LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
dubbele
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2004 13:26

Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door dubbele »

Bij terugname van een auto C3 (nieuwkoop!), waarop een financiering zat van CITROËN NEDERLAND, heeft men d.m.v. "tussenhandel" vooraf de netto opbrengst bepaald, door een LAAG bod uit te laten brengen door een van hun merk dealers, waarna de auto direct is doorverkocht aan een particulier voor een veel hogere prijs! (binnen 7 dagen).
Het verschil tussen openstaand saldo, en het bod, zal ik moeten gaan bijleggen, (nogal een hoog bedrag), via een incasso bureau, terwijl de dealer er ook nog een hoge winst aan over heeft gehouden.Ik voel mij als consument gedupeerd en misleid, omdat hier in geen enkele folder van Citroën op gewezen word.
Juridisch gezien klaarblijkelijk waterdicht, maar op het gebied van SERVICE en COULANCE, om maar eens een paar woordspelingen van CITROËN NEDERLAND te gebruiken, nogal LAAG.(dubbele winst, op een auto!)
Wie heeft een soortgelijke ervaring meegemaakt en/of lees uw financieringscontract nog maar eens goed door onder de rubriek VERKOOP VOERTUG.Gaarne serieuse reacties, want sommige chit figuren zien helaas de rader site als een verkapte chat site, om hun eigen chit de hele dag door te lezen. Rader werkt, hieraan maar helaas is dit niet helemaal te verhelpen.Wij hebben wel vernomen dat rader het e.a. op de T.V. wil gaan uitzenden! betreffende CITROËN NEDERLAND. Krijg je ervan hé, als je klanten met een probleempje niet te woord wil staan als bedrijf.Is trouwens ook de enige methode om in Nederland om je gelijk te halen.Camera Ploeg werkt altijd! Zelf staan wij al héél vroeg klaar om samen met de camera ploeg, ze eens flink de oren te wassen, buiten, Stelletje Koekebakkers. :shock: (Overigens voor de deskundigen onder ons, het betrof een "terugname" en geen "inname" voertuig) Ook stuurt men de voorwaarden niet..............
Laatst gewijzigd door dubbele op 22 feb 2004 11:37, 15 keer totaal gewijzigd.

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Het verhaal is een beetje vaag. Is de financiering afgelopen? Volledig afbetaald? Was het een zgn. ballontermijn-financiering met een hoge aflossing aan het eind, of was de financiering een probleemgeval en moest de auto worden teruggenomen om te kunnen komen tot inlossing? Op zich lijkt er niet zoveel mis met de door Citroen toegepaste constructie, immers men heeft een zgn. "restwaardegarantie" van een dealer, toegepast. En dat dan de auto wordt doorverkocht (al dan niet) met winst is toch op zichzelf logisch. Immers er staat bij de autohandelaren nergens "stichting zonder winstbejag" op de gevels, men wil gewoon een boterham verdienen. Of je hen dit gunt is een ander verhaal.

dubbele
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2004 13:26

Re: Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door dubbele »

Meneer HUISMAN, hebt u ook leren auto's "Tellen" op school?
Tevens heb ik de rader redactie "ingelicht" van uw z.g. expertise.(EN HET PROBLEEM IS NOGAL COMPLEX!)
Voldaan meneer HUISMAN ?

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Sorry? Mis ik even iets, of zitten we op een verschillende frequencie. Waar slaat deze reactie op? Ik werk niet bij of voor Citroen hoor! Probeer gewoon een analyse te geven van wat u mogelijk is overkomen, maar als ik dit lees is de interesse snel over hoor! Veel succes met je dubbele probleem! :twisted:

dennis-caro

Re: Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door dennis-caro »

Ook ik snap niets van deze reactie......heeel bijzonder! Misschien heeft deze meneer niet alleen een probleem met Citroen maar ook met zichzelf? :?

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Ja ik wist ook niet wat ik las. Sommige lieden zitten toch raar in mekaar hoor. Wil je ze helpen doen ze zo vreemd! :evil:

don quichotte

Re: Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door don quichotte »

Niet alleen met zichzelf en Citroen. Straks met heel de wereld. En later maar klagen dat ze er altijd alleen voor staan en van niemand hulp krijgen. :wink:

dubbele
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2004 13:26

Re: Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door dubbele »

CITROËN schrijft men met twee puntjes op de E.
Het is maar dat U het weet.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door Hollander »

Oh, is dat je probleem? Dat er mensen hier op het forum soms Citroën schrijven zonder puntjes? Nou, daar kan ik mee leven.

Gast

Re: Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door Gast »

CITROËN NDERLAND IS OOK CHIT.
:D

Esther D.

Re: Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door Esther D. »

Dan nog altijd **** denk ik! :D :D

m.p.d.
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2003 10:58

Re: Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door m.p.d. »

Van te voren is de slottermijn bekend. Maar hr of mevr. 'dubbele' zal het wel niet snappen denk ik, gezien het vage verhaal en de maffe reactie. Als je een wanbetaler bent, en dat zal wel het geval zijn, neemt de financieringsmaatschappij de auto terug en verkoopt het gefinancierde object aan de hoogste bieder. Dat dan het openstaande saldo hoger is dan wat de auto opbrengt is dan mooi je eigen probleem. Had je maar keurig je maandlasten moeten voldoen!

Gast

Re: Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door Gast »

<WAARSCHUWING>
REACTIES OP DIT BERICHT (CITROËN NEDERLAND) ZIJN VOORTAAN NIET MEER ANONIEM TE GEVEN.
REDACTIE RADER.

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Redactie RADER??? Dubbel foutje wellicht?? :lol: :!:

Dorus Remuyls

Re: Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door Dorus Remuyls »

De terugnameregeling op zich is niet onredelijk, maar consumenten moeten het slimmer spelen. Als ze de auto niet willen houden, moeten ze hem gewoon tijdig zelf te koop aanbieden. Dat recht hebben ze en je zult zien dat een auto dan veel meer opbrengt dan de overeengekomen terugnameprijs. Kortom, niet erg slim aangepakt. En wie zich brandt, moet op de blaren zitten. Consumenten laten zich door dealers manipuleren uit pure gretigheid als een auto er glimmend bij staat. En dan wordt er naar een contract niet of nauwelijks gekeken. Dom.

dubbele
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2004 13:26

Re: Terugname en Verkoop van Auto C 3, Citroën Nederland

Ongelezen bericht door dubbele »

Laat U zich door CITROËN NEDERLAND, of andere niet Manipuleren.Ik heb nl. GOED NIEUWS voor U.
U hoeft n.l. HELEMAAL NIETS te betalen.

Wij hebben nl. hetzelfde meegemaakt.
Ik zal u per brief hierover inlichten, hoe u dat even regelt c.q. aanpakt.

GROETEN.

Gesloten