LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Taxatiewaarde auto
Taxatiewaarde auto
Een sedan van 2013 met 20.000 km word ingeruild voor een ander.
Waarde 3.400 volgens garage.Taxatie waarde ?
Die ander kan niet geleverd worden. En de sedan wil hij niet terug geven.
Als er na een x aantal weken weer naar de auto gevraagd word,
is de wagen in prijs verhoogd, van 3400 naar 11.450 en wil hij de auto niet kwijt.
Dan is er het besluit om tegen zijn wil de auto te kopen. Verlies vele €.
Bij deze is er zakelijk niets veranderd. Behalve dat [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] er flink aan verdiend heeft.
Bovendien is de black list [factuur] 1 die niet overeenkomt met wat hij beloofde.
De betaling was al afgerond, toen ik een de auto met lege tank weer kreeg.
Op de nota staan getallen die niet kloppen.
En een mondelinge citaat:
Als de gevraagde sedan niet te krijgen is, dan word de teruggave van uw wagen verrekend met uw Avio S
M a w er is niets veranderd.
Heb ik recht op het verschil, van 8500.
[persoonsgegevens door Moderator verwijderd]
https://www.youtube.com/watch?v=cZSUXB8cjF8
Waarde 3.400 volgens garage.Taxatie waarde ?
Die ander kan niet geleverd worden. En de sedan wil hij niet terug geven.
Als er na een x aantal weken weer naar de auto gevraagd word,
is de wagen in prijs verhoogd, van 3400 naar 11.450 en wil hij de auto niet kwijt.
Dan is er het besluit om tegen zijn wil de auto te kopen. Verlies vele €.
Bij deze is er zakelijk niets veranderd. Behalve dat [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] er flink aan verdiend heeft.
Bovendien is de black list [factuur] 1 die niet overeenkomt met wat hij beloofde.
De betaling was al afgerond, toen ik een de auto met lege tank weer kreeg.
Op de nota staan getallen die niet kloppen.
En een mondelinge citaat:
Als de gevraagde sedan niet te krijgen is, dan word de teruggave van uw wagen verrekend met uw Avio S
M a w er is niets veranderd.
Heb ik recht op het verschil, van 8500.
[persoonsgegevens door Moderator verwijderd]
https://www.youtube.com/watch?v=cZSUXB8cjF8
Laatst gewijzigd door Radar op 05 apr 2018 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht aangepast door Moderator: persoonsnaam verwijderd, titel aangepast
Reden: bericht aangepast door Moderator: persoonsnaam verwijderd, titel aangepast
-
Re: Taxatiewaarde auto
Je bent wel een volhoudertje...
Maar naar mijn mening heb je nergens recht op. Je bent akkoord gegaan met de geboden inruilprijs, en je hebt de auto teruggekocht voor de gevraagde prijs.
Je zou hooguit de garage kunnen aanklagen voor wanprestatie omdat ze de andere wagen niet hebben geleverd, maar of dat gaat lukken weet ik niet. Immers, ze hebben er wel eentje geleverd, maar die was niet naar je zin. Wat is daarmee gebeurd trouwens?
Maar naar mijn mening heb je nergens recht op. Je bent akkoord gegaan met de geboden inruilprijs, en je hebt de auto teruggekocht voor de gevraagde prijs.
Je zou hooguit de garage kunnen aanklagen voor wanprestatie omdat ze de andere wagen niet hebben geleverd, maar of dat gaat lukken weet ik niet. Immers, ze hebben er wel eentje geleverd, maar die was niet naar je zin. Wat is daarmee gebeurd trouwens?
Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd. Gebruikers die offtopic berichten plaatsen riskeren een waarschuwing of verbanning.
Het heet dan wel "inruil" maar et is gewoon verkoop en aankoop en dat staat los van elkaar.
Dat het een niet door gaat betekend niet dat u het ander kunt terugdraaien,
Klaar, en nou kappen met steeds hetzelfde blijven posten
Dat het een niet door gaat betekend niet dat u het ander kunt terugdraaien,
Klaar, en nou kappen met steeds hetzelfde blijven posten
https://www.autowereld.nl/chevrolet/ave ... tails.html
Dit is inderdaad erg prijzig, dit was van de 35 aangeboden de duurste in NL.
Dit is inderdaad erg prijzig, dit was van de 35 aangeboden de duurste in NL.
Niemand verplicht je om die auto tegen een mogelijk te lage prijs te verkopen. Een niemand verplicht je om precies de zelfde auto weer aan te kopen.
Bovendien geldt bij een gewone inruil daar je de auto pas inruilt op het moment dat je de nieuwe auto in ontvangst neemt. Er was het dus geen sprake van inruil.
Conclusie, het is je eigen keuze geweest in de auto te verkopen en om die zelfde auto even later weer, tegen een hogere prijs, te kopen.
Bovendien geldt bij een gewone inruil daar je de auto pas inruilt op het moment dat je de nieuwe auto in ontvangst neemt. Er was het dus geen sprake van inruil.
Conclusie, het is je eigen keuze geweest in de auto te verkopen en om die zelfde auto even later weer, tegen een hogere prijs, te kopen.
Nee, u hebt geen recht op het verschil. U hebt op een rare manier zaken gedaan.
Je geeft te weinig relevante informatie. Het enige echt relevante is of er sprake was van meerdere of één overeenkomst. Stonden verkoop en aankoop los van elkaar, of waren die onlosmakelijk met elkaar verbonden? Ik vermoed op basis van je warrige verhaal het eerste. En dan heb je geen poot om op te staan en kan je beter stoppen met je lastercampagne.
Als die overeenkomsten al los van elkaar zouden staan...is er dan geen sprake van dwaling?Moneyman schreef:Je geeft te weinig relevante informatie. Het enige echt relevante is of er sprake was van meerdere of één overeenkomst. Stonden verkoop en aankoop los van elkaar, of waren die onlosmakelijk met elkaar verbonden? Ik vermoed op basis van je warrige verhaal het eerste. En dan heb je geen poot om op te staan en kan je beter stoppen met je lastercampagne.
Zoals ik het snap kreeg TS heel weinig terug voor een inruil auto, en kon daardoor voor een hele lage prijs een nieuwe auto kopen.
Echter die nieuwe was niet leverbaar. Indien dit vooraf al duidelijk was gemaakt, dan had TS nooit zijn eigen auto voor te weinig verkocht.
Mij is niet goed duidelijk geworden wat de overeenkomst precies is. In het filmpje ben je zelf niet te horen.
Wel kan ik je adviseren om het filmpje te verwijderen, omdat je hiermee het auteursrecht van de ander schend.
Wel kan ik je adviseren om het filmpje te verwijderen, omdat je hiermee het auteursrecht van de ander schend.
Dat is in ieder geval onjuist. Ontbinding van een overeenkomst betekent dat geleverde prestaties ongedaan gemaakt moeten worden. De verkoop van je eigen auto maakt onderdeel uit van dezelfde overeenkomst als de aankoop van een nieuwe auto.yan schreef:Het heet dan wel "inruil" maar et is gewoon verkoop en aankoop en dat staat los van elkaar.
Het "waarom?" van de transactie ontgaat me:
Waarom goedkoop aan en verkopen bij de inruil? Is dit belastingtechnisch voordeliger? Minder BPM of BTW?
Waarom goedkoop aan en verkopen bij de inruil? Is dit belastingtechnisch voordeliger? Minder BPM of BTW?
Of je komt bij de verkeerde garages, witte angora. Maar ja, je weet dat ik tot nu toe alleen maar positieve ervaringen heb. Gelukkig maar.
-
Gelukkig heeft TS wel geleerd een wat duidelijker verhaal neer te zetten. Ik snap alleen factuur/blacklist niet. Is er wat afgesproken dat er een gedeelte met een kleur geld te betalen wat in theorie geen kleur is (en ik bedoel dus niet wit)
Of er wordt alleen maar geklaagd over de ‘verkeerde’ garagehouders.. zou dat het zijn...
-
Laat ik het zo zeggen, ik heb zelf geen beste ervaringen. Maar het scheelt natuurlijk een eind dat ik noodgedwongen aan de 'onderkant' van de markt moet kopen.angel1978 schreef:Of er wordt alleen maar geklaagd over de ‘verkeerde’ garagehouders.. zou dat het zijn...
Indertijd ben ik ook wel eens in Alkmaar geweest, heb er mijn Matizje gekocht. Natuurlijk heb ik lang niet alle handelaren en garages gezien. Maar er waren er toch wel een aantal waar ik een beetje mijn twijfels bij had.
Maar als je eerlijk bent, en als het verhaal van de topicstarter klopt... een auto inkopen, ver onder de gebruikelijke inkoopprijs, en diezelfde auto weer verkopen, ver boven de gebruikelijke verkoopprijs... Ruim 8000 euro winst met twee keer een uurtje kletsen, een ander verdient dat in 3 maanden nog niet eens. Je kunt toch wel op je vingers natellen dat dit een beetje vreemd is.
Dat is nog maar de vraag.alfatrion schreef:Dat is in ieder geval onjuist. Ontbinding van een overeenkomst betekent dat geleverde prestaties ongedaan gemaakt moeten worden. De verkoop van je eigen auto maakt onderdeel uit van dezelfde overeenkomst als de aankoop van een nieuwe auto.yan schreef:Het heet dan wel "inruil" maar et is gewoon verkoop en aankoop en dat staat los van elkaar.
Van de kant van de TS idd.witte angora schreef:Laat ik het zo zeggen, ik heb zelf geen beste ervaringen. Maar het scheelt natuurlijk een eind dat ik noodgedwongen aan de 'onderkant' van de markt moet kopen.angel1978 schreef:Of er wordt alleen maar geklaagd over de ‘verkeerde’ garagehouders.. zou dat het zijn...
Indertijd ben ik ook wel eens in Alkmaar geweest, heb er mijn Matizje gekocht. Natuurlijk heb ik lang niet alle handelaren en garages gezien. Maar er waren er toch wel een aantal waar ik een beetje mijn twijfels bij had.
Maar als je eerlijk bent, en als het verhaal van de topicstarter klopt... een auto inkopen, ver onder de gebruikelijke inkoopprijs, en diezelfde auto weer verkopen, ver boven de gebruikelijke verkoopprijs... Ruim 8000 euro winst met twee keer een uurtje kletsen, een ander verdient dat in 3 maanden nog niet eens. Je kunt toch wel op je vingers natellen dat dit een beetje vreemd is.
Maar ik blijf erbij, je bent er zelf bij en zegt zelf ja. En tenzij je onder curatele staat ben je toch verantwoordelijk voor je eigen handelen.
Je kan toch op de ANWB koerslijst of bij Autoweek zien wat een auto ongeveer waard is.
Wat ik mij nog ook steeds afvraag, waarom niet gewoon doorgereden in de Aveo en pas als de gewenste auto gevonden is, de deal rondgemaakt.
Je kan toch op de ANWB koerslijst of bij Autoweek zien wat een auto ongeveer waard is.
Wat ik mij nog ook steeds afvraag, waarom niet gewoon doorgereden in de Aveo en pas als de gewenste auto gevonden is, de deal rondgemaakt.
Dat vraag ik mij ook af.
Men doet toch eerst wat huiswerk voordat men zijn/haar auto inruilt?
Men doet toch eerst wat huiswerk voordat men zijn/haar auto inruilt?