LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
elly kloppert
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2009 22:42

Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Ongelezen bericht door elly kloppert »

De accu van mijn auto loopt leeg. Na 4 dagen is hij volledig leeggetrokken. Na € 800,00 reparaties is het probleem nog steeds niet verholpen. De dealer weet het gewoon niet meer. Tot overmaat van ramp zegt de dealer nu dat ik geen recht heb op mobiliteitsgarantie omdat ik niet de longlife servicebeurten heb laten uitvoeren. Mijn auto is helemaal geen longlife auto!!!!. Vanwege een waanzinnig hoog olieverbuik ben ik overgeaan, in overleg met mijn vorge dealer, op gewone olie en heb de daarvoor geldende servicebeurten laten uitvoeren. De stempels voor mobiliteitsgarantie staan gewoon in mijn serviceboekje.Ik heb 2x een beroep moeten doen op de mobiliteitsgarantie , dus reken maar uit,en daar zal nog wel een keer bijkomen ivm de leegtrekkende accu. Ik heb mijn probleem nu voorgelegd aan PON. Het lijkt me dat ik gewoon gelijk heb en rcht heb op de mobiliteitsgarantie.

Wie kan mij adviseren in deze?

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Ongelezen bericht door Mallemalle »

200 euro minder betaalt nu?

waarom trouwens dubbel posten?

autoexpert
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2009 15:08

Re: Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Ongelezen bericht door autoexpert »

Beste Elly,

om wat voor auto gaat het? Wat is het bouwjaar? Hebt u de auto nieuw gekocht? Als u de auto gebruikt hebt gekocht, onder welke voorwaarden hebt u de auto gekocht? (garantie, afleverbeurt of onderhoudsbeurt).
Wat is de huidige kilometerstand?
Over welke mobiliteitsgarantie hebben we het? Via de dealer of via een organisatie zoals de Bosch-groep?

Als u deze vragen voor mij kunt beantwoorden dan kan ik u misschien verder helpen.

jschijvens
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:47

Re: Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Ongelezen bericht door jschijvens »

Het zal wel niet meer nodig zijn?

elly kloppert
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2009 22:42

Re: Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Ongelezen bericht door elly kloppert »

Sorry voor de late reactie, maar was bezig met de dealer en PON en in afwachting van hu reacties.

Het verschil zit hem in 2 x beroep moeten doen op mobiliteitsgarantie a € 122,00 per keer.

Het betreft een VW Beetle uit 2001 dor mijn in 2004 gekocht, en ik heb het over de mobiliteitsgarantie van Volkswagen.
Ik heb de onderhoudbeurten uit laten voeren conform mijn onderhoudsboekje, wat door Volkswagen als enige voorwaarde wordt genoemd om in aanmerking te komen voor de mobiliteitsgarantie. Nu komt PON ineens met de voorwaarde van een jaarlijkse grote beurt (ik rijd slechts 10.000 per jaar) .Ik kan hiervan niets terugvinden in mijn onderhoudsboek of in de brochure van Vokswagen. Ik heb al vanaf het begin de beurten in samenspraak met mijn dealer laten uitvoeren en heb ook elk jaar de mobiliteitsstempels ontvangen.
Op mijn laatste mail aan Pon niets meer gehoord, niet erg klantvriendelijk zou ik zeggen.

autoexpert
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2009 15:08

Re: Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Ongelezen bericht door autoexpert »

Dat kan inderdaad een lange procedure zijn. Zeker met een importeur zoals Pon. Helaas lees je daar op internet veel negatieve reacties over. Deze reactie, namelijk het uitblijven van een reactie, is zeer kenmerkend bij Pon. Jammer, zeker in deze tijd mag (moet?) een importeur/dealer zich nog klantvriendelijker opstellen. De dealer is een Volkswagendealer mag ik aannemen? Als zij de beurten volgens schema hebben uitgevoerd, dan is dit een zaak tussen de dealer en Pon. Door lang niets van zich te laten horen hoopt men dat de klant het opgeeft. Ik zou het er niet bij laten zitten. De, vooral, arogante houding komt vaker voor bij Pon. Waarschijnlijk hebben ze hun targets al gehaald voor dit jaar? Ik denk het niet.....

"Ik heb de onderhoudbeurten uit laten voeren conform mijn onderhoudsboekje, wat door Volkswagen als enige voorwaarde wordt genoemd om in aanmerking te komen voor de mobiliteitsgarantie. Nu komt PON ineens met de voorwaarde van een jaarlijkse grote beurt (ik rijd slechts 10.000 per jaar) .Ik kan hiervan niets terugvinden in mijn onderhoudsboek of in de brochure van Vokswagen. Ik heb al vanaf het begin de beurten in samenspraak met mijn dealer laten uitvoeren en heb ook elk jaar de mobiliteitsstempels ontvangen".

Vooral dit stuk lijkt me een sterk argument.
Mijn advies:
-Laat het er niet bij zitten (ik heb niet het gevoel dat u dat van plan bent!)
-Wijs ook de dealer op zijn verantwoordelijkheden
-Laat de dealer ook contact opnemen met Pon.
-Wijs ze (Pon) ook op de voorwaarden zoals u ze ontvangen heeft.
-Laat hen (Pon) met bewijzen komen dat u, en de dealer, niet volgens de voorwaarden hebben gehandeldt.

Ik ben benieuwd naar de reacties. Houd er wel rekening mee dat het nu voor veel bedrijven komkommertijd is, dus weinig personeel. Reacties kunnen wat langer duren.

Succes!

elly kloppert
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2009 22:42

Re: Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Ongelezen bericht door elly kloppert »

Hoi bedankt voor je antwoord.
Heb inmiddels antwoord van PON en die komen met een onderhoudsschema voor nieuwe auto's, althans dat denk ik. Het wijkt nl. af van wat er in mijn onderhoudsboekje staat. In hun service plan staat 1 grote beurt, jaarlijks.

Trouwns mijn vorige dealer en mijn huidige dealer zeggen dat ik gelijk heb, hierop was de reactie van PON dat dedealers een fout hebben gemaakt en dat ze de gemaakte kosten voor de mobiliteitsgarante niet zullen vergoeden.

Uiteraard laat ik het er niet bij zitten, ik zal wederom een kopie van mijn onderhoudsboekje met daarin het onderhoudsschema naar hen toe zenden . Afwachten dus maar weer.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Dit is dus het probleem met garages. Zolang het motorisch is of electronisch wat we kunnen uitlezen, kunnen we de storingen verhelpen maar zodra er geen foutcode kenbaar wordt door dat, zoals in dit geval de accu leeg trekt en de foutcodes daardoor verloren gaan wordt het menig garagehouder teveel. De storing moet opgelost worden daar gaat het om. Zet uw klacht met betrekking tot de storing op www.amt.nl en laat PON daarop dan antwoorden zodat PON bijval van college krijgt. Misschien ik zelf wel, wie weet. De formele gang van zaken is van later belang.

Succes

stofzuigertje

Re: Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op het andere topic aangegeven wat de manier van zoeken is en helaas hebben de meeste automonteurs electro als bijzaak....

Dus iemand die de tijd neemt om rustig te denken en te zoeken zal verder komen.
Uw probleem had door goed volgens systeem te werken allang gevonden kunnen zijn.

Een officiële dealer is nog niet altijd de beste oplossing....

Maar na verwijderen alle zekeringen en een voor een aansluiten en kijken welke lekstroom trekt weet je welke groep de fout zit.

(houd wel rekening met alarm of radio of zo die soms permanent stroom nodig hebben, net zoals de opener van de deuren....)

Dus goed zoeken en de tijd nemen en U had voor minder geld wel de oorzaak geweten!

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Probleem zal wel een verkeerd aangesloten Alarm zijn of Radio ,kofferbakverlichting ook zo fijne gebruikt niet veel maar als je niet veel rij dan heb je een probleem. En wellicht ook nog een slecht werkende dynamo waardoor de accu minder geladen word is dubbel zwaar voor de accu. Weet niet welke periode de accu leeg is als dat in een nacht gebeurd blijft je koelvan wellicht gewoon draaien tot de accu leeg is maatje van me pas gehad met zijn Touran.

Storingscodes worden opgeslagen in een rom dus zonder accu blijven ze erin staan dat heeft zelfs mijn vw uit 1989 .. Du sgeen storingscode dan is het gewoon wat kleins zoals bovenstaande..

stofzuigertje

Re: Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed het maar zonder meten geef ik een bezoeker van een forum liever geen illusie, ik kan veel als doe het zelver maar kan geen enkele garantie geven dat Uw bovenstaande dat ik ook vermoede juist is.

De op afstand bedienbare deuren staan er tenslotte ook niet tussen...

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Doe het zelvers maken meer kapot dan de dealer lief is...

Aan de auto's van deze tijd kun je als hobbieest NIET werken je heb simpel weg de kennis , gereedschap en apparatuur niet voor..

Dus doe het zelvers lekker bij de oldtimers blijven (wel zo leuk :) )

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Ongelezen bericht door Mallemalle »

mee eens

mooi man die ouwe meuk ;)

stofzuigertje

Re: Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ RTD-Z,

Als je Canbus en zo bedoelde, ik vind op www.problemcar.nl soms dingen die ik als ervaren restaurateur weet over de nieuwste voertuigen en wil graag deskundige met nieuwe opleiding voor gek zetten....

Met goed nadenken en meten kom ik soms verder dan zij met die dure uitleeskasten!

Helaas reageerde zij niet meer want ik wilde graag helpen dus ze zal wel op vakantie zijn.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Ten onrechte geen recht op mobiliteitsgarantie???

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Ja is allemaal leuk en aardig Stofzuigertje maar in de nieuwe auto's kun jij als leek niet zomaar vanalles gaan meten.

tegen woordig heb je alleen al 13 airbags in wagens en foute sluiting en je bent de sigaar ,nieuwe wagens hebben soms wel 9 regelcomputers kun jij echt niks aan meten geloof dat nou maar niet , en in dit geval weet ik exact waar ik het over heb want ik zie het geregeld als ik bij mn pa op zn werk ben.

Als je ziet wat er dan soms binnenkomt wat door "ervaren" hobbyisten gemeten is lach jeje echt kapot.

Nieuwe auto's is gewoon een No Go.

en trouwens sleutelen aan een Golfje 1 kever , T1 bus ectect is toch veel leuker :D

Gesloten