LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terugroepactie BMW distibutieketting

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
jsirovina
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2015 15:14

terugroepactie BMW distibutieketting

Ongelezen bericht door jsirovina »

Hallo. Ik heb een issue aangaande distributieketting van een BMW 318D uit 2007. Vanuit Duitsland ingevoerd in 2009.
Februari 2014 jaar is mijn distributieketting geknapt bij km stand van 190.000 ongeveer. Ik heb direct BMW dealer Bert Story uit Nijmegen gebeld en verhaal uitgelegd. Ik moest eerst alle onderhoudsstempels laten zien. Daar was niets op aan te merken. Puntje bij paaltje..de auto is uit Duitsland ingevoerd en men weet niet wat de eerste 50.000km met de auto is gebeurd, terwijl er wel degelijk stempels van BMW dealers in het onderhoudsboekje waren. BMW en Bert Story doen er niets aan in deze kwestie was het antwoord… Er was geen coulance regeling mogelijk. Ik heb veel gelezen op het internet en er bleek wel degelijk van alles mis te zijn met distributieketting van vergelijkbare modellen, maar BMW geeft geen gehoor. Uit frustratie en kostenoverweging heb ik de auto bij een onafhankelijke garage laten maken. Er kwam een andere, zelfde type, 2de hands motor in uit het jaar 2008.
Prompt 2 weken geleden kreeg ik een brief van Bert Story..Of ik langs wilde komen want er waren 'mogelijk' problemen met de distributieketting in mijn auto. En deze wilde men uit voorzorg vervangen.
Ik heb het verhaald van februari 2014 aan Bert Story uitgelegd en de nota's doorgestuurd. Als antwoord kreeg ik dat BMW en Bert Story er niets aan willen doen omdat ik de auto niet bij BMW heb laten doen. Om gek van te worden...
Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? Of ander nuttig advies!
Dank alvast.
Mvg,
J. Sirovina

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: terugroepactie BMW distibutieketting

Ongelezen bericht door peteroo »

De communicatie bij die dealer is niet echt alles, lijkt mij.

Maar een auto van zeven, acht jaar en bijna twee ton achter de kiezen is een lastig verhaal, denk ik. Een vriend van me kreeg een vastloper met een Peugeot diesel die op dat moment hooguit vijf jaar oud was. De km-stand was 170.000 kilometer. De oorzaak was een bekend euvel met de smering. Omdat hij niet naar de dealer was geweest voor onderhoud (duur), kwamen ze hem bij Peugeot niet tegemoet. Uiteindelijk heeft hij op eigen kosten een ruilmotor laten plaatsen.

stofzuigertje

Re: terugroepactie BMW distibutieketting

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit is helaas een groot nadeel van grijze import....
Of je het zelf doet of laat doen door handelaar maakt niets uit.

Wel bij verhuizen van DE naar NL heb je de rechten maar je had het dus bij een dealer moeten laten doen.. en dat is normaal voor dit soort werkzaamheden.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: terugroepactie BMW distibutieketting

Ongelezen bericht door kokka »

ik begrijp niet helemaal wat Bert Story hier mee te maken heeft. je hebt de auto helemaal niet bij hem gekocht, dus waarom zou hij jou motorschade moeten betalen? en als je daarna een andere motor bij een onafhankelijke garage erin laat zetten hoef je daar dus ook niets meer voor te verwachten.

Ik heb zelf in 2005 een audi geimporteerd uit duitsland, toen daar problemen met de bobines mee waren, werd dat wel gewoon op kosten van Pon gerepareerd..

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: terugroepactie BMW distibutieketting

Ongelezen bericht door wieder »

kokka schreef:..Ik heb zelf in 2005 een audi geimporteerd uit duitsland, toen daar problemen met de bobines mee waren, werd dat wel gewoon op kosten van Pon gerepareerd..
Aha, jij bent dus de schuldige. Gelijk Pon's budget er doorheen jagen! Nu krijgt geen enkele oude Audi nog "coulance" ;-)

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: terugroepactie BMW distibutieketting

Ongelezen bericht door kokka »

wieder schreef:
kokka schreef:..Ik heb zelf in 2005 een audi geimporteerd uit duitsland, toen daar problemen met de bobines mee waren, werd dat wel gewoon op kosten van Pon gerepareerd..
Aha, jij bent dus de schuldige. Gelijk Pon's budget er doorheen jagen! Nu krijgt geen enkele oude Audi nog "coulance" ;-)
:oops: sorry? :oops:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: terugroepactie BMW distibutieketting

Ongelezen bericht door prem »

Sorry TS, ik begrijp niet wat je wilt verhalen en op wie? Heel spijtig voor je dat wel.

witte angora
Berichten: 30837
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: terugroepactie BMW distibutieketting

Ongelezen bericht door witte angora »

jsirovina schreef:Of ander nuttig advies!
Wat zou je voor advies willen? Dat BMW en/of Bert Story de kosten van de ruilmotor vergoeden? Dat gaat het niet worden. Alleen al om de simpele reden dat je hem ergens anders hebt laten repareren, ook al had je voor jouw gevoel geen keuze.

Garantie heb je al lang niet meer, daar is de auto te oud voor. Daar zul je het ook niet op kunnen gooien. Het feit dat men er nu achter is dat de distributieketting preventief vervangen moet worden zal, schat ik in, ook geen soelaas bieden. Uiteraard kun je nog wel een balletje op gooien, wie niet waagt... Maar ik denk eerder dat je je verlies zult moeten nemen.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: terugroepactie BMW distibutieketting

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

jsirovina schreef: Vanuit Duitsland ingevoerd in 2009.
Februari 2014 jaar is mijn distributieketting geknapt bij km stand van 190.000 ongeveer.
Geen nuttig advies, want mosterd na de maaltijd.
Je had wellicht kunnen reclameren bij de duitse dealer, vooropgesteld dat je de auto in Nederland ook bij een BMW had laten onderhouden. (Op één of andere manier heb ik de indruk dat juist dat niet het geval is geweest, maar ik kan er natuurlijk vreselijk naast zitten.) Hád, want nu veel te laat.

Import auto's, het blijft een terugkerende bron van vreugde....

v.d.Heyden

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: terugroepactie BMW distibutieketting

Ongelezen bericht door prem »

Ik wil nou weer niet betweterig overkomen, ik rijd ook al zo'n 14 jaar BMW, zakelijk, want anders zou ik het nooit doen, maar het is het vaak zo dat men eindelijk geld heeft om een gebruikte BMW te kopen....in de glorie, tot de eerste grote beurt. Dan ga je vaak, vooral met een oude, slecht onderhouden, heel erg bloeden.
Dan krijg je dus een cirkel van afgetrapte, niet onderhouden BMW's, die het prachtige merk (betere bouwers van motoren zijn er nauwelijks), een dubieuze naam geeft.
Voorbeeldje....nieuwe set winterbanden voor een X5, 1050 euro. Als je dan nog wat KMS. rijdt komt dat regelmatig terug.
TS , neem je verlies en onderhoud je auto op tijd. Dealer is niet nodig, kijk eens op het BMW forum er zijn genoeg goede liefhebbers garages.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: terugroepactie BMW distibutieketting

Ongelezen bericht door peteroo »

Over het algemeen geldt: dure auto, dure problemen. Dat is niet bij voorbaat negatief, maar een verfijnde en duurzame motor zoals die in een BMW vraagt gedegen en nauwgezet onderhoud. BMW's uit de jaren '90 zie je nog dagelijks, maar wil je een goede kopen, dan moet ie wel goed zijn onderhouden. Toen ik vijf jaar uit was op een andere auto ontraadde mijn garagist mij de BMW 3-serie: veel te duur in onderhoud.

Al met al denk ik dat je met een importwagen, bijna twee ton achter de kiezen en zo'n acht jaar verder weinig kans maakt op enige coulance.

Gesloten