Recentelijk ging ik mijn auto wassen bij een normale borstel wasstraat van een tankstation. (iets wat ik al voro een jaar maandelijks doe bij deze wasstraat)
Alles leek goed te gaan totdat de horizontale borstel aan de achterzijde van de auto omhoog ging en bij de hoge dakspoiler kwam. Een harde klap was te horen en de achterruit was gebroken. De (originele) achterspoiler is blijkbaar met boutjes dwars door de achterruit gemonteerd.
De auto is slechts 1 jaar oud en de schade is inmiddels gerepareerd door de dealer. De papiermolen begint... het is een leaseauto.
Nu vraag ik me af of dit als een product probleem gezien moet worden of dat de wasstraat eigenaar aansprakelijk is. Ook al heeft hij allerlei bordjes hangen over aansprakelijkheid, ik twijfel uiteindelijk bij hun geldigheid. Kan een wasstraat eigenaar aansprakelijkheid afwimpelen of, sterker nog, een tegenvordering doen vanwege het stageneren van zijn inkomsten omdat de wasstraat een tijdje dicht moest (reinigen en ontdoen van glasresten)
Ik heb de Owners Manual van de auto erop nageslagen en er staat niets in over het verbod op gebruik van wasstraten.
Dank!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spoiler door achterruit in wasstraat
-
Re: Spoiler door achterruit in wasstraat
Gewoon de wasstraat aansprakelijk stellen. Die bordjes hangt ie puur op om zo min mogelijk aansprakelijk gesteld te worden. Hij is wel degelijk verantwoordelijk voor een goede werking van de wasstraat. Het heet wasstraat en geen sloopstraat dus je mag er redelijkerwijs( dit is een hot woord tegenwoordig in het burgelijk wetboek ) van uitgaan dat je auto netjes gewassen word zonder dat de borstels of wat dan ook de auto beschadigen.
Het lijkt me meer een technisch probleem van de auto.
Spoiler aan de achteruit bevestigen lijkt me een vage constructie.
Als daar excesieve krachten op komen kun je op je vingers natellen dat de ruit eraan gaat.
Deze auto is door de constructie van de spoiler niet geschikt voor de wasstraat.
Ik denk niet dat je de schade kunt verhalen op de wasstraat.
De bordjes zijn duidelijk wat dat betreft.
Spoiler aan de achteruit bevestigen lijkt me een vage constructie.
Als daar excesieve krachten op komen kun je op je vingers natellen dat de ruit eraan gaat.
Deze auto is door de constructie van de spoiler niet geschikt voor de wasstraat.
Ik denk niet dat je de schade kunt verhalen op de wasstraat.
De bordjes zijn duidelijk wat dat betreft.
Elke fabrikant maakt z'n auto's zodanig dat ze door een wasstraat kunnen ! Als de spoiler origineel fabriek is sta je in je recht.
Alleen merken als Ferrari en Lamborghini geven aan dat je de auto niet door een wasstraat kunt doen. Maar wil je met zo'n auto wel door een wasstraat?
Alleen merken als Ferrari en Lamborghini geven aan dat je de auto niet door een wasstraat kunt doen. Maar wil je met zo'n auto wel door een wasstraat?
-
HHarteman moet geen regels gaan verzinnen die er niet zijn.
Net zomin als de eigenaar van de wasstraat dat mag.
De eigenaar van de wasstraat is voor de volle 100% aansprakelijk voor de geleden schade en alles wat daar uit voortvloeit.
Dit is doodgewoon een wettelijke bepaling en de bordjes die her en der hangen zijn volslagen onzin.
Precies dezelfde regel veldt voor garderobes met bordjes en al dat soort zelfverzonnen onzin meer.
Net zomin als de eigenaar van de wasstraat dat mag.
De eigenaar van de wasstraat is voor de volle 100% aansprakelijk voor de geleden schade en alles wat daar uit voortvloeit.
Dit is doodgewoon een wettelijke bepaling en de bordjes die her en der hangen zijn volslagen onzin.
Precies dezelfde regel veldt voor garderobes met bordjes en al dat soort zelfverzonnen onzin meer.
http://www.mijnrechtsbijstandverzekerin ... straat.htm
Wie eist bewijst staat hier.
Kan een flinke touwtrekkerij worden en als die toko niet bij de Bovag is aangesloten hoeven ze zich ook niet aan de Bovag regels te houden.
Ik wens de pechhebber veel sucses met zijn eis.
Mij is het zelf nooit gelukt een spiegel van FL 200.- te claimen.
Wie eist bewijst staat hier.
Kan een flinke touwtrekkerij worden en als die toko niet bij de Bovag is aangesloten hoeven ze zich ook niet aan de Bovag regels te houden.
Ik wens de pechhebber veel sucses met zijn eis.
Mij is het zelf nooit gelukt een spiegel van FL 200.- te claimen.