LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vermaning auto's te Wezep !!Pas op voor deze verkoper!!
Vermaning auto's te Wezep !!Pas op voor deze verkoper!!
Bij Vermaning auto's in Wezep hebben wij een auto (Mercedes A) gekocht. Er werd aangegeven dat de auto helemaal in orde was, nette auto met weinig km's voor een diesel (160.000). Motorisch helemaal goed volgens verkoper. Een auto waar we nog lang plezier van zouden hebben.
De auto voelde niet goed aan nadat we m in week in huis hadden en we hebben m na laten kijken. Hieruit kwamen diverse gebreken naar voren:
- remkabel versleten
- Een lekkage bij de motor
- probleem met de tank (gaat maar voor driekwart vol)
- moet uitgelijnd worden, banden slijten aan de binnenzijde weg.
etc.etc.
Uiteraard heb ik de verkoper hiermee geconfronteerd en aangegeven dat dit verborgen gebreken zijn en niets met garantie te maken hebben. De verkoper geeft aan dat de prijs van de auto hiernaar is geweest en met andere woorden moesten we maar niet zo zeuren. De verkoper kwam zelfs boos en gerriteerd over omdat iedereen zogezegd een auto zo goedkoop mogelijk willen met zoveel mogelijk service erop. Onze mening: Als de verkoper vind dat een auto naar de prijs is moet hij hier ook bij aangeven wat er allemaal mee mis is. We hebben nu een grote onverwachte kostenpost van +/- 800 euro aan de auto om deze netjes in orde te krijgen. Persoonlijk had ik als ik had geweten wat er allemaal met de auto aan de hand was ik uiteraard niet tot een koop overgegaan of had ik veel minder voor de auto geboden.
De koop was uiteraard zonder garantie en na betaling kregen we ook geen bon wat al erg raar overkwam, dit was uiteraard nadat de auto's al overgeschreven waren. Aangezien we geen bon hebben kunnen we weinig beginnen met een zaak tegen het bedrijf vanwege verborgen gebreken.
We hopen met dit bericht dat anderen opletten indien ze zaken doen of willen gaan doen met dit bedrijf. Eerlijkheid is hier ver te zoeken.
De auto voelde niet goed aan nadat we m in week in huis hadden en we hebben m na laten kijken. Hieruit kwamen diverse gebreken naar voren:
- remkabel versleten
- Een lekkage bij de motor
- probleem met de tank (gaat maar voor driekwart vol)
- moet uitgelijnd worden, banden slijten aan de binnenzijde weg.
etc.etc.
Uiteraard heb ik de verkoper hiermee geconfronteerd en aangegeven dat dit verborgen gebreken zijn en niets met garantie te maken hebben. De verkoper geeft aan dat de prijs van de auto hiernaar is geweest en met andere woorden moesten we maar niet zo zeuren. De verkoper kwam zelfs boos en gerriteerd over omdat iedereen zogezegd een auto zo goedkoop mogelijk willen met zoveel mogelijk service erop. Onze mening: Als de verkoper vind dat een auto naar de prijs is moet hij hier ook bij aangeven wat er allemaal mee mis is. We hebben nu een grote onverwachte kostenpost van +/- 800 euro aan de auto om deze netjes in orde te krijgen. Persoonlijk had ik als ik had geweten wat er allemaal met de auto aan de hand was ik uiteraard niet tot een koop overgegaan of had ik veel minder voor de auto geboden.
De koop was uiteraard zonder garantie en na betaling kregen we ook geen bon wat al erg raar overkwam, dit was uiteraard nadat de auto's al overgeschreven waren. Aangezien we geen bon hebben kunnen we weinig beginnen met een zaak tegen het bedrijf vanwege verborgen gebreken.
We hopen met dit bericht dat anderen opletten indien ze zaken doen of willen gaan doen met dit bedrijf. Eerlijkheid is hier ver te zoeken.
Re: Vermaning auto's te Wezep !!Pas op voor deze verkoper!!
Waarom kopen zonder bon? dat snap ik niet zo.
Mischien kun je verkoper er op wijzen dat je geen bon hebt ontvangen en daar graag een kopie van zou willen hebben ivm je administratie.
Helaas zonder garantie gekocht dus zul je nergens op terug kunnen vallen, maar ben het met je eens als auto wat goedkoper verkocht wordt dat de verkoper je had moeten wijzen op wat er mis is met de auto.
Helaas zonder garantie gekocht dus zul je nergens op terug kunnen vallen, maar ben het met je eens als auto wat goedkoper verkocht wordt dat de verkoper je had moeten wijzen op wat er mis is met de auto.
Auto zonder keuring kopen, zonder garantie , maar wel vertrouwen op de blauwe ogen van de verkoper?
Er is een spreekwoord: Eigen schuld,.......
Er is een spreekwoord: Eigen schuld,.......
Waarom zonder bon kopen?: We hadden de auto al overgezet op naam en kwamen terug bij de verkoper. Hebben vervolgens betaald en kregen geen bon welke we wel hadden verwacht. Wat kun je dan nog doen? Alles is al overgeschreven en betaald er is ons van te voren nooit aangegeven dat we geen bon zouden krijgen.
Garantie?: ee inderdaad geen garantie, maar valt dit dan niet onder verborgen gebreken? Dingen die versleten zijn maar waarbij niets aangegeven wordt?
Eigen schuld?: Hoezo? Als je mensen denkt te kunnen vertrouwen is het dan eigen schuld dat een ander je op een verkeerde manier behandeld? Ik ben wellicht te goedgelovig en te goed van vertrouwen geweest. De verkoper lijkt mij hier de schuldige. Gebruik maken van iemand die geen verstand heeft van auto's en dan aangeven dat iets goed is wat het uiteindelijk niet is zijn gewoon leugens.
Het is mij al bekend dat ik hier weinig meer mee kan behalve de auto laten maken en weer verder gaan. Met deze tekst probeer ik in ieder geval een ander te behoeden voor problemen met deze verkoper.
Garantie?: ee inderdaad geen garantie, maar valt dit dan niet onder verborgen gebreken? Dingen die versleten zijn maar waarbij niets aangegeven wordt?
Eigen schuld?: Hoezo? Als je mensen denkt te kunnen vertrouwen is het dan eigen schuld dat een ander je op een verkeerde manier behandeld? Ik ben wellicht te goedgelovig en te goed van vertrouwen geweest. De verkoper lijkt mij hier de schuldige. Gebruik maken van iemand die geen verstand heeft van auto's en dan aangeven dat iets goed is wat het uiteindelijk niet is zijn gewoon leugens.
Het is mij al bekend dat ik hier weinig meer mee kan behalve de auto laten maken en weer verder gaan. Met deze tekst probeer ik in ieder geval een ander te behoeden voor problemen met deze verkoper.
Ik vind het niet direct eigen schuld maar je had beter iemand mee kunnen nemen die verstand heeft van auto's.
Als je al betaalt dan nog moet je een bon vragen doen ze het niet dan je geld terug. Helaas het is nu zo gelopen. succes met de reparatie.
Als je al betaalt dan nog moet je een bon vragen doen ze het niet dan je geld terug. Helaas het is nu zo gelopen. succes met de reparatie.
-
Formeel moet een auto zonder gebreken worden afgeleverd, los van wel of geen garantie. Een feit blijft natuurlijk wel dat je als koper een onderzoeks plicht. Vertrouwen hebben in een verkoper is een tikkeltje naief, zeker wanneer er niets is waarop je kunt terug vallen zoals garantie. In principe zou u er misschien nog iets mee kunnen maar een koopcontract en factuur is er kennelijk ook niet. Waarschijnlijk allemaal met voorbedachten rade. Probeer dan nog maar de verkoper aansprakelijk te stellen.
Eens: Een koper moet een onderzoek uitvoeren maar ik ben geen autokenner. Ik kan niet zien of een remkabel versleten is of dat een auto uitgelijnd moet worden. Wel kan ik zien dat banden versleten zijn of dat er schade aan de buitenkant is. Valt dus onder verborgen gebreken lijkt mij, er is niets over gezegd en zelf kon ik dat niet beoordelen.
Je kunt het feit dat je zelf een onderzoeksplicht hebt, niet afwimpelen op de verkoper! Simpel gezegd; dat is verder jouw probleem..dat je had kunnen voorkomen door de auto te laten keuren.sneljo82 schreef:Eens: Een koper moet een onderzoek uitvoeren maar ik ben geen autokenner. Ik kan niet zien of een remkabel versleten is of dat een auto uitgelijnd moet worden. Wel kan ik zien dat banden versleten zijn of dat er schade aan de buitenkant is. Valt dus onder verborgen gebreken lijkt mij, er is niets over gezegd en zelf kon ik dat niet beoordelen.
Je had ook gewoon vragen kunnen stellen, het hele internet staat vol met voorbeelden.
Zat er bij aflevering wel een nieuwe APK op ???? zoja meld dan aan dat er gerommeld is met de keuring -breng de verkoper daar eerst van op de hoogte dat je dit gaat doen- misschien dat hij dan wat elwillender wordt.
Sorry vergeten te zeggen dit melden bij de RWD . succes
Verkoper had dit jou moeten zeggen, als hij er van op de hoogte was, dat is natuurlijk weer een ja/nee kwestie.sneljo82 schreef:Eens: Een koper moet een onderzoek uitvoeren maar ik ben geen autokenner. Ik kan niet zien of een remkabel versleten is of dat een auto uitgelijnd moet worden. Wel kan ik zien dat banden versleten zijn of dat er schade aan de buitenkant is. Valt dus onder verborgen gebreken lijkt mij, er is niets over gezegd en zelf kon ik dat niet beoordelen.
De verkoper geeft aan dat daar de prijs naar is geweest, dus was hij wel op de hoogte van de problemen.
In ieder geval goed dat je het hier meld zodat andere mensen die van plan zijn daar een auto te kopen alles heel goed na laten kijken voordat ze over gaan tot de koop.
Zou wel melding maken bij het RDW hiervan.