Hallo allemaal,
Over een week word ik officieel 18 jaar en zou graag zo snel mogelijk m'n rijbewijs willen hebben. Ik ging even op het internet zoeken en vond All-in-Solo, maar deze bleek toch niet zo goed te zijn na de reacties. Dus ik vroeg me af, wat nu? Ik heb totaal geen rij ervaring en zou m'n rijbewijs toch wel binnen twee weken willen hebben, misschien een maand.
Heeft iemand hier een goede rijschool voor me?
Ik woon trouwens vlakbij Eindhoven
Groetjes,
Peter
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spoedcursus auto rijden
-
Re: Spoedcursus auto rijden
Hallo Peter.
Nu ben ik persoonlijk niet voor een spoedcursus omdat de rij ervaring welke wordt opgedaan tijdens het lessen een stukje training betreft waarin je de auto maar vooral het verkeer moet gaan kennen en daarop moet leren te antesiperen. Het zijn niet alleen de kosten maar ook een stuk veiligheid voor jezelf en vooral de andere weggebruikers.
Wanneer je nog nooit auto hebt gereden en een spoedcursus gaat doen, in de veronderstelling dat jij jouw rijbewijst haalt, ben je een gevaar op de weg en is jouw leve wel heel kort maar vergeet vooral het leven van de medemens niet.
Nu ben ik persoonlijk niet voor een spoedcursus omdat de rij ervaring welke wordt opgedaan tijdens het lessen een stukje training betreft waarin je de auto maar vooral het verkeer moet gaan kennen en daarop moet leren te antesiperen. Het zijn niet alleen de kosten maar ook een stuk veiligheid voor jezelf en vooral de andere weggebruikers.
Wanneer je nog nooit auto hebt gereden en een spoedcursus gaat doen, in de veronderstelling dat jij jouw rijbewijst haalt, ben je een gevaar op de weg en is jouw leve wel heel kort maar vergeet vooral het leven van de medemens niet.
kijk even op de site van ANWB
www.cbr.nl
Daar vind je alle rijscholen in jou buurt en aantal geslaagde in 1 x.
Dus je weet wie goed of slecht is.
Verder vind je op de website hoeveel deze kost en of ze spoed cursus geven, maar 3 tot 6 maanden vooraf aanmelden is meestal noodzakelijk.
Het hangt dus van jou regio af, maar elders mag ook.
Nu al theorie leren zou ook goed zijn.
Succes.
Daar vind je alle rijscholen in jou buurt en aantal geslaagde in 1 x.
Dus je weet wie goed of slecht is.
Verder vind je op de website hoeveel deze kost en of ze spoed cursus geven, maar 3 tot 6 maanden vooraf aanmelden is meestal noodzakelijk.
Het hangt dus van jou regio af, maar elders mag ook.
Nu al theorie leren zou ook goed zijn.
Succes.
-
Nee het gaat hierbij om rij-ervaring en die heeft men totaal niet.