LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Versnellingsbak kapot VW polo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
VWpolo
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:25

Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door VWpolo »

Ik heb een VW Polo van ongeveer 10 jaar oud. 2 weken terug maakte ie ineens rare geluiden toen ik naar huis reed. Schakelen ging moeizaam, vooral in de 1 en de 2. Ook rare tikkende geluiden bij het schakelen en wanneer ik het gas losliet, geluid alsof ik opsteeg. In eerste instantie naar de VW dealer (zo'n beetje de enige die open is op zaterdag) en die dachten aan de versnellingsbak. Maandag werd ik gebeld dat dat het inderdaad was.

Kosten om te repareren: 2460 euro! moest dan een ruilbak onder, nog iets aan de koppeling maar dan nog. Echt belachelijk veel geld, zeker voor een auto die 10 jaar oud is (verder nog wel helemaal goed en nog niet veel op de teller). Dus toch nog maar even rondgebeld en kon het bij een ander bedrijf voor 1000 ex btw doen.

Ik kreeg wel te horen dat dit een bekend probleem bij VW Polo (en ook bij seat schijnt) is. Maar ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Heeft iemand hier mee te maken gehad? En bovendien, als dit een bekend probleem is, valt er dan nog wat bij VW te halen? Want lijkt mij dat als dit een voorkomend probleem is dat zij dan toch een fout hebben gemaakt?

Toolboy

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door Toolboy »

Lijkt mij een combinatie van de drukgroep en de bak.
Maar na 10 jaar kunt u echt niets meer verhalen.

De goedkoopste oplossing een handige harrie en de parts op de sloop halen.

bert0570
Berichten: 69
Lid geworden op: 25 feb 2007 12:27

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door bert0570 »

Hoi VWPolo
En bovendien, als dit een bekend probleem is, valt er dan nog wat bij VW te halen? Want lijkt mij dat als dit een voorkomend probleem is dat zij dan toch een fout hebben gemaakt?
1 april :D

Groet,

Bert

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Kilometerstand?

Vince303
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2007 10:04

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door Vince303 »

Ik ben een (nu ongelukkige) bezitter van een Seat Leon, met een kapotte versnellingsbak. Deze is afgelopen week-end in de soep gelopen, waarschijnlijk door een losgeraakte klinknagel.
Kosten om dit te laten maken 3275 euro?!

Ik zie dat jij een bedrijf hebt gevonden die het voor 1000 euro doet?
Zou je mij iets meer info kunnen geven hierover?

Alvast bedankt.

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door DL3B »

Wel erg veel voor een versnellingsbak. Ga eens gewoon naar een universele BOVAG aangesloten garage voor een eerlijke prijs. Enne: je hoeft geen NIEUWE versnellingsbak hoor. Kan er nog gereviseerd worden? Of anders eentje via "de sloop"; klinkt eng, maar is het helemaal niet. Gewoon goede gebruikte onderdelen zijn er zat te krijgen. Ook voor particulieren is er de onderdelenlijn, kunt u een beetje indicatie krijgen van de prijs; dan alleen nog een "handige harrie" die 'm d'r inhangt & klaar is Kees.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door vronie »

gewoon even naar de sloop,die zetten de bak er ook nog wel in voor je

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door caruso »

Die 1000 euro is dan wel voor een gereviseerde versnellingsbak! Wat denk je dat het vervangen van een versnellingsbak kost? Drie (euro)-dubbeltjes?

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

1000 euro voor een seat bak is belachelijk veel

die dingen mogen hooguit 300 euro kosten, en dat is nog veelk, deronder zetten is een halve dag werk

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door KR1275 »

Bekend probleem bij veel auto's uit het VAG-concern. 1000 euro is een koopje, als je dat lukt! Reken al gauw op het dubbele. 1000 euro zal wel een ruilbak zijn. Op de sloop kun je vergeten. Ze zijn erg gewild. Duitse degelijkheid he...

seatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:44

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door seatje »

Ik heb precies hetzelfde met mijn seat cordoba ook zo oud!! :cry: Echt super balen!! Er is idd niet echt een andere te krijgen ik denk dat ik moet gaan voor een nieuwe versnellingsbak!!
HEt is het ook niet waard om een nieuwe auto te kopen, want wie weet heb je wel weer dezelfde of andere problemen!!
Wat denken jullie zou graag advies willen :shock: !!

Dure grap auto's!!
Ik heb de auto een jaar geleden bij een autozaak gekocht, moet ik terug en zeggen kijk eens want dit was niet het enige probleem tot nu toe!!

seatje

vwpolo6n2
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2007 22:55

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door vwpolo6n2 »

ik wil toch nog even dit onderwerp naar boven halen..
de versnellingsbakken van oa de polo zijn idd zeer kwetsbaar. in 9 van de 10 gevallen bij een kapotte bak is het prise-as lager kapot.
VW duitsland heeft het probleem wel erkend, en daar is coulance gegeven tot 100000km.
vw nederland doet hier echter niets mee. heb zelf 6 jaar een polo gehad uit 2000 en 2x de bak kapot gehad. toen ik de polo in ging ruilen ging schakelen weer erg moeilijk...
er is een revisie bedrijf in veenendaal ,als ik me niet vergis, en die hebben een beter lager gemaakt, waarmee het probleem niet meer terug komt.
maar feit is dat vw mooie auto's maakt, maar versnellingsbakken is blijkbaar een vak apart..

AutoservicePeters
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2007 15:23

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door AutoservicePeters »

Hier hebben jullie een adres voor VW/SEAT/AUDI/SKODA onderdelen.

www.kleingunnewiek.com

Je moet dan zelf wel regelen dat een garage hem vervangen gaat.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door NONO »

"Deze is afgelopen week-end in de soep gelopen, waarschijnlijk door een losgeraakte klinknagel"

Er is een serie geweest waarbij VW een te krap bemeten bout heeft gebruikt in haar bakken. Ter verbetering werd er bij de reparatie een grotere maat gebruikt.

Misschien dat deze bak ook tot die serie behoort?

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

<maar feit is dat vw mooie auto's maakt, maar versnellingsbakken is blijkbaar een vak apart>

en dan te bedenken dat vw de lagers waarschijnlijk niet zelf maakt maar inkoopt

of een goed lager het vervolgens houd heeft meer te maken met de constructie eromheen dan met het lager zelf, en daarvan ligt de verantwoordelijkheid idd bij vw

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door D1RK »

Mag ik U alle hartelijk bedanken voor deze hierboven geplaatste SHITterende ellende....

Een tevreden al jarenlang diverse Japanse merken rijdende vaste Radar site bezoeker, nu waardeer ik die Japanse Perfectie nog meer dan die zogenaamde Duitsche Grundlichheid.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

op basis van 1 type? 1 merk?

kan je bij toyota ook overkomen, hetzij minder snel

kees hermans
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2007 21:02

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door kees hermans »

Bij de polo die wij nieuw kochten in 1998 was de versnellingsbak al na
400 meter kapot (kreeg een ruilbak)garantie want de auto was pas 10 minuten oud.
Maar nadien nog vele keren problemen gehad,uiteindelijk om dit probleem de auto ingeruild voor een nieuwe rover 45,toen begonnen de problemen pas echt,dus inruilen.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

ill stick to opel :D

matahari76
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2007 22:33

Re: Versnellingsbak kapot VW polo

Ongelezen bericht door matahari76 »

Mijn polo uit 1998 heeft in 2002 ook een nieuwe versnellingsbak gekregen precies om dezelfde reden als jullie! Ik was al langs de dealer geweest met een ratelend geluid, maar die konden niets vinden en volgens hen kon het geen kwaad en kon ik rustig doorrijden. Uiteindelijk sloeg het losse onderdeel (het ratelende geluid) dwars door de versnellingsbak heen en stond ik met een rokende auto naast de snelweg. Uiteraard moest er een nieuwe (wel gereviseerde) bak onder. Na ruzie met de garage (die mij eerst hadden verteld dat het helemaal geen kwaad kon!) hebben zij de helft van de kosten betaald en wij de andere helft. Ik denk dat er toen 70.000 km op de teller stond, idd veel te vroeg voor een kapotte bak.

Gesloten