LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitezending 16mei KIA

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
dennis_h
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2005 21:12

Uitezending 16mei KIA

Ongelezen bericht door dennis_h »

:x :x :x :x :x :x

Na het zien van de uitzending van de KIA Picanto moet ik eerlijk zeggen dat ik teleurgesteld ben in het programma RADAR.

Ik ging ervan uit dat juist RADAR een objectief en onafhankelijk programma zou zijn!! Deze uitzending bewijst het tegendeel, ik heb nog nooit een consumentenprogramma gezien die een product zo moetwillig de grond in boort!!!

Ze zijn alleen bezig geweest hun eigen gelijk te behalen. Dat het verbruik niet overeenkomt met de folder...oke. Maar hier een aantal voorbeelden.

1) De presentatrice gaat er in het begin van het onderwerp van uit dat er in de stad niet hard is gereden dus het gebruik laag zou moeten zijn. Waarschijnlijk rijd ze zelf met de tram. IEDEREEN weet toch dat JUIST stadsverkeer een hoog gebruik vergt !!

2) De presentatrice "verzwijgt" voor het gemak om te melden dat er bijna 2 UUR ( !!!! 2 UUR JA ) door Amsterdam is gereden. Gelukkig wist de KIA directeur dit nog wel te vermelden.

3) Een gemiddelde van 100 km wordt als slakkengang gepresenteerd in de uitzending. Dit is echter een normale snelheid waarbij de meeste autotesten worden gedaan. In Duitsland testen ze het verbruik ook niet met 200 Km per uur ondanks het feit dat 200 Km is toegestaan !!

4) Een gaste uit de studio gaf openlijk toe dat ze 120 / 140 reed. Ze vond het blijkbaar vreemd dat ze niet aan het folder gebruik kwam. Dat een programma als RADAR deze meldingen serieus neem vindt ik schandalig !!! Weet u hoeveel mijn CUORE verbruikt wanneer ik 140 rijd !!!! Ik kan RADAR garanderen dat het geen 1/20 is !!!

5) Zaken die door KIA naar voren worden geschoven als : onderhoud, rijgedrag en bijvoorbeeld bandenspanning worden niet serieus genomen. Er wordt lacherig over gedaan en er wordt overheen gewalst. Mensen doen net alsof die bandenspanning/onderhoud niet belangrijk is. Volgens mij worden deze zaken al bij het nemen van rijlessen behandelt !! Ik kan dan ook niet wachten tot het moment dat RADAR het gaat opnemen voor consumenten van Mercedes waarbij de BENZINEMOTOR in de soep is gelopen door het tanken van DIESEL !!! :lol:

6) Pittig rijden...... of een EU test .....zijn HEEL verschillend. Pittig rijden met een BMW vergt immers OOK veel meer brandstof ! Maar ja.... ook daar walst RADAR gewoon overheen.

7) Het voorbeeld van 33,3 % afwijking bij een ANWB test werd meerdere malen met brede glimlach in de uitzending gemeld. Andere auto's hadden VEEEEEEEEEEEL minder afwijking. Ja ja ... dus een afwijking van 27 % is veeeeeeeel minder dan 33,3 %. Naar mijn herinnering sprak de presentatrice zelf van "veeeeeel minder" . Hmmmmm :roll: . Een afwijking van 27 % is naar mijn ONAFHANKELIJKE en OBJECTIEVE mening net zo raar als een afwijking van 33,3 %. Dit laatste had wel even vermeld mogen worden ..... maar ja ... KIA moest en zou de weddenschap met RADAR bij voorbaad al verliezen natuurlijk :wink:

CONCLUSIE : RADAR stelt me enorm teleur en KIA vindt ik ZEER NETJES hebben gereageerd ! Het risico voor KIA was erg groot ! Helaas vond de redactie van RADAR blijkbaar dat het programma veel te verliezen zou hebben. Immers.... "wat een afgang wanneer we na de vorige uitzending nu iets moeten toegeven" . Het begin van de reportage was hoopvol. De testrit was inderdaad een succes voor KIA. Maar toen kwamen de maren van RADAR. KIA moest en zou het onderspit delven !

Naar mijn mening is zelfs 1/15 een hele mooie score wanneer je bij een testrit 2 UUR in de stad rijd en de rest van de rit 100KM. Maar KIA haalde het gemiddelde van 1/20 !!!!! EN JA ... DAT DOET EEN KIA NIET WANNEER JE 180 RIJD :idea:

Kortom ... wordt een beetje misselijk van dit soort programma's waar alles om kijkcijfers lijkt te draaien in plaats van de consument ! Ik hoop dat meerdere mensen er net zo over denken !

IK BEN GEEN KIA RIJDER ( cuore zoals gezegd ) .... EN HEB ZELFS GEEN AANDELEN KIA





[/b]

Gast

Re: Uitezending 16mei KIA

Ongelezen bericht door Gast »

180 km/uur met een Picanto?,

Dan moet je wel meehelpen duwen!, een picanto is geen GTI... :D

37

Re: Uitezending 16mei KIA

Ongelezen bericht door 37 »

Helemaal gelijk! Ik lach me trouwens helemaal suf op deze site....al die mensen die zich druk maken over de meest onzinnige onderwerpen...get a life! Reclame filmpjes....wat een flauwekul..dan kijk je toch niet. Legio lease...ik vraag me af of er ook zoveel commentaar en reakties waren geweest als het wel goed had uitgepakt...daar hoor je niemand over. Bij winst houd ieder zijn bek, bij verlies vallen ze zowat over elkaar heen, je lacht je dood hoe dom mensen soms zijn...Verheug me nu al op al het commentaar wat hier wel op zal volgen.... :lol: ....besteed je tijd aan je vrouw en doe leuke dingen, het leven is te kort om zoveel tijd aan radar te besteden... 8)

Gast

Re: Uitezending 16mei KIA

Ongelezen bericht door Gast »

....besteed je tijd aan je vrouw en doe leuke dingen, het leven is te kort om zoveel tijd aan radar te besteden... Cool
H'm, vreemde opmerking voor iemand die zelf reageert. :wink:

Wat betreft het KIA verhaal, zit wel een kern van waarheid in. Ik vond die man van KIA heel redelijk. En wat testen betreft, ik heb een tijdje in de audiowereld gezeten, daar word je helemaal gestoord van de meetresultaten. De fabriekanten doen er alles aan om de cijfers zo gunstig mogelijk te laten zijn. Vervorming meten op alleen 1 kilohertz is onzin, de muziek die ik beluister bestaat ook niet uit 1 frequentie, maar een heel spectrum. Toch gebeuren dit soort practijken nog steeds. De klant ziet door de bomen het bos niet meer.

Gast

Re: Uitezending 16mei KIA

Ongelezen bericht door Gast »

idd. wat een stelletje ........ bij de tros zeg. Durf een keer je fout toe te geven!!! Vroeger met die frisdrank welke zogenaamd uit elkaar klapte was dat misschien ook de tros?? Het lijkt er met zulke uitzendingen wel op zeg!

Gast

Re: Uitezending 16mei KIA

Ongelezen bericht door Gast »

neemt niet weg dat de TNO getest heeft volgens de test die volgens KIa ook gedaan is om de verbruikcijfers in de folder te kunnen zetten en op een aanzienlijk lager verbruik uitkomt als de gemiddelde 1 op 20 die Kia in de folder als gemiddeld verbruik heeft staan....

TNO haalt zeker ook het merk omlaag???

Gast

Re: Uitezending 16mei KIA

Ongelezen bericht door Gast »

Dat hele tno doet er niet toe, niks doet er toe BEHALVE de wegtest.
Nu zeuren dat de tno test niet klopt is dom, als de tno test wel klopte maar de wegtest niet zaten ze te zeuren dat in de praktijk het niet klopt :(
Autos rijden op de weg, op de weg rijdt dat ding gewoon 1:20 en niet achter een vrachtwagen of alleen op de snelweg, IN de stad en normale snelheid op de snelweg.
Gewoon een topauto en niks gelogen :D

toralt

Re: Uitezending 16mei KIA

Ongelezen bericht door toralt »

Ik ben niet van mening dat Tros Radar bezig is met een lastercampagne. Okay, je kon wel merken dat de redactie aanstuurde op een bepaalde uitkomst, maar niet zonder reden: meer dan 300 klachten van ontevreden Picanto rijders, is niet mis. Zowel TNO als de ANWB tonen aan dat er een fors verschil is tussen het praktijkverbruik en het in de folder beloofde verbruik. De praktijktest lijkt de importeur gelijk te geven, maar dat schijn. Zij heeft zelf de uitslag proberen te manipuleren door voorop te rijden tijdens de praktijkrit. Men reed bewust niet sneller dan 100 op de teller. Iedereen weet dat dit in de praktijk niet veel meer dan 90 echte kilometers per uur zal zijn. Bovendien mag je op het grootste gedeelte van de snelweg door de polder (onderdeel van de praktijktest) 120 km/u rijden. Waarom deed de importeur dit niet? Er is maar één reden: zij wilden de uitslag beïnvloeden. Het pleit voor Radar dat zij zich niet hebben laten inpakken door de importeur.
Voor de consument is het belangrijk om te weten dat Kia in het verleden weinig respectvol met haar klanten is omgegaan. Diverse modellen scoren uiterst matig (en dan zeg ik het nog vriendelijk) in crashtests. Nieuwe modellen werden bewust goedkoop in de markt gezet, om na korte tijd in prijs verhoogd te worden. Een professioneel importeur doet zoiets niet. Mensen die dachten een Picanto 1.1 besteld te hebben, kregen een 1.0 versie geleverd.
Autointernationaal houdt als enige autonieuws website ter wereld bij hoe in Nederland verkrijgbare modellen in binnen- en buitenland scoren in vergelijkingstests. De Picanto komt daaruit niet naar voren als een zuinige auto, dus als de importeur dit wel communiceert in haar advertenties, dan is dit gebakken lucht. Fair is fair, de Picanto is wel een relatief stille en prettig sturende auto, maar dat is klaarblijkelijk niet de reden waarom veel mensen voor de Picanto gekozen hebben.
Is het toeval dat juist mensen over een Picanto klagen? Is er sprake van een hetze van Tros Radar? Geenzins. Kia moet gewoon haar klanten serieuzer nemen.

Toralt Deinum, hoofdredacteur www.autointernationaal.nl

henkvis

Re: Uitezending 16mei KIA

Ongelezen bericht door henkvis »

Sorry, maar wat ik gisteren op radar gezien heb gaat echt te ver.
KIA heeft volledig (kosteloos) meegewerkt aan alle testen die zij voorgelegd kregen door RADAR.

Dat de praktijktest langzaam gereden werd is flauwe... . Iedereen weet dat als je 2 uur door Amsterdam rijdt en daarna met vier auto;s achter elkaar aanrijdt een hoger gemiddeld verbruik mag verwachten. OK 100km /uur op de snelweg is misschien te langzaam, maar gemiddeld is er wel een deugdelijke praktijktest gereden.

RADAR probeerde kostte wat het kost haar gelijk te halen terwijl ze daar geen recht op hebben. KIA heeft zich goed verweerd en RADAR moet haar verlies gewoon nemen. Deze uitzending was gewoonweg schandalig en het vertrouwen/ojectief verslag geven in dit programma is daardoor aanzienlijk minder geworden.

Wees gewoon sportief en zeg KIA jullie hebben gelijk.

ErikV
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2005 11:17

Re: Uitezending 16mei KIA

Ongelezen bericht door ErikV »

Wat ik van de uitzending misschien nog wel het ergste vind is dat er door Radar keihard gelogen wordt en dan nog wel zo dat dit gewoon door naar de uitzending te luisteren gehoord kan worden.

Er wordt een afwijking van het brandstof verbruik van verschillende merken vergeleken dit is 24, 25 en 27% tegen Kia wordt er even later gezegd dat de afwijking van de andere tussen de 10 en 20% ligt. Of ze kunnen niet tellen bij Radar of ze willen bewust de boel bedriegen.

Verder vraag ik me af waarom in Nederlandse folder een verbruik zou moeten worden vermeld wat ook nog geldt bij 140 km per uur volgens mij is de max snelheid toch echt 120.

Volgens mij zit Kia in zijn reclame helemaal goed, de auto is snel en zuinig. En aan de gebruiker is de keuze wat ze liever hebben maar dat je op topsnelheid geen verbruik van 1 op 20 heb lijkt mij bij aanschaf al duidelijk.

Romeister

Re: Uitezending 16mei KIA

Ongelezen bericht door Romeister »

Heb hierover met een vriend van mij gesproken, en die moest zich helemaal kapot lachen... Weten de gebruikers wel dat je een auto moet inrijden... Als je niet goed inrijd, dan kan je auto meer benzine gebruiken.. Misschien kan Radar beter maar échte experts raadplegen in plaats van hun eigen visie.

RioRijder

Re: Uitezending 16mei KIA

Ongelezen bericht door RioRijder »

We weten allemaal dat alle automerken meer verbruiken dan is opgegeven.
1:15 is toch niet verkeerd voor in de stad.
Trouwens hollanders zeuren toch altijd over alles,wil je geld verdienen,neem dan de fiets. :D

Gast

Re: Uitezending 16mei KIA

Ongelezen bericht door Gast »

De mensen zouden eerst eens zelf moeten leren rijden,
dan komen ze er achter de auto's inderdaad zuinig zijn.
Rij je bijv. constand met het gas op de bodem gedrukt,
dan zuipt je auto, maar bedien je het gaspendaal met gevoel (dus beheerst en niet op de bodem trappen), dan merk je dat er geen draaikolk in je tank ontstaat.

Dat geldt bij elke wagen of je nu een Kia koopt of een dure Bmw.

Gast

Re: Uitezending 16mei KIA

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 17 Mei 2005 06:11 door toralt


--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben niet van mening dat Tros Radar bezig is met een lastercampagne. Okay, je kon wel merken dat de redactie aanstuurde op een bepaalde uitkomst, maar niet zonder reden: meer dan 300 klachten van ontevreden Picanto rijders, is niet mis. Zowel TNO als de ANWB tonen aan dat er een fors verschil is tussen het praktijkverbruik en het in de folder beloofde verbruik. De praktijktest lijkt de importeur gelijk te geven, maar dat schijn. Zij heeft zelf de uitslag proberen te manipuleren door voorop te rijden tijdens de praktijkrit. Men reed bewust niet sneller dan 100 op de teller. Iedereen weet dat dit in de praktijk niet veel meer dan 90 echte kilometers per uur zal zijn. Bovendien mag je op het grootste gedeelte van de snelweg door de polder (onderdeel van de praktijktest) 120 km/u rijden. Waarom deed de importeur dit niet? Er is maar één reden: zij wilden de uitslag beïnvloeden. Het pleit voor Radar dat zij zich niet hebben laten inpakken door de importeur.
Voor de consument is het belangrijk om te weten dat Kia in het verleden weinig respectvol met haar klanten is omgegaan. Diverse modellen scoren uiterst matig (en dan zeg ik het nog vriendelijk) in crashtests. Nieuwe modellen werden bewust goedkoop in de markt gezet, om na korte tijd in prijs verhoogd te worden. Een professioneel importeur doet zoiets niet. Mensen die dachten een Picanto 1.1 besteld te hebben, kregen een 1.0 versie geleverd.
Autointernationaal houdt als enige autonieuws website ter wereld bij hoe in Nederland verkrijgbare modellen in binnen- en buitenland scoren in vergelijkingstests. De Picanto komt daaruit niet naar voren als een zuinige auto, dus als de importeur dit wel communiceert in haar advertenties, dan is dit gebakken lucht. Fair is fair, de Picanto is wel een relatief stille en prettig sturende auto, maar dat is klaarblijkelijk niet de reden waarom veel mensen voor de Picanto gekozen hebben.
Is het toeval dat juist mensen over een Picanto klagen? Is er sprake van een hetze van Tros Radar? Geenzins. Kia moet gewoon haar klanten serieuzer nemen.

:idea: Toralt Deinum :idea: , hoofdredacteur www.autointernationaal.nl :?:
:evil: :twisted:


ALS JE IN EEN GROEP VOOROP RIJD MET ZO'N 100 KM/H DAN RIJD VOLGENS MIJ DE LAASTE WEL 120 KM/H (OF HEB IK HET MIS :shock: ) :

nomorecorsa
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 sep 2004 22:12

Re: Uitezending 16mei KIA

Ongelezen bericht door nomorecorsa »

weet je wat nou zo vervelend is, dat de mensen die zelf geen picanto rijden en de 300 + klagers zeurders vinden er maar voor het gemak van uitgaan dat heeeeel autorijdend nederland weet dat het verbruik niet klopt.
bij ons zit een duidelijk verschil in verbruik welk te herleiden is op de temperatuur. Dit maakt dat er een verschil is van 1/13 tot 1/19 met dezelfde chauffeur...
Toen we de Picanto gingen kopen zijn we bij meerdere dealers geweest, we hebben bij allen gevraagd of 1 op 20 wel haalbaar was. Slechts 1 zei dat dit wat aan de hoge kant was, 1 op 18 moest wel haalbaar zijn.
Ik denk dat niet iedereen weet dat het verbruik afhankelijk is van temp. en het type banden dat er onder ligt en ik vind ook niet dat iedereen daar maar klakkeloos van uit mag gaan. Ik weet erg veel van internetsites en computers maar dat wil niet zeggen dat als een kennis een computer gaat kopen dat deze dan automatisch alles er van af weet.
Het is dus wel erg gemakkelijk gekletst dat men het maar moet weten, als je goed informeert dan denk je iets goeds te kopen. Wij gingen overigens van 1/18 uit, we hebben nu 16.000 km op de teller staan en 3 x boven 1/17 gehaald.
De Picanto zou met stad/snelweg gecombineerd toch echt 1:19,6 moeten rijden, nu hebben wij alles geprobeerd en dat is toch niet haalbaar. Tuurlijk, als je 80 km per uur rijdt op de snelweg, maar dat is naar mijn idee niet echt met het verkeer mee. We rijden gemiddeld 110 km per uur op de snelweg. En nee geen zware voeten, gewoon nieuwe rijden. Maar toch gemiddeld 1 op 16,2 halen op 16.000 km.....

Gesloten