LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11 nov 2017 13:40
Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
Ook ik kan mij scharen bij de klachten lijst van een slecht lopende motor van mijn BMW 318I Touring (E91) geleverd juni 2012.
Identificatie: BMW 318I Touring (E91), Motor 2.0 143PK N43 B20 A.
De motor heeft een Chip tuning ondergaan op 1-10-2015 bij de firma ZIP Performance in Houten en is toen opgewaardeerd van +/- 143 Pk naar +/- 160 Pk.
De motor heeft tot mei 2017 goed en naar tevredenheid gelopen.
Op 18-5-2017 bij 62126 Km heeft de dealer een totale Software Update in gespoeld waardoor ook het motor management overschreven is en de Chip tuning te niet gedaan is.
Op 23-5-2017 is op deze originele BMW motor management software de een nieuwe aangepaste Chip tuning aangebracht.
Op 12-7-2017 bij 64142 km op de Autobahn in Duitsland begon de motor te trillen en gaf de motor plotseling een enorm vermogens verlies. De motor storing gaf aan dat de Bobines van cylinder 1 en 4 uitgeschakeld waren. Bij een officiële Duitse BMW dealer op advies van de monteur de Bobines 1 en 2 voor €194,27 laten vervangen.
Op 12-7-2017 bij 64437 km trad dezelfde storing op bij bobine 4 dus de bobines zijn niet de oorzaak.
Er is inmiddels wel voor €1968,17 aan reparatie kosten uitgegeven.
Mijn voorzichtige conclusie is dat het gehele software pakket inclusief de motor software dat aangebracht is op 18-5-2017 de oorzaak is want van april 2013, de aanschaf datum van de auto, heeft zich geen enkel probleem voorgedaan.
Het bovenstaande moet ik nog met de dealer overleggen.
Identificatie: BMW 318I Touring (E91), Motor 2.0 143PK N43 B20 A.
De motor heeft een Chip tuning ondergaan op 1-10-2015 bij de firma ZIP Performance in Houten en is toen opgewaardeerd van +/- 143 Pk naar +/- 160 Pk.
De motor heeft tot mei 2017 goed en naar tevredenheid gelopen.
Op 18-5-2017 bij 62126 Km heeft de dealer een totale Software Update in gespoeld waardoor ook het motor management overschreven is en de Chip tuning te niet gedaan is.
Op 23-5-2017 is op deze originele BMW motor management software de een nieuwe aangepaste Chip tuning aangebracht.
Op 12-7-2017 bij 64142 km op de Autobahn in Duitsland begon de motor te trillen en gaf de motor plotseling een enorm vermogens verlies. De motor storing gaf aan dat de Bobines van cylinder 1 en 4 uitgeschakeld waren. Bij een officiële Duitse BMW dealer op advies van de monteur de Bobines 1 en 2 voor €194,27 laten vervangen.
Op 12-7-2017 bij 64437 km trad dezelfde storing op bij bobine 4 dus de bobines zijn niet de oorzaak.
Er is inmiddels wel voor €1968,17 aan reparatie kosten uitgegeven.
Mijn voorzichtige conclusie is dat het gehele software pakket inclusief de motor software dat aangebracht is op 18-5-2017 de oorzaak is want van april 2013, de aanschaf datum van de auto, heeft zich geen enkel probleem voorgedaan.
Het bovenstaande moet ik nog met de dealer overleggen.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
Je moet het nog overleggen met de dealer terwijl je als sinds 12 juli 2017 dit probleem hebt?Jacq du Lac schreef:Ook ik kan mij scharen bij de klachten lijst van een slecht lopende motor van mijn BMW 318I Touring (E91) geleverd juni 2012.
Identificatie: BMW 318I Touring (E91), Motor 2.0 143PK N43 B20 A.
De motor heeft een Chip tuning ondergaan op 1-10-2015 bij de firma ZIP Performance in Houten en is toen opgewaardeerd van +/- 143 Pk naar +/- 160 Pk.
De motor heeft tot mei 2017 goed en naar tevredenheid gelopen.
Op 18-5-2017 bij 62126 Km heeft de dealer een totale Software Update in gespoeld waardoor ook het motor management overschreven is en de Chip tuning te niet gedaan is.
Op 23-5-2017 is op deze originele BMW motor management software de een nieuwe aangepaste Chip tuning aangebracht.
Op 12-7-2017 bij 64142 km op de Autobahn in Duitsland begon de motor te trillen en gaf de motor plotseling een enorm vermogens verlies. De motor storing gaf aan dat de Bobines van cylinder 1 en 4 uitgeschakeld waren. Bij een officiële Duitse BMW dealer op advies van de monteur de Bobines 1 en 2 voor €194,27 laten vervangen.
Op 12-7-2017 bij 64437 km trad dezelfde storing op bij bobine 4 dus de bobines zijn niet de oorzaak.
Er is inmiddels wel voor €1968,17 aan reparatie kosten uitgegeven.
Mijn voorzichtige conclusie is dat het gehele software pakket inclusief de motor software dat aangebracht is op 18-5-2017 de oorzaak is want van april 2013, de aanschaf datum van de auto, heeft zich geen enkel probleem voorgedaan.
Het bovenstaande moet ik nog met de dealer overleggen.
Ik snap ook niet dat je €1968,17 bent terwijl de bobines € 194,27 kosten. Of zit je nu de upgrades van ZIP performance mee te rekenen als reparatie?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11 nov 2017 13:40
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
Op 12-7 2017 bij 64183 km zijn de Bobines van Cylinder 1 en 4 in Duits land vervangen door BMW Autohaus Brinkman.
Deze reparatie heeft mij €194,27 gekost.
Maar na +/- 300km rijden kwam dezelfde klacht weer terug en is de auto per auto berging naar mijn dealer in Den Haag gebracht.
Op 21-7-2017 bij 64437 km heeft de dealer alle tot zijn beschikbare testen uitgevoerd en geen fouten kunnen constateren.
Als voorzorg heeft de dealer alle 4 de Bougies vervangen en de Injectoren (verstuivers) gereinigd.
Deze actie heeft mij €455,93 gekost.
De originele bobines heb ik ik van uit Duitsland mee terug genomen en de dealer in Den Haag heeft deze originele bobines terug gezet.
Ik heb nu dus twee nieuwe bobines op voorraad.
Op 6-11-2017 bij 66887 km weer motor problemen.
De dealer kon met zijn test programma's nu constateren dat Injectoren 1 en 2 en de Bobines 1 en 4 problemen gaven.
Het voorstel van de dealer was alle Verstuivers en alle Bobines te vervangen.
De 2 Bobines die ik nog in voorraad had vanuit Duitsland heeft de dealer gemonteerd.
De dealer heeft dan als onderdelen 4 verstuivers en 2 Bobines in rekening gebracht .
Dit heeft mij te samen met het arbeidsloon dan ook €1317,97 gekost.
Op 8-11-2017 bij 67040 km weer motor storing problemen.
Het motor management controle systeem geeft nu aan dat Bobine 4 de boosdoener is.
De dealer heeft weer testen gedraaid maar kan geen fouten constateren.
Tevens is gecontroleerd of alles wel juist gemonteerd is.
Dus dit alles zonder resultaat heeft mij tot nu €1968,17 gekost.
Mijn voorzichtige conclusie is dat het gehele software pakket inclusief de motor software dat aangebracht is op 18-5-2017 de oorzaak is want van april 2013, de aanschaf datum van de auto, tot mei 2017 heeft zich geen enkel probleem voorgedaan.
Dit laatste statement moet ik nog overleggen met de Dealer.
Deze reparatie heeft mij €194,27 gekost.
Maar na +/- 300km rijden kwam dezelfde klacht weer terug en is de auto per auto berging naar mijn dealer in Den Haag gebracht.
Op 21-7-2017 bij 64437 km heeft de dealer alle tot zijn beschikbare testen uitgevoerd en geen fouten kunnen constateren.
Als voorzorg heeft de dealer alle 4 de Bougies vervangen en de Injectoren (verstuivers) gereinigd.
Deze actie heeft mij €455,93 gekost.
De originele bobines heb ik ik van uit Duitsland mee terug genomen en de dealer in Den Haag heeft deze originele bobines terug gezet.
Ik heb nu dus twee nieuwe bobines op voorraad.
Op 6-11-2017 bij 66887 km weer motor problemen.
De dealer kon met zijn test programma's nu constateren dat Injectoren 1 en 2 en de Bobines 1 en 4 problemen gaven.
Het voorstel van de dealer was alle Verstuivers en alle Bobines te vervangen.
De 2 Bobines die ik nog in voorraad had vanuit Duitsland heeft de dealer gemonteerd.
De dealer heeft dan als onderdelen 4 verstuivers en 2 Bobines in rekening gebracht .
Dit heeft mij te samen met het arbeidsloon dan ook €1317,97 gekost.
Op 8-11-2017 bij 67040 km weer motor storing problemen.
Het motor management controle systeem geeft nu aan dat Bobine 4 de boosdoener is.
De dealer heeft weer testen gedraaid maar kan geen fouten constateren.
Tevens is gecontroleerd of alles wel juist gemonteerd is.
Dus dit alles zonder resultaat heeft mij tot nu €1968,17 gekost.
Mijn voorzichtige conclusie is dat het gehele software pakket inclusief de motor software dat aangebracht is op 18-5-2017 de oorzaak is want van april 2013, de aanschaf datum van de auto, tot mei 2017 heeft zich geen enkel probleem voorgedaan.
Dit laatste statement moet ik nog overleggen met de Dealer.
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
Je volgende auto wordt een elektrische. Ben je van dit soort problemen af.
Ze maken de techniek zo moeilijk dat de daadwerkelijke kosten bijna nihil zijn tegen de loonkosten. Bobines kosten nog geen twee tientjes per stuk, injectors kosten vaak nog minder dankzij massaproductie.
Sterkte met je Bimmer...
Ze maken de techniek zo moeilijk dat de daadwerkelijke kosten bijna nihil zijn tegen de loonkosten. Bobines kosten nog geen twee tientjes per stuk, injectors kosten vaak nog minder dankzij massaproductie.
Sterkte met je Bimmer...
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
TS laat zelf de software aanpassen na de update. Wie zegt dat de update + de Chip tuning niet de oorzaak zijn?gemist schreef:Je volgende auto wordt een elektrische. Ben je van dit soort problemen af.
Ze maken de techniek zo moeilijk dat de daadwerkelijke kosten bijna nihil zijn tegen de loonkosten. Bobines kosten nog geen twee tientjes per stuk, injectors kosten vaak nog minder dankzij massaproductie.
Sterkte met je Bimmer...
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11 nov 2017 13:40
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
Ik wil toch graag in deze het volgende melden.
Een injector kost bij de dealer €189,00 +21% btw=€228,69 per stuk.
Een bobine merk Delfi Kost bij de Dealer €46,47+21% btw =€56,23 per stuk.
Hierbij valt het arbeidsloon nog mee.
Groet Jacques
Een injector kost bij de dealer €189,00 +21% btw=€228,69 per stuk.
Een bobine merk Delfi Kost bij de Dealer €46,47+21% btw =€56,23 per stuk.
Hierbij valt het arbeidsloon nog mee.
Groet Jacques
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11 nov 2017 13:40
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
TS laat zelf de software aanpassen na de update. Wie zegt dat de update + de Chip tuning niet de oorzaak zijn?
Bedankt voor de tip.
Ook dit staat bij mij op het lijstje om te onderzoeken.
Groet jacques
Bedankt voor de tip.
Ook dit staat bij mij op het lijstje om te onderzoeken.
Groet jacques
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
Als dealer/fabrikant zijnde, zou dat wat mij betreft direct reden zijn om elke claim voor garantie/ non-conform product af te wijzen.Jacq du Lac schreef:De motor heeft een Chip tuning ondergaan op 1-10-2015 bij de firma ZIP Performance in Houten en is toen opgewaardeerd van +/- 143 Pk naar +/- 160 Pk.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11 nov 2017 13:40
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
De garantie op mijn auto liep tot mei 2015.
Dat de motor Chip Tuning ondergaan heeft is bekend bij de dealer.
De motor heeft met Tuning tot mei 2017 geen problemen gegeven.
De upgrade van 143 pk naar 160 pk blijft ruim binnen de veiligheids marche daar de motor mechanisch exact dezelfde is als die van de BMW 320i, het is namelijk een 2 liter motor die voor de 318i sterk geknepen is.
Dat de motor Chip Tuning ondergaan heeft is bekend bij de dealer.
De motor heeft met Tuning tot mei 2017 geen problemen gegeven.
De upgrade van 143 pk naar 160 pk blijft ruim binnen de veiligheids marche daar de motor mechanisch exact dezelfde is als die van de BMW 320i, het is namelijk een 2 liter motor die voor de 318i sterk geknepen is.
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
upgrade aan een goede werkende auto uitvoeren zorgt voor ellende. Wat is de reden dat men dat heeft uitgevoerd bij jouw auto?18-5-2017 bij 62126 Km heeft de dealer een totale Software Update in gespoeld
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
Leuk topic! Een zonder meer matige motor (die stottert af fabriek al) i.c.m. met nog matigere software en dan klagen over motorproblemen.....
De Zip software heeft (al is deze bekend bij de dealer) acuut al je aanspraken op garantie / coulance bij BMW teniet gedaan.
Tenzij je bij de dealer / en of Zip tuning aanvullende garantie hebt gekocht (en je dit zwart op wit hebt) ben je voor alle klachten op jezelf aangewezen, klinkt hard echter dat had je moeten weten toen je de software liet installeren (op een motor die af fabriek al aardig op het randje zat, en ja de 320i is bijna dezelfde motor maar er zitten meer dan een paar aanpassingen op).
De Zip software heeft (al is deze bekend bij de dealer) acuut al je aanspraken op garantie / coulance bij BMW teniet gedaan.
Tenzij je bij de dealer / en of Zip tuning aanvullende garantie hebt gekocht (en je dit zwart op wit hebt) ben je voor alle klachten op jezelf aangewezen, klinkt hard echter dat had je moeten weten toen je de software liet installeren (op een motor die af fabriek al aardig op het randje zat, en ja de 320i is bijna dezelfde motor maar er zitten meer dan een paar aanpassingen op).
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
Eens, met dien verstande dat dat alleen geldt voor aan die tuning gerelateerde zaken.16again schreef:Als dealer/fabrikant zijnde, zou dat wat mij betreft direct reden zijn om elke claim voor garantie/ non-conform product af te wijzen.Jacq du Lac schreef:De motor heeft een Chip tuning ondergaan op 1-10-2015 bij de firma ZIP Performance in Houten en is toen opgewaardeerd van +/- 143 Pk naar +/- 160 Pk.
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
In dit geval dus het grootste deel van de auto = motor met een flink aantal aanbouwdelen (dus ook bobines en injectoren), ecu, Bak, aandrijflijn, remmen.
Voor een lakprobleem zou ik ook met ziptuning nog wel bij de dealer aan durven kloppen
Voor een lakprobleem zou ik ook met ziptuning nog wel bij de dealer aan durven kloppen
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
Na Chip zou ik niet meer naar dealer gaan.
Die ziet dat de 318 software ontbreekt en doet die weer in deze 320 ......
Dan krijg je problemen en de onderdelen, ja de verschillen in prijs zijn groot.
Een BMW specialist zoeken in jou regio die geen dealer is lijkt me handiger en voordeliger!
Vermoedelijk heeft de computer foute software gezien en probeerde deze terug te zetten.......
Een universele computer doet dit niet en de Chip elders naar 160 PK, daarom niet meer naar de Dealer gaan!
Die ziet dat de 318 software ontbreekt en doet die weer in deze 320 ......
Dan krijg je problemen en de onderdelen, ja de verschillen in prijs zijn groot.
Een BMW specialist zoeken in jou regio die geen dealer is lijkt me handiger en voordeliger!
Vermoedelijk heeft de computer foute software gezien en probeerde deze terug te zetten.......
Een universele computer doet dit niet en de Chip elders naar 160 PK, daarom niet meer naar de Dealer gaan!
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
Zou het niet kunnen zijn dat er gechipt is met software van voor de update en deze dus niet met de nieuwe update samen werkt?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11 nov 2017 13:40
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
Bedankt voor je suggestie.
Ik heb een afspraak gemaakt met het Tunings bedrijf om her e.e.a. te bespreken.
Ik heb een afspraak gemaakt met het Tunings bedrijf om her e.e.a. te bespreken.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11 nov 2017 13:40
Re: Stotterende Motor BMW 318I (E91) juni 2012
Bedankt voor je suggestie.
Ik heb een afspraak gemaakt met het Tunings bedrijf om her e.e.a. te bespreken.
Ik heb een afspraak gemaakt met het Tunings bedrijf om her e.e.a. te bespreken.