LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vakantie naar frankrijk

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
tenormin

vakantie naar frankrijk

Ongelezen bericht door tenormin »

Wist u al dat er vanaf vandaag, 1 juni 2012, verplicht is als U in Frankrijk rijdt er blaaspijpjes in de auto moeten zijn? Iedereen met een rijbewijs in één auto moet een setje van die pijpjes hebben. Ze zijn bij de ANWB en BOVAG te verkrijgen. Ze schijnen nogal streng te zijn maar tot eind oktober blijft het bij een waarschuwing, daarna echt bekeuren. 't Is maar een weetje.

Bor Komorovski

Re: vakantie naar frankrijk

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Wat een flauwekul!

Is dit soms om op de politiekosten van het zelf kopen van alcoholtesten te besparen? Ter compensatie van het feit dat idioot Hollande de pensioenen wil verhogen?

De Franse mentaliteit kennende zie ik de Franse politie binnenkort al druk patrouilleren bij Duinkerken, Lille, Valenciennes, Straatsburg, Thionville, Basel en Geneve om buitenlandse wagens te beboeten.

tenormin

bor, ik verzin dit niet daarvoor moet je naar de Franse wijzen. Ik waarschuw alleen maar. Dat is alles. Google eens op blaaspijpjes in Frankrijk en je krijgt heel wat te lezen.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Ik dacht even dat het 1 april was... :lol:

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Oh nee hoor..... Je tomtom mag geen radar pieper hebben, als ze dat uitpieilen mag je een vette boete betalen, veiligheidshesjes voor alle inzittenden zijn verplicht en ook een aparte groene kaart voor een gekentekende aanhangwagen.... En wie weet nog meer om de tourist uit te kleden...

kimmetje ten Voorde

Ongelezen bericht door kimmetje ten Voorde »

Frankrijk is een mooi land.....................om er overheen te vliegen. Wij gaan lekker volgende maand 2 weken naar Spanje. 8) Geen fransoos in de buurt :D

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Je tomtom mag geen radar pieper hebben, als ze dat uitpieilen mag je een vette boete betalen, veiligheidshesjes voor alle inzittenden zijn verplicht
Is in Duitsland ook, in Duitsland is bovendien een verbandtrommel met daarin oa latex handschoentjes verplicht.

tenormin

kimmetje ten Voorde schreef:Frankrijk is een mooi land.....................om er overheen te vliegen. Wij gaan lekker volgende maand 2 weken naar Spanje. 8) Geen fransoos in de buurt :D
Haha, wij zeiden altijd: Frankrijk is een mooi land, maar er moesten geen Fransen wonen. Maar zonder gekheid, ze schijnen behoorlijk te laseren, natuurlijk speciaal op de Route du Soleil, dus wie er gaan, een gewaarschuwd mens geldt voor twee. Nog een tippie: elders gelezen, die hesjes moet je onder je autostoel doen, hoef je niet je hele auto overhoop te gooien als je pech hebt (wat ik niet hoop).

Bor Komorovski

tenormin schreef:bor, ik verzin dit niet daarvoor moet je naar de Franse wijzen. Ik waarschuw alleen maar. Dat is alles. Google eens op blaaspijpjes in Frankrijk en je krijgt heel wat te lezen.
Heb ik gedaan. De bewoording 'onzin' was dan ook niet aan het adres aan jou maar aan dat van de Fransen. Mijn excuses voor de verwarring.

Bor Komorovski

kimmetje ten Voorde schreef:Frankrijk is een mooi land.....................om er overheen te vliegen. Wij gaan lekker volgende maand 2 weken naar Spanje. 8) Geen fransoos in de buurt :D
Ai, en die arme debiteurenbeheerder van Intrum Justitia krijgt dan een voicemail dat jij naar Spanje bent van geld dat je ook aan je crediteuren had kunnen betalen. En die arme buitendienstmedewerkers en deurwaarders die dan voor niets naar je huis komen. En Egbert die je wil uitzetten en nu ook niet meer zijn huur kan innen.

Dat doe je toch die arme jongens niet aan?

Ik moet je trouwens wel teleurstellen schat, Spanje zit vol Fransen.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Aah, die Franse mannen zijn toch heel warmbloedig,wie weet komt ze met een tweeling thuis.
Weer meer wietplantjes.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Lang leve Europa, in dat land gelden die regels in het andere
land weer dat.
Duitsland : verbandstrommel, latex handschoenen, oranje vestjes
Oostenrijk : verbandstrommel, latex handschoenen, branddeken, oranje vestjes
Frankrijk had ik al gehoord dat die nu kwamen met die blaasdingen....over een tijdje heb je een aanhanger nodig joh om al die dingen te kunnen vervoeren wat je allemaal bij je moet hebben.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Ik zou je schulden maar eens gaan afbetalen in plaats van op vakantie te gaan...

Linoge

Ongelezen bericht door Linoge »

tenormin schreef: Staat er dan ergens in de reglementen dat, als je op de KASSA site of Rijdende Rechter site een mening of een tipje geeft, je dit niet op Tros Radar mag doen? Schrijf overigens ook: [elders gelezen*]. Ik verstop me niet achter een "ander profiel"; U kennelijk wel.
Is dat zo? Heb toch echt maar 1 profiel en kom al heel lang niet meer op Kassa vanwege dat domme geneuzel van al die bejaarden daar. Hier gaat het nu dezelfde kant op. Een mening heb je helemaal niet. Je geeft weer wat je leest en de meeste tijd kompleet verkeerd.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Frantic2 schreef:Oh nee hoor..... Je tomtom mag geen radar pieper hebben, als ze dat uitpieilen mag je een vette boete betalen, veiligheidshesjes voor alle inzittenden zijn verplicht en ook een aparte groene kaart voor een gekentekende aanhangwagen.... En wie weet nog meer om de tourist uit te kleden...
Een TomTom heeft geen radarpieper maar gewoon een database met locaties van flitspalen (al dan niet mobiel). Er valt dus niets te meten aan de buitenkant zoals vroeger met die radardetectoren.

rollertje

Ongelezen bericht door rollertje »

tenormin schreef:Wist u al dat er vanaf vandaag, 1 juni 2012, verplicht is als U in Frankrijk rijdt er blaaspijpjes in de auto moeten zijn? Iedereen met een rijbewijs in één auto moet een setje van die pijpjes hebben. Ze zijn bij de ANWB en BOVAG te verkrijgen. Ze schijnen nogal streng te zijn maar tot eind oktober blijft het bij een waarschuwing, daarna echt bekeuren. 't Is maar een weetje.
Ik heb net bij de ANWB geínformeerd, maar daar kan ik ze niet kopen. Ze verwezen me naar een site, maar ben de naam weer kwijt. Verder vertelden ze me dat je ze kunt kopen bij de grote benzinepompen en supermarkten in Frankrijk. Wij gaan 's nachts rijden en moeten ze dan maar bij de pomp kopen.

tenormin

rollertje, heb gisteren juist gelezen dat ze op de Route du Soleil zo goed als niet te leveren zijn, omdat er zo veel vraag naar is. Dan maar duimen dat er net op het moment dat jij voorbij komt rijden er geen controle is. Je zult trouwens (met zo'n nieuwe maatregel) niet de enige zijn en de Gendarmerie zal toch niet van steen zijn, mag ik hopen? Veel plezier en niet drinken (zei de "hangoudere").

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

misschien zijn ze ook al te koop in belgie...?
bij de pompen?die zullen er misschien ook al op voorberekend zijn?allicht te proberen..
zal eens aan vriendin vragen die woont in antwerpen...

kijk eens op deze site

http://www.kck.eu/?page=artikelen&sub=a ... e=&lastid=

je kan ze kopen bij pomp,apotheek,en supermarkten in frankrijk,dus misschien even van de weg af...en vanaf deze maand pas bij anwb...ook lekker laat zou je zeggen.
komt natuurlijk een run op...

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Bor Komorovski schreef:Ik vind de informatie wel degelijk relevant, hoe debiel deze Franse wetgeving ook op me overkomt. De informatie klopt, ik heb het nagevraagd.

.
Het was net op tv, ik vind het een goede zaak, mogen ze van mij ook in NL doen.

Bor Komorovski

ciske schreef: Het was net op tv, ik vind het een goede zaak, mogen ze van mij ook in NL doen.
Sorry, maar zou je me kunnen uitleggen wat je er zo goed aan vindt? De politie is zelf uitgerust met alcoholdetectoren, kunnen ze die zelf opeens niet meer betalen? Bovendien zijn hun detectoren vele malen meer geavanceerd dan die flutpijpjes. Daarbij zijn de pijpjes chemisch dus hebben ze een uiterste houdbaarheidsdatum. En ten slotte kan ik 15 biertjes drinken om vervolgens voor het instappen mijn pijpjes uit het raam te keilen. Word ik aangehouden dan riskeer ik hooguit een boete van 11 euro in plaats van een ontezegging van de rijbevoegdheid en gevangenisstraf. Kunnen ze me wel meenemen naar het bureau maar in die tussentijd breekt mijn lever alvast wat alcohol af. Tuurlijk, ze kunnen dan ook zelf testen maar waarvoor heb je die pijpjes dan?

Sorry, maar ik zie er werkelijk de toegevoegde waarde niet van in. En zoals gezegd staat de politie straks al aan de grens het grensverkeer op te wachten, lekker vangen. Het lijkt me politieke stemmingmakerij.

Gesloten