LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] startmotor vervangen en grote beurt gevraagd (maar niet)

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
wimthuiswerker

startmotor vervangen en grote beurt gevraagd (maar niet)

Ongelezen bericht door wimthuiswerker »

startmotor is wel vervangen maar grote beurt is NIET uitgevoerd maar dit was WEL de afspraak. De totale rekening bedraagt +/- 600 euro. tegen de afspraak in zijn de distributie riem en de v snaar niet vervangen al waren die na een second opinion bij een ander auto bedrijf wel aan vervanging toe. ik voel me erg opgelicht ik raad jullie allemaal aan om geen zaken meer te doen met dit garagebedrijf. ik heb bij de politie wel aangifte gedaan van oplichting. ik vind dat ik moet kunnen verwachten van een autobedrijf dat voor 600 euro de auto geheel word nagekeken en de versleten onderdelen worden vervangen door goede. Dit is niet gebeurd en ik heb getuige die was er bij toen ik het vroeg. |Het autobedrijf houd ik om privacy redenen even geheim | mochten die niet willen meewerken maak ik hun naam bekend ga daar geen zaken doen je word bedonderd ze zeggen ja maar doen niet ze schrijven zelfs niets in je onderhoudsboekje bij.......

het gaat om een opel garage die worden toch geacht zich te moeten houden aan de standaard voorwaarden van opel?

zal ik er ook maar mijn rechtsbijstandverzekering op zetten? ik heb de bon nog van de winkel waar ik de auto kocht en de bon van de (naar mijn mening veel te hoge) rekening van de "grote beurt" start motor vervangen (en de rest die ik verlang)

Fleurtjuh666

Re: startmotor vervangen en grote beurt gevraagd (maar niet)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Beste TS,
heb je het bedrijf hier op aangesproken, en zo ja, wat was hun reactie?

wimthuiswerker

ze ontkennen dat ik ze de opdracht had gegeven voor een grote beurt er bij naast het vervangen van de starter motor. Hebben die even pech ik heb een getuige kan verklaren dat die mij het hun hebben zien vragen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

als je een getuige hebt , dan het beste je rechtsbijstand inschakelen. succes.

Muskusrat

Ongelezen bericht door Muskusrat »

wimthuiswerker schreef:startmotor is wel vervangen maar grote beurt is NIET uitgevoerd maar dit was WEL de afspraak. De totale rekening bedraagt +/- 600 euro. tegen de afspraak in zijn de distributie riem en de v snaar niet vervangen al waren die na een second opinion bij een ander auto bedrijf wel aan vervanging toe. ik voel me erg opgelicht ik raad jullie allemaal aan om geen zaken meer te doen met dit garagebedrijf. ik heb bij de politie wel aangifte gedaan van oplichting. ik vind dat ik moet kunnen verwachten van een autobedrijf dat voor 600 euro de auto geheel word nagekeken en de versleten onderdelen worden vervangen door goede. Dit is niet gebeurd en ik heb getuige die was er bij toen ik het vroeg. |Het autobedrijf houd ik om privacy redenen even geheim | mochten die niet willen meewerken maak ik hun naam bekend ga daar geen zaken doen je word bedonderd ze zeggen ja maar doen niet ze schrijven zelfs niets in je onderhoudsboekje bij.......

het gaat om een opel garage die worden toch geacht zich te moeten houden aan de standaard voorwaarden van opel?

zal ik er ook maar mijn rechtsbijstandverzekering op zetten? ik heb de bon nog van de winkel waar ik de auto kocht en de bon van de (naar mijn mening veel te hoge) rekening van de "grote beurt" start motor vervangen (en de rest die ik verlang)
Aangezien er meerdere opel garages in Nederland zijn, is het handig om misschien toch wat meer info te geven.. Naam hou je voor je ivm privacy (?) maar heb je nog andere info? Plaats, etc?

wimthuiswerker

jazeker de bewuste garage bevind zich in enschede en de wijkagent komt morgen bij me op visite. ik ga hun precies vertellen wat er is gebeurd en ik heb een getuige die kan bevestigen wat er is gebeurd. en later ontkent dat garagebedrijf alles. en van een ander bedrijf hoor ik dat iets wat bij hun 600 euro kost bij dat andere bedrijf voor maar 60 euro kan.... ... en het is zelfs niet eens in het historie boekje bijgeschreven van de reparaties die mijn opel corsa diesel ondergaan heeft. Dit MOET van OPEL.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Wat is nu het probleem? Er is een reparatie uitgevoerd, daar heeft u de rekening voor gekregen.

U heeft toch niet betaald voor de grote beurt? Wat let u om een nieuwe afspraak te maken voor deze beurt?

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Startmotor vervangen voor 60 euro? Waarom kom je daar achteraf pas op terug dan? Wellicht was de beurt en andere onderdelen vervangen bij dat bedrijf ook al goedkoper?
Dit is geen reden om daar ineens achteraf over te struikelen!

Daarnaast, onderdelen via Opel zelf zijn altijd duurder dan universele onderdelen, maar zelfs universeel zou een startmotor al rond de 80 euro uitkomen.
Bij Opel zal dit waarschijnlijk rond de 200/300 euro zijn voor ALLEEN AL de startmotor.
Reken daarbij de kosten voor het vervangen en dan ben je er wel aardig dacht ik zo!

Waar haal je het idee vandaan dat voor 600 euro bij een officiële merkdealer je auto een beurt kan krijgen, startmotor, distributieriem EN V-snaar vervangen kan worden? Als je dat allemaal bij elkaar zou rekenen kom je al snel op zo'n 850-1000 euro als het niet meer is!
Succes met de wijkagent, maar ik ben ervan overtuigd dat je geen poot hebt om op te staan!

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

universele startmotoren kostten meestal rond de 90 a 100 euro. de dealers zijn inderdaad wat duurder, maar 600 euro is voor alleen een startmotor vervangen wel heel pittig.
zijn er geen andere werkzaamheden uitgevoerd?

voor de rest inderdaad gewoon een nieuwe afspraak maken voor de grote beurt en de andere dingen die gebeuren moeten.
Iedereen kan fouten maken, u maakt ook wel eens een foutje.
De wijkagent daar niet lastig mee vallen, die heeft betere dingen te doen.

tuinman

Ongelezen bericht door tuinman »

thecure schreef:universele startmotoren kostten meestal rond de 90 a 100 euro. de dealers zijn inderdaad wat duurder, maar 600 euro is voor alleen een startmotor vervangen wel heel pittig.
zijn er geen andere werkzaamheden uitgevoerd?

voor de rest inderdaad gewoon een nieuwe afspraak maken voor de grote beurt en de andere dingen die gebeuren moeten.
Iedereen kan fouten maken, u maakt ook wel eens een foutje.
De wijkagent daar niet lastig mee vallen, die heeft betere dingen te doen.
Jij gaat wel heel erg kort door de bocht, je geeft aan dat 600 euro wel heel erg pittig is en dat TS maar niet zo moet zeuren omdat jij denkt dat de garage nog wel andere werkzaamheden heeft verricht.

thecure

niet kort door de bocht, maar ts moet bij de garage zijn en niet bij de wijkagent.
ik ben benieuwd dat er gedaan is voor die 600 euro. Als dat echt alleen maar voor de startmotor is, dan vind ik de prijs pittig ja..

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Hangt ervan af hoeveel uur arbeid ze voor het vervangen van een startmotor kunnen schrijven en dat heeft TS ons niet verteld.
Als ze bijvoorbeeld 2 uur ermee bezig zijn geweest, rekening houden dat een startmotor via Opel zelf zeer waarschijnlijk tegen de 300/350 euro aan zal lopen, kan de 600 wel aardig kloppen.

thecure

2 uur?? voor drie boutjes losdraaien en 2 kabeltjes los??
zelf vaak genoeg startmotoren vervangen, stelt vaak niets voor.
soms moet de accu en het luchtfilter er even uit om erbij te kunnen, maar daar ben je ook zo klaar mee.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Voor een off. garage is Euro 600 voor een nieuwe startmotor inbouwen en de oude uitbouwen mogelijk (maar niet goedkoop). De startmotor is natuurlijk een OEM en geen aftermarket of gereviseerde, daar gaat zo'n garage niet meer rommelen. Een nieuwe startmotor kost gewoon een paar honderd Euro. Wat betreft inbouw, dit zal afhankelijk zijn in hoeverre men van alles moet demonteren om bij de betreffende plaats te komen. Dat is bij iedere auto heel anders.

Gesloten