen hond doet

Vreemd vind ik het dat opel dat nog steeds niet onder de knie heeft

Verder waren het vroeger autoos die eenvoudig in mekaar staken, en zo kon er ook weinig kapott, de c kadettjes, de asconas,de rekords, allemaal reeteenvoudig spul, en technisch erg betrouwbaar

Plaatwerk is opel slecht in das een feit, maar de rest?

Ik denk dat het behoorlijk meevalt als je kijkt naar modellen uit andere landen

Betrouwbaarste zijn al jaren de japanse merken

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Slechte Opel dealers.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

ADAC pech statistiek laat een verslechterend - of verbeterend, net waar je voorkeur naar uitgaat - beeld zien wat dat betreft. Ze komen al meer Toyo's van modeljaar 2005 en 2006 tegen dan Opels
(ADAC is weliswaar een Duits instituut maar toen het met de duitse wagens slecht gesteld was werd dit ook uitvoerig belicht)

Gesloten