LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 mar 2010 17:41
Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Ik heb in 2005 een nieuwe Landcruiser gekocht, en altijd dealer laten onderhouden,
nu is recentelijk het blok vastgelopen bij een km stand van 235000 km.
Oorzaak lekkende brandstofplaatjes, met als gevolg verstopte olie zeef. De schade welke wordt geschat op 9500 euro, zal niet worden vergoed door Toyota, ook coulange is door Toyota afgewezen op basis van de km stand.
Ook bij m'n huidige toyota dealer kan ik niet terecht voor coulange, omdat de verkopende toyota dealer failliet is gegaan in 2008, en je alleen, zo schijnt de verkopende dealer aansprakelijk kunt stellen??
Al zoekende op het internet blijkt dat ik veel meer Landcruiser heb gevonden met de zelfde schade in binnen en buitenland. Zelfs vastgelopen motoren met 60000km, dus mag je concluderen dat Toyota op de hoogte is van de slechte brandstofplaatjes.
Samenvattend:
De motorische problemen zijn dus met normaal regulier onderhoud niet te voorkomen, en lijkt het me dat je kunt spreken van een fabrieksfout.
Wie kan mij adviseren, wie heeft dezelfde problemen met zijn Landcruiser.
Hoe kan ik de schade door Toyota laten herstellen???
Met vriendelijk groet.
A.Zijlstra
nu is recentelijk het blok vastgelopen bij een km stand van 235000 km.
Oorzaak lekkende brandstofplaatjes, met als gevolg verstopte olie zeef. De schade welke wordt geschat op 9500 euro, zal niet worden vergoed door Toyota, ook coulange is door Toyota afgewezen op basis van de km stand.
Ook bij m'n huidige toyota dealer kan ik niet terecht voor coulange, omdat de verkopende toyota dealer failliet is gegaan in 2008, en je alleen, zo schijnt de verkopende dealer aansprakelijk kunt stellen??
Al zoekende op het internet blijkt dat ik veel meer Landcruiser heb gevonden met de zelfde schade in binnen en buitenland. Zelfs vastgelopen motoren met 60000km, dus mag je concluderen dat Toyota op de hoogte is van de slechte brandstofplaatjes.
Samenvattend:
De motorische problemen zijn dus met normaal regulier onderhoud niet te voorkomen, en lijkt het me dat je kunt spreken van een fabrieksfout.
Wie kan mij adviseren, wie heeft dezelfde problemen met zijn Landcruiser.
Hoe kan ik de schade door Toyota laten herstellen???
Met vriendelijk groet.
A.Zijlstra
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Een 5 jaar oude motor met 235000 km gaat stuk.
Tja, dat is een vervelende. Aan een kant zou je zeggen dat dat vrij vroeg is, aan de andere kant: hoe lang moet een fabrikant dan instaan voor zijn motor.
Dat de wagen dealeronderhouden is zegt wel iets maar niet alles. Niemand weet hoe de motor die 5 jaar gebruikt is. U zult zeggen dat u de wagen zorgvuldig hebt bereden, maar hoe wilt u dat waarmaken?
Ik denk dat het een moeilijke zaak wordt.En zelfs al zou u winnen, dan nog krijgt u natuurlijk maar een klein deel van de schade vergoed. U hebt de wagen tenslotte wel 5 jaar gebruikt.
9500 euro vind ik trouwens idioot hoog. Vermoedelijk gaat het alleen om vervanging van het onderblok, eventueel ook de kop.
Ik vraag me trouwens af wat men bedoelt met lekkende brandstofplaatjes. Wat moet ik mij daarbij voorstellen? En hoe raakt dan de "oliezeef" verstopt?
Al met al een vreemd verhaal. Ik zou er uit kunnen opmaken dat de motor te weinig smering heeft gehad en nu dus uitgelopen lagers heeft.
Tja, dat is een vervelende. Aan een kant zou je zeggen dat dat vrij vroeg is, aan de andere kant: hoe lang moet een fabrikant dan instaan voor zijn motor.
Dat de wagen dealeronderhouden is zegt wel iets maar niet alles. Niemand weet hoe de motor die 5 jaar gebruikt is. U zult zeggen dat u de wagen zorgvuldig hebt bereden, maar hoe wilt u dat waarmaken?
Ik denk dat het een moeilijke zaak wordt.En zelfs al zou u winnen, dan nog krijgt u natuurlijk maar een klein deel van de schade vergoed. U hebt de wagen tenslotte wel 5 jaar gebruikt.
9500 euro vind ik trouwens idioot hoog. Vermoedelijk gaat het alleen om vervanging van het onderblok, eventueel ook de kop.
Ik vraag me trouwens af wat men bedoelt met lekkende brandstofplaatjes. Wat moet ik mij daarbij voorstellen? En hoe raakt dan de "oliezeef" verstopt?
Al met al een vreemd verhaal. Ik zou er uit kunnen opmaken dat de motor te weinig smering heeft gehad en nu dus uitgelopen lagers heeft.
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
wij hebben ook een toyota met een plotseling vastgelopen motor. 4.5 jaar oud 115.000 km en altijd netjes in onderhoud geweest.
Zou toch niet mogen kunnen een dergelijke auto en nu al een vastgelopen motor?
maar ja wat nu :mensen die er ervaringen mee hebben en hoe dit op te lossen zonder een vermogen kwijt te zijn?
of mensen die ook dit probleem hebben?
gr henk van Bedaf
Zou toch niet mogen kunnen een dergelijke auto en nu al een vastgelopen motor?
maar ja wat nu :mensen die er ervaringen mee hebben en hoe dit op te lossen zonder een vermogen kwijt te zijn?
of mensen die ook dit probleem hebben?
gr henk van Bedaf
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 22 apr 2010 20:21
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Informeer eens bij Rhenoy in Waardenburg. Zij kunnen de auto zeker goedkoper repareren.
Een motorschade bij 235000km claimen wordt lastig. Maar ik zou er ook werk van maken. Ondertussen toch maar Rhenoy bellen denk ik.
Succes!
Een motorschade bij 235000km claimen wordt lastig. Maar ik zou er ook werk van maken. Ondertussen toch maar Rhenoy bellen denk ik.
Succes!
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Omdat ik deze plaatjes in deze motor die in meerdere Toyota modellen voor komt kan vinden op www.problemcar.nl kun je een coulance vragen.
Dus een vaker voorkomend probleem, net als de gaspedalen en zo waar ze nu mee zitten!
Dus een vaker voorkomend probleem, net als de gaspedalen en zo waar ze nu mee zitten!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 mei 2010 23:52
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Hallo allen,
Het probleem is allom bekend, bij Toyota. Ik durf te stellen dat de meeste 3.0liter D4D blokken gaan vastlopen. Ik heb dan zojuist ook een totaal nieuw blok laten monteren, toyota geeft (gaf)geen enkele coulange buiten de garantie periode. Echter heb ik hun aansprakelijk gesteld op basis van de Wet aansprakelijkheid conformiteit. En ik geloof dit heeft geholpen, de totale schade ca. 15000 euro incl. een nieuwe turbo. Deze ging nog even stuk bij het proefrijden, dus zij gewaarschuwd.
Ik heb uiteindelijk het geheel kunnen afronden op 7500 euro, nog veel geld maar dan kun je wel weer rijden.
De oorzaak van de vastlopende blokken zijn inderdaad de lekkende brandstofinjectoren, hierdoor onstaat er een overmatige roetvorming tijdens de verbranding welke zich uiteindelijk gaat afzetten op de oliezeef. Hierdoor verdwijnt de oliedruk en in seconden is de boel stuk gelopen. Advies laat iedere grote beurt de carterpan verwijderen en de oliezeef controleren op roetvorming(12 m6 boutjes steld dus niets voor). Voor nadere info A.Zijlstra 0651918067
Het probleem is allom bekend, bij Toyota. Ik durf te stellen dat de meeste 3.0liter D4D blokken gaan vastlopen. Ik heb dan zojuist ook een totaal nieuw blok laten monteren, toyota geeft (gaf)geen enkele coulange buiten de garantie periode. Echter heb ik hun aansprakelijk gesteld op basis van de Wet aansprakelijkheid conformiteit. En ik geloof dit heeft geholpen, de totale schade ca. 15000 euro incl. een nieuwe turbo. Deze ging nog even stuk bij het proefrijden, dus zij gewaarschuwd.
Ik heb uiteindelijk het geheel kunnen afronden op 7500 euro, nog veel geld maar dan kun je wel weer rijden.
De oorzaak van de vastlopende blokken zijn inderdaad de lekkende brandstofinjectoren, hierdoor onstaat er een overmatige roetvorming tijdens de verbranding welke zich uiteindelijk gaat afzetten op de oliezeef. Hierdoor verdwijnt de oliedruk en in seconden is de boel stuk gelopen. Advies laat iedere grote beurt de carterpan verwijderen en de oliezeef controleren op roetvorming(12 m6 boutjes steld dus niets voor). Voor nadere info A.Zijlstra 0651918067
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Ik heb hetzelfde probleem. Landcruiser uit 2005, dieselblok, 135.000 km op de teller. Exact hetzelfde schadebeeld. Volkomen vastgelopen motor.
Altijd bij merkdealer onderhouden! (Laatste keer bij Renault, maar volgens de Europese regels (verlengde BER) mag dat).
Beroep gedaan op non-conformiteit, maar zeer negatieve brief van de verkopend dealer terug gekregen, waar de auto ook tot eind 2008 in onderhoud is geweest!
Gelukkig wel "opvang" gevonden bij Toyota-garage in Noordwijk, die mij zeer terwille is en o.a. onderdak heeft geboden aan de schade-expert. Vandaag per mail te horen gekregen dat injectoren niet goed werkten en oliefilter onder in het carter volledig dicht zit.
In de mail wordt gezegd dat dit oliefilter in carter bij de onderhoudsbeurt gecontroleerd wordt. Wie weet of dit altijd zo is???? Ik heb het nog nooit op de nota's zien staan!!!
Heb ook gehoort dat pas enkele maanden geleden door de importeur een brief is verstuurd aan de dealers dat ze op dit onderdeel moeten gaan controleren omdat er problemen op dit gebied zouden zijn. Wie weet hier het fijne van, kent deze bief en/of wil mij een exemplaar doen toekomen???
Maar goed, het lijkt dus inderdaad een bekend probleem te zijn bij Toyota!!! Meer dan ergerlijk dat Toyota hier zo geheimzinnig over doet!
BIJ DEZE OPROEP AAN DEGENEN DIE EEN VERGELIJKBAAR PROBLEEM HEBBEN ZICH KENBAAR TE MAKEN.
Altijd bij merkdealer onderhouden! (Laatste keer bij Renault, maar volgens de Europese regels (verlengde BER) mag dat).
Beroep gedaan op non-conformiteit, maar zeer negatieve brief van de verkopend dealer terug gekregen, waar de auto ook tot eind 2008 in onderhoud is geweest!
Gelukkig wel "opvang" gevonden bij Toyota-garage in Noordwijk, die mij zeer terwille is en o.a. onderdak heeft geboden aan de schade-expert. Vandaag per mail te horen gekregen dat injectoren niet goed werkten en oliefilter onder in het carter volledig dicht zit.
In de mail wordt gezegd dat dit oliefilter in carter bij de onderhoudsbeurt gecontroleerd wordt. Wie weet of dit altijd zo is???? Ik heb het nog nooit op de nota's zien staan!!!
Heb ook gehoort dat pas enkele maanden geleden door de importeur een brief is verstuurd aan de dealers dat ze op dit onderdeel moeten gaan controleren omdat er problemen op dit gebied zouden zijn. Wie weet hier het fijne van, kent deze bief en/of wil mij een exemplaar doen toekomen???
Maar goed, het lijkt dus inderdaad een bekend probleem te zijn bij Toyota!!! Meer dan ergerlijk dat Toyota hier zo geheimzinnig over doet!
BIJ DEZE OPROEP AAN DEGENEN DIE EEN VERGELIJKBAAR PROBLEEM HEBBEN ZICH KENBAAR TE MAKEN.
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Denk dat het op basis van km stand en leeftijd van de auto het toch erg lastig gaat worden.
Wel erg vervelend en bovendien killing voor de reputatie van Toyota, afgelopen jaar heeft Toyota bij mij volledig afgedaan.
Even op een rijtje de problemen waar ik van heb gehoord.
Loszittende vloermat die onder de pedalen kan komen.
Vastzittende rempedaal
D-CAT diesel problemen (olie verbruik waar een revisie noodzakelijk is soms al ruim voor de ton)
Remmen van de prius
Nu dan de D4D motor van de Landcruiser.
Voor een betrouwbare auto hoef je in iedergeval dus niet meer bij Toyota te zijn.
Wel erg vervelend en bovendien killing voor de reputatie van Toyota, afgelopen jaar heeft Toyota bij mij volledig afgedaan.
Even op een rijtje de problemen waar ik van heb gehoord.
Loszittende vloermat die onder de pedalen kan komen.
Vastzittende rempedaal
D-CAT diesel problemen (olie verbruik waar een revisie noodzakelijk is soms al ruim voor de ton)
Remmen van de prius
Nu dan de D4D motor van de Landcruiser.
Voor een betrouwbare auto hoef je in iedergeval dus niet meer bij Toyota te zijn.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 jan 2011 13:42
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Ook wij hadden een onverwoestbare Toyota gekocht in 2005. Echter met 160.000 km was het over en sluiten. Blok vast net als bij de anderen hieronder vernoemd. Zelfde reden. Altijd bij de dealer in onderhoud; echter bijkomend probleem dat deze in 2007 Vetos werd. En... ja dit valt niet meer onder de Toyota. Men kan dus plotseling niet meer inschatten of er wel goed onderhoud is gedaan omdat dezelfde monteurs met dezelfde handboeken en richtlijnen nu een ander petje opkregen.
Een auto waar je van verwachten mag dat deze minstens 500.000 km draait zonder problemen bij goed onderhoud mag niet zomaar vastlopen omdat er verkeerde onderdelen inzitten of dat hij verkeerd is ontworpen. Geen KIA of Hyundai gekocht om deze reden... maar een Toyota landcruiser 120 executive.
Is Toyota een derde rangs merk aan het worden met inferieure producten en aflatende service als het fout loopt? Tot nu toe wordt elke aanspraak op coulance afgewezen. Wordt vervolgt.
Een auto waar je van verwachten mag dat deze minstens 500.000 km draait zonder problemen bij goed onderhoud mag niet zomaar vastlopen omdat er verkeerde onderdelen inzitten of dat hij verkeerd is ontworpen. Geen KIA of Hyundai gekocht om deze reden... maar een Toyota landcruiser 120 executive.
Is Toyota een derde rangs merk aan het worden met inferieure producten en aflatende service als het fout loopt? Tot nu toe wordt elke aanspraak op coulance afgewezen. Wordt vervolgt.
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Hallo Toyotarijders,
Ook ik ben afgelopen vrijdag aan de beurt gekomen met een vastgelopen motor. De auto is nog in de garage, maar het ziet er niet goed uit.
Motor doet niets meer, staat nog wel "op tijd". Wel olie lekkage bij de oliepomp.
De auto is in onderhoud bij een echte specialist, maar helaas heeft dat het niet kunnen voorkomen.
Als iemand meer informatie heeft over het probleem en een eventuele oplosssing, wil ik graag met diegene in contact komen. Ik heb ondertussen begrepen, dat Toyota van dit probleem op de hoogte is en het lijkt me dan ook logisch dat zij zich geroepen voelen een oplossing te bieden. Wordt zeker vervolgd...
Ook ik ben afgelopen vrijdag aan de beurt gekomen met een vastgelopen motor. De auto is nog in de garage, maar het ziet er niet goed uit.
Motor doet niets meer, staat nog wel "op tijd". Wel olie lekkage bij de oliepomp.
De auto is in onderhoud bij een echte specialist, maar helaas heeft dat het niet kunnen voorkomen.
Als iemand meer informatie heeft over het probleem en een eventuele oplosssing, wil ik graag met diegene in contact komen. Ik heb ondertussen begrepen, dat Toyota van dit probleem op de hoogte is en het lijkt me dan ook logisch dat zij zich geroepen voelen een oplossing te bieden. Wordt zeker vervolgd...
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Triest dat een kwaliteitsmerk zulke problemen heeft en niet thuis geeft. Sinds Mitsubishi Nederland mijn verzoek om coulance (ivm roestschade) heeft afgewezen, ben ik er achter dat veel importeurs arrogant zijn en niet klantvriendelijk en service-/oplossingsgericht reageren. Daarbij kunnen ze blijkbaar ook niet zien dat jij de eerste eigenaar bent en dat de auto altijd keurig is onderhouden. Gezien de mogelijkheid dat een beroep op coulance wordt gedaan (kan altijd natuurlijk) zou je verwachten dat elke importeur een systeem heeft waarin zij dit kunnen zien.
Ook lijken er zich met jonge/nieuwe auto’s steeds meer problemen voor te doen (o.a. VW heeft veel problemen) en heeft zo’n beetje elke diesel eens te maken met problemen rondom de EGR klep.
Het steeds verder sleutelen (‘terugschroeven’) i.v.m. het milieu doet de techniek geen goed. Ik denk dat ik daarom privé maar geen auto meer aanschaf van na 1995. Ik heb steeds minder vertrouwen in nieuwe auto’s. Of de techniek laat je in de steek, of ze gaan snel roesten. Voor mijn werk zal ik wel moeten en zal ik daarom steeds een auto proberen te kiezen die de minste ellende geeft.
Voor wat jullie betreft, zou ik mij denk ik groeperen en een jurist in de arm nemen. Je koopt voor veel geld een auto die na een paar jaar naar de sloop kan, ook al ziet deze er van binnen en van buiten nog als nieuw uit. Te belachelijk voor woorden. Overigens moet een Toyota makkelijk meer dan 2 ton aankunnen.
Succes en sterkte...
Ook lijken er zich met jonge/nieuwe auto’s steeds meer problemen voor te doen (o.a. VW heeft veel problemen) en heeft zo’n beetje elke diesel eens te maken met problemen rondom de EGR klep.
Het steeds verder sleutelen (‘terugschroeven’) i.v.m. het milieu doet de techniek geen goed. Ik denk dat ik daarom privé maar geen auto meer aanschaf van na 1995. Ik heb steeds minder vertrouwen in nieuwe auto’s. Of de techniek laat je in de steek, of ze gaan snel roesten. Voor mijn werk zal ik wel moeten en zal ik daarom steeds een auto proberen te kiezen die de minste ellende geeft.
Voor wat jullie betreft, zou ik mij denk ik groeperen en een jurist in de arm nemen. Je koopt voor veel geld een auto die na een paar jaar naar de sloop kan, ook al ziet deze er van binnen en van buiten nog als nieuw uit. Te belachelijk voor woorden. Overigens moet een Toyota makkelijk meer dan 2 ton aankunnen.
Succes en sterkte...
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
500.000 km zonder problemen?mversterre schreef:Ook wij hadden een onverwoestbare Toyota gekocht in 2005. Echter met 160.000 km was het over en sluiten. Blok vast net als bij de anderen hieronder vernoemd. Zelfde reden. Altijd bij de dealer in onderhoud; echter bijkomend probleem dat deze in 2007 Vetos werd. En... ja dit valt niet meer onder de Toyota. Men kan dus plotseling niet meer inschatten of er wel goed onderhoud is gedaan omdat dezelfde monteurs met dezelfde handboeken en richtlijnen nu een ander petje opkregen.
Een auto waar je van verwachten mag dat deze minstens 500.000 km draait zonder problemen bij goed onderhoud mag niet zomaar vastlopen omdat er verkeerde onderdelen inzitten of dat hij verkeerd is ontworpen. Geen KIA of Hyundai gekocht om deze reden... maar een Toyota landcruiser 120 executive.
Is Toyota een derde rangs merk aan het worden met inferieure producten en aflatende service als het fout loopt? Tot nu toe wordt elke aanspraak op coulance afgewezen. Wordt vervolgt.
Beetje overdreven lijkt mij.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 jan 2011 13:42
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Gelukkig gaf men wel thuis!
Echter de procedures moeten goed gevolgt worden. Uiteindelijk door de goede inzet van Toyota Schreur(de officieele Toyota dealer waar Vetos Klein mee samenwerkt) en Vetos Klein(waar de auto naar toe was gesleept) en een duwtje in de rug door autoplaza alkmaar (verkopende dealer) heef "toyota nederland" een accceptable voorstel gedaan die redelijk past bij een merk van naam. Zo kende ik ze trouwens ook.
Marco Versterre
Ik hoef niet meer op de bank te slapen omdat ik mijn vrouw 5 jaar geleden had overtuigd een Toyota te kopen ipv een Kia of Hyundai.
Echter de procedures moeten goed gevolgt worden. Uiteindelijk door de goede inzet van Toyota Schreur(de officieele Toyota dealer waar Vetos Klein mee samenwerkt) en Vetos Klein(waar de auto naar toe was gesleept) en een duwtje in de rug door autoplaza alkmaar (verkopende dealer) heef "toyota nederland" een accceptable voorstel gedaan die redelijk past bij een merk van naam. Zo kende ik ze trouwens ook.
Marco Versterre
Ik hoef niet meer op de bank te slapen omdat ik mijn vrouw 5 jaar geleden had overtuigd een Toyota te kopen ipv een Kia of Hyundai.
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Nee, hoor, niet overdreven. Moet kunnen. In Afrika rijden exemplaren (vraag niet hoe ze er uit zien die alweer richting de 0 gaan....DJM schreef:500.000 km zonder problemen?mversterre schreef:Ook wij hadden een onverwoestbare Toyota gekocht in 2005. Echter met 160.000 km was het over en sluiten. Blok vast net als bij de anderen hieronder vernoemd. Zelfde reden. Altijd bij de dealer in onderhoud; echter bijkomend probleem dat deze in 2007 Vetos werd. En... ja dit valt niet meer onder de Toyota. Men kan dus plotseling niet meer inschatten of er wel goed onderhoud is gedaan omdat dezelfde monteurs met dezelfde handboeken en richtlijnen nu een ander petje opkregen.
Een auto waar je van verwachten mag dat deze minstens 500.000 km draait zonder problemen bij goed onderhoud mag niet zomaar vastlopen omdat er verkeerde onderdelen inzitten of dat hij verkeerd is ontworpen. Geen KIA of Hyundai gekocht om deze reden... maar een Toyota landcruiser 120 executive.
Is Toyota een derde rangs merk aan het worden met inferieure producten en aflatende service als het fout loopt? Tot nu toe wordt elke aanspraak op coulance afgewezen. Wordt vervolgt.
Beetje overdreven lijkt mij.
Trouwens, ook in Europa rijden er van dit soort terreinwagens rond (ook van Mitsubishi en Nissan bijv.). met 3, 4, 5 ton op de teller.
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
beste M Versterre,mversterre schreef:Gelukkig gaf men wel thuis!
Echter de procedures moeten goed gevolgt worden. Uiteindelijk door de goede inzet van Toyota Schreur(de officieele Toyota dealer waar Vetos Klein mee samenwerkt) en Vetos Klein(waar de auto naar toe was gesleept) en een duwtje in de rug door autoplaza alkmaar (verkopende dealer) heef "toyota nederland" een accceptable voorstel gedaan die redelijk past bij een merk van naam. Zo kende ik ze trouwens ook.
Marco Versterre
Ik hoef niet meer op de bank te slapen omdat ik mijn vrouw 5 jaar geleden had overtuigd een Toyota te kopen ipv een Kia of Hyundai.
zou je me de procedures willen uitleggen? mijn Landcruiser is afgelopen vrijdag vastgelopen.
[email protected]
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
schoepioen schreef:Nee, hoor, niet overdreven. Moet kunnen. In Afrika rijden exemplaren (vraag niet hoe ze er uit zien die alweer richting de 0 gaan....DJM schreef:500.000 km zonder problemen?mversterre schreef:Ook wij hadden een onverwoestbare Toyota gekocht in 2005. Echter met 160.000 km was het over en sluiten. Blok vast net als bij de anderen hieronder vernoemd. Zelfde reden. Altijd bij de dealer in onderhoud; echter bijkomend probleem dat deze in 2007 Vetos werd. En... ja dit valt niet meer onder de Toyota. Men kan dus plotseling niet meer inschatten of er wel goed onderhoud is gedaan omdat dezelfde monteurs met dezelfde handboeken en richtlijnen nu een ander petje opkregen.
Een auto waar je van verwachten mag dat deze minstens 500.000 km draait zonder problemen bij goed onderhoud mag niet zomaar vastlopen omdat er verkeerde onderdelen inzitten of dat hij verkeerd is ontworpen. Geen KIA of Hyundai gekocht om deze reden... maar een Toyota landcruiser 120 executive.
Is Toyota een derde rangs merk aan het worden met inferieure producten en aflatende service als het fout loopt? Tot nu toe wordt elke aanspraak op coulance afgewezen. Wordt vervolgt.
Beetje overdreven lijkt mij.
Trouwens, ook in Europa rijden er van dit soort terreinwagens rond (ook van Mitsubishi en Nissan bijv.). met 3, 4, 5 ton op de teller.
Er wordt gezegd dat zo'n auto minstens 500.000 km moet kunnen rijden zonder problemen.
Onzin natuurlijk.
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Hoezo zou zo'n auto niet minstens 500.000 km moet kunnen rijden zonder problemen?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10 feb 2011 15:36
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Ik rij met een Landcruiser van de zaak en deze rijdt al 200.000 km zonder problemen. Heb nog steeds een erg goed gevoel bij deze auto en verwacht dat hij makkelijk nog wel 2 ton aankan.
Over een paar maanden komt de nieuwe met een nieuwe/zuinigere motor als ik het goed begrijp.
Over een paar maanden komt de nieuwe met een nieuwe/zuinigere motor als ik het goed begrijp.
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Ja, wij zijn ook aan de beurt, wisten tot nu toe niet dat dit een bekend probleem is, tot ik het hier nu lees.
6 weken geleden een nieuwe turbo erin geplaatst, ja kan gebeuren denk je, nu afgelopen vrijdag opeens de motor stuk, waarschijnlijk dit zelfde probleem.
staat nu in de garage en altijd goed onderhouden alleen niet bij een Toyota dealer, maar Mitsubishi dealer hier in het dorp. Om een procedure te starten moet je dus wel bij een toyota dealer onderhouden auto hebben, anders kun je het nergens op verhalen......
Mijn autokomt uit 2005, dus ook van hetzelfde bouwjaar. Als het bij Toyota bekend is vind ik wel dat ze dit kunnen melden zodat je voorzorg maatregelingen kan treffen om dit erg kostbare probleem te voorkomen. Ben er echt beroerd van, weet nog niet precies wat de kosten gaan worden, maar gaat ook ruim €5000 kosten en die turbo van bijna € 3000 bij elkaar. Nu twijfel ik of ik hem laat maken of hem ga inruilen, maar wil een procedure starten tegen Toyota, graag hoor ik hoe ik dit het beste kan doen, zit ook bij Schreur in Schagen, dichtsbijzijnde dealer voor ons.
6 weken geleden een nieuwe turbo erin geplaatst, ja kan gebeuren denk je, nu afgelopen vrijdag opeens de motor stuk, waarschijnlijk dit zelfde probleem.
staat nu in de garage en altijd goed onderhouden alleen niet bij een Toyota dealer, maar Mitsubishi dealer hier in het dorp. Om een procedure te starten moet je dus wel bij een toyota dealer onderhouden auto hebben, anders kun je het nergens op verhalen......
Mijn autokomt uit 2005, dus ook van hetzelfde bouwjaar. Als het bij Toyota bekend is vind ik wel dat ze dit kunnen melden zodat je voorzorg maatregelingen kan treffen om dit erg kostbare probleem te voorkomen. Ben er echt beroerd van, weet nog niet precies wat de kosten gaan worden, maar gaat ook ruim €5000 kosten en die turbo van bijna € 3000 bij elkaar. Nu twijfel ik of ik hem laat maken of hem ga inruilen, maar wil een procedure starten tegen Toyota, graag hoor ik hoe ik dit het beste kan doen, zit ook bij Schreur in Schagen, dichtsbijzijnde dealer voor ons.
Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser
Nou het is dus hetzelfde probleem waar we al bang voor waren, lekkende brandstofinjectoren, en dus een verstopte oliezeef.
Toyota Nederland gebeld, maar volgens hun was onze auto niet geregistreerd bij hun, krijgen wel altijd post van Toyota, op mijn naam, en mijn vrouw haar auto op haar naam, maar onze Landcruiser kennen ze niet, ook gekocht bij een VETOS dealer (vereniging van Toyotaspecialisten), lijkt mij dus dat ze dit moeten weten???
Ze vertelde ons dat we totaal niks kunnen doen omdat wij niet bij een dealer onze auto hebben onderhouden. Nu is dat voor ons heel onpraktisch omdat die niet zo dichtbij zijn als een andere goede garage. En volgens de Europese richtlijnen mag je nu bij een andere garage voor onderhoud hoorde ik net.
Wil graag weten hoe we coulance kunnen aanvragen?
Toyota Nederland gebeld, maar volgens hun was onze auto niet geregistreerd bij hun, krijgen wel altijd post van Toyota, op mijn naam, en mijn vrouw haar auto op haar naam, maar onze Landcruiser kennen ze niet, ook gekocht bij een VETOS dealer (vereniging van Toyotaspecialisten), lijkt mij dus dat ze dit moeten weten???
Ze vertelde ons dat we totaal niks kunnen doen omdat wij niet bij een dealer onze auto hebben onderhouden. Nu is dat voor ons heel onpraktisch omdat die niet zo dichtbij zijn als een andere goede garage. En volgens de Europese richtlijnen mag je nu bij een andere garage voor onderhoud hoorde ik net.
Wil graag weten hoe we coulance kunnen aanvragen?