Wij hebben de afgelopen periode last gehad van 'ontploffingen' van onze Verso. Rijd je rustig op de cruise control op de snelweg en ineens een heel wit rookgordijn achter de auto. Of wil je even snel inhalen, gas bij en ineens zie je je achterligger niet meer. Levensgevaarlijk, want medeweggebruikers zien geen hand voor ogen meer en zelf zit je met het schaamrood op je kaken achter het stuur.
Gegoogled en is een vaak voorkomend probleem. Auto naar onze (niet merk)garage gebracht en zij hebben hem ter reparatie aangeboden bij de Toyota dealer. Er is voor de 2e maal een software update geplaatst, de 5e verstuiver (regelverstuiver) is vervangen en een klep is schoon gemaakt. Op onze vraag of dit onder de fabrieksgarantie viel, immers veel voorkomend probleem, had de Toyota garage geantwoord: als hij altijd bij Toyota (te verstaan als: bij ons) in onderhoud was geweest dan wel, maar nu niet.
Kan dit een voorwaarde zijn om geen garantie te geven of is dit pure onzin en probeert de Toyota garage onder verantwoordelijkheid uit te komen? Kosten van dit grapje: €500,00.
NB auto heeft 2 jaar gereden en daarbij in onderhoud bij Toyota garage, daarna in het dealercircuit gestaan bij diverse dealers en na 2 jaar aan ons verkocht. Is nu onze eerste 'reparatie'.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toyota Corolla Verso fabrieksgarantie op werkzaamheden
Re: Toyota Corolla Verso fabrieksgarantie op werkzaamheden
Als er om deze reden geen garantie wordt gegeven zou ik er werk van maken. Volgens het onderstaande verhaal ben je niet verplicht om je auto bij de dealer te onderhouden omwille de fabrieksgarantie.
http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop ... antie.html
http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop ... antie.html
Re: Toyota Corolla Verso fabrieksgarantie op werkzaamheden
@edvanbeek,
wat je aanhaalt betreft dan toch de fabrieksgarantie? Deze auto, die van TS, is inmiddels 4 jaar oud, en heeft maar 3 jaar fabrieksgarantie toch? Ik denk dat de Toyota dealer daarop doelt. Als de auto bij Toyota volgens voorschrift in onderhoud was geweest dan had Toyota wellicht coulance verleend, nu niet.
Ik verwacht dat de Toyota dealer in zijn recht staat, en dat TS zelf moet betalen.
wat je aanhaalt betreft dan toch de fabrieksgarantie? Deze auto, die van TS, is inmiddels 4 jaar oud, en heeft maar 3 jaar fabrieksgarantie toch? Ik denk dat de Toyota dealer daarop doelt. Als de auto bij Toyota volgens voorschrift in onderhoud was geweest dan had Toyota wellicht coulance verleend, nu niet.
Ik verwacht dat de Toyota dealer in zijn recht staat, en dat TS zelf moet betalen.
Re: Toyota Corolla Verso fabrieksgarantie op werkzaamheden
Je heb gelijk coulance is wat anders dan garantie.
Re: Toyota Corolla Verso fabrieksgarantie op werkzaamheden
Hallo beiden,
bedankt voor jullie reacties, via het stuk van de ANWB kom ik weer verder, we hebben de auto nl nog geen 6 maanden, dus kunnen op deze bepaling terugvallen richting de garage waar de auto is gekocht.
bedankt voor jullie reacties, via het stuk van de ANWB kom ik weer verder, we hebben de auto nl nog geen 6 maanden, dus kunnen op deze bepaling terugvallen richting de garage waar de auto is gekocht.
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: Toyota Corolla Verso fabrieksgarantie op werkzaamheden
Waarom niet meteen terug gegaan naar de garage waar u dus klaarblijkelijk 6 maand garantie hebt gekregen. Nu u de auto eerst hebt laten maken bij een andere garage en de verkopende garage niet de gelegenheid hebt gegeven tot reparatie, loopt u een (groot) risico uw rechten in deze te hebben verspeeld.siltjo schreef:Hallo beiden,
bedankt voor jullie reacties, via het stuk van de ANWB kom ik weer verder, we hebben de auto nl nog geen 6 maanden, dus kunnen op deze bepaling terugvallen richting de garage waar de auto is gekocht.
Of had u de auto zonder garantie, voor een "meeneemprijs" gekocht?
v.d.Heyden