Ik ben 3,5 jaar in het bezit van een Suzuki Baleno 1.8 wagon, een,98er.
Meermalen heb ik [ook in de garanrietijd] geklaagd over de voorvering die ik veel te slap vind,zijn er ook andere Suzuki bezitters die de zelfde ervaring hebben?
Tevens is van mijn linkervoorportier het raammechanisme versleten ik heb protest aangetekent over een factuur van 100 euro voor een voorlopige herstelling, dezelfde vraag zijn er andere Suzuki rijders die de zelfde ervaring hebben?
bvd
Rene Aalders
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] versleten [elektrische]raammechanisme en te slappe voorverin
Re: versleten [elektrische]raammechanisme en te slappe voorverin
Ik heb ook een Baleno gehad, een groene 1.8 GTX Wagon automaat.
Een fijne reisauto.
Volgens mij is bij alle 1.8 modellen de hardheid/stugheid van de schokbrekers in te stellen.
Zelf heb ik er nooit problemen mee gehad.
Een fijne reisauto.
Volgens mij is bij alle 1.8 modellen de hardheid/stugheid van de schokbrekers in te stellen.
Zelf heb ik er nooit problemen mee gehad.
Re: versleten [elektrische]raammechanisme en te slappe voorverin
Ja dat klopt dat de vering instelbaar is maar in de stad gebruik je de normale stand en die is veel te slap,bij de 1.3 en de 1.6 uitvoeringen zijn toendertijd andere schokbrekers onder gekomen ,ik wilde daar ook voor in aanmerking komen maar omdat het om een 1.8 ging met die ["hele andere" volgens de dealer ]verstelbare vering kwam ik daarvoor niet in aanmerking en dat is nog steeds zo.
V.w.b. het raammechanisme moet nog steeds hersteld worden
deze zaak loopt nog [moeizaam!]
V.w.b. het raammechanisme moet nog steeds hersteld worden
deze zaak loopt nog [moeizaam!]
Re: versleten [elektrische]raammechanisme en te slappe voorverin
Nog een nader bericht over de voorvering en het raammechanisme;
De voorvering is gebleven zoals die was,er is blijkbaar volgens de ANWB geen norm waar een auto v.w.b. de demping aan moet voldoen.
De kosten voor het vervangen van het raammechanisme is uiteindelijk na veel mailtjes en gebel door drie partijen betaald t.w.Dealer, klant, impoteur.
Wat ik toch wil benadrukken is dat de Suzuki Baleno geen slechte auto is hij heeft me nooit in de steek gelaten of van dien aard,inmiddel heb ik deze auto ingeruild voor een Peuguot 206 SW GTI, ik hoop dat ik met deze wagen meer in mijn sas bent.
Groeten Rene Aalders
De voorvering is gebleven zoals die was,er is blijkbaar volgens de ANWB geen norm waar een auto v.w.b. de demping aan moet voldoen.
De kosten voor het vervangen van het raammechanisme is uiteindelijk na veel mailtjes en gebel door drie partijen betaald t.w.Dealer, klant, impoteur.
Wat ik toch wil benadrukken is dat de Suzuki Baleno geen slechte auto is hij heeft me nooit in de steek gelaten of van dien aard,inmiddel heb ik deze auto ingeruild voor een Peuguot 206 SW GTI, ik hoop dat ik met deze wagen meer in mijn sas bent.
Groeten Rene Aalders
Re: versleten [elektrische]raammechanisme en te slappe voorverin
Met alle respect, maar dat had u kunnen testen tijdens een proefrit, uw auto voldoet aan de eisen zoals de fabrikant dat bedoeld heeft bij deze auto. Als het weggedrag van deze auto u niet bevalt, ligt dat niet aan de auto. U zult dan een ander type of merk moeten kopen, die wel aan uw eisen voldoen.
Met andere woorden, maak altijd een goede proefrit voordat u een auto koopt, pas dan merkt u de verschillen tussen de auto's en hun weggedrag en kunt u een juiste beslissing nemen.
Indien het weggedrag van uw auto anders is dan identieke modellen, dan is er iets met uw auto aan de hand en kan dat verholpen worden.
Met andere woorden, maak altijd een goede proefrit voordat u een auto koopt, pas dan merkt u de verschillen tussen de auto's en hun weggedrag en kunt u een juiste beslissing nemen.
Indien het weggedrag van uw auto anders is dan identieke modellen, dan is er iets met uw auto aan de hand en kan dat verholpen worden.