| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toyota Avensis D4D met LPI-installatie
-
Kripi
Toyota Avensis D4D met LPI-installatie
Vandaag een Avensis 2.0 D4D met LPI gezien. Ik wist niet dat diesel te combineren is met LPG. Volgens de dealer is dit een soort BiFuel en heb je 2 verschuifbare cilinderkoppen. Prachtige techniek. Heeft iemand hier ervaring mee? En in welke wegenbelastinggroep moet ik nu kijken? Morgen gaan we voor de 2e keer rijden en dan onderhandelen. Daar gaan we wel uitkomen!
-
3L Pim
Re: Toyota Avensis D4D met LPI-installatie
Een diesel op gas ???
Volgens mij denkt je dealer dat het nog 1 april is of hij schat z'n klanten niet zo hoog in...
Bi-fuel staat voor een auto die af-fabriek is uitgerust met een gas of aardgas installatie.
Enne... een motor met 2 cilinderkoppen ???
Bij mij onder de motorkap is het al vol genoeg met 1 cilinderkop !!!
Kortom...
Kom maar eens met heel veel informatie, wil je mij overtuigen.
Volgens mij denkt je dealer dat het nog 1 april is of hij schat z'n klanten niet zo hoog in...
Bi-fuel staat voor een auto die af-fabriek is uitgerust met een gas of aardgas installatie.
Enne... een motor met 2 cilinderkoppen ???
Bij mij onder de motorkap is het al vol genoeg met 1 cilinderkop !!!
Kortom...
Kom maar eens met heel veel informatie, wil je mij overtuigen.
-
Gast
Diesel en LPI in 1 auto? Dan heb je twee motoren nodig. Het verbrandingsproces van een diesel is namelijk volledig anders dan dat van een benzine/gas motor...
Mij krijg je zelfs niet overtuigd omdat het simpelweg onmogelijk is...
Mij krijg je zelfs niet overtuigd omdat het simpelweg onmogelijk is...
-
Kripi
Ik heb er toch echt mee gereden. Ik ben niet achterlijk! En waarom moet ik jullie overtuigen? Ik vraag om ervaringen.
-
Gast
Ja hoor! Je zal geen verdere ervaringen krijgen omdat het simpelweg niet bestaat!!
-
boebertjebeste,
beste,
het is totaal niet te beledigen, maar als dit een technische noviteit zou zijn zou er toch al wel aandacht aan besteed zijn?
Maar zou er het volgende gebeurd kunnen zijn
Toyota levert de volgende motoren. Normale benzien motoren en!
een D4-D wat staat voor Directe inspuiting 4 cilinder Diesel
eeen D4 wat staat voor Directe inspuiting 4 cilinder.
De laatste motor is dus een een soort GDI motor van mitsubishi of een FSI motor van W/Audi. Die d4 motor lijkt me wle makkelijk te koppelen aan een LPI instalaitie omdat die ook directe inspuiting heeft ten opzichte van de oudere instalaties.
Een D4 motor klinkt wat rauwer en zou in theorie misschien aangezien kunnen worden voor een dieselmotor, omdat di ejuist steeds stiller worden en toyota's zijn al zo stil waardoor het motorgeluid verward zou kunnen worden. Maarja toch blijf ik met het evrschil in toeren zitten.
Een dieselmotor op lpi ik zou daar een aantal bezwaren tegen hebben, namelijk:
- wat is het nut ervan? Je betaald al een meerbedrag voor een dieselmotor t.o.v. benzinemotoren (2000 euro) dna meot je ook nog de meerkosten van de lpi instalatie betalen (1500 euro) en dus betaal je 3500 euro en dta maak je volgen smij nooit goed in vebrruik nog in de goedkope liter prijs van lpg.
Daarnaast zijn er extreem veeel technische bezwaren, maargoed de wonderen zijnd e wereld nog niet uit.
Ik persoonlijk denk dta je een toyota avensis D4 met lpi hebt gereden en dat ej dat evrward hebt met een d4-d motor.
het is totaal niet te beledigen, maar als dit een technische noviteit zou zijn zou er toch al wel aandacht aan besteed zijn?
Maar zou er het volgende gebeurd kunnen zijn
Toyota levert de volgende motoren. Normale benzien motoren en!
een D4-D wat staat voor Directe inspuiting 4 cilinder Diesel
eeen D4 wat staat voor Directe inspuiting 4 cilinder.
De laatste motor is dus een een soort GDI motor van mitsubishi of een FSI motor van W/Audi. Die d4 motor lijkt me wle makkelijk te koppelen aan een LPI instalaitie omdat die ook directe inspuiting heeft ten opzichte van de oudere instalaties.
Een D4 motor klinkt wat rauwer en zou in theorie misschien aangezien kunnen worden voor een dieselmotor, omdat di ejuist steeds stiller worden en toyota's zijn al zo stil waardoor het motorgeluid verward zou kunnen worden. Maarja toch blijf ik met het evrschil in toeren zitten.
Een dieselmotor op lpi ik zou daar een aantal bezwaren tegen hebben, namelijk:
- wat is het nut ervan? Je betaald al een meerbedrag voor een dieselmotor t.o.v. benzinemotoren (2000 euro) dna meot je ook nog de meerkosten van de lpi instalatie betalen (1500 euro) en dus betaal je 3500 euro en dta maak je volgen smij nooit goed in vebrruik nog in de goedkope liter prijs van lpg.
Daarnaast zijn er extreem veeel technische bezwaren, maargoed de wonderen zijnd e wereld nog niet uit.
Ik persoonlijk denk dta je een toyota avensis D4 met lpi hebt gereden en dat ej dat evrward hebt met een d4-d motor.
-
Gast
Hmmm, Kripi reageerd niet meer. Zou hij dan toch zijn blammage inzien?
-
Kripi
Kripi reageerT wel degelijk maar ik zit niet iedere dag hier op het forum!
Weet u wat een blamage is? Uw taalfouten ! Maar goed, ik ben hier voor wat anders.
Boebertjebeste, dank voor de goede reactie. Dit had idd zo kunnen zijn. Echter, vandaag ben ik even bij de dealer geweest om nog eens te kijken (Toyota Louwman in Den Haag). De auto staat daar aan de Binckhorstlaan. Heb de techniek nogmaals bekeken met de verkoper. Zelfs geroken aan de brandstofdop (diesellucht) en de LPI-tank zien zitten. De verkoper gaf aan dat niemand dit gelooft. Komende week gaan o.a. Autovisie en Autoweek erin rijden. Dus wacht nog even af. Hou de bladen in de gaten!!
Weet u wat een blamage is? Uw taalfouten ! Maar goed, ik ben hier voor wat anders.
Boebertjebeste, dank voor de goede reactie. Dit had idd zo kunnen zijn. Echter, vandaag ben ik even bij de dealer geweest om nog eens te kijken (Toyota Louwman in Den Haag). De auto staat daar aan de Binckhorstlaan. Heb de techniek nogmaals bekeken met de verkoper. Zelfs geroken aan de brandstofdop (diesellucht) en de LPI-tank zien zitten. De verkoper gaf aan dat niemand dit gelooft. Komende week gaan o.a. Autovisie en Autoweek erin rijden. Dus wacht nog even af. Hou de bladen in de gaten!!
-
rgg
beste Boebertjebeste,
eigenlijk alle Toyota motoren zijn goed te koppelen aan Lpi (ook de VVTi-mortoren), maar zelfs FxGas geeft aan dat de D4 motor niet te koppelen is aan een LPi installatie; juist vanwege die directe injectie.
ik ben overigens ook zeer benieuwd als het inderdaad zo is dat een D4D motor gekoppeld zou kunnen worden aan LPi. Ik weet wel dat Diesels zonder al te veel problemen op aardgas kunnen rijden (zie bv de diverse proeven die ook in Nederland gedaan worden met bussen), maar met LPG???
Inderdaad afwachten dus.
Robert
eigenlijk alle Toyota motoren zijn goed te koppelen aan Lpi (ook de VVTi-mortoren), maar zelfs FxGas geeft aan dat de D4 motor niet te koppelen is aan een LPi installatie; juist vanwege die directe injectie.
ik ben overigens ook zeer benieuwd als het inderdaad zo is dat een D4D motor gekoppeld zou kunnen worden aan LPi. Ik weet wel dat Diesels zonder al te veel problemen op aardgas kunnen rijden (zie bv de diverse proeven die ook in Nederland gedaan worden met bussen), maar met LPG???
Inderdaad afwachten dus.
Robert
-
Gast
Nou, dat kom ik natiuurlijk niet geloven! Dus vanmiddag afgereisd naar Den Haag om dit met eigen ogen te zien. Aangekomen bij Louwman deden ze eerst alsof ze van niets wisten. Na aandringen en het noemen van dit forum (waren ze helemaal niet blij mee!) hebben ze me de auto laten zien. Kripi, hoe ben je hier achter gekomen? Dit had nml. volgens Louwman nog helemaal niet naar buiten mogen komen! Het is in ieder geval wel een mooi project.
-
Gast
Binnenkort ook Toyota op waterstof!!
Bij Louwman Den Haag.
ga maar kijken....
Bij Louwman Den Haag.
ga maar kijken....
-
boebertje
als dit zo is bied ik mijn wel gemeende excuses aan het zou mooi zijn maar toch vraag ik em af hoe het zou zitten met het verbruik. Diesel tov diesel is in aanschaf al 2000 euro extra duurder (vaak is het zelfs al 3000 euro duurder 1000+ die boete van 2000) en dan ook nog 1500 uitgeven voor ene lpi instalatie
dat is dan toch een meerprijs van al snel 4500 euri maarja als je dan 1 op 23 rijdt in een lpi diesel auto. na laat het 1 op 20 zijn na ben benieuwd wat de winst is.
dat is dan toch een meerprijs van al snel 4500 euri maarja als je dan 1 op 23 rijdt in een lpi diesel auto. na laat het 1 op 20 zijn na ben benieuwd wat de winst is.
-
Gast
Wat is het voordeel om een diesel op gas te laten lopen? Kan iemand mij dat uitleggen misschien? En hoe zit dat met de aanschafprijs, met of zonder de dieseltax. Wat te denken van de belasting Diesel of Gas.
Het bestaat gewoonweg niet. Het is een D4 motor op gas!!
Het bestaat gewoonweg niet. Het is een D4 motor op gas!!
-
autogek
Kan me voorstellen dat t zeker voordelen heeft op milieugebied... roet zorgt voor smog in de stad, dus in de stad op lpg en daarbuiten efficiënt rijden op diesel...
-
Gast
Als je LPG niet optimaal verbrand, bijvoorbeeld in deellast in de stad, heb je ook kans dat er onverbrande organische verbindingen uit de uitlaat uitgestoten wordt en laat dat nou net de component zijn die naast ozon en zwavel verbindingen de smog vormt
Je zal beide brandstoffen optimaal moeten verbranden dus onderscheid stad/snelweg gaat in dit geval niet op.
Je zal beide brandstoffen optimaal moeten verbranden dus onderscheid stad/snelweg gaat in dit geval niet op.