LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vakantie naar frankrijk

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
ciske

Re: vakantie naar frankrijk

Ongelezen bericht door ciske »

Bovendien is dit systeem van blaaspijpjes niet nodig zoals ik al schreef.
Dus omdat jij dat schrijft , is het niet nodig? :lol:

Laat me raden, de Nederlandse zuinigheid komt weer boven water?

Zolang mensen met een slok op achter het stuur kruipen, vind ik geen een maaregel te veel.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Jolijn schreef:In Frankrijk Alcohol promillage strafbaar vanaf 0,5

Zou het alleen effect hebben (dat mensen helemaal niet drinken) als er veelvuldig zonder reden gecontroleerd wordt? Dus niet nav een ongeluk, opvallend rijgedrag enz maar zeer regelmatig, grote controles? Dat mensen dan denken 'hè, nou kost het me weer een setje blaaspijpjes'?
Is dit een onlogisch bericht ? (van mezelf ja).
Vlgs mij wel.
:mrgreen:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Het is puur geldklopperij en meer niet, als iemand wil rijden met alcohol dan doen ze het toch wel.

Jolijn

ciske schreef:
Zolang mensen met een slok op achter het stuur kruipen, vind ik geen een maaregel te veel.
Je bent niet verplicht om in je eigen pijpje te blazen voor je in de auto stapt, je moet het alleen bij je hebben. Je hoeft ook niet, als je aangehouden wordt, je eigen pijpje te laten zien om aan te tonen of je onder of boven de 0,5 zit.

ciske

Chocomelk schreef:Het is puur geldklopperij en meer niet, als iemand wil rijden met alcohol dan doen ze het toch wel.

Mee eens, maar hoe meer mensen zich er aan ergeren, des te meer resultaat zul je krijgen.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:

Heeft niets met Nederlandse zuinigheid te maken. Ik stel alleen dat er apparaatjes zijn waar geen blaaspijpjes meer voor nodig zijn. Ipv een ingewikkeld systeem dat iedereen zon ding in de auto moet hebben, kunnenzij toch beter dat andere apparaatje gebruiken...

Ik ben het helemaal met u eens dat alcohol en verkeer niet samengaan. Als ze echt het gedrag willen aanpakken ben ik meer voorstander van een alcoholslot in elke auto. Dan zijn blaaspijpjes ook overbodig.

Chocomelk

ciske schreef:

Mee eens, maar hoe meer mensen zich er aan ergeren, des te meer resultaat zul je krijgen.
Nee hoor, het zijn DE mensen die zich er aan ergeren die niet geen alcohol drinken en denken het is allemaal overbodig.
Je koopt zo'n ding omdat het verplicht is maar het wil niet zeggen dat je dat ding ook gebruikt Ciske.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:Het is puur geldklopperij en meer niet, als iemand wil rijden met alcohol dan doen ze het toch wel.
Dus de gordelverplichting en al die andere verplichtingen die we in het verkeer hebben in Nederland ook maar afschaffen ? Als mensen het willen doen ze het namelijk toch wel..

Jolijn

Geen gordel dragen kun je direct beboeten.
Beneden de 0,5 zitten, niet.
En al zit je er boven, als je niet aangehouden wordt, daar geen aanleiding voor is, krijg je ook geen boete.
Dan zul je de limiet op 0,0 moeten stellen en vaak en geheel onwillekeurig moeten controleren.

Chocomelk

angel1978 schreef:
Dus de gordelverplichting en al die andere verplichtingen die we in het verkeer hebben in Nederland ook maar afschaffen ? Als mensen het willen doen ze het namelijk toch wel..

Tjeeminee wat heeft een gordel daar nu weer mee te maken.

In het ene land moet je dit bij je hebben in het andere land weer dat, lang leve Europa.

Maarre ook gehoord dat ze zelfs bij de politie hier vinden dat handsfree bellen net zo gevaarlijk is als gewoon bellen. :wink:

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Wat een onzin, waarschijnlijk heeft het toeristje zelf daar aanleiding toe gegeven? Zo netjes gedragen de Nederlandes zich echt niet in het buitenland.
Wat doet het gedrag van Nederlanders in het buitenland ter zake? Het gaat erom of de maatregel effectief is.
Het is puur geldklopperij en meer niet, als iemand wil rijden met alcohol dan doen ze het toch wel.
Dus als ik jou volg vind je dat doordat iedereen die dingen moet kopen men zo geirriteerd raakt dat men beseft dat alcohol in het verkeer slecht is? Wat dat betreft had het geld evengoed besteed kunnen worden aan voorlichtingscampage en extra controle, dat heeft veel meer effect. Je ontmoedigt de overtreders hier echt niet mee.

Ik zie het al voor me: een Frans cafe, middernacht, een stamgast bij de toog die pastisdrinkend zijn gal spuwt over de maatregel. Dan zegt de barman: 'We gaan sluiten meneer', waarop de stamgast zijn autosleutels grijpt. De barman vraagt of dat wel zo verstandig is, hij heeft net steen en been geklaagd over de maatregel die nou juist op het voorkomen van rijden met drank op is gericht. U heeft niet voor niets die pijpjes in de auto. De stamgast antwoord: 'Ach maar ik kan best tegen 7 glazen pastis en bovendien controleert er niemand op de D227 tussen Castelblanc en St. Affrique.' Waarop de man in zijn auto stapt en zwaar onder invloed de 13-jarige Milou doodrijdt die net haar hondje uitliet.

En dat is het probleem:
A. Men denkt er beter tegen te kunnen dan anderen, ook omdat alcohol het zelfvertrouwen bevordert, en
B. Men denkt ermee weg te komen omdat er niet gecontroleerd wordt.
Dat probleem los je niet op met verplichte aanschaf van blaaspijpjes.

De enige manieren daartegen zijn:
- De automobilist en het publiek opvoeden middels voorlichting: alcohol en verkeer is TABOE!
- Controle zodat de pakkans toeneemt, ook op de D227 tussen Castelblanc en St. Affrique of de N546 tussen Kutdorp en Kotshol als dat moet.
- Zware straffen, maar slechts gecombineerd met een hoge pakkans.
- Eventueel ook verantwoordelijkheid voor de barman: je kan iemand die met de auto komt niet met goed fatsoen 7 pastis voorzetten, al kan een barman dit natuurlijk lang niet altijd controleren.
- Ik ben het zeer eens met maatregelen als de verplichte cursussen en alcoholsloten die NL hanteert.

Deze Franse maatregel is geldverspilling.

Overigens bevatten de pijpjes ook zeer giftige stoffen die in het milieu terecht kunnen komen.

ciske

@Bor , jij vindt het verspilling, ik niet en ik ben helemaal tegen alcohol en verkeer, als je nog achter het stuur wilt kruipen , dan moet je niet drinken.

Door het feit dat mensen toch met een slok in de auto stappen , stellen ze dit soort dingen in , geen moeite mee, .

Is inderdaad zoals Angel hier zei...eerst nog de gordel, nu komt dit er bij, sho what??

Dan ga je niet door of naar Frankrijk.

Jolijn

Als Nederlanders, vanwege hun zuinigheid, niet meer door/in Frankrijk rijden, neemt daar het aantal alcohol ongelukken af?

Bor Komorovski

@Bor , jij vindt het verspilling, ik niet en ik ben helemaal tegen alcohol en verkeer, als je nog achter het stuur wilt kruipen , dan moet je niet drinken.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik ben het alleen niet eens met de maatregel.
Door het feit dat mensen toch met een slok in de auto stappen , stellen ze dit soort dingen in , geen moeite mee.
Natuurlijk maar dan moet het effectief zijn. Naar mijn mening heeft dit geen enkel effect.
Is inderdaad zoals Angel hier zei...eerst nog de gordel, nu komt dit er bij, sho what??
Klopt, helemaal mee eens. Maar stel dan zoals Emmy suggereerde een alcoholslot verplicht in alle auto's. Kost meer dan die stomme pijpjes maar is ook veel effectiever.
Dan ga je niet door of naar Frankrijk.
Ik geef alleen mijn mening. Je weet maar nooit of andere landen hier niet ook gaan gaan beginnen. Maar nogmaals, ik zou zeggen, besteed het geld liever nuttig.

Emmy75

@ciske,

Ik ben net zoals u faliekant tegen de combinatie alcohol en verkeer.
Ik denk echter niet dat de blaaspijpjes bij zich hebben veel bijdragen aan de veiligheid. Dan ben ik eerder voorstander van een verplicht alcoholslot voor iedereen. Ik ben benieuwd wat u daarvan vindt, want ik denk dat dit de veiligheid beter bevorderd.

@bor,
Al de maatregelen die u noemt zouden niet nodig zijn als er een verplicht alcoholslot in de auto zit.
Ah u was me net voor. Tuurlijk kost het meer, maar we moeten ook betalen voor autogordels en andere zaken die verplicht zijn aan en in een auto tbv de veiligheid.

Bor Komorovski

@Emmy
Controle zal altijd nodig zijn, al is het maar omdat er ook andere zaken zijn die de rijvaardigheid kunnen beinvloeden (drugs, mobieltje, etc.), en er bij verplichte alcoholsloten ook hardnekkige drinkers zijn die die sloten onklaar (laten) maken. Maar een verplicht alcoholslot zou wel fors schelen.

Overigens denk ik dat er bij die maatregel nog veel harder zal worden geklaagd over de kosten maar paradoxaal genoeg ben ik het hier wel mee eens omdat dit tenminste duidelijk maatschappelijk nut heeft. Maar vanwege de weerstand betwijfel ik of dat verplichte slot er ooit zou komen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Jolijn schreef:Als Nederlanders, vanwege hun zuinigheid, niet meer door/in Frankrijk rijden, neemt daar het aantal alcohol ongelukken af?
Waar je mij van "beschuldigde" kortom: een oude hangbejaarde, blijf je toch ook aardig bezig met niet ter zake doende bijdragen. Het door mij aanhangig gemaakte blaaspijpje (ja, inderdaad van de Kassa site) maakt hier heel wat meer los. Dus wat jij overbodig vond blijkt niet zo te zijn, gezien de antwoorden. Sorry andere forumleden, maar zo'n opmerking zit me dwars en moest ik even kwijt. Ik ben n.l. ook maar een mens. En ik stop nu met de blaaspijpen. Allemaal gegroet. Ave eva!

Emmy75

@Bor,

Tuurlijk zou controle nodig blijven ook op andere zaken, maar de alcoholcontroles hoeven ze niet meer zonodig te doen, maar enkel bij ongevallen. Scheelt de maatschappij ook weer een hoop geld aan die kant.

Een alcoholslot zou hufterproof te bouwen moeten zijn zodat deze alleen onklaar gemaakt kan worden door het ding helemaal te vernielen. Of zo in te bouwen dat er niet bij te komen is fatsoenlijk. Is er dan toch geknoeid met het slot dan komt de auto niet door de APK, wordt deze wat mij betreft direct verbeurd verklaard en het rijbewijs van eigenaar direct voor lange tijd afgenomen.

Emmy75

tenormin schreef:
Jolijn schreef:Als Nederlanders, vanwege hun zuinigheid, niet meer door/in Frankrijk rijden, neemt daar het aantal alcohol ongelukken af?
Waar je mij van "beschuldigde" kortom: een oude hangbejaarde, blijf je toch ook aardig bezig met niet ter zake doende bijdragen. Het door mij aanhangig gemaakte blaaspijpje (ja, inderdaad van de Kassa site) maakt hier heel wat meer los. Dus wat jij overbodig vond blijkt niet zo te zijn, gezien de antwoorden. Sorry andere forumleden, maar zo'n opmerking zit me dwars en moest ik even kwijt. Ik ben n.l. ook maar een mens. En ik stop nu met de blaaspijpen. Allemaal gegroet. Ave eva!
Huh????
Het bericht met de beschuldiging is verwijderd als ik het even goed zie. Ik heb de beschuldiging eerder gelezen en volgens mij was het niet Jolijn die deze schreef. Als ik het mij goed kan herinneren nam Jolijn het zelfs voor u op en schreef dat persoon in kwestie het erg op de man af speelde. Zoals ik het mij herinner valt u nu de verkeerde persoon aan.

Jolijn

tenormin schreef:
Ik heb jou er niet van beschuldigd een oude hangbejaarde te zijn.
Heb ook niet geschreven dat dit topic overbodig is.
Mijn bericht is (oa) nav Ciske's

Jolijn schreef:
ciske schreef:
Ok de Fransen schaffen het een keer aan en voor de rest wordt het misschien toeristje pesten.

Wat een onzin, waarschijnlijk heeft het toeristje zelf daar aanleiding toe gegeven? Zo netjes gedragen de Nederlandes zich echt niet in het buitenland.

Bedoel je dat gebleken is dat een groot deel van de alcoholongelukken door Nederlanders veroorzaakt wordt?

Gesloten