LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkleuring veiligheidsreflectie Macna Comet motorjas

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
boonemotor
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2017 09:26

Verkleuring veiligheidsreflectie Macna Comet motorjas

Ongelezen bericht door boonemotor »

Twee en half jaar geleden een Macna Comet motorjas gekocht bij Motoport om niet meer een veiligheidsvestje te moeten dragen over een zwarte motorjas.
Nu zijn de gele kleuren in de jas meer wit geworden dan dat er nog reflectie in zit.
Deze jas speciaal aangeschaft voor de veiligheid.
Jas is terug geweest naar de importeur Splash Design, maar deze geeft aan dat dit een normaal proces is.
Tevens geeft de importeur aan dat er op de plaats waar de verkleuring zit veel vuil en gebruikersschade zit.
Dit is wel vreemd want op de rest van de jas is dat dus niet. De jas wordt goed onderhouden en hoofdzakelijk alleen in de koudere perioden gebruikt.
Ik heb aangegeven dat er dus een verkeerde stof is gebruikt (made in Vietnam staat er in de jas)
De importeur wilt dus niets doen volgens motoport.

Bij aanschaf is niets medegedeeld over verkleuringen oid. (is veiligheid wel voldoende belangrijk voor de verkoper)

Mijn vraag is of er meer mensen dit probleem hebben.
Normaal koop je een motorjas toch voor minimaal 4 a 5 jaar.

Wanneer dit zo is kan ik met meerdere ervaringen nogmaals naar de importeur.

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkleuring veiligheidsreflectie Macna Comet motorjas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

boonemotor schreef:Twee en half jaar geleden een Macna Comet motorjas gekocht bij Motoport om niet meer een veiligheidsvestje te moeten dragen over een zwarte motorjas.
Nu zijn de gele kleuren in de jas meer wit geworden dan dat er nog reflectie in zit.
Deze jas speciaal aangeschaft voor de veiligheid.
Jas is terug geweest naar de importeur Splash Design, maar deze geeft aan dat dit een normaal proces is.
Tevens geeft de importeur aan dat er op de plaats waar de verkleuring zit veel vuil en gebruikersschade zit.
Dit is wel vreemd want op de rest van de jas is dat dus niet. De jas wordt goed onderhouden en hoofdzakelijk alleen in de koudere perioden gebruikt.
Ik heb aangegeven dat er dus een verkeerde stof is gebruikt (made in Vietnam staat er in de jas)
De importeur wilt dus niets doen volgens motoport.

Bij aanschaf is niets medegedeeld over verkleuringen oid. (is veiligheid wel voldoende belangrijk voor de verkoper)

Mijn vraag is of er meer mensen dit probleem hebben.
Normaal koop je een motorjas toch voor minimaal 4 a 5 jaar.

Wanneer dit zo is kan ik met meerdere ervaringen nogmaals naar de importeur.

U zult morten bewijzen dat er een verkeerde stof is gebruikt. Maar het zinnetje 'made in Viëtnam, dus een verkeerde stof' is wel heel kort door de bocht.
U beweert dat het niet goed is, dan zou u dat ook moeten onderbouwen.

BL2
Berichten: 5007
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verkleuring veiligheidsreflectie Macna Comet motorjas

Ongelezen bericht door BL2 »

Verder ben ik bang dat de garantie ondertussen wel verlopen is na twee en een half jaar.
Dus wil de verkoper niets, dan staat deze ook nog in zijn recht. Dat de jas vijf jaar meegaat is slechts een aanname, dat hoeft natuurlijk niet.
Op veel veiligheidskleding staat een korte levensduur en beperkt aantal keer wassen, bv bij veiligheidsjacks welke op het werk worden gedragen.

stofzuigertje

Re: Verkleuring veiligheidsreflectie Macna Comet motorjas

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De werkkleding en veiligheidsschoenen die ik draag zijn meer dan 5 jaren oud, schoenen 8 en jas 5 en broek 12 jaren, maar alles is nog goed werkend.
Wel is de 3M tape er op genaaid en dus geen onbekende chinees die reflectie materialen leverde.....

Ook verkeersborden gaan langer mee dus is wel juiste kwaliteit gebruikt en vaak maken ze reclame met welk merk reflectie.
Wassen kan aantasten maar meestal is dit soort kleding nauwelijks te wassen en onder douche met zeep en jas aan, want in wasmachine doe ik het nooit....

boonemotor
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2017 09:26

Re: Verkleuring veiligheidsreflectie Macna Comet motorjas

Ongelezen bericht door boonemotor »

Bedankt voor de reacties, maar het gaat mij er eigenlijk meer om of er meerdere mensen zijn die het probleem hebben.

Gesloten