Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Tijdens een rit met een Tesla breekt ineens de draagarm af waardoor de auto onbestuurbaar wordt. Niet heel veilig. Tesla geeft buiten de garantieperiode niet thuis en je moet zelf maar opdraaien voor alle kosten.
Kijk hier de aflevering over de technische mankementen bij Tesla terug: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... et-tekort/
Heb jij problemen met jouw Tesla?
Kijk hier de aflevering over de technische mankementen bij Tesla terug: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... et-tekort/
Heb jij problemen met jouw Tesla?
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Dat is toch simpel? Er moet gewoon een nieuwe Tesla geleverd worden.
-
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Behalve dat wat mij betreft iedereen die een Tesla koopt alles verdient wat hij krijgt, waarschuwingen genoeg zou je denken, hebben wij wetten. Dus in plaats van vage morele verontwaardiging doe mij gewoon de wet die wordt overtreden en de partij die het aan gaat pakken of het probleem waardoor we hier moreel verontwaardigd moeten doen in plaats van te horen wat er mis gaat.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Alle Tesla's wegdoen en overstappen naar de Toyata Prius. Zuinig rijden in een bijna onverwoestbare auto.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Het is een fout te denken, dat een elektrische auto schoon. is. Het is technisch een matige auto, die alleen verkocht wordt omdat er bakken subsidie voor gegeven word. Een auto van 103 duizend € kopen en dan 70 D. € subsidie. Bizar en onverantwoord. Ze rijdend overwegend of fossiele brandstof. Wat elektriciteit is.( Alleen bij Urgenda niet ).Door het hoge vermogen vreten ze banden en aandrijf technieken. Zelfontbranding komt ook voor. Een dieselauto is schoner! en klimaat vriendelijker.
Wij subsidiëren als auto rijder en Nederlandse burger de Tesla fabrikant. Omdat de klimaat FANATEN Zeloten zijn.
Geen geld voor een ziekenhuis bed. Wel voor een NIET schoon elektries voertuig.
Groet, Henk Terpstra, Fochteloo.
Wij subsidiëren als auto rijder en Nederlandse burger de Tesla fabrikant. Omdat de klimaat FANATEN Zeloten zijn.
Geen geld voor een ziekenhuis bed. Wel voor een NIET schoon elektries voertuig.
Groet, Henk Terpstra, Fochteloo.
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
This message is brought to you by FvD.....Henk Terpstra schreef: ↑19 jan 2022 16:38Het is een fout te denken, dat een elektrische auto schoon. is. Het is technisch een matige auto, die alleen verkocht wordt omdat er bakken subsidie voor gegeven word. Een auto van 103 duizend € kopen en dan 70 D. € subsidie. Bizar en onverantwoord. Ze rijdend overwegend of fossiele brandstof. Wat elektriciteit is.( Alleen bij Urgenda niet ).Door het hoge vermogen vreten ze banden en aandrijf technieken. Zelfontbranding komt ook voor. Een dieselauto is schoner! en klimaat vriendelijker.
Wij subsidiëren als auto rijder en Nederlandse burger de Tesla fabrikant. Omdat de klimaat FANATEN Zeloten zijn.
Geen geld voor een ziekenhuis bed. Wel voor een NIET schoon elektries voertuig.
Groet, Henk Terpstra, Fochteloo.
Hoeveel krijg je nu van Thierry (of Shell?) voor het plaatsen van zo'n bericht? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand zo dom is en het werkelijk meent. Geld is de enige reden om dit soort onzin te plaatsen.
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Deels klopt zijn bericht wel. Er wordt subsidie gegeven voor elektrische voertuigen. Fiscale bijtelling voor elektrische leaseauto's is lager dan bij benzine en dieselauto's. Dit wordt langzaamaan afgebouwd, maar jarenlang werden dergelijke auto's vooral verkocht vanwege de gunstige fiscale regelingen. Net als indertijd de Mitsubishi Outlander PHEV.PeterPeters1966 schreef: ↑19 jan 2022 16:48This message is brought to you by FvD.....Henk Terpstra schreef: ↑19 jan 2022 16:38Het is een fout te denken, dat een elektrische auto schoon. is. Het is technisch een matige auto, die alleen verkocht wordt omdat er bakken subsidie voor gegeven word. Een auto van 103 duizend € kopen en dan 70 D. € subsidie. Bizar en onverantwoord. Ze rijdend overwegend of fossiele brandstof. Wat elektriciteit is.( Alleen bij Urgenda niet ).Door het hoge vermogen vreten ze banden en aandrijf technieken. Zelfontbranding komt ook voor. Een dieselauto is schoner! en klimaat vriendelijker.
Wij subsidiëren als auto rijder en Nederlandse burger de Tesla fabrikant. Omdat de klimaat FANATEN Zeloten zijn.
Geen geld voor een ziekenhuis bed. Wel voor een NIET schoon elektries voertuig.
Groet, Henk Terpstra, Fochteloo.
Hoeveel krijg je nu van Thierry (of Shell?) voor het plaatsen van zo'n bericht? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand zo dom is en het werkelijk meent. Geld is de enige reden om dit soort onzin te plaatsen.
Zoals ik al eens ergens las, de persoon die de meeste invloed heeft op de autoverkopen is de minister van financiën.
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Vandaag toevallig een elektrische stadsbus binnenstebuiten gekeerd. 1 van de dingen die ter sprake kwam was het probleem met de accu's. Niet te hergebruiken en gigantisch vervuilend voor het milieu. En daar zijn nog geen oplossingen voor.
Andere problemen zijn onder andere de elektriciteit zelf, het net kan het namelijk niet aan en de meeste elektriciteit is niet echt schoon.
Daarbij ging het over nieuwe verbrandingsmotoren die ze nu ook aan het ontwikkelen zijn. Schijnbaar hebben ze het principe van de wankelmotor weer uit de kast gehaald en verbeterd, waardoor deze gigantisch verbeterde prestaties heeft t.o.v. conventionele verbrandingsmotoren.
https://www.motor.nl/nieuws/aston-aeros ... ingsmotor/
Dat zou zomaar eens de redding kunnen zijn voor de problemen die we na 2030 gaan krijgen met het elektriciteitsnet, samen met de pakketten die ze aan het ontwikkelen zijn om verbrandingsmotoren om te bouwen om waterstof te gebruiken.
Andere problemen zijn onder andere de elektriciteit zelf, het net kan het namelijk niet aan en de meeste elektriciteit is niet echt schoon.
Daarbij ging het over nieuwe verbrandingsmotoren die ze nu ook aan het ontwikkelen zijn. Schijnbaar hebben ze het principe van de wankelmotor weer uit de kast gehaald en verbeterd, waardoor deze gigantisch verbeterde prestaties heeft t.o.v. conventionele verbrandingsmotoren.
https://www.motor.nl/nieuws/aston-aeros ... ingsmotor/
Dat zou zomaar eens de redding kunnen zijn voor de problemen die we na 2030 gaan krijgen met het elektriciteitsnet, samen met de pakketten die ze aan het ontwikkelen zijn om verbrandingsmotoren om te bouwen om waterstof te gebruiken.
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Ook niet als thuis batterij? Ook niet (deels) recycleerbaar?
Ik ben geen kenner trouwens, just thinking out loud.
Daarom heet ook zoiets overgangsperiode. Eerste auto's hadden ook geen benzinepomp om de hoek, in eerste vliegtuigen konden alleen allerrijksten mee etc. Op den duur valt het alles op zijn plaats. Geduld is wel nodig.
Wel interessant concept van het nieuwe motor. Als het inderdaad zo geweldig is, dan verwacht ik persoonlijk dat het op zeer korte termijn in massaproductie zal komen. Want er is geen enkele excuus om zoiets nog lang(er) in een ijskast te houden.
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Nou, misschien wel als thuisbatterij, maar ooit is zo'n accu gewoonweg op en klaar.
Wat betreft die overgangsperiode, dat klinkt heel mooi. Het probleem is alleen dat als we daadwerkelijk zo gaan inzetten op alleen elektrische auto's vanaf 2030, dat men pas in 2050 aan die vraag kan voldoen. En laat de vraag in 2050 dan ook weer flink gestegen zijn.
Een ander probleem is het opwekken van energie. Met zon en wind gaan we er niet komen, dan ben je teveel afhankelijk van de speling der natuur. Zonne-energie is er nu al teveel op momenten dat er te weinig vraag naar is. Alleen met kernenergie is dat op te vangen en daar zijn relatief goede oplossingen voor. Bijvoorbeeld de SMR, de kleine modulaire reactor. Je moet er wel veel van maken, maar ze zijn relatief makkelijk te maken, omdat het in een fabriekshal kan. Verder een heel stuk veiliger dan de normale kerncentrales, want een meltdown is onmogelijk (want geen vloeistof) en als je er dan ook nog een thorium reactor van maakt, dan is er ook veel minder afval. Maar schijnbaar heeft Nederland toch ingezet op een normale kernreactor op basis van uranium.
Wat betreft die overgangsperiode, dat klinkt heel mooi. Het probleem is alleen dat als we daadwerkelijk zo gaan inzetten op alleen elektrische auto's vanaf 2030, dat men pas in 2050 aan die vraag kan voldoen. En laat de vraag in 2050 dan ook weer flink gestegen zijn.
Een ander probleem is het opwekken van energie. Met zon en wind gaan we er niet komen, dan ben je teveel afhankelijk van de speling der natuur. Zonne-energie is er nu al teveel op momenten dat er te weinig vraag naar is. Alleen met kernenergie is dat op te vangen en daar zijn relatief goede oplossingen voor. Bijvoorbeeld de SMR, de kleine modulaire reactor. Je moet er wel veel van maken, maar ze zijn relatief makkelijk te maken, omdat het in een fabriekshal kan. Verder een heel stuk veiliger dan de normale kerncentrales, want een meltdown is onmogelijk (want geen vloeistof) en als je er dan ook nog een thorium reactor van maakt, dan is er ook veel minder afval. Maar schijnbaar heeft Nederland toch ingezet op een normale kernreactor op basis van uranium.
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
@Nijogeth, je verwoord mijn gedachten/mening.
Nijogeth
vindt dit leuk
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Koop de slechtste auto ter wereld en daarna gaan klagen?
https://www.ad.nl/auto/dit-zijn-de-best ... ~a481a0c4/
https://www.ad.nl/auto/dit-zijn-de-best ... ~a481a0c4/
newmikey
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Ik vind het wel humor hebben. Meer dan een ton betalen voor een totaal wanprodukt.
newmikey
vindt dit leuk
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Ik weet niet veel van de technische aspecten van Tesla, ik vind het knap wat tesla geflikt heeft. Ze hebben alle grote automerken afgetroefd. Ik lees wel veel reacties die slechts klinken als jaloerse reacties. Zelf ben ik nog geen fan van electrische auto's en al helemaal niet van de fiscale prikkel om ervoor te kiezen.
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Lees anders de recenties maar eens op internet. Plaatpanelen die niet goed passen, onderzijde spatborden die dan wel dan niet meegespoten zijn, de kunststof delen die van baggerkwaliteit zijn etc.
Als de Tesla niet zwaar gesubsidieerd zou worden zouden er maar heel weinig verkocht zijn.
Nee dit is geen jaloezie want ik vind het erg lelijke auto's (qua lelijkheid vergelijkbaar met de Fiat Multipla)
Als de Tesla niet zwaar gesubsidieerd zou worden zouden er maar heel weinig verkocht zijn.
Nee dit is geen jaloezie want ik vind het erg lelijke auto's (qua lelijkheid vergelijkbaar met de Fiat Multipla)
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Nou…. Ze zijn inmiddels allang ingehaald. Ze waren slechts de eerste, en dat is knap. Maar de kwaliteit is echt bedroevend. Op alle fronten. Daarom zijn ze inmiddels voorbij gestreefd door andere fabrikanten.
Kijk maar eens hier: de eerste Tesla komt pas op plek 5.
https://www.autoblog.nl/nieuws/de-best- ... oe-1041798
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Tesla is enkel groot geworden op basis van het gimmick gehalte van het product (beetje vergelijkbaar met Apple al is het basisproduct daar wel iets beter). Een dergelijke auto is enkel leuk als het zakelijk weinig kost (meelift op subsidies) en het niet je enige auto is. Voor garantie (de overheid in China is flexibeler en klantgerichter) moet je er niet zijn en privé kopen (uit de garantie) zou enkel interessant zijn als je een onafhankelijke garage vindt die het onderhoud wil doen (de cruciale onderdelen zijn voor niet Tesla dealers / particulieren helaas niet verkrijgbaar).
Is snap dat het een pionier voor dit soort vervoer was maar er is een reden waarom ze na de lease meteen naar het buitenland gaan en persoonlijk vermoed ik dat als de potentiële eigenaar een overeenkomst moest tekenen waarbij hij de langere ritten niet mag compenseren met extra vliegkilometers (veel belastender dan kilometers in een brandstofauto, ken Tesla eigenaren de hun vakanties steevast met de auto deden en nu enkel nog gaan vliegen) de vraag naar Tesla's terug zou lopen naar nul.
Is snap dat het een pionier voor dit soort vervoer was maar er is een reden waarom ze na de lease meteen naar het buitenland gaan en persoonlijk vermoed ik dat als de potentiële eigenaar een overeenkomst moest tekenen waarbij hij de langere ritten niet mag compenseren met extra vliegkilometers (veel belastender dan kilometers in een brandstofauto, ken Tesla eigenaren de hun vakanties steevast met de auto deden en nu enkel nog gaan vliegen) de vraag naar Tesla's terug zou lopen naar nul.
juliomariner
vindt dit leuk
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Welnee. Het gaat om de verkopen in 2021, oftewel: om degenen die in dat jaar in de markt waren om een nieuwe ICE of EV te kopen. Van degenen die in de markt waren, heeft een overgrote meerderheid dus gekozen voor iets anders dan Tesla. Dat mensen in voorgaande jaren (wellicht bij gebrek aan beter/ meer keuze voor een Tesla gingen, doet daar niets aan af.fonsflons schreef: ↑20 jan 2022 13:52Een van de redenen daarvan is natuurlijk dat 80% van zakelijk electrisch rijdend Nederland er al een gekocht had voor 2021Moneyman schreef: ↑20 jan 2022 08:44Kijk maar eens hier: de eerste Tesla komt pas op plek 5. https://www.autoblog.nl/nieuws/de-best- ... oe-1041798
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Elon Musk heeft vanaf alle begin een doel voor zijn ogen met Tesla en EV's. Hij heeft ook vaak genoeg aangegeven om het helemaal niet erg te zou vinden indien Tesla failliet zou gaan omdat andere auto fabrikanten meer en betere aanbod van EV's zouden uitbrengen. Grappig detail, toen Tesla op de afgrond van faillisement stond, was het Daimler in 2008 die met $50 miljoen Tesla heeft gered
Feit is verder dat voor de komst van Tesla model S (slechts 10 jaar geleden!) er maar handvol elektrische auto's op de markt waren. Zoals BMW i3, Nissan Leaf en nog enkele test/concept modellen - maar geen enkele in echt grote aantallen. Tegenwoordig heeft letterlijk elke auto fabrikant een of meerdere volledige EV's te bieden. Niet te spreken over enorme aantallen van Chinezen (nieuwe) merken. En dit is, links om of rechts om voor grote deel aan Tesla te danken.
@Moneyman:
Als we verder kijken naar verkoop aantallen - en we kijken wereldwijd niet alleen NL, dan zien wij volgende januari tot en met november 2021 statistieken. Tesla is nog steeds nummer 1, maar inderdaad wordt keihard ingehaald door andere fabrikanten. Je zou kunnen stellen dat Musk's doel bereikt zal worden. Verder is het ook dat Tesla niet kan voldoen aan de vraag van de markt. Aan andere kant, alleen in NL heeft VW op dit moment een kleine 500 iD.3/4/5 modellen staan. Zegt ook wat.
Wat bouw kwaliteit betreft, het was behoorlijk slecht in het begin jaren in de eerste serie van Model S/X. In laatste 12/24 maanden hoor je ook van critici dat het steeds beter gaat. Voor een compleet nieuwe auto fabrikant vind ik het ook niet anders dan logisch - ze moesten alles vanaf grond opbouwen. Dit geldt tevens voor het (nog steeds) slechte after sales en gebrek aan het onderhoud.
Henry Ford zei, toen alom bekende Model T werd uitgebracht dat je ook elke kleur mocht kiezen voor je nieuwe wagen, zolang het zwart is
Voor de EV en PHEV batterijen komen er steeds meer bedrijven welke hierin gespecialiseerd zijn. Zodoende kunnen batterijen (losse cellen, waar mogelijk) gerepareerd worden - tot zelfs uitbreiden van de af-fabriek capaciteit. Tevens, zoals eerder genoemd worden batterijen doorverkocht voor andere soort gebruik, zoals thuisbatterij. Dit is ook nog heel erg in kinderschoenen en ik verwacht dat hier ook een hele nieuwe verticaal zal ontstaan in komende jaren.
@Nijogeth, m.b.t. transitie; kijk naar bijvoorbeeld internet. Er waren momenten dat ook werd aangegeven dat bestaande netwerken het toename in verbruik het niet konden verwerken. En - met uitzondering van een zeer kleine percentage van daadwerkelijk uitval - heeft bijna niemand zonder internet gezeten. Nu hebben we zelf glasvezel op heel veel plekken.
Hetzelfde zal met stroomnet gebeuren, er komen meer verbruikers, netwerk wordt uitgebreid, meer zon/wind energie - het zal wel goed komen op den duur. Het ene innovatie zal andere voortstuwen en andersom.
Daarbij, 2030 is streven. Eens dat het volkomen onrealistisch is, echter op geopolitiek niveau je moet het hoog inzetten om überhaupt enige vooruitgang te boeken. Als (geo)politiek zou gezegd hebben dat het doel 2050 was, dan waren we in 2075 er nog niet. Nu is er, ten minste hoop, dat het richting 2050 wel gaat lukken. Vergeet ook niet hele sterke lobby van allerlei olie landen/maatschappijen.
Subsidie is hier ook maar een van de middelen om voortgang te boeken. Of het goed of slecht is, laat ik het in het midden. Wel zijn EV's nog heel erg duur; desondanks in minder dan 10 jaar zijn ze wel bereikbaarder geworden voor gewone mens.
Tot slot, Elon is wel een heel excentriek iemand, met een hele rare blik op hoe tijd werkt (wat voor hem 1 jaar is, is het meestal 3-5 jaar in echte wereld). Hij schijnt ook een hele lastige baas te zijn, erg veeleisend. Maar zonder wrijven - geen glans. Wat wel helpt is dat hij erg technisch aangelegd is. En als we geschiedenis bij pakken, alle excentrieke mensen hadden wel 'iets'. Nikola Tesla sprak met duiven, zijn concurrent Edison heeft publiekelijk olifanten geëlektrocuteerd om aan te tonen dat Tesla's stroom was gevaarlijk, Einsteins werk werd ingezet voor atom bomb - en er zijn vast nog talloze andere voorbeelden.
Ik ben benieuwd wat morgen ons allemaal zal brengen
Feit is verder dat voor de komst van Tesla model S (slechts 10 jaar geleden!) er maar handvol elektrische auto's op de markt waren. Zoals BMW i3, Nissan Leaf en nog enkele test/concept modellen - maar geen enkele in echt grote aantallen. Tegenwoordig heeft letterlijk elke auto fabrikant een of meerdere volledige EV's te bieden. Niet te spreken over enorme aantallen van Chinezen (nieuwe) merken. En dit is, links om of rechts om voor grote deel aan Tesla te danken.
@Moneyman:
Als we verder kijken naar verkoop aantallen - en we kijken wereldwijd niet alleen NL, dan zien wij volgende januari tot en met november 2021 statistieken. Tesla is nog steeds nummer 1, maar inderdaad wordt keihard ingehaald door andere fabrikanten. Je zou kunnen stellen dat Musk's doel bereikt zal worden. Verder is het ook dat Tesla niet kan voldoen aan de vraag van de markt. Aan andere kant, alleen in NL heeft VW op dit moment een kleine 500 iD.3/4/5 modellen staan. Zegt ook wat.
Wat bouw kwaliteit betreft, het was behoorlijk slecht in het begin jaren in de eerste serie van Model S/X. In laatste 12/24 maanden hoor je ook van critici dat het steeds beter gaat. Voor een compleet nieuwe auto fabrikant vind ik het ook niet anders dan logisch - ze moesten alles vanaf grond opbouwen. Dit geldt tevens voor het (nog steeds) slechte after sales en gebrek aan het onderhoud.
Henry Ford zei, toen alom bekende Model T werd uitgebracht dat je ook elke kleur mocht kiezen voor je nieuwe wagen, zolang het zwart is
Voor de EV en PHEV batterijen komen er steeds meer bedrijven welke hierin gespecialiseerd zijn. Zodoende kunnen batterijen (losse cellen, waar mogelijk) gerepareerd worden - tot zelfs uitbreiden van de af-fabriek capaciteit. Tevens, zoals eerder genoemd worden batterijen doorverkocht voor andere soort gebruik, zoals thuisbatterij. Dit is ook nog heel erg in kinderschoenen en ik verwacht dat hier ook een hele nieuwe verticaal zal ontstaan in komende jaren.
@Nijogeth, m.b.t. transitie; kijk naar bijvoorbeeld internet. Er waren momenten dat ook werd aangegeven dat bestaande netwerken het toename in verbruik het niet konden verwerken. En - met uitzondering van een zeer kleine percentage van daadwerkelijk uitval - heeft bijna niemand zonder internet gezeten. Nu hebben we zelf glasvezel op heel veel plekken.
Hetzelfde zal met stroomnet gebeuren, er komen meer verbruikers, netwerk wordt uitgebreid, meer zon/wind energie - het zal wel goed komen op den duur. Het ene innovatie zal andere voortstuwen en andersom.
Daarbij, 2030 is streven. Eens dat het volkomen onrealistisch is, echter op geopolitiek niveau je moet het hoog inzetten om überhaupt enige vooruitgang te boeken. Als (geo)politiek zou gezegd hebben dat het doel 2050 was, dan waren we in 2075 er nog niet. Nu is er, ten minste hoop, dat het richting 2050 wel gaat lukken. Vergeet ook niet hele sterke lobby van allerlei olie landen/maatschappijen.
Subsidie is hier ook maar een van de middelen om voortgang te boeken. Of het goed of slecht is, laat ik het in het midden. Wel zijn EV's nog heel erg duur; desondanks in minder dan 10 jaar zijn ze wel bereikbaarder geworden voor gewone mens.
Tot slot, Elon is wel een heel excentriek iemand, met een hele rare blik op hoe tijd werkt (wat voor hem 1 jaar is, is het meestal 3-5 jaar in echte wereld). Hij schijnt ook een hele lastige baas te zijn, erg veeleisend. Maar zonder wrijven - geen glans. Wat wel helpt is dat hij erg technisch aangelegd is. En als we geschiedenis bij pakken, alle excentrieke mensen hadden wel 'iets'. Nikola Tesla sprak met duiven, zijn concurrent Edison heeft publiekelijk olifanten geëlektrocuteerd om aan te tonen dat Tesla's stroom was gevaarlijk, Einsteins werk werd ingezet voor atom bomb - en er zijn vast nog talloze andere voorbeelden.
Ik ben benieuwd wat morgen ons allemaal zal brengen
Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort
Mwah, ook de veel recetere Model 3 en Model Y stonden en staan bekend om hun problemen. Elektronische issues, bizar slechte lak, slechte pasvorm carrosseriedelen, knellende deuren en kofferbak, lekkages, noem maar op.smilie schreef: ↑20 jan 2022 14:24@Moneyman:
Wat bouw kwaliteit betreft, het was behoorlijk slecht in het begin jaren in de eerste serie van Model S/X. In laatste 12/24 maanden hoor je ook van critici dat het steeds beter gaat. Voor een compleet nieuwe auto fabrikant vind ik het ook niet anders dan logisch - ze moesten alles vanaf grond opbouwen. Dit geldt tevens voor het (nog steeds) slechte after sales en gebrek aan het onderhoud.
Henry Ford zei, toen alom bekende Model T werd uitgebracht dat je ook elke kleur mocht kiezen voor je nieuwe wagen, zolang het zwart is
De tijd dat het opbouw-excuus gebruikt kon worden ligt al lang achter ons, hetgeen overigens ook gewoon door Elon Musk zelf bevestigd wordt. Je moet een nieuwe Tesla kopen om zijn innovatie, niet om zijn kwaliteit, zijn zijn eigen woorden.
Overigens zijn veel concurrenten ook niet bepaald probleem-vrij hoor. Kijk maar naar de ID-modellen van VW: ook veel gedoe.