LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verouderde navigatie kaarten Nav 950 Opel

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
johnnyk71

Verouderde navigatie kaarten Nav 950 Opel

Ongelezen bericht door johnnyk71 »

Hallo,

Ik wil graag weten of er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben.
Heb in september 2015 mijn nieuwe Opel Mokka gekregen met het navigatie systeem Nav 950 ter waarde van 1500 euro.
In de vakantie ben ik er achter gekomen dat hij er regelmatig naast zat met navigeren.
Ik het 1 en ander uitgezocht en wat bleek, er zaten kaarten in van 2012.
Dit aangekaart bij de dealer en die verwezen mij door naar Opel Nederland.
Deze willen van geen wijken weten, omdat volgens hun er de meest recente kaarten in zaten en dat de kaarten waren uit 2012 was niet hun probleem.
Ik kan wel de update kopen 2016/2017 maar dat zijn de kaarten van 3e kwartaal 2015, die volgens mij er al op hadden moeten staan.
Dit valt niet onder de garantie zegt Opel nederland en de dealer moet het maar oplossen.
Nu volgt het kastje naar de muur verhaal, dus ben aardig gefrustreerd omdat naar mijn mening dit nooit de bedoeling kan zijn.
Je mag er vanuit gaan dat er in het systeem de meest recente kaarten inzitten dus van eind 2015 en niet 2012 voor een systeem van dat bedrag.
Heb er diverse forums op na geslagen en ik ben niet de enigste met dit probleem richting Opel.
Nu is mijn vraag, zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Ik vind het pure oplichting van Opel om zo de mensen vals voor te lichten en op kosten te jagen.

GJvdZ

Re: Verouderde navigatie kaarten Nav 950 Opel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Hebben ze gezegd dat je gratis updates zou krijgen?

absent

Ongelezen bericht door absent »

Voor €1500,- iets kopen dat op je smartphone volledig gratis is. Uiteraard wel beknibbelen op de smartphone, voor de heilige koe kan het niet gek genoeg.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

johnnyk71 schreef:Hallo,

Ik wil graag weten of er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben.
Heb in september 2015 mijn nieuwe Opel Mokka gekregen met het navigatie systeem Nav 950 ter waarde van 1500 euro.
In de vakantie ben ik er achter gekomen dat hij er regelmatig naast zat met navigeren.
Ik het 1 en ander uitgezocht en wat bleek, er zaten kaarten in van 2012.
Dit aangekaart bij de dealer en die verwezen mij door naar Opel Nederland.
Deze willen van geen wijken weten, omdat volgens hun er de meest recente kaarten in zaten en dat de kaarten waren uit 2012 was niet hun probleem.
Ik kan wel de update kopen 2016/2017 maar dat zijn de kaarten van 3e kwartaal 2015, die volgens mij er al op hadden moeten staan.
Dit valt niet onder de garantie zegt Opel nederland en de dealer moet het maar oplossen.
Nu volgt het kastje naar de muur verhaal, dus ben aardig gefrustreerd omdat naar mijn mening dit nooit de bedoeling kan zijn.
Je mag er vanuit gaan dat er in het systeem de meest recente kaarten inzitten dus van eind 2015 en niet 2012 voor een systeem van dat bedrag.
Heb er diverse forums op na geslagen en ik ben niet de enigste met dit probleem richting Opel.
Nu is mijn vraag, zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Ik vind het pure oplichting van Opel om zo de mensen vals voor te lichten en op kosten te jagen.
Zat er navigatiesoftware of kaartmateriaal uit 2012 in? Het één is namelijk niet synoniem met het ander. :wink:

Het is wel wat een apart verhaal, maar als dat ding af fabriek echt met die 2012 software/data is afgeleverd, dan was dat de op dat moment actuele versie, en heeft de dealer gewoon gelijk als je er geen update abonnement bij hebt afgesloten. Die auto is al wat eerder gebouwd dan de afleverdatum in september, dus dat de Q3 2015 data er niet op staat, is zo wel te verklaren. Als die uitkomt gaan ze niet alle auto's die al gemaakt zijn, maar nog niet afgeleverd aan de klant, af met een cd-rom in de hand. Maar goed, zoals ik al zei, het is wat apart, het zou nl betekenen dat er tussen 2012 en 2015 geen enkele update is geweest voor het systeem.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

uw aanspreekpunt is de dealer en niet opel nederland, u zult er met hem uit moeten zien te komen...

johnnyk71

Ongelezen bericht door johnnyk71 »

Hawk-Eye schreef:uw aanspreekpunt is de dealer en niet opel nederland, u zult er met hem uit moeten zien te komen...
Dit is makkelijk gezegd.
Maar kent u het verhaal van kastje naar de muur.
De 1 geeft de schuld aan de ander en over en weer en de de consument is de dupe.
Als men een navi koopt in de winkel heb je ook de nieuwste kaart.
Het betreft alleen de kaarten van 2012 niet de navi software.
Als consument mag je op zijn minst verwachten dat men de nieuwste kaart op zijn navi heb staan voor dat geld, en volgens mij is dat toch echt het probleem van Opel en niet de dealer.
Want door hun actie word de consument op kosten gejaagd.
En nee bij Opel kan je geen abbo nemen op update's.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

johnnyk71 schreef:
Hawk-Eye schreef:uw aanspreekpunt is de dealer en niet opel nederland, u zult er met hem uit moeten zien te komen...
Dit is makkelijk gezegd.
Maar kent u het verhaal van kastje naar de muur.
het is heel makkelijk gezegd omdat het ook zo wettelijk geregeld is.
johnnyk71 schreef:De 1 geeft de schuld aan de ander en over en weer en de de consument is de dupe.
als de dealer van mening is dat opel de verantwoordelijke is, is dat hun zaak, dan moeten zij dit weer gaan verhalen, maar u moet bij de dealer zijn
johnnyk71 schreef:Als consument mag je op zijn minst verwachten dat men de nieuwste kaart op zijn navi heb staan voor dat geld, en volgens mij is dat toch echt het probleem van Opel en niet de dealer.
dat zou je wel verwachten, de vraag is alleen of je verwachting overeenkomt met datgene wat afgesproken is. dat je hiervoor niet bij opel moet zijn is op zich logisch. Als je een losse navigatie van tomtom koopt bij de mediamarkt en er blijken kaarten van bijna 5 jaar geleden op te zitten zonder mogelijkheid om dit te updaten naar een recente versie, hoeft tomtom je niet te helpen, mediamarkt wel, die moeten dat zelfs. Met opel nederland heeft u geen overeenkomst gesloten, opel nederland heeft dan ook geen contractuele verplichting naar u, de dealer wel

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik ben het met TS eens, van een dergelijk systeem mag je verwachten dat de nieuwste software (ja kaartmateriaal is ook software) erop staat die op moment van levering beschikbaar is. Dit is los van een update abonnement. Ik vind ook dat je mag verwachten dat een nieuwe auto niet wordt geleverd met navigatie kaarten van 4 jaar geleden zeker niet voor deze prijs.

Wel is het correct want anderen stellen dat TS in eerste instantie de dealer om een oplossing moet vragen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Enkele andere merken beloofde bij een grote beurt bij de dealer dat er een gratis update kwam.

Dus betalen of bij je iets duurdere dealer blijven en helaas is Opel niet zo slim.
Steeds meer merken proberen op een bepaalde manier klanten in de werkplaats te houden en dat kan met gratis update.

Gesloten